-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 09120000-6 - Газове паливо (природний газ)
пропозиції готуються та подаються українською мовою (джерело фінансування - місцевий бюджет)
Завершена
617 556.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 087.78 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 087.78 UAH
Період оскарження:
25.08.2020 20:36 - 22.09.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Номер:
1443a7180a2f4bf9a4445c01df9f4b21
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-25-008590-a.b2
Назва:
дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Скарга:
усунути порушення Закону та дискримінаційні вимоги в Документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 22.04.2019 № 4897.pdf 04.09.2020 15:33
- Рішення від 23.06.2018 № 6165.pdf 04.09.2020 15:33
- Скарга_UA-2020-08-25-008590-a.pdf 04.09.2020 15:33
- Платіжне доручення.pdf 07.09.2020 17:34
- Рішення від 08.09.2020 №16850.pdf 08.09.2020 20:22
- інформація про резулятивну частину рішення від 14.09.2020 №17233.pdf 15.09.2020 17:28
- Рішення від 14.09.2020 №17233.pdf 17.09.2020 20:01
- Перелік змін газ - 2.docx 18.09.2020 14:56
- Перелік змін газ - 2.docx 18.09.2020 14:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.09.2020 17:17
Дата розгляду скарги:
14.09.2020 17:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.09.2020 20:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.09.2020 20:01
Дата виконання рішення Замовником:
18.09.2020 14:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано вимоги АМКУ з урахуванням скарги Учасника
Вимога
Відхилено
Наявність дискримінаційної вимоги
Номер:
d2eb0c369abd4d5aafc77df7b61d5bcb
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-25-008590-a.a1
Назва:
Наявність дискримінаційної вимоги
Вимога:
Наявність дискримінаційної вимоги, що суперечить природі відкритих торгів
Шановний, Замовнику! За результатами ознайомлення з вимогами Вашої Тендерної Документації, встановлено наявність дискримінаційної вимоги, що суперечить природі відкритих торгів та йде всупереч з принципами, передбаченими Законом України «Про публічні закупівлі». Зокрема, звертаємо увагу на вимогу, що міститься у:
- Додатку № 2 до Тендерної документації, 1. Наявність обладнання, матеріально-технічної бази 1.1. Довідка у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, що забезпечить можливість виконання умов договору належним чином. Зазначити наявність обладнання необхідного для виконання умов договору.* Для підтвердження можливості виконання своїх зобов’язань Учасник повинен надати реквізити своїх представництв в містах та районах Чернівецької області не менше 5 штук, де споживач міг би отримати необхідну інформаційну допомогу та рахунки на оплату за спожитий товар.
- Додатку № 1 до Тендерної документації : Учасник повинен на час виконання договору забезпечити належне обслуговування споживача: а саме для підтвердження можливості виконання своїх зобов’язань Учасник повинен надати реквізити своїх представництв в містах та районах Чернівецької області не менше 5 штук, де споживач міг би отримати необхідну інформаційну допомогу та рахунки на оплату за спожитий товар.
Питання створення представництв на рівні закону - не закріплено імперативно. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення представництв по всій території України, чи мати більше ніж одну. Це виключно бажання Ліцензіата (Товариства). Висування вимоги, щодо територіального розміщення офісу та кількості представництв - звужує вибір для Вас, як замовника та суперечить принципам закупівлі. Встановлення подібних вимог - обумовлює створення дискримінаційних вимог.
Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими учасниками ринку. На підтвердження додаємо рішення АМКУ стосовно визнання вимог, щодо наявності представництв за місцем постачання або місцезнаходженням Замовника дискримінаційними. Таким чином, вищевикладене тягне за собою порушення, зокрема, Закону України «Про захист економічної конкуренції», Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу природного газу, Закону України «Про господарські товариства» та низки інших нормативно-правових актів. Просимо Вас усунути недолік Тендерної Документації у цій частині.
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 22.04.2019 № 4897 (2).pdf 27.08.2020 12:34
- Рішення від 23.06.2018 № 6165.pdf 27.08.2020 12:34
Дата подачі:
27.08.2020 12:34
Вирішення:
Під час розгляду вашого листа (вимоги)* розглянуто вказані питання на предмет можливих порушень та усунення у разі встановлення з метою дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Стосовно першого питання повідомляємо, що згідно статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VІІІ від 25.12.2015 року зі змінами та доповненнями (далі - Закон) потенційні учасники - «Фізична/юридична особа мають право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.
Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону»
Згідно статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі": предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом; згідно статті 22 вказаного Закону: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
За результатами розгляду повідомляємо наступне, під час підготовки тендерної документації Замовник керується положенням ст. 16 Закону згідно якої вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Відповідно п. 2. ст. 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Додатково керуючись ч. 3 ст. 22 Закону згідно якої Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Зазначені інформаційні дані учасників необхідні Замовнику для вивчення та кваліфікації пропозиції учасника.
Наголошуємо, що вимога про наявність матеріально-технічної бази на території Чернівецької області не є порушенням законодавства України у сфері публічних закупівель та не створює дискримінаційних умов і перешкод для участі в процедурі закупівлі жодному з потенційних учасників, які насправді мають можливість гарантовано поставляти предмет зазначеної закупівлі.
Таким чином, замовник не порушив жодної вимоги діючої законодавчої та нормативної бази, відповідно, відсутні жодні підстави для внесення змін до тендерної документації
На нашу думку, дискримінаційні вимоги мають більш радикальні вимоги до учасників.
На підставі викладеного Ви можете оскаржити умови закупівлі керуючись положенням ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на зазначене вище Ваша Вимога не може бути задоволена.
Статус вимоги:
Відхилено