-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
Комплекти навчального обладнання для кабінетів фізики, хімії, біології, географії, математики та STEM-лабораторій
Завершена
25 181 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 0% або 5 000.00 UAH
Період оскарження:
26.08.2020 10:04 - 26.10.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
5eeb086592da455982be7f0c5f145a85
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-26-001233-a.a3
Назва:
Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 21.09.2020 15:29
- Додаток 1.docx 21.09.2020 15:29
- Додаток 2.docx 21.09.2020 15:29
- Додаток 3.docx 21.09.2020 15:29
- Додаток 4.docx 21.09.2020 15:29
- Скарга 21.09.2020 17:32
- Додаток 5. Платіжне доручення 21.09.2020 17:32
- Доповнення до Скарги 01.10.2020 17:52
- Доповнення до Скарги 01.10.2020 17:52
- Додаткові пояснення 12.10.2020 10:58
- Додаткові пояснення 12.10.2020 10:59
- Додаткові пояснення_3.docx 13.10.2020 05:37
- Додаткові пояснення_3.PDF 13.10.2020 05:37
- Додаток_1_ ЦВКК Polynom.docx 13.10.2020 05:37
- Додаток_2_QSG_Multiboard_2020_UKR_v1.0.pdf 13.10.2020 05:37
- рішення від 24.09.2020№17982+лист замовнику.pdf 24.09.2020 22:57
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 02.10.2020№15512.pdf 05.10.2020 10:10
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.10.2020№19214.pdf 15.10.2020 19:23
- рішення від 13.10.2020№19214.pdf 19.10.2020 20:28
- Пояснення.pdf 29.09.2020 17:28
- Додаток 7 лист Дніпро.pdf 29.09.2020 17:28
- Додаток 8 лист Черкаси.PDF 29.09.2020 17:28
- Додаток 9 відгук БМС.pdf 29.09.2020 17:28
- Додаток 10 Електровимірювач.pdf 29.09.2020 17:28
- Додаток 11 2Д3Д.pdf 29.09.2020 17:28
- Додаток 12 ЕдПро.pdf 29.09.2020 17:28
- Додаток 13 Лист ТОВ Бі-Про.pdf 29.09.2020 17:28
- Пояснення.docx 29.09.2020 17:29
- Додаток 1 сертифікати БМС.pdf 29.09.2020 17:29
- Додаток 2 сертифікати Лан ТЕК.pdf 29.09.2020 17:29
- Додаток 3 сертифікати НОТ.pdf 29.09.2020 17:29
- Додаток 4 Сертифікати Євродидакт.pdf 29.09.2020 17:29
- Додаток 5 Сертифікати ТІТР.pdf 29.09.2020 17:29
- Додаток 6 Сертифікати Шелест.PDF 29.09.2020 17:29
- Додаток 1 сертифікати БМС.pdf 29.09.2020 17:32
- Пояснення.pdf 29.09.2020 17:32
- Пояснення.docx 29.09.2020 17:32
- Додаток 13 Лист ТОВ Бі-Про.pdf 29.09.2020 17:32
- Додаток 12 ЕдПро.pdf 29.09.2020 17:32
- Додаток 11 2Д3Д.pdf 29.09.2020 17:32
- Додаток 10 Електровимірювач.pdf 29.09.2020 17:32
- Додаток 9 відгук БМС.pdf 29.09.2020 17:32
- Додаток 8 лист Черкаси.PDF 29.09.2020 17:32
- Додаток 7 лист Дніпро.pdf 29.09.2020 17:32
- Додаток 6 Сертифікати Шелест.PDF 29.09.2020 17:32
- Додаток 5 Сертифікати ТІТР.pdf 29.09.2020 17:32
- Додаток 4 Сертифікати Євродидакт.pdf 29.09.2020 17:32
- Додаток 3 сертифікати НОТ.pdf 29.09.2020 17:32
- Додаток 2 сертифікати Лан ТЕК.pdf 29.09.2020 17:32
- Додаткові пояснення.pdf 01.10.2020 16:46
- Повідомлення про внесені зміни.docx 01.10.2020 16:55
- Пояснення.doc 01.10.2020 17:01
- Додаткові пояснення.pdf 12.10.2020 16:52
- Додаток 10.pdf 12.10.2020 16:52
- Додаток 9.pdf 12.10.2020 16:52
- Додаток 8.pdf 12.10.2020 16:52
- Додаток 7.pdf 12.10.2020 16:52
- Додаток 6.docx 12.10.2020 16:52
- Додаток 5.docx 12.10.2020 16:52
- Додаток 4.pdf 12.10.2020 16:53
- Додаток 3.pdf 12.10.2020 16:53
- Додаток 2.pdf 12.10.2020 16:53
- Додаток 1.docx 12.10.2020 16:53
- Додаткові пояснення.docx 12.10.2020 16:53
- Додаткові пояснення (2).docx 12.10.2020 17:24
- Перелік змін (1).docx 22.10.2020 15:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.09.2020 17:08
Дата розгляду скарги:
02.10.2020 17:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.09.2020 22:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.10.2020 20:29
Дата виконання рішення Замовником:
22.10.2020 15:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з
розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №19214-р/пк-пз від 13.10.2020 до тендерної документації внесено зміни.
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення порушень в тендерній документації
Номер:
fabcc8a9ae9f41bc9133873d3d514d80
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-26-001233-a.a2
Назва:
Вимога щодо усунення порушень в тендерній документації
Вимога:
Управлінням освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації (далі — Замовником) 26 серпня 2020 року була оголошена процедура відкритих торгів з публікацією англійською мовою (Комплекти навчального обладнання для кабінетів фізики, хімії, біології, географії, математики та STEM-лабораторій (ДК 021:2015:39160000-1: Шкільні меблі), ідентифікатор закупівлі: UA-2020-08-26-001233-a ID: 9733013bcdea4078b40163dcb4131bd4 (далі – Закупівля).
Наше підприємство планує взяти участь у даній Закупівлі, як учасник торгів, та якісно виконати поставку відповідно до предмету Закупівлі. Вивчивши тендерну документацію по Закупівлі у новій редакції, зі змінами від 28.08.2020 року, затверджену рішенням тендерного комітету (далі – Тендерна документація), нами були виявлені невідповідності вимог, встановлених в тендерній документації, вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону). В порядку статті 24 Закону, звертаємо вашу увагу на наступні невідповідності вимог, встановлених в тендерній документації, вимогам Закону (перелічені нижче), та просимо внести відповідні зміни до тендерної документації, привівши її у відповідність до вимог Закону.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_UA-2020-08-26-001233-a.pdf 15.09.2020 13:29
Дата подачі:
15.09.2020 13:29
Вирішення:
За результатами розгляду Вашої вимоги, до тендерної документації внесені необхідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
вимога Замовнику щодо усунення порушення чинного законодавства
Номер:
8e63927f292141e6b56f1bbf72b35701
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-26-001233-a.c1
Назва:
вимога Замовнику щодо усунення порушення чинного законодавства
Вимога:
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ:
Адвокатське об’єднання «АРТЕ ЛЕГІС»
Ідентифікаційний номер юридичної особи 43522634
Місцезнаходження:
01014, м. Київ, вул. Болсуновська, 8
Тел.: +380676156500
Електронна адреса: info@artelegis.com.ua
ЗАМОВНИК:
Управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації
Адреса: Україна, 43025, Волинська область, м. Луцьк, вул. Лесі Українки, 59
код ЄДРПОУ: 39782790
тел: +380505433820
адреса електронної пошти:
post@uon.voladm.gov.ua
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАКУПІВЛЮ:
Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-08-26-001233-a
ID: 9733013bcdea4078b40163dcb4131bd4
ВИМОГА
щодо усунення порушень у тендерній документації
Управлінням освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації (далі – «Замовник») 26 серпня 2020 року була оголошена процедура відкритих торгів з публікацією англійською мовою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-26-001233-a (ДК 021:2015: 39160000-1 — Шкільні меблі (Комплекти навчального обладнання для кабінетів фізики, хімії, біології, географії, математики та STEM-лабораторій).
Ознайомившись та опрацювавши положення тендерної документації на закупівлю ДК 021:2015: 39160000-1 — Шкільні меблі (Комплекти навчального обладнання для кабінетів фізики, хімії, біології, географії, математики та STEM-лабораторій) (далі – «Тендерна документація»), виявлено ряд грубих порушень приписів Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон») та наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» від 29 квітня 2020 року № 574, а саме:
Технічні характеристики засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, чітко та деталізовано встановленні Типовим переліком засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693 (далі – «Типовий перелік»).
Відповідно до імперативного припису пункту 1 Типового переліку визначено: «Цей перелік визначає вимоги до засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, (далі - навчальні кабінети і STEM-лабораторії), з урахуванням вимог новітніх освітніх технологій і методів навчання».
Відповідно да частин другої статті 15 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» накази міністерства, видані в межах його повноважень, є обов'язковими для виконання підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності.
Отже, дотримання чітко визначених технічних характеристик до засобів навчання та обладнання під час встановлення тендерних вимог є обов’язковим та неухильним, а Замовник своїми дії порушує та ігнорує норми законодавства України.
Аналогічної позиції дотримується Міністерство освіти і науки у своєму листі щодо неухильного дотримання законодавства від 14.08.2020 № 1/9-441 (яке опубліковано на сайті МОН України https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-neuhilnogo-dotrimannya-zakonodavstva), де зазначає: «Вимоги до мультимедійного обладнання (у т. ч. інтерактивної дошки, мультимедійного проєктора з короткофокусним об’єктивом, багатофункціонального пристрою тощо), електронних освітніх ресурсів та пристосувань для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій визначаються відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693, та не можуть відрізнятися від встановлених наказом». Також в листі зазначено: «Вимоги до комп’ютерного обладнання (у т.ч. ноутбуків та персональних комп’ютерів), яким комплектуються навчальні кабінети і STEM-лабораторії, визначаються відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 02 листопада 2017 року №1440 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за №55/31507 та не можуть відрізнятися від встановлених наказом».
Проте, Замовник порушив вказані норми Типового переліку зазначивши у Тендерній документації технічні характеристики, які відсутні у Типовому переліку, та які наведені у додатку 1 до цієї вимоги.
Окрім того, більшість технічних вимог до предмету закупівлі точно співпадають із параметрами обладнання, яке пропонує лише один виробник та/або один продавець обладнання у різних частинах закупівлі.
Така прихована характеризація обладнання (товару) та його складових Замовником прямо порушує імперативні приписи частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», де визначено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Зауважуємо, що хоча Замовником на виконання частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» намагається формально приховати наявне порушення шляхом зазначення у Тендерній документації «або еквівалент», проте еквіваленту не існує з огляду на те, що кожна складова частина предмету закупівлі прописана під конкретного виробника/постачальника.
Надання прихованих переваг певним учасникам, відповідно до норм статті 364 Кримінального кодексу України є кримінально караним і передбачає кримінальну відповідальність, у зв’язку із чим, вимагаємо припинити порушення норм законодавства України, внести відповідні зміни та привести Тендерну документацію в частині визначення засобів навчання та обладнання до вимог Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693.
У разі не вчинення Замовником дій щодо усунення вказаних порушень залишаємо за собою право звернутися до правоохоронних органів для внесення відомостей в ЄРДР щодо вчинення злочину та реєстрації кримінального правопорушення для подальшого його розслідування та надання правої оцінки таким діянням у судовому порядку.
Додатки:
1. Перелік технічних характеристик, які відсутні у Типовому переліку (на прикладах декількох кабінетів).
2. Лист Міністерства освіти і науки від 14.08.2020 № 1/9-441.
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист МОН 14082020.pdf 01.09.2020 14:39
- Лист МОН 14082020.pdf 01.09.2020 14:39
- Додаток 1 до вимоги UA-2020-08-26-001233-a.docx 01.09.2020 14:39
- Вимога UA-2020-08-26-001233-a.docx 01.09.2020 14:39
Дата подачі:
01.09.2020 14:39
Вирішення:
Управлінням освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації розглянуто вимогу номер UA-2020-08-26-001233-a.c1, подану Адвокатським об’єднанням «АРТЕ ЛЕГІС» ідентифікаційний код юридичної особи 43522634 у закупівлі Управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації ДК 021:2015: 39160000-1 — Шкільні меблі - Комплекти навчального обладнання для кабінетів фізики, хімії, біології, географії, математики та STEM-лабораторій № UA-2020-08-26-001233-a.
За результатами розгляду вимоги було встановлено наступне. Станом на сьогоднішній день, аналогічні закупівлі оголошено у багатьох регіонах України, наприклад:
м. Київ
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-20-008390-a
м. Дніпро
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-19-003909-a
м. Одеса
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-18-000608-a
м. Херсон
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-12-006029-a
м. Черкаси
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-11-000031-b
м. Миколаїв
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-11-000031-b
Предметом вказаних закупівель є різне шкільне обладнання, визначене замовниками самостійно в порядку визначеному чинним законодавством. У всіх закупівлях, адвокатським об’єднанням «АРТЕ ЛЕГІС» подано аналогічну вимогу, яка стосується технічних характеристик усього обладнання. При цьому, в жодній вимозі не обґрунтовано, яким чином порушуються права чи інтереси адвокатського об’єднання у вказаних закупівлях. На усі вимоги замовниками надано обґрунтовані відповіді та відмовлено в задоволенні таких вимог.
Щодо суті опублікованої вимоги у даній закупівлі, Управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації повідомляє наступне.
Предмет закупівлі визначено відповідно до вимог «Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574 та «Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти» затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 02 листопада 2017 року № 1440.
Визначення предмету закупівлі здійснювалось відповідно до вимог «Порядку та умов погодження Міністерством освіти і науки України пропозицій обласних, Київської міської державних адміністрацій щодо використання коштів освітньої субвенції на оснащення закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, обладнанням для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій у 2020 році», затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 10 квітня 2020 року № 497 з урахуванням вимог Закону України «Про освіту» від 05 вересня 2017 року № 2145-VIII та Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року
№ 922-VIII.
Пунктом 3 Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» (далі – Типовий перелік) визначено, зокрема, що оснащення повинно відповідати вимогам: комплектності і модульності, що враховують реальні особливості закладів освіти та потреби учасників освітнього процесу.
Щодо конкретних вимог Типового переліку до конкретних кабінетів, то у ньому визначено, що:
- Засоби навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані STEM-лабораторії закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, повинні відповідати вимогам, наведеним у таблиці 1;
- Мультимедійне обладнання, електронні освітні ресурси та пристосування для навчальних кабінетів та STEM-лабораторій повинні відповідати вимогам, наведеним у таблиці 2;
- Засоби навчання і обладнання для кабінету біології повинні відповідати вимогам, наведеним у таблиці 3;
- Засоби навчання і обладнання для кабінету географії повинні відповідати вимогам, наведеним у таблиці 4;
- Засоби навчання і обладнання для кабінету математики повинні відповідати вимогам, наведеним у таблиці 5;
- Засоби навчання і обладнання для кабінету фізики повинні відповідати вимогам, наведеним у таблиці 6.
У зазначених вище таблицях визначено мінімальні технічні характеристики засобів навчання та обладнання, із формулюваннями «НЕ МЕНШЕ», і жодною нормою не встановлено заборони на визначення якісних характеристик більших від мінімальних установлених Типовим переліком. При цьому, в багатьох випадках використовуються формулювання, які вимагають конкретизації та деталізації залежно від потреб конкретного замовника, оскільки неможливо ефективно здійснити закупівлю, без визначення мінімальних необхідних замовнику характеристик предмету закупівлі, наприклад, навчальні роботи, 3D принтер, тощо.
Окремо слід звернути увагу на вимоги, щодо програмного забезпечення обладнання, де в багатьох випадках визначено вимогу: «сумісне з ОС педагогічного працівника». Таким чином, кожен замовник має визначати, сумісність з якою операційною системою йому необхідна.Більше того, Типовий перелік, у багатьох випадках, прямо вказує, що кількісний і якісний склад обладнання визначається педагогічним працівником. Зокрема, це стосується цифрових вимірювальних комплексів для кабінетів фізики, хімії та біології, комплектів демонстраційного та лабораторного обладнання (див. наприклад, п 1 таблиці 3, п 1 таблиці 6, п 1 таблиці 7) .
Частиною 1 ст. 54 Закону України «Про освіту», визначено, що педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають право на академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі.
Таким чином, досвід та побажання педагогічних працівників є визначальним фактором при визначенні технічних характеристик предмету закупівлі.
Крім того, варто зазначити, що на підставі ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель, замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації.
Статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі», на замовника прямо покладається обов’язок визначати у технічній специфікації опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Частина 3 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Іншими словами, при визначенні предмету закупівлі, за результатами проведених попередніх ринкових консультацій, замовник вправі визначати конкретний тип, модель, технологію виробництва обладнання, тощо, із обов’язковим «зазначенням або еквівалент».
При цьому, замовник вважає за необхідне вказати, що саме детальне зазначення необхідних технічних характеристик обладнання, що закуповується, гарантує можливість закупівлі якісного обладнання та ефективного використання бюджетних коштів. Натомість, при відсутності чітких характеристик необхідного обладнання, зростає ризик поставки товару низької якості, без потрібних замовнику функціональних та якісних характеристик за ціною, яка може не відповідати реальній вартості такого обладнання.
Таким чином, Замовник, з метою ефективного використання бюджетних коштів, в межах номенклатури та з урахуванням мінімальних вимог встановлених наказами МОН України №1440 від 02.22.2017 р. та №574 від 29.04.2020 р., вносить додаткові уточнення характеристик обладнання, що дозволять забезпечити освітні потреби закладів освіти у відповідності із законодавством, що регулює процедури державних закупівель.
Зважаючи на викладене вище, у замовника відсутні правові підстави для внесення змін у документацію.
Разом з цим, у вимозі зазначено, що більшість технічних вимог до предмету закупівлі точно співпадають із параметрами обладнання, яке пропонує лише один виробник та/або один продавець обладнання у різних частинах закупівлі. Повідомляємо, що зазначені у вимозі зауваження є безпідставними, необґрунтованими, та не відповідають дійсності.
Статус вимоги:
Відхилено