ГБН Г.1-218-182:2011. Капітальний ремонт шляхопроводу через залізницю на автомобільній дорозі загального користування державного значення Н-02 /М-06/ - Кременець – Біла Церква – Ржищів – Канів – Софіївка на км 311+214, Житомирська область (45221000-2. Будівництво мостів і тунелів, шахт і метрополітенів)
Категорія замовника: юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади (згідно ст. 2 ч. 1 п. 3 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 №922-VIII в редакції Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель" від 19.09.2019 №114-ІХ): юридична особа є одержувачем бюджетних коштів; не є суб'єктом господарювання.
Місцезнаходження замовника: вул. Покровська, 16, м. Житомир, 10029.
Mова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська (відповідно до тендерної документації).Вид забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): електронна банківська гарантія.
141. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати):
Тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись документом, що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути надане у формі електронної банківської гарантії (далі - банківська гарантія) з накладенням ЕЦП/КЕП Гаранта (далі - Банк-гарант) відповідно до вимог діючого законодавства.
Електронна банківська гарантія обов’язково повинна містити посилання на реквізити закупівлі, її назву та номер на веб-порталі Уповноваженого органу.
Електронна банківська гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити ЕЦП/КЕП Банку-гаранта за допомогою ресурсу офіційного веб-сайту Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України. У разі відсутності або не підтвердження ЕЦП/КЕП банківської гарантії, подана Учасником тендерна пропозиція відхиляється Замовником.
Банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 р. № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах».
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії банківської гарантії) – не менше 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Гарантія має набувати чинності з дня її надання.
Забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі:
1) відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру;
3) ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону;
4) ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією.
Торги не відбулися
15 078 215.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 75 391.08 UAH
Вирішення:пропозиція Учасника ТОВ «МЕГАЛАЙН – ФУНДАМЕНТ» підлягає відхиленню, оскільки при розгляді пропозиції учасника було встановлено наступне:
1) Згідно розділу ІІІ частини 1 тендерної документації (далі – ТД) (стор. 5) Учасник надає в складі пропозиції інформацію про субпідрядника(-ів) (відповідно до частини 8 розділу ІІІ ТД). У складі тендерної пропозиції Учасника відсутня інформація про субпідрядника(-ів) (відповідно до частини 8 розділу ІІІ ТД).
2) Учасник у складі тендерної пропозиції, повинен подати інформацію про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо).
В підтвердження інформації, зазначеної в довідці, Учасник надає посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин та механізмів. Якщо транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини та механізми тощо не підлягають державній реєстрації, - інший документ, що посвідчує право власності (обліку).
Якщо техніка не є власністю Учасника, а залучена, то Учасником на всю, вказану у довідці техніку (транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини, механізми, обладнання та устаткування), додатково подаються:
- посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії договорів дійсних та чинних, протягом всього строку* виконання договору про закупівлю: оренди (лізингу), суборенди та ін. (*договори, що посвідчують право користування: оренди, суборенди та ін., крім лізингу, на всю техніку, надану Учасником у складі тендерної пропозиції, мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю, на строк виконання робіт;
- посвідчені відповідно до умов тендерної документації акт(и) приймання-передачі Учаснику (або інший(і) документ(и), який(і) підтверджує(ють) факт отримання Учасником) таких транспортних засобів, будівельних машин, механізмів, обладнання та устаткування до договорів (у разі, коли вимогами чинного законодавства України та/або умовами зазначених договорів передбачено їх складання);
- оригінал листа-підтвердження орендодавця, лізингодавця або іншої особи, яка зазначена у
відповідному договорі, щодо не заперечення використання його машин, механізмів, обладнання та ін. для виконання робіт Учасником за предметом закупівлі на весь строк виконання робіт за предметом закупівлі.
У складі тендерної пропозиції Учасника, відсутні копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин та механізмів або інший документ, що посвідчує право власності (обліку). Також, у складі тендерної пропозиції, відсутній лист-підтвердження орендодавця, лізингодавця або іншої особи, яка зазначена у відповідному договорі, щодо не заперечення використання його машин, механізмів, обладнання та ін. для виконання робіт Учасником за предметом закупівлі на весь строк виконання робіт за предметом закупівлі.
3) Згідно вимог ТД (стор. 33) у складі тендерної пропозиції, на підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», Учасник надає чинний дозвіл або декларацію, виданого Держпраці (чи його територіальний органом), що надає право експлуатувати вантажопідіймальний(і) кран(и), який(і) зазначений(і) у тендерній пропозиції.
Учасником не виконано вимогу ТД, не надано чинний дозвіл або декларацію, виданого Держпраці (чи його територіальний органом), що надає право експлуатувати вантажопідіймальний(і) кран(и), який(і) зазначений(і) у тендерній пропозиції.
4) Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність матеріально - технічної бази (виробничих баз, офісних приміщень, тощо).
В підтвердження інформації, викладеної в довідці Учасник надає:
- посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії документів, які підтверджують право власності Учасника на об’єкти, перелічені Учасником в графі 2 Таблиці 2 або
- посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії договорів дійсних та чинних, протягом всього строку* виконання договору про закупівлю: оренди, суборенди та ін. (*договори, що посвідчують право користування: оренди, суборенди та ін. на всі вказані у довідках об’єкти, які не є власністю Учасника, мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю, на строк виконання робіт; акти приймання-передачі (або інший(і) документ(и), який(і) підтверджує(ють) факт передачі) Учаснику таких об’єктів до договорів (у разі, коли вимогами чинного законодавства України та/або умовами зазначених договорів передбачено їх складання).
ТОВ «МЕГАЛАЙН – ФУНДАМЕНТ» не підтверджено наявність матеріально - технічної бази (виробничих баз, офісних приміщень, тощо).
5) Згідно додатку 3 пункту 4 ТД (стор. 35), Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати:
- скан-копію кваліфікаційного сертифікату інженер – геодезиста;
- скан-копію посвідчення про право виконання робіт з підвищеною небезпекою, що стосується експлуатації вантажопідіймального автомобільного крану (крану автомобільного) на машиніста(ів) крана автомобільного, який зазначено у Довідці Учасника.
У складі тендерної пропозиції Учасника відсутні: копія кваліфікаційного сертифікату інженера-геодезиста та копії посвідчень про право виконання робіт з підвищеною небезпекою, що стосується експлуатації вантажопідіймальних автомобільних кранів (кранів автомобільних) на машиністів кранів автомобільних.
Учасник не надав документи, які від нього вимагались згідно вимог тендерної документації. У такому разі не йдеться про можливість виправлення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону та/або надані на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю, оскільки наявна підстава для відхилення унеможливлює прийняття іншого рішення замовника стосовно такого учасника, крім відхилення. У такому разі замовник приймає рішення про відхилення на підставі, яка встановлена Законом для такого випадку, а тому не потребує надання повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, наведених у статті 29 Закону навіть за їх наявності.
Основне про невідповідність документів учасника та відсутність будь-якого з документів: відсутність документа, який вимагали, не є невідповідністю, оскільки за відсутності такого документа унеможливлюється будь-яка перевірка відповідності встановленій вимозі.
Тому Закон в імперативній формі передбачає у статтях 26, 29 та 31, що учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, які він подав у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, у результаті завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Служба автомобільних доріг у Житомирській області як замовник процедур публічних закупівель, у своїй діяльності враховує та керується роз’яснення державних органів щодо застосування законодавства у сфері публічних закупівель. Так, відповідно до п. 36 ст. 1 Закону, Уповноважений орган - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель. Відповідно до ст. 9 Закону, до основних функцій Уповноваженого органу відносяться, зокрема, надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель. У своїй Відповіді на запит 1562/2020 Уповноважений орган зазначає (виділення напівжирним шрифтом відповідно до оригіналу відповіді):
"Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і містить відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону.
При цьому замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах : 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Отже, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та вимог, встановлених в тендерній документації, керуючись принципами здійснення закупівель, визначеними у статті 5 Закону та переліком інформації та/або документів, передбачених частиною шістнадцятою статті 29 Закону, визначення невідповідностей в документах, поданих у складі тендерної пропозиції учасника, здійснюється замовником самостійно."
Таким чином, ТОВ «МЕГАЛАЙН – ФУНДАМЕНТ» порушив вимоги Тендерної документації, не надавши у складі пропозиції документи, надання яких передбачено Тендерною документації. Внаслідок відсутності зазначених документів, Учасник не підтвердив відповідність кваліфікаційним критеріям, передбаченим ст. 16 Закону. Зазначене порушення виключає можливість прийняття Замовником повідомлення про усунення невідповідностей. Замовник, за таких обставин, керувався імперативними приписами ст. 31 Закону та, відповідно до Протоколу розгляду тендерної пропозиції, прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника відповідно до вимог ст. 31 ч. 1 п.1 аб. 1 Закону (Учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленими статтею 16 Закону, а саме: наявність в Учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання і досвід) та згідно ст. 31 ч. 1 п.2 аб. 1 (Учасник процедури закупівлі не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації).
При цьому, Замовник ще раз звертає увагу на відповідь Уповноваженого органу на запит 1562/2020, де зазначається, що виходячи зі специфіки предмета закупівлі та вимог, встановлених в тендерній документації, керуючись принципами здійснення закупівель, визначеними у статті 5 Закону та переліком інформації та/або документів, передбачених частиною шістнадцятою статті 29 Закону, визначення невідповідностей в документах, поданих у складі тендерної пропозиції учасника, здійснюється замовником самостійно.
Також звертаємо увагу, що оскільки Замовник за результатом розгляду Тендерної пропозиції Учасника встановив, що в складі тендерної пропозиції Учасника відсутня інформація про субпідрядника(-ів), що не пов’язано із невідповідностями у поданих документах чи інформації, Замовник у будь-якому випадку не зобов’язаних виносити повідомлення про усунення невідповідностей по інших Підставах, оскільки вже наявна імперативна підстава для відхилення пропозиції Скаржника відповідно до ст. 31 Закону.
Зазначене підтверджується відповіддю на запит 1332/2020, де вказується:
"Разом з тим перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій визначений статтею 31 Закону.
Отже, у разі якщо під час розгляду виявлено виключно невідповідності, визначені частиною шістнадцятою статті 29 Закону, замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Водночас у разі якщо тендерна пропозиція учасника, крім невідповідностей в інформації та/або документах, визначених частиною шістнадцятою статті 29 Закону не відповідає іншим вимогам тендерної документації, така пропозиція підлягає відхиленню згідно відповідних підстав, визначених у статті 31 Закону із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель без застосування механізму 24 годин."
Враховуючи викладене вище, Замовник не порушив норми Закону та правомірно відхилив тендерну пропозиції ТОВ «МЕГАЛАЙН – ФУНДАМЕНТ» з підстав, зазначених у Протоколі розгляду пропозиції №372 від 23.09.2020р.