• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Інтерактивний комплекс та інше мультимедійне обладнання (телевізор) для навчальних кабінетів

Завершена

250 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 500.00 UAH
Період оскарження: 01.09.2020 12:10 - 13.09.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Видалення дискримінаційних вимог

Номер: 837c8cc984df4cbfab796124d37b90a1
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-01-003581-b.c2
Назва: Видалення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! У Додатку 2 тендерної документації Ви вказуєте наступне: "2.4. Із метою підтвердження відповідності Спеціалізоване програмне забезпечення технічним вимогам, учасник у складі тендерної пропозиції надає: - лист про надання грифу МОН України (схвалено/рекомендовано для використання в ЗНЗ) на спеціалізоване програмне забезпечення навчального призначення виданий відповідним органом Міністерства освіти України (ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти») - Копію договорів з виробником або дистриб’ютором спеціалізованого програмного забезпечення навчального призначення з видавництвами електронних підручників, що підтверджують право на використання навчальних видань (підручників), які належать видавництву, з метою їх розміщення та надання вільного доступу користувачам спеціалізованого програмного забезпечення навчального призначення. Такий документ повинен містити повний перелік підручників які є предметом цього документу." По-перше, ви вимагаєте надання грифу МОН України (схвалено/рекомендовано для використання в ЗНЗ) на спеціалізоване програмне забезпечення навчального призначення виданий відповідним органом Міністерства освіти України (ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»). Звертаємо Вашу увагу, що Наказом МОН №725 від 01.06.2020 року (https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-vnesennya-zmin-do-nakazu-ministerstva-osviti-i-nauki-molodi-ta-sportu-ukrayini-vid-10052011-423) видача зазначених свідоцтв та грифів скасовується, тому подання учасниками вказаного документу не надає жодних конкурентних переваг. Враховуючи це, Учасники, які до набрання чинності цього Наказу не отримали таких документів не можуть взяти участь у Вашій закупівлі. Це у свою чергу, звужує коло учасників і виступає дискримінаційною вимогою, що суперечить принципам здійснення державних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі". Таким чином, вимагаємо привести Тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України, в тому числі, наказів МОН та прибрати вимогу щодо необхідності надання грифу МОН України (схвалено/рекомендовано для використання в ЗНЗ) на спеціалізоване програмне забезпечення навчального призначення виданий відповідним органом Міністерства освіти України (ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»). По-друге, Ви вимагаєте надати "Копію договорів з виробником або дистриб’ютором спеціалізованого програмного забезпечення навчального призначення з видавництвами електронних підручників, що підтверджують право на використання навчальних видань (підручників), які належать видавництву, з метою їх розміщення та надання вільного доступу користувачам спеціалізованого програмного забезпечення навчального призначення. Такий документ повинен містити повний перелік підручників які є предметом цього документу" Повідомляємо Вам, що дана вимога ніяк не свідчить про якість вказаних електронних підручників, а лише дискримінує участь потенційних добросовісних учасників. Варто вказати, що на території України є лише 1 виробник таких електронних підручників, тому вимога про надання копій договорів є дискримінаційною. Такі підручники можна придбати у відкритому доступі в інтернет-ресурсах, і для цього ніяких договорів не потрібно. Отже, наполягаємо на видаленні вказаної вимоги і забезпечення участі у Вашій закупівлі всіх добросовісних учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго Дня! 1. Замовник при проведенні процедури закупівлі керується нормативно-правовими актами діючого законодавства у сфері публічних закупівель та Міністерства освіти і науки України. Закон «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами (нова редакція, далі-Закон) не регламентує, які саме документи, щодо безпеки та якості обладнання, та їх зміст повинен або може вимагати Замовник у тендерній документації. Відповідно до частини третьої ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Окрім того, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, як зазначено в листі Мінекономрозвитку від 07.02.2017р. № 3302-06/3812-06. Згідно з ст. 21 Закону України «Про повну загальну середню освіту» заклад освіти створює безпечне освітнє середовище з метою забезпечення належних і безпечних умов навчання, виховання, розвитку учнів, а також формує у них гігієнічні навички та засади здорового способу життя. Зазначені в тендерній документації документи що мають надаватися учасником мають забезпечити надійність та безпечність пропонованої продукції. У разі ненадання учасником у складі тендерної пропозиції документів, які зазначені у вимогах тендерної документації, Замовник має всі підстави та керуючись п.1, 2 частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» відхилити тендерну пропозицію як таку, що не відповідає умовам тендерної документації. Тлумачення поняття дискримінація наведено у Господарському кодексі України. Європейський суд з прав людини також дає визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто, якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». В даному випадку Замовник переслідує «законну мету» - придбання обладнання, яке буде безпечним у використанні учнями та вчителями, та несе відповідальність за безпечність, якість та відповідність педагогічним вимогам навчального обладнання та засобів навчання. 2. Щодо електронних підручників. Відповідно до технічного завдання, Замовник не посилається на будь - яких виробників електронних підручників. Тобто Учасник може запропонувати до постачання будь-які електронні підручники, що будуть відповідати умовам технічного завдання Замовника, та іншим вимогам які встановлені тендерною документацією. Додатково повідомляємо, що вимога про надання копії договорів передбачає отримання ліцензійних прав на використання інтелектуальною власністю розробника. Згідно технічних вимог програмне забезпечення повинно бути сумісне з пропонованими підручниками, і тому підручники які знаходяться у вільному доступі не можуть бути використані разом з ПЗ в навчальному процесі. Згідно закону України «Про авторське право і суміжні права» майнові права автора (чи іншої особи, яка має авторське право) можуть бути передані (відчужені) іншій особі згідно з положеннями статті 31 цього Закону, після чого ця особа стає суб’єктом авторського права. Принагідно повідомляємо Вас що використання інтелектуальної власності без згоди автора або правовласника є піратством та карається Законом. Договір з виробником і є згодою про передачу авторських прав кінцевому користувачу, а отже – законне використання контенту та підручників. З огляду на вищевикладене, вважаємо недоцільним внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Видалення дискримінаційної вимоги

Номер: 593db40b07504bcf9acd2f660325ee20
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-01-003581-b.c1
Назва: Видалення дискримінаційної вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! У Додатку 2 Ви вказуєте, що учасники повинні надати: "2.2. Авторизаційний лист наданий виробником пк, виробником або офіційним дистриб'ютором спеціалізованого програмного забезпечення навчального призначення на території України (статус офіційного дистриб'ютора підтверджується сертифікатом або листом виробника)." Звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є дискримінаційно та суттєво обмежує участь більшості учасників. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне. По-перше, що наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме лист від виробника або офіційного представництва виробника товару в Україні На підставі вищевикладеного, наполягаємо на негайному внесенні змін до тендерної документації та видаленні вказаної вимоги про надання авторизаційного листа (п.2.2 Додатку 2) Шановний Замовнику, не порушуйте принципи здійснення державних закупівель та не обмежуйте участь добросовісних потенційних учасників!
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго Дня! При проведені зазначеної закупівлі тендерний комітет Замовника керується такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) нами оприлюднена тендерна документація, яка не містить жодних дискримінаційних умов. Замовник просить звернути увагу на те, що предмет закупівлі не передбачає закупівлю товару від певного конкретного виробника, чи від певного конкретного постачальника. Тобто до розгляду можуть бути прийняті всі пропозиції, які будуть відповідати технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника. Разом з тим, враховуючи, що не має вимоги щодо конкретних виробників (тобто може бути запропонований будь який товар що буде відповідати технічним характеристикам – додатку 2 до ТД), Замовник жодним чином не обмежує коло потенційних Учасників. Замовник уважно ознайомившись з прикладами, які наведені у вимозі, щодо позиції АМКУ відносно авторизаційних листів, зауважує, що у приведених прикладах, Замовник закуповує конкретне обладнання, конкретного виробника, при цьому вимагає авторизаційний лист від цього ж Виробника. (в такому випадку, дійсно, можливі певні зловживання та варіанти недобросовісної конкуренції – що і показує відповідне рішення АМКУ). Але ці приклади ніяким чином не співвідносяться з даною Закупівлею, де Замовник не зазначає конкретно виробника.. Також Замовнику не доведено, а тим більше, навіть, не аргументовано, неможливість надання авторизаційних листів від виробників, продукції яка планує до постачання. Для Замовника ж надання такого листа свідчить про оригінальність продукції, те що дана продукція потрапила до України (в разі іноземного виробництва) легальним шляхом, можливості вчасної поставки. Щодо Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, та прикладів, які наведені у вимозі, Замовник повідомляє наступне: вважаємо, що тендерний комітет у своїй роботі не може керуватися конкретним Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, адже практика розгляду скарг різноманітна та стосується конкретних обставин проведення торгів зовсім різними замовниками. Рішення органу оскарження є суб’єктивною думкою членів колегії щодо окремо визначених обставин і не є рекомендаційним чи обов’язковим для врахування в роботі іншими розпорядникам коштів, яких вони не стосуються. Для прикладу долучаємо посилання, де АМКУ не задовільняє скаргу, щодо надання авторизаційниїх листів: https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/imported_content/5d691457a352a.pdf
Статус вимоги: Відхилено