Послуги з перевірки правильності обчислення, декларування та сплати податків та зборів відповідно до вимог податкового законодавства України за 2018-2020 роки
за кодом ДК 021:2015 79220000-2, Податкові послуги (Послуги з перевірки правильності обчислення, декларування та сплати податків та зборів відповідно до вимог податкового законодавства України за 2018-2020 роки). Мова (мови) якою, якими повинні готуватись тендерні пропозиції: Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником, мають бути складені українською мовою та/або російською мовою. Документи, що надаються Учасниками у складі їх тендерних пропозицій, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову. Вірність перекладу цих документів засвідчується нотаріально. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначено в тендерній документації. Дата і час розкриття тендерних пропозицій: 15.10.2020 11.00. Математична формула приведеної ціни - не застосовується.
Завершена
3 500 000.00UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 500.00 UAH
Період оскарження:28.08.2020 15:21 - 11.10.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога в кваліфікаційних критеріях
Номер:079a99782f66420fa88bdac67540ae03
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-08-28-004333-b.c1
Назва:Дискримінаційна вимога в кваліфікаційних критеріях
Вимога:
Підпунктом 1.2. пункту 1 Додатку ІІ тендерної документації встановлена наступна вимога:
«Документальне підтвердження про наявність у Учасника не менш як 20 працівників, які мають сертифікат, що визначає їх кваліфікаційну придатність на заняття аудиторською діяльністю на території України, та не менш як 10 працівників мають принаймні один документ, що засвідчує проходження повної програми сертифікації, виданий однією з організацій, що є членом Міжнародної федерації бухгалтерів (IFAC), а саме Асоціацією присяжних сертифікованих бухгалтерів (ACCA), Американським інститутом сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), Інститутом присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW), або диплом по міжнародної фінансової звітності (АССА), такими документами повинні бути:
- копії сертифікатів працівників Учасника, що визначають їх кваліфікаційну придатність на заняття аудиторською діяльністю на території України (сертифікатів аудитора України) або витягів з реєстру аудиторів та суб’єктів аудиту;
- копії документу/документів, що засвідчують проходження повної програми сертифікації працівників аудиторської фірми, виданих однією з організацій, що є членом Міжнародної федерації бухгалтерів (IFAC), а саме Асоціацією присяжних сертифікованих бухгалтерів (ACCA), Американським інститутом сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), Інститутом присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW);
- копія диплому з міжнародної фінансової звітності DipIFR (АССА).»
Вимога щодо наявності не менш як 20 працівників, які мають сертифікат, що визначає їх кваліфікаційну придатність на заняття аудиторською діяльністю на території України, є дискримінаційною в силу наступних причин:
• наявність сертифіката аудитора України не відповідає технічним вимогам, що зазначені в Додатку 1 тендерної документації, оскільки Замовник веде облік згідно МСФЗ і фахівці відповідної кваліфікації повинні бути задіяні для виконання технічного завдання в повному обсязі;
• у випадку, якщо для виконання проекту будуть необхідні фахівці, які мають сертифікат, що визначає їх кваліфікаційну придатність на заняття аудиторською діяльністю на території України, а саме які спеціалізуються на стандартах бухгалтерського обліку та якими Замовник не користується, меншої кількості спеціалістів, а не 20 як зазначено у підпункті 1.2. пункту 1 Додатку ІІ тендерної документації, буде достатньо для виконання технічного завдання, що зазначені в Додатку 1 тендерної документації.
В той же час, встановивши у тендерній документації необґрунтовану вимогу щодо наявності у Учасника не менш як 20 працівників, які мають сертифікат, що визначає їх кваліфікаційну придатність на заняття аудиторською діяльністю на території України, Замовник безпідставно обмежує коло потенційних учасників лише тими, які на момент виходу оголошення мали у своєму складі зазначену кількість фахівців. Дана кваліфікаційна вимога є штучним критерієм, який не співвідноситься з предметом закупівлі, в тому числі є необґрунтованим враховуючи, що Замовник веде облік згідно МСФЗ.
Враховуючи викладене, вважаємо за необхідне зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині з метою приведення її у відповідність до норм чинного законодавства України та усунення дискримінаційних вимог.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:17.09.2020 17:36
Вирішення:За результатом розгляду вимоги UA-2020-08-28-004333-b.c1, повідомляємо наступне:
ДП «АМПУ» є одним з найбільших державних підприємств, що має стратегічне значення для економіки і безпеки України.
ДП «АМПУ» відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV відноситься до великих підприємств, що становлять суспільний інтерес та зобов’язано складати фінансову звітність за МСФЗ.
Структура підприємства складається з апарату управління, Головного Представництва, філій «Дельта-Лоцман» та «Днопоглиблювальний флот», а також 13 філій в морських портах України (17 відокремлених підрозділів).
Згідно пункту 2 підрозділу 6 розділу I Облікової політики ДП «АМПУ», затвердженої наказом ДП «АМПУ» від 13.05.2019 № 81/10 (зі змінами) для складання фінансової звітності Підприємства, підрозділ апарату управління, відповідальний за ведення бухгалтерського обліку, використовує окремі фінансові звіти філій Підприємства.
З огляду на зазначене до тендерної документації будуть внесені зміни, а саме в підпункт 1.2. пункту 1 Додатку 2 тендерної документації та підпункт 1.2. пункту 1 Додатку 4 наступного змісту:
Документальне підтвердження про наявність у Учасника не менш як 17 працівників, які мають сертифікат, що визначає їх кваліфікаційну придатність на заняття аудиторською діяльністю на території України, та не менш як 10 працівників мають принаймні один документ, що засвідчує проходження повної програми сертифікації, виданий однією з організацій, що є членом Міжнародної федерації бухгалтерів (IFAC), а саме Асоціацією присяжних сертифікованих бухгалтерів (ACCA), Американським інститутом сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), Інститутом присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW), або диплом по міжнародної фінансової звітності (АССА), такими документами повинні бути:
- копії сертифікатів працівників Учасника, що визначають їх кваліфікаційну придатність на заняття аудиторською діяльністю на території України (сертифікатів аудитора України) або витягів з реєстру аудиторів та суб’єктів аудиту;
- копії документу/документів, що засвідчують проходження повної програми сертифікації працівників аудиторської фірми, виданих однією з організацій, що є членом Міжнародної федерації бухгалтерів (IFAC), а саме Асоціацією присяжних сертифікованих бухгалтерів (ACCA), Американським інститутом сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), Інститутом присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW);
- копія диплому з міжнародної фінансової звітності DipIFR (АССА)
Статус вимоги:Задоволено
resolved
resolved
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо заперечення подання вимоги іншим учасником торгів
Номер:1c073994eebb4ae9bd895e76bf46284a
Пов'язана прекваліфікація:ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС"
Ідентифікатор запиту:UA-2020-08-28-004333-b.c5
Назва:Вимога щодо заперечення подання вимоги іншим учасником торгів
Вирішення:ТОВ АК "КРОУ УКРАЇНА" порушує питання щодо тендерної пропозиції іншого учасника закупівлі – ТОВ «ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС».
Відповідно до ч. 3 ст. 31 Закону, у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Таким чином, право на звернення до замовника з вимогою щодо надання додаткової інформації про підсави відхилення його тендерної пропозиції є лише у учасника тендерна пропозиція якого відхилена.
Одночасно повідомляємо, що відповідно до статті 18 Закону, учасники мають право звернутися до органу оскарження.
Статус вимоги:Відхилено
declined
answered
Вимога
Є відповідь
Заперечення щодо дискваліфікації
Номер:c6c76001ef3941c6903df0ac88019ff5
Пов'язана прекваліфікація:ПрАТ "Аудиторська фірма "Де Візу""
Вирішення:Відповідно до пункту 32 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція –пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
При цьому Замовником - ДП «АМПУ» ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, розроблено та затверджено тендерну документацію яка містить зокрема інструкцію з підготовки тендерних пропозицій.
У свою чергу, згідно з частиною першою статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель в т.ч шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» (частина третя статті 12 Закону).
Таким чином, замовник в тендерній документації на закупівлю послуг за кодом ДК 021:2015 79220000-2, Податкові послуги) (Послуги з перевірки правильності обчислення, декларування та сплати податків та зборів відповідно до вимог податкового законодавства України за 2018-2020 роки) (далі –ТД) зазначив вимоги до учасників щодо оформлення та подання тендерної пропозиції з дотриманням законодавства та з урахуванням частини третьої статті 12 Закону і частини першої статті 25 Закону.
Відповідно до ТД: для безпосередньо підготовлених Учасником документів: Учасник створює та підписує електронний документ КЕП/ЕЦП за допомогою загальнодоступних програмних комплексів, наприклад: https://acskidd.gov.ua/sign.
Документ, отриманий від органів державної влади, підприємств, установ, організацій, подається/завантажуються учасником окремим файлом із накладанням КЕП/ЕЦП уповноваженої особи учасника на підписання тендерної пропозиції (за допомогою загальнодоступних програмних комплексів, наприклад: https://acskidd.gov.ua/sign), якщо такий документ наданий не у формі електронного документу із накладанням КЕП/ЕЦП уповноваженої посадової особи органів державної влади, підприємств, установ, організацій, яка видала цей документ (якщо такий документ наданий у формі електронного документу із накладанням КЕП/ЕЦП уповноваженої посадової особи органів державної влади, підприємств, установ, організацій, яка видала цей документ, то накладення КЕП/ЕЦП уповноваженої особи учасника не вимагається).
На виконання частини 5 статті 22 Закону Замовником не вимагається від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису/електронного цифрового підпису.
Повноваження на підпис документів тендерної пропозиції підтверджуються документально згідно Додатку 4 до Тендерної документації.
Замовник перевіряє КЕП/ЕЦП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.
Під час перевірки КЕП/ЕЦП повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа).
У випадку відсутності даної інформації, учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі підпункту 2 пункту 1 частини1 статті 31 Закону.
Також, в Додатку 4 до ТД замовником зазначено наступне: Звертаємо увагу! Документи/файли повинні бути надані у формі електронного документу який створюється за допомогою загальнодоступних програмних комплексів, наприклад: https://acskidd.gov.ua/sign з накладанням КЕП/ЕЦП. Докладніше викладено в п.1 Розділу ІІІ (стор.4-5) цієї Тендерної документації. У разі якщо, учасником накладено/підписано загальним КЕП/ЕЦП на тендерну пропозицію в цілому, через електронний майданчик, така пропозиція вважається такою, що не відповідає вимогам замовника.
Учасником ПрАТ "Аудиторська фірма "Де Візу" накладено/підписано загальним КЕП/ЕЦП на тендерну пропозицію в цілому, а не створено та підписано електронні документи з накладанням на них (на завантажені окремі файли – на кожен завантажений документ) КЕП/ЕЦП за допомогою загальнодоступних програмних комплексів як те вимагалося п.1 розділу ІІІ ТД та Додатком 4 до ТД. У зв’язку з чим, тендерну пропозицію було відхилено на підставі абз.3 п.1.ч.1 ст.31 Закону, а саме: учасник процедури закупівлі: не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Також, Замовником в п.2 Розділу ІІІ ТД на виконання п.19 ч.2 ст.22 Закону та відповідно до Наказу від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження формальних помилок» Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, всановлений чіткий опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, а саме: Допущення учасниками формальних (несуттєвих) помилок в тендерній пропозиції не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
До формальних (несуттєвих) помилок у розумінні цієї тендерної документації належить:
1. Інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині:
уживання великої літери;
уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні;
використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови;
зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифрах;
застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок;
написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс;
нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі).
2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.
4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання).
5. У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації.
6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис.
7. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера.
8. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа.
9. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який засвідчений підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та додатково містить підпис (візу) особи, повноваження якої учасником процедури закупівлі не підтверджені (наприклад, переклад документа завізований перекладачем тощо).
10. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містить (містять) застарілу інформацію про назву вулиці, міста, найменування юридичної особи тощо, у зв'язку з тим, що такі назва, найменування були змінені відповідно до законодавства після того, як відповідний документ (документи) був (були) поданий (подані).
11. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною.
12. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду.
Отже, враховуючи вичерпний перелік опису та прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, накладення/підписання загальним КЕП/ЕЦП на тендерну пропозицію в цілому, жодним чином не можна віднести до формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Стосовно ч. 16 статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Повідомляємо Вам, що у Замовника під час розгляду тендерним комітетом пропозиції Учасника ПрАТ "Аудиторська фірма "Де Візу", в частині документів що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону та документів на підтвердження права підпису тендерної пропозиції не відповідностей в документах, що подані учасником ПрАТ "Аудиторська фірма "Де Візу" не виявлено. Тому у Замовника відповідно до Закону були відсутні підстави для розміщення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Звертаємо увагу, що пропозицію Учасника ПрАТ "Аудиторська фірма "Де Візу" відхилена не відповідно до абз. 2 п.1 ст. 31 Закону (учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та /або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 Закону, а відповідно до абз. 3 п.1 ст. 31 Закону (учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства).
Також, у ході розгляду вашої вимоги, замовник проаналізував наявну практику Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зокрема Рішення № 15597-р/пк-пз від 14.08.2020 (далі – Рішення).
В абз. 3 та 4 п.2.1.1 Рішення зазначено наступне, разом з тим, Законом не передбачено можливості розміщення Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, зокрема, щодо накладання електронного цифрового підпису на тендерну пропозицію учасника тощо. Враховуючи викладене, відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.