• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Заходи з озеленення, а саме: реконструкція прилеглої території будівлі сільської ради вулиця Первомайська, 38, селище Новолуганське Бахмутського району Донецької області»

п. 8 ч. 2 ст. 21 ЗУ "Про публічні закупівлі" тендерна пропозиція повинна готуватися українською мовою, окрім випадків передбачених тендерною документацією

Торги не відбулися

7 345 860.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 36 729.30 UAH
Період оскарження: 26.08.2020 16:40 - 10.09.2020 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога щодо дискримінаційних умов ТД

Номер: ccfeca84879f4b0a855632753979eb13
Ідентифікатор запиту: UA-2020-08-26-004824-c.c1
Назва: Вимога щодо дискримінаційних умов ТД
Вимога:
Вимога щодо дискримінаційних умов ТД
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Уважно ознайомившись з Зауваженнями Скаржника повідомляємо наступне: «26» серпня 2020 р. Новолуганською сільською радою Бахмутського району Донецької області (далі – Замовник) було оприлюднено інформацію про закупівлю «Заходи з озеленення, а саме: реконструкція прилеглої території будівлі сільської ради вулиця Первомайська, 38, селище Новолуганське Бахмутського району Донецької області» (далі – Процедура закупівлі) за процедурою відкритих торгів на веб-порталі Уповноваженого органу (далі – веб-портал) згідно оголошення про проведення UA-2020-08-26-004824-c, відповідно до абзацу другого пункту 1 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (ВРУ; Закон від 25.12.2015 № 922-VIII) (далі – Закон 1). «02» вересня 2020 р. Замовником було отримано звернення через електронну систему закупівель з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру UA-2020-08-26-004824-c.c1 (далі – Вимога), відповідно до частини першої статті 24 Закону 1. У Вимозі повідомляється про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі шляхом наявності в тендерній документації дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку, та просить, зокрема, усунути порушення, шляхом внесення відповідних змін в тендерну документацію, розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки. Розглянувши Вимогу та зазначені в ній положення, Замовник повідомляє наступне. У додатку 1 в частині 2. «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід*» зазначена вимога: «Мінімальна чисельність таких працівників, які мають відносини (за ЦПХ) або оформлені у Учасника на постійній основі, не повинна бути меншою 21 осіб, з яких 15 робочих спеціальностей. Для підтвердження наявності власного персоналу надати копію Таблиці 6 «Відомість про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам» до Звіту ЄСВ форми Д4 за липень 2020р. Обов’язкова наявність інженера-проектувальника. Підтвердити взаємовідносини з ним та надати Копію кваліфікаційного сертифікату сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації завірена печаткою та підписом інженера-проектувальника.» У Статті 16 не передбачено жодних умов та обмежень стосовно учасника закупівлі що до наявності певної мінімальної чисельність таких працівників. Дане положення містить обмеження щодо можливості взяти участь у торгах тих учасників, в яких, наприклад, є 20 працівників, що суттєво обмежує коло потенційних учасників. У ході розгляду зазначеного питання встановлено: Мінімальна чисельність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід розрахована Замовником виходячи із загальної кошторисної трудомісткості відповідно до проектно-кошторисної документації об’єкту. Відповідно до тендерної документації строк виконання робіт до 18.12.2020 року. Тобто виконання робіт планується в досить стислі строки. Встановлюючи наявність такого положення в тендерній документації, Замовник має на меті переконатися в тому, що учасники, які прийматимуть участі у Процедурі закупівлі, дійсно мають в своєму розпорядженні достатню кількість працівників для виконання робіт, та в тому, що роботи будуть виконані вчасно без порушення строків. Відповідно до абзацу другого частини третьої статті 22 Закону 1 тендерна документація може містити іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до неї. Наявність у учасника зазначеної в тендерній документації чисельності працівників свідчить про спроможність виконувати роботи у відповідні строки, та не містить жодних дискримінаційних положень. У додатку 1 в частині 3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів вимагається Довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів за 3 (три) останні роки (надати копію не менш одного договору) , які були укладені в результаті проведення процедур закупівель та інформація щодо яких наявна на веб-порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua/, за наведеною формою: Вартість договорів повинна бути не менше 70% від очікуваної вартості закупівлі, договори мають бути виконаними в повному обсязі, що підтверджується звітом про виконання договорів на веб-порталі Уповноваженого органу. * Аналогічними договорами є договори, що підтверджують виконання робіт з реконструкції озеленення та/або благоустрою озеленення. У Статті 16 не передбачено умов та обмежень стосовно учасника закупівлі що до наявності аналогічних договорів, які були укладені саме в результаті проведення процедур закупівель та інформація щодо яких наявна на веб-порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua. Дане положення містить обмеження щодо можливості взяти участь у торгах тих учасників, які мають відповідні аналогічні договори, виконані без проведення процедур закупівель, та інформація щодо яких відсутня на веб-порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua та не мають можливості взагалі приймати участь у цій закупівлі, що суттєво обмежує коло потенційних учасників. У Статті 16 також не передбачено жодних умов та обмежень стосовно вартості аналогічних договорів, яка згідно умов ТД повинна бути не менше 70% від очікуваної вартості закупівлі, договори мають бути виконаними в повному обсязі, що підтверджується звітом про виконання договорів на веб-порталі Уповноваженого органу. Вимога щодо надання «копія сертифікату, що підтверджує відповідність закінченого об’єкта / введення об’єкта в експлуатацію» також є дискримінаційною, тому що введення об’єкта в експлуатацію при проведенні реконструкції не вимагається чинним законодавством, та проводиться цілком на погляд замовника, таким чином вимога суттєво зменшує коло потенційних учасників. Таким чином, вважаємо, що встановлення вищезазначеного положення є незаконним та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів. У ході розгляду зазначеного питання встановлено: В тендерній документації відсутнє положення щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів за 3 (три) останні роки (надати копію не менш одного договору) , які були укладені в результаті проведення процедур закупівель та інформація щодо яких наявна на веб-порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua. Відповідно до абзацу другого частини третьої статті 22 Закону 1 тендерна документація може містити іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до неї. Аналогічним договором в розумінні тендерної документації є договір на виконання учасником будівельних робіт, що виконаний в повному обсязі, в межах якого виконано роботи з благоустрою на загальну вартість не менше 70% від очікуваної вартості предмета закупівлі. Відносно аналогічних договорів, які були укладені саме в результаті проведення процедур закупівель та інформація щодо яких наявна на веб-порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua та відносно того, що виконання договору підтверджується звітом про виконання договору на веб-порталі, Замовником буде внесено зміни до тендерної документації. Аналізуючи неодноразові роз’яснення уповноваженого органу та враховуючи той факт що Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір” Замовник конкретизував щодо яких робіт визначена аналогічність договору. Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначено замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених ній. Аналогічні роз’яснення наведені за посиланнями https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=fce9e57e-a46c-44bb-83d6-7107a29dc459&lang=uk-UA, Відповідно до абзацу першого частини першої статті 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (ВРУ; Закон від 17.02.2011 № 3038-VI) (далі – Закон 2) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), здійснюється шляхом реєстрації відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об’єкта до експлуатації. Відповідно до абзацу першого частини другої Закону 2 прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, здійснюється на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Замовником буде внесено відповідні зміни до тендерної документації. Дякуємо за Ваше звернення.
Статус вимоги: Задоволено