• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Плівки пласкі на поліестеровій основі для загальної рентгенографії 30х40см. №100 Кровлекс-ОРГЗ; Плівки пласкі на поліестеровій основі для загальної рентгенографії 24х30см. №100 Кровлекс-ОРГЗ; Плівки пласкі на поліестеровій основі для загальної рентгенографії 18х24см. №50Кровлекс-ОРГЗ; Концентрований проявник для ручної обробки рентгенплівки "Кровлекс- П-РОК" 3л на 15л готового розчину»; Концентрований фіксаж для ручної обробки рентгенплівки "Кровлекс-Ф-РОК" 3л на 15л готового розчину; Концентрований проявник для машинної обробки рентгенплівки "Кровлекс-П-МОК", комплект 4 частини на 20 л готового розчину; Концентрований фіксаж для машинної обробки рентгенплівки "Кровлекс-Ф-МОК", комплект 2 частини на 20л готового розчину; Концентрований проявник для машинної обробки рентгенплівки 6 л; Концентрований очисник для автоматичних проявних машин «Кровлекс-О-МОК», 2ч на 10л готового розчину

Завершена

1 250 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 250.00 UAH
Період оскарження: 21.08.2020 17:17 - 03.09.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо внесення змін в додаток 3 до Тендерної документації

Номер: ccc5f1e609574b668f08edb344259b48
Ідентифікатор запиту: UA-2020-08-21-008545-a.a1
Назва: Вимога щодо внесення змін в додаток 3 до Тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику! В Медико-технічних вимогах Тендерної документації за предметом закупівлі «Плівки пласкі на поліестеровій основі для загальної рентгенографії 30х40см. №100 Кровлекс-ОРГЗ; Плівки пласкі на поліестеровій основі для загальної рентгенографії 24х30см. №100 Кровлекс-ОРГЗ; Плівки пласкі на поліестеровій основі для загальної рентгенографії 18х24см. №50Кровлекс-ОРГЗ; Концентрований проявник для ручної обробки рентгенплівки "Кровлекс- П-РОК" 3л на 15л готового розчину»; Концентрований фіксаж для ручної обробки рентгенплівки "Кровлекс-Ф-РОК" 3л на 15л готового розчину; Концентрований проявник для машинної обробки рентгенплівки "Кровлекс-П-МОК", комплект 4 частини на 20 л готового розчину; Концентрований фіксаж для машинної обробки рентгенплівки "Кровлекс-Ф-МОК", комплект 2 частини на 20л готового розчину; Концентрований проявник для машинної обробки рентгенплівки 6 л; Концентрований очисник для автоматичних проявних машин «Кровлекс-О-МОК», 2ч на 10л готового розчину» (Ідентифікатор закупівлі UA-2020-08-21-008545-a), як і в попередній закупівлі (Ідентифікатор закупівлі UA-2020-08-14-007683-a), яка вами відмінена 21 серпня 2020 11:20 зазначено знов ж таки різні види товарів, з яких частина їх дійсно відноситься до предмету закупівлі за кодом ДК – 021:2015 – 24930000-2 «Фотохімікати» за позиціями 1-8 Медико-технічних вимог, а от Концентрований очисник для автоматичних проявних машин «Кровлекс-О-МОК», 2ч на 10л готового розчину ніяким чином не можуть закуповуватись за зазначеним в закупівлі кодом ДК– 021:2015 – 24930000-2 «Фотохімікати». Оголошена вами попередня закупівля (Ідентифікатор закупівлі UA-2020-08-14-007683-a) на ідентичний товар з однаковою кількістю товарів, що й по цій закупівлі наводить нас на те, що замовник не дотримується принципів здійснення публічних закупівель і намагається якнайшвидше за будь-яку ціну закупити бажаний товар у завідомого постачальника, оскільки зважаючи на чотири вимоги в попередній закупівлі (Ідентифікатор закупівлі UA-2020-08-14-007683-a) Замовник вже ж таки наваживсь відмінити процедуру закупівлі 21 серпня 2020 11:20, зазначивши: Причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель Коментар щодо відміни: Відмінити (скасувати) закупівлю відкритих торгів на закупівлю за ДК – 021:2015 – 24930000-2 «Фотохімікати», щоб доопрацювати назву закупівлі та тендерную документацию. Тобто, тендерним комітетом прийнято рішення скасувати дану закупівлю та доопрацювати тендерну документацію. Натомість Замовник не дочекавшись кінця періоду оскарження: 01 вересня 2020 00:00 оголошує нову закупівлю 21 серпня 2020 о 17:17 і з нібито доопрацьованою на думку замовника тендерною документацією, в чому саме було доопрацювання за 6 годин часу нам не зрозуміло. На яких підставах не дочекавшись завершення періоду оскарження відміни закупівлі замовник оголосив в принципі повторну закупівлю це питання мабуть до контролюючих органів в тому числі і Державної аудиторської служби України. А що буде якщо буде оскаржено відміну закупівлі, і наприклад АМКУ задовольнить скаргу, як буде діяти в такій ситуації замовник, коли одночасно оголошено дві ідентичні закупівлі і кошти закладені в кошторисі передбачені тільки для однієї закупівлі, що ж тоді замовник буде робити, знову відмінятиме закупівлю, яку також можна буде оскаржити в АМКУ згідно нового Закону України «Про публічні закупівлі». Щодо закупівлі (Ідентифікатор закупівлі UA-2020-08-21-008545-a), то знов ж таки для чого замовник прописує в Додатку 3 до Тендерної документації продукцію - Концентрований очисник для автоматичних проявних машин «Кровлекс-О-МОК», 2ч на 10л готового розчину, на яку в попередній закупівлі були написані всі вимоги щодо незаконного включення даного очисника в предмет закупівлі, чи не є ця вимога складовою корупційної змови замовника та потенційного постачальника, адже ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон про закупівлі), закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Наголошуємо, що предмет закупівлі визначений за кодом ДК 021:2015 ЄЗС як 24930000-2 «Фотохімікати», а позиція 9 не відноситься до згаданого коду 24930000-2 за четвертим знаком, оскільки за показниками четвертої-восьмої цифр ДК 021:2015 немає жодного товару, який би відповідав кодам ДК 02:2015: 24931000-9 Фотопластини ти фотоплівки 24931200-1 Фотографічні емульсії 24931210-4 Фотографічні проявники 24931220-7 Фотографічні фіксажі 24931230-0 Проявники для рентгенівських плівок 24931240-3 Фіксажі для рентгенівських плівок 24931250-6 Живильні середовища 24931260-9 Підсилювачі зображення. Щодо позиції 9 Концентрований очисник для автоматичних проявних машин «Кровлекс-О МОК», 2ч на 10л готового розчину, то даний очисник вкотре пояснюємо, що не відноситься до хімічних реактивів і не використовується під час саме роботи в рентгенографії машин «Кровлекс-О-МОК», а тому не може бути визначеним за кодом ДК 021:2015 ЄЗС: 24930000-2 – Фотохімікати, головна функція даного очисника це технічне обслуговування машини Кровлекс-О-МОК, правильним кодом ДК 021:2015 по позиції 8 Концентрований очисник для автоматичних проявних машин «Кровлекс-О МОК», 2ч на 10л готового розчину для має бути 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини або 24320000-3 Основні органічні хімічні речовини. Замовник навмисне прописав до плівок позицію 9 інший товар, адже не існує ідентичного еквівалента в принципі, а тому учасники фактично можуть запропонувати за даною позицією лише і тільки конкретну продукцію одного виробника якого й зазначив Замовник, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінацією учасників, оскільки по позиціям 1-8 товар представлений досить великою кількістю виробників. Окрім того, для підсилення неможливості участі будь-яких інших потенційних учасників, тендерною документацією (додаток №3) передбачена вимога, згідно якої, якщо учасник не є виробником предмету закупівлі відповідно до умов цієї тендерної документації, такий учасник повинен надати оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника-якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі електронних торгів та пропонується Учасником у необхідній кількості, якості та строк. Тобто, встановлюючи вимогу щодо гарантійного листа від виробника, Замовник додатково обмежує коло учасників, оскільки у відносинах з дистрибуції отримати від виробника (або його офіційного представника) гарантійний лист може лише обмежене коло суб’єктів господарювання, що пройшли процедуру їхньої суб’єктивну авторизацію у такого виробника (представника) або мають прямі договірні відносини з виробником (представником), тобто коло таких господарюючих суб’єктів заздалегідь визначено та обмежено. Тож, завдяки встановленим дискримінаційним вимогам Замовник запропонувати може вищезазначений товар по всім позиціям заздалегідь визначений Замовником постачальник, оскільки в Україні відсутній жоден виробник, який виробляє весь перелік продукції, що визначений в предметі закупівлі, внаслідок чого медико-технічні вимоги є дискримінаційними та такими, що розраховані на посередників, які зможуть здійснити одночасну поставку усіх найменувань продукції, яка виробляється різними виробниками за ціною значно вищою від ціни виробника такої продукції, а це буде необґрунтована розтрата державних коштів з боку Замовника. Отже, завдяки навмисному поєднанню Замовником різних товарів в одній закупівлі, шляхом включення по коду ДК 021:2015 24930000-2 – Фотохімікати крім позицій 1-8, інша позиція 9, яка не має жодного відношення до коду 24930000-2 – Фотохімікати та ще й в поєднанні з гарантійними листами від різних виробників призводить до дискримінації учасників, оскільки вимоги закупівлі з конкретною продукцією розраховані тільки на конкретного постачальника, бо Замовник усуває від участі в закупівлі безпосередніх виробників, їх офіційних дистриб’юторів та дилерів, які за загальноприйнятими світовими стандартами працюють лише з продукцією одного конкретного виробника й могли б запропонувати дійсно конкурентоспроможну ціну, а в нашому випадку Замовник в одній закупівлі закуповує товари різні за призначенням, характеристиками, різними кодами ДК 021:2015, навіть не розділивши на лоти. Якщо ж все ж Замовник «вважає» що дані товари закуповуються по одному коду ДК 021:2015. Під дану закупівлю підпадають лише «свої постачальники» з «конкретною продукцією». Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, але нажаль дана закупівля «прописана» під одного постачальника, де Замовник хоче закупити лише конкретну продукцію конкретного виробника без будь-якої конкуренції, прозорості та економії. Даний факт містить усі ознаки корупційного зловживання, а закупівлі повинні проводитись згідно принципів публічних закупівель таких, як: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім того, повторно інформуємо, що визначення предмету закупівлі, визначення технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі в сфері охорони здоров’я, Міністерство охорони здоров'я спільно з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України підготували низку рекомендацій для закупівельників лікарських засобів, які виклали у спільному листі N 3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018., де зазначено про необхідність замовниками вжиття вичерпних заходів щодо забезпечення максимальної конкуренції на торгах та недопущення дискримінації учасників закупівлі, у тому числі шляхом визначення предмета закупівлі таким чином, щоб сукупність вимог до засобу не призвели до можливості здійснення закупівлі товару лише однієї торгової марки; зауважено, що поширена практика висування вимог щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника про можливість поставки товару у визначені строки не гарантує своєчасного постачання товару та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі, тощо. З метою усунення порушень в частині встановлених дискримінаційних вимог, а також керуюсь ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо внести зміни в тендерну документацію з урахуванням вищезазначеного шляхом видалення із предмету закупівлі позиції 9, або розділити закупівлю по лотам (лот №1 – позиції №1-8 додатку 3 до тендерної документації; лот №2 – позиція №9 додатку 3 до тендерної документації). Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі. У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України, Департаменту охорони здоров’я, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам тендерної документації на предмет встановлених Замовником дискримінаційний умов. Нагадуємо, що за Порушення порядку визначення предмета закупівлі "Стаття 164-14. Порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У відповідь на Вимогу повідомляємо наступне. Формування переліку предмету закупівлі, проводилось з урахуванням наявного у Замовника обладнання для діагностики, у тому числі і рентгенографічного, нагальної потреби у витратних матеріалах до такого обладнання, обсягу виділених на такі потреби кошторисних призначень та фактичного фінансування, а також з урахуванням положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 15.04.2020р. № 708 (далі – Порядок). Відповідно до вимог п.3 розділу І Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749. Згідно положень Єдиного закупівельного словника основний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр; групи цифр, у свою чергу, відповідають найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет контракту. Код складається з 8 цифр, при цьому перші чотири цифри визначають клас. Враховуючи зазначене, Замовник визначив предмет закупівлі відповідно до коду Єдиного закупівельного словника (ДК 021:2015) - 24930000-2. Відзначимо, що за кодом 24930000-2 значиться клас «Фотохімікати». При цьому, до даного класу відносяться різні категорії, в т.ч. Фотопластини ти фотоплівки (24931000-9), Проявники для рентгенівських плівок (24931230-0), Фіксажі для рентгенівських плівок (24931240-3), Підсилювачі зображення (24931260-9), тощо. В той же час слід зазначити, що до медичної рентгенографії застосовуються загальні принципи фотографічного процесу, а для отримання діагностичного зображення під час медичного рентгенологічного дослідження використовується як рентгенівська плівка так і фотохімікати, які є взаємопов’язаними елементами єдиної системи та складають єдиний процес візуалізації медичного діагностичного зображення. Отже за даною Процедурою наша установа закуповує рентгенівську плівку та фотохімікати, що використовуються в рентген-діагностичних дослідженнях для отримання медичного діагностичного зображення, серед іншого, безгідрохіноновий проявник для машинної обробки рентгенплівки (п. 8) та очисник (п. 9). Застосування безгідрохінонового проявника має ряд суттєвих переваг, серед яких, практично повна нешкідливість для оточуючого середовища самого проявника, забезпечення високої контрастності рентгенівських знімків, що обробляються, та чутливості систем екран/плівка, з реальною можливістю зниження дозових навантажень на пацієнтів та персонал рентген відділення, а також очевидна зручність – продукт являє собою концентрат для приготування робочого розчину, що складається лише з однієї частини, що забезпечує швидке та оперативне приготування. Такі характеристики продукту реалізуються, серед іншого, завдяки високій відновлювальній властивості (та як наслідок - сильній реагентності) основи такого проявника - ізоаскорбат натрію. Продукти-осади, що залишаються після використання гідрохінонового проявника, вступають в реакцію з ізоаскорбатом натрію, що може призвести до прояву артефактів. В той же час очисник (п. 9) завдяки своєму складу хімічно нейтралізує такі продукти-осади та запобігає прояву артефактів на рентгенівських знімках, тобто скоріше очищає середовище, в якому будуть відбуватися процеси проявлення, аніж саме обладнання, а отже його функціональне призначення безпосередньо пов’язане з отриманням належного діагностичного зображення, аніж з технічним обслуговуванням машин. Принагідно відзначимо, що Єдиний закупівельний словник не містить визначення поняття «фотохімікати», в той же час до фотохімікатів відносяться різні категорії реактивів, в т.ч. проявники, реактиви, що прискорюють проявлення, а також речовини, що запобігають прояву вуалі, артефактів тощо. Таким чином, очисник для автоматичних проявних машин в процесі отримання діагностичного зображення при використанні безгідрохінонових проявників є невід’ємним компонентом та складовою як самого такого процесу, так і тих фотохімікатів (хімічних реагентів), які використовуються в даному процесі візуалізації медичного діагностичного зображення. В будь-якому випадку усі товари, зазначені в предметі закупівлі, застосовуються для проведення рентген-діагностичних досліджень, та є витратними матеріалами для відповідного обладнання, що дозволяє візуалізувати отримане зображення під час таких досліджень, а відтак усі товари з предмету Закупівлі обґрунтовано відносяться до визначеного Замовником коду Єдиного закупівельного словнику. Отже, Замовник визначив предмет закупівлі за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, а отже предмет Закупівлі сформовано у повній відповідності до норм законодавства. Що стосується твердження про те, що наразі очисник для автоматичних проявних машин випускаються (введений в обіг та експлуатацію) лише одним виробником – ТОВ "ПОІСК-НІКА", тобто еквівалента у нього наразі не існує, то воно спростовується відомостями з відповідних відкритих джерел, зокрема, державного реєстру щодо медичних виробів (http://dls.gov.ua), згідно яких існує щонайменше два виробники, продукція яких дозволена для продажу та відповідає вищезгаданим вимогам (напр., «Adeforoll HF» - очисник, 2 частини (1,5 літри + 1 літр)). В питанні гарантійного листа доречним буде взяти до уваги, що уповноважені особи з питань публічних закупівель Замовника є фахівцями в галузі медицини, однак вони не є безумовними фахівцями у галузі техніки і не проводять постійний аналіз змін у виробництві товарів, що є предметом закупівлі. Тому, з метою запобігання закупівлі для медичного закладу фальсифікатів та для отримання гарантій на своєчасне постачання товару відповідної якості та кількості Замовником у Тендерній документації передбачено надання від учасників відповідних гарантійних листів від виробника (представництва, філії виробника-якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це. Згідно ст. 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Питання надання гарантійного листа виробника також не раз висвітлювалось в рішеннях Антимонопольного комітету України, та за його позицією така умова є дискримінаційною лише тоді, коли гарантійний лист вимагається саме від виробника продукції, і при цьому Тендерна документація не передбачає можливості надання вищевказаного гарантійного листа від дилера, дистриб'ютора або іншого представника виробника. В Тендерній документації така можливість передбачена, а тому дана вимога є обґрунтованою та законною. У довідковому порядку також відзначимо, що під медичним виробом згідно пп. 9 п. 2 Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 753 розуміється будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, що застосовуються як окремо, так і в поєднанні між собою (включаючи програмне забезпечення, передбачене виробником для застосування спеціально для діагностичних та/або терапевтичних цілей та необхідне для належного функціонування медичного виробу), призначені виробником для застосування з метою забезпечення діагностики, профілактики, моніторингу, лікування або полегшення перебігу хвороби пацієнта в разі захворювання, діагностики, моніторингу, лікування, полегшення стану пацієнта в разі травми чи інвалідності або їх компенсації, дослідження, заміни, видозмінювання або підтримування анатомії чи фізіологічного процесу, контролю процесу запліднення та основна передбачувана дія яких в організмі або на організм людини не досягається за допомогою фармакологічних, імунологічних або метаболічних засобів, але функціонуванню яких такі засоби можуть сприяти, а отже навряд чи є підстави для застосування у даному випадку згаданих у Вимозі рекомендацій для закупівельників лікарських засобів, викладених у спільному листі N 3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018р. Щодо навмисного поєднання Замовником різних товарів в одній закупівлі, то як зазначено вище, по-перше, вони об’єднанні за критерієм єдності призначення та застосування та відповідають визначеному Замовником згідно вимог законодавства коду Єдиного закупівельного словника, а по-друге, жодна з позицій з предмету закупівлі не є унікальною, оскільки представлена щонайменше двома виробниками та їх продукцією, отже таке поєднання виправдане. З огляду на зазначене, Тендерна документація та медико-технічні вимоги до предмету закупівлі складені у повній відповідності із Законом, жодним чином не суперечать ч. 4 ст. 22 Закону та загальним принципам здійснення публічних закупівель, зокрема, не містять дискримінаційних умов або ж вимог, які звужують коло осіб, які можуть надати свої пропозиції у даних торгах.
Статус вимоги: Відхилено