-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Ноутбуки
Завершена
269 052.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 345.26 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 345.26 UAH
Період оскарження:
22.08.2020 02:31 - 03.09.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Щодо надання автризаційного листа виробника
Номер:
92481e6cf38d43a6a02fba9050e1f8f6
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-22-000015-c.c1
Назва:
Щодо надання автризаційного листа виробника
Вимога:
Замовники повинні дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, установлених Законом України «Про публічні закупівлі», під час здійснення придбання замовником товарів, робіт і послуг за державні кошти.
Звертаємо Вашу увагу, що надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного виробника є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне. По-перше, що наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі, за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме лист від виробника або офіційного представництва виробника товару в Україні. Гарантійне обслуговування товару, що є предметом закупівлі здійснюється в авторизованих сервісних центрах на території України. Висновки Замовників, що авторизаційний лист – є гарантією постачання якісного товару може свідчити лише про те, шо дана вимога могла бути прописана під конкретного учасника, що є фактом порушення принципу відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників.
Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
На підставі вищезазначеного просимо внести зміни до тендерної документації, та не вимагати від Учасників документів, які порушують умови проведення закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.08.2020 11:07
Вирішення:
Доброго дня! Розглянувши Вашу вимогу, повідомляю наступне: Замовник являється головним розпорядником бюджетних коштів та несе відповідальність за належне їх освоєння, зокрема своєчасне придбання якісного та в необхідній кількості обладнання, яке буде використовуватися в освітньому просторі. Відповідно до умов тендерної документації учасник повинен надати авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб'ютера в Україні про надання
повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та
якості, із вказівкою номера оголошення в системі Прозоро. Відповідно до
практики Антимонопольного комітету України (далі-АМКУ) у разі, якщо
замовником вимагається надання авторизаційного листа підтвердження від
офіційного дистриб’ютора в Україні, то учасник має надати саме авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора (Детальніше дивитись рішення АМКУ у справі №14805-р/пк-пз від 16.10.2019). Приклади рішення АМКУ щодо правомочності вимоги надання учасником авторизаційного листа - рішення по закупівлям: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-09-11-001599-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-09-03-002065-a, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-08-28-000697-a). Окрім того, вказана вимога не є дискримінаційною, адже за допомогою вказаного авторизаційного листа учасник підтверджує ліцензійність запропонованого товару. Технічна специфікація та тендерна документація в цілому не містить жодного посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, чим дотримано вимоги ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі». У зв’язку з вище наведеною інформацією учасник має можливість запропонувати товар будь-якого виробника/дистриб’ютора, який буде повністю відповідати вимогам технічної специфікації тендерної документації замовника, та отримати авторизаційний лист-підтвердження від даного виробника/дистриб’ютора. Таким чином підстави для задоволення даної вимоги відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено