Реконструкція Звіздівської ЗОШ І-ІІІ ступенів (добудова туалетів) в с.Звіздівка, вул. Героїв УПА, 32 Костопільськог району Рівненської області
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися пропозиції. Пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У разі надання Учасником будь - яких документів, складених іншою мовою, ніж українська мова, вони повинні бути перекладені на українську мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою Категорія замовника. Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади Розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати). Не вимагається. Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Згідно Додатку № 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі Інша інформація. Невід’ємними частинами оголошення є додатки: Додаток № 1. Вимоги до предмета закупівлі (інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі). Додаток № 2. Проєкт договору про закупівлю. Додаток № 3. Вимоги до учасників та інші вимоги. Питання, що не висвітленні у цьому оголошенні та його додатках, регулюються Законом України «Про публічні закупіві», а також іншими чинними нормативно-правовими актами України.
Завершена
1 213 300.80UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 066.51 UAH
Період оскарження:25.08.2020 15:46 - 31.08.2020 15:51
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога про усунення порушення
Номер:a5ee29c48afa4b4da5708684edcd2fba
Пов'язана кваліфікація:ТОВ"ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНИЙ КОМБІНАТ "УКРАЇНА", UA-EDR 37796796
Ідентифікатор запиту:UA-2020-08-25-001586-b.a2
Назва:Вимога про усунення порушення
Вимога:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Містобуд Девелопмент» взяло участь у спрощеній закупівлі по об’єкту: «Реконструкція Звіздівської ЗОШ І-ІІІ ступенів (добудова туалетів) в с.Звіздівка, вул. Героїв УПА, 32 Костопільського району Рівненської області» згідно оголошення № UA-2020-08-25-001586-b від 25.08.2020р.
На підставі протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 2 від 14.09.2020р. було визнано Переможцем даної закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «Дорожньо-будівельний комбінат «Україна» (код ЄДРПОУ 37796796) (далі - Переможець) та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем згідно ч. 4. ст. 28 та ч. 1. ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі - Закон).
Однак, Товариство з обмеженою відповідальністю «Містобуд Девелопмент» ознайомившись із пропозицією Переможця вбачає ряд невідповідностей його документів вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі з огляду на наступне.
Згідно Додатку № 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі учасники повинні були надати документи, що підтверджують повноваження щодо підпису документів пропозиції уповноваженої особи учасника спрощеної закупівлі: Статут учасника (положення, установчий договір або інший документ, який його замінює) із змінами (у разі їх наявності).
Всупереч вищевказаним вимогам Замовника Переможцем даної закупівлі в складі своєї пропозиції була долучена завірена копія Статуту, проте Замовником вимагався оригінал, а не завірена копія, що в свою чергу дає всі підстави для його відхилення.
Відповідно до Додатку № 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі для підтвердження відповідності вимогам Замовника учасники повинні були долучити в складі своїх пропозицій аналогічний за предметом закупівлі договір, за яким виконано зобов’язання, із долученням актів приймання виконаних робіт та довідок про вартість виконаних робіт, а також листа-підтвердження від контрагента щодо належного виконання цього договору.
Переможцем даної закупівлі в складі своєї пропозиції були долучені аналогічні договори, а саме:
- договір на виконання робіт № 272 від 04.11.2019р.,( п.1.2. договору передбачає найменування робіт – Капітальний ремонт Яполотьської ЗОШ І-ІІІ ступенів (утеплення фасадів,ремонт покрівлі та санвузлів) в с.Яполоть на вул.Шевченка, 14а Костопільського району Рівненської області (CPV ДК 021:2015-45453000-7 капітальний ремонт і реставрація)
-договір підряду № 37/161 від 06.06.2019р., (п.1.1. договору передбачає виконання робіт по об’єкту – Поточний ремонт дренажного водовідведення по вул. Центральна в с. Мала Любаша Малолюбашанської сільської ради, Костопільського району);
- договір № 428 від 12.12.2019р. (п.1.1. договору передбачає виконання робіт по об’єкту – Капітальний ремонт будівлі клубу по вул. Лісова, 19 в с. Данчиміст Костопільського району Рівненської області )
Однак, вищевказані договори не є аналогічними, оскільки згідно вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі, предмет закупівлі – «Реконструкція Звіздівської ЗОШ І-ІІІ ступенів (добудова туалетів) в с.Звіздівка, вул. Героїв УПА, 32 Костопільського району Рівненської області», що в свою чергу, під аналогічним договором слід розуміти виконаний договір предмет якого відповідає конкретній назві предмету цієї закупівлі, тобто роботи повинні виконуватись саме з реконструкції.
Згідно п.3 ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення» (затверджений Наказом Мінрегіону від 26.03.2019 №87 ) реконструкція житлового будинку - перебудова житлового будинку з метою поліпшення умов проживання, експлуатації, зміни кількості житлових квартир, загальної і житлової площі тощо у зв'язку зі зміною геометричних розмірів, функціонального призначення, заміною окремих конструкцій, їх елементів, основних техніко-економічних показників (Закон України «Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду»). Капітальний ремонт - ремонт житлового будинку з метою відновлення його ресурсу з заміною за необхідності конструктивних та огороджувальних елементів, систем інженерного обладнання, а також поліпшення його експлуатаційних показників.
З огляду на викладене, випливає відповідна відмінність між капітальним ремонтом та реконструкцією.
Тому, з урахуванням правової природи договору та предмету закупівлі, «аналогічним» може бути визнаний будь який договір підряду саме з реконструкції, а не капітального ремонту.
Неврахування предмета закупівлі при віднесенні до категорії «аналогічних договорів» може спотворити результат закупівлі та призвести до неможливості виконання (з огляду на досвід та специфіку виконання тощо) договірних зобов`язань з боку Переможця.
Більше того, в складі пропозиції Переможця відсутній календарний графік виконання робіт, що є додатком до договору № 428 від 12.12.2019р. та є його невід’ємною частиною( п. 6.2. даного договору).
В силу імперативних приписів ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами як:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Трактуючи дану норму важливо виокремити один із таких принципів, як об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що безумовно має значення при визначенні Переможця.
Деталізація дотримання принципу «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі» означає, що Замовник повинен утримуватися від надання неправомірних переваг певним учасникам, що загрожують конкуренції.
З огляду на вищевикладене, пропозиція Переможця підлягає відхиленню на підставі п.1. ч.13 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі» - пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
На підставі наведеного, враховуючи вимоги оголошення про проведення спрощеної закупівлі, керуючись ст.19 Конституції України, ст.ст. 1,3,5,14,29,33 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Просимо:
1. Розглянути вимогу про усунення порушень.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень спрощеної закупівлі.
3. Скасувати рішення про визнання Переможцем Товариство з обмеженою відповідальністю «Дорожньо-будівельний комбінат «Україна» (код ЄДРПОУ 37796796) щодо закупівлі : «Реконструкція Звіздівської ЗОШ І-ІІІ ступенів (добудова туалетів) в с.Звіздівка, вул. Героїв УПА, 32 Костопільського району Рівненської області» (№ закупівлі UA-2020-08-25-001586-b) (протокол засідання № 2 від 14.09.2020р.)
Вирішення:В електронній системі закупівель 16.09.2020 о 13:17 год. оприлюднена вимога ТОВ «Містобуд Девелопмент» про скасування рішення № 2 від 14.09.2020 про визначення ТОВ «Дорожньо-будівельний комбінат «Україна» переможцем закупівлі з причин «надання завіреної копії Статуту, а не оригіналу» та «ненадання аналогічного договору».
Ч. 14 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Пропозиція ТОВ «Містобуд Девелопмент» не відхилялась, тобто взагалі не розглядалась Замовником.
Протоколом № 2 від 14.09.2020 переможцем спрощеної закупівлі визначено найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ «Дорожньо-будівельний комбінат «Україна».
Водночас при оприлюдненні протоколу було допущено технічної помилки і оприлюднено в електронній системі протокол № 3 від 15.09.2020 про визначення переможцем учасника, що подав найбільш економічно вигідну пропозицію.
1. Щодо статуту учасника-переможця закупівлі.
Додатком 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимагався статут учасника.
Цим додатком також визначено, що всі визначені оголошенням про проведення спрощеної закупівлі та додатками до нього документи пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді файлів скан-копій у форматах PDF, JPEG, зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії, містити розбірливі зображення, придатні для сприйняття їх змісту.
Інших вимог щодо оформлення документів «в копіях чи оригіналах, чи їх завірення» документація замовника не містить.
У складі пропозиції ТОВ «Дорожньо-будівельний комбінат «Україна» надано скан-копію статуту із завіренням. Крім того, у пропозиції наявна інформація про код доступу до реєстраційної справи.
ТОВ «Дорожньо-будівельний комбінат «Україна» виконано вимогу щодо надання статуту.
2. Щодо аналогічного договору.
Додатком 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимагався аналогічний за предметом закупівлі договір, за яким виконано зобов’язання, із долученням актів приймання виконаних робіт та довідок про вартість виконаних робіт, а також листа-підтвердження від контрагента щодо належного виконання цього договору.
Предметом закупівлі є: ДК 021:2015 - 45454000-4 — Реконструкція (Реконструкція Звіздівської ЗОШ І-ІІІ ступенів (добудова туалетів) в с. Звіздівка, вул. Героїв УПА, 32 Костопільського району Рівненської області).
У складі пропозиції учасника-переможця надано, зокрема, договір на виконання робіт № 272 від 04.07.2019 за предметом закупівлі: Капітальний ремонт Яполотьської ЗОШ I-III ступенів (утеплення фасадів, ремонт покрівлі та санвузлів) в с. Яполоть на вул. Шевченка, 14а Костопільського району Рівненської області (СPV ДК 021:2015 – 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація).
Визначення предмета закупівлі робіт здійснювалось замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, п.3.2. розділу 3 якого визначено, що будівельні роботи – це будівельні, монтажні, ремонтно-будівельні, реставраційно- відновлювальні та пусконалагоджувальні роботи».
Крім того, беручи до уваги практику розгляду скарг, орган оскарження дотримується позиції, що для визначення аналогічного предмета закупівлі слід керуватись кодом державного класифікатора, який містить не тільки ідентичні або тотожні характеристики, а й подібні чи схожі, що підпадають під відповідний предмет закупівлі. Дана позиція відображена, зокрема, у Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 797-р/пк-пз від 23.09.2016.
Як реконструкція, так і капітальний ремонт підпадає під розділ ДК 021:2015 – 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт, враховуючи, що предмет закупівлі робіт визначається за показниками другої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника.
Законодавство України не містить визначення поняття «аналогічний договір».
Відповідно до Академічного тлумачного словника, аналогічний – це той, який становить аналогію до чого-небудь; подібний, схожий. Тобто аналогічний – це не одне і те ж саме, що тотожний чи ідентичний.
Документація Замовника не містить окремих вимог стосовно визначення терміну «аналогічний договір».
Аналогічним є договір на закупівлю робіт з подібними або схожими характеристиками.
Зокрема, із актів приймання виконаних будівельних робіт до Договору № 272 від 04.07.2019 вбачається виконання робіт, схожих до визначених у Вимогах до предмета закупівлі (інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі) (Додаток № 1 до оголошення).
Такий висновок підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 5838-р/пк-пз від 23.08.2017 (оголошення UA-2017-07-05-000981-b).
Також, визначення Замовником умови підтвердження досвіду виконання аналогічного договору виключно договором на реконструкцію, обмежило б право суб’єктів господарювання на участь у процедурі закупівлі, що є дискримінаційною вимогою.
Договір № 428 від 12.12.2019 та наявність/відсутність долучених до нього документів не розглядались замовником, оскільки документацією вимагався один договір.
Договір на виконання робіт № 272 від 04.07.2019 з актами, довідками та листом від контрагента є достатніми доказами відповідності критерію щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору.
Уповноваженою особою прийняте рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ «Дорожньо-будівельний комбінат «Україна» та намір укласти договір з переможцем відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та документації з дотриманням принципів закупівлі, насамперед, максимальної економії та ефективності закупівлі і об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій.
Адже, відхилення найбільш економічної вигідної пропозиції без вагомих мотивів аж ніяк не призведе до ефективності закупівлі, а навпаки – до збитків бюджету замовника.
Отже, замовник вирішив відмовити ТОВ «Містобуд Девелопмент» у задоволенні вимоги UA-2020-08-25-001586-b.a2 від 16.09.2020.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:19.09.2020 16:48
invalid
invalid
Вимога
Відкликано скаржником
Вимога про усунення порушень
Номер:43783810207e42c3ba9690163768efd5
Пов'язана кваліфікація:ТОВ"ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНИЙ КОМБІНАТ "УКРАЇНА", UA-EDR 37796796
Ідентифікатор запиту:UA-2020-08-25-001586-b.a1
Назва:Вимога про усунення порушень
Вимога:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Містобуд Девелопмент» взяло участь у спрощеній закупівлі по об’єкту: «Реконструкція Звіздівської ЗОШ І-ІІІ ступенів (добудова туалетів) в с.Звіздівка, вул. Героїв УПА, 32 Костопільського району Рівненської області» згідно оголошення № UA-2020-08-25-001586-b від 25.08.2020р.
На підставі протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 2 від 14.09.2020р. було визнано Переможцем даної закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «Дорожньо-будівельний комбінат «Україна» (код ЄДРПОУ 37796796) (далі - Переможець) та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем згідно ч. 4. ст. 28 та ч. 1. ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі - Закон).
Однак, Товариство з обмеженою відповідальністю «Містобуд Девелопмент» ознайомившись із пропозицією Переможця вбачає ряд невідповідностей його документів вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі з огляду на наступне.
Згідно Додатку № 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі учасники повинні були надати документи, що підтверджують повноваження щодо підпису документів пропозиції уповноваженої особи учасника спрощеної закупівлі: Статут учасника (положення, установчий договір або інший документ, який його замінює) із змінами (у разі їх наявності).
Всупереч вищевказаним вимогам Замовника Переможцем даної закупівлі в складі своєї пропозиції була долучена завірена копія Статуту, проте Замовником вимагався оригінал, а не завірена копія, що в свою чергу дає всі підстави для його відхилення.
Відповідно до Додатку № 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі для підтвердження відповідності вимогам Замовника учасники повинні були долучити в складі своїх пропозицій аналогічний за предметом закупівлі договір, за яким виконано зобов’язання, із долученням актів приймання виконаних робіт та довідок про вартість виконаних робіт, а також листа-підтвердження від контрагента щодо належного виконання цього договору.
Переможцем даної закупівлі в складі своєї пропозиції були долучені аналогічні договори, а саме:
- договір на виконання робіт № 272 від 04.11.2019р.,( п.1.2. договору передбачає найменування робіт – Капітальний ремонт Яполотьської ЗОШ І-ІІІ ступенів (утеплення фасадів,ремонт покрівлі та санвузлів) в с.Яполоть на вул.Шевченка, 14а Костопільського району Рівненської області (CPV ДК 021:2015-45453000-7 капітальний ремонт і реставрація)
-договір підряду № 37/161 від 06.06.2019р., (п.1.1. договору передбачає виконання робіт по об’єкту – Поточний ремонт дренажного водовідведення по вул. Центральна в с. Мала Любаша Малолюбашанської сільської ради, Костопільського району);
- договір № 428 від 12.12.2019р. (п.1.1. договору передбачає виконання робіт по об’єкту – Капітальний ремонт будівлі клубу по вул. Лісова, 19 в с. Данчиміст Костопільського району Рівненської області )
Однак, вищевказані договори не є аналогічними, оскільки згідно вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі, предмет закупівлі – «Реконструкція Звіздівської ЗОШ І-ІІІ ступенів (добудова туалетів) в с.Звіздівка, вул. Героїв УПА, 32 Костопільського району Рівненської області», що в свою чергу, під аналогічним договором слід розуміти виконаний договір предмет якого відповідає конкретній назві предмету цієї закупівлі, тобто роботи повинні виконуватись саме з реконструкції.
Згідно п.3 ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення» (затверджений Наказом Мінрегіону від 26.03.2019 №87 ) реконструкція житлового будинку - перебудова житлового будинку з метою поліпшення умов проживання, експлуатації, зміни кількості житлових квартир, загальної і житлової площі тощо у зв'язку зі зміною геометричних розмірів, функціонального призначення, заміною окремих конструкцій, їх елементів, основних техніко-економічних показників (Закон України «Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду»). Капітальний ремонт - ремонт житлового будинку з метою відновлення його ресурсу з заміною за необхідності конструктивних та огороджувальних елементів, систем інженерного обладнання, а також поліпшення його експлуатаційних показників.
З огляду на викладене, випливає відповідна відмінність між капітальним ремонтом та реконструкцією.
Тому, з урахуванням правової природи договору та предмету закупівлі, «аналогічним» може бути визнаний будь який договір підряду саме з реконструкції, а не капітального ремонту.
Неврахування предмета закупівлі при віднесенні до категорії «аналогічних договорів» може спотворити результат закупівлі та призвести до неможливості виконання (з огляду на досвід та специфіку виконання тощо) договірних зобов`язань з боку Переможця.
Більше того, в складі пропозиції Переможця відсутній календарний графік виконання робіт, що є додатком до договору № 428 від 12.12.2019р. та є його невід’ємною частиною( п. 6.2. даного договору).
В силу імперативних приписів ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами як:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Трактуючи дану норму важливо виокремити один із таких принципів, як об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що безумовно має значення при визначенні Переможця.
Деталізація дотримання принципу «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі» означає, що Замовник повинен утримуватися від надання неправомірних переваг певним учасникам, що загрожують конкуренції.
З огляду на вищевикладене, пропозиція Переможця підлягає відхиленню на підставі п.1. ч.13 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі» - пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
На підставі наведеного, враховуючи вимоги оголошення про проведення спрощеної закупівлі, керуючись ст.19 Конституції України, ст.ст. 1,3,5,14,29,33 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Просимо:
1. Розглянути вимогу про усунення порушень.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень спрощеної закупівлі.
3. Скасувати рішення про визнання Переможцем Товариство з обмеженою відповідальністю «Дорожньо-будівельний комбінат «Україна» (код ЄДРПОУ 37796796) щодо закупівлі : «Реконструкція Звіздівської ЗОШ І-ІІІ ступенів (добудова туалетів) в с.Звіздівка, вул. Героїв УПА, 32 Костопільського району Рівненської області» (№ закупівлі UA-2020-08-25-001586-b) (протокол засідання № 2 від 14.09.2020р.)