• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Кам’яне вугілля

Завершена

446 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 233.00 UAH
Період оскарження: 21.08.2020 16:49 - 11.10.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником

Дискримінаційні вимоги

Номер: c2529759f5b74cb5a1656a6adf0a8743
Ідентифікатор запиту: UA-2020-08-21-008380-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Скарга:
КНП «ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ АРЦИЗЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ» (далі – Замовник) було розпочато проведення процедури відкритих торгів щодо закупівлі за предметом “Кам’яне вугілля ДК 021:2015 - 09110000-3 Тверде паливо Г(Г1) 13-25 – 9 т; А,АМ (13-25) – 61 т” за ідентифікатором закупівлі UA-2020-08-21-008380-a (далі – Закупівля). Ознайомившись з тендерною документацією Закупівлі, нами, ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «ОБЛПАЛИВО» (далі – Скаржник), як потенційним учасником Закупівлі, було виявлено дискримінаційні та неправомірні вимоги, які полягають в наступному. 1. Відповідно до Додатку 1 тендерної документації, «додатково, на вугілля кам’яне марки А (АМ) (13-25) учасники повинні надати скан-копію з оригіналу сертифікату походження на минулу партію вугілля кам’яного, а також скан-копію з оригіналу посвідчення про якість на вугілля яке вказане в сертифікаті походження (не раніше 2020 року), скан-копію з оригіналу залізничної накладної, яка підтверджує отримання вугілля кам’яного учасником. (Дана вимога обумовлена ситуацією, що сталася на ринку, та вимогами до ввезеного на територію України товару (вугілля), а також з метою недопущення закупівлі нелегально видобутого (на непідконтрольній владі території) вугілля).». Інформуємо, що вищевказана вимога тендерної документації дискримінаційною по відношенню до Скаржника з огляду на наступне. Інформуємо, що Скаржник закупляє вугілля у безпосереднього виробника - ТОВ «Вуглепостач Транс» (ЄДРПОУ 39524515), яке є українським підприємством та виготовляє вугілля на території України. На підтвердження відносин з ТОВ «Вуглепостач Транс», надаємо разом зі Скаргою копію договору поставки № 08/07-20 від 08.07.2020 предметом якого є вугілля, яке є і предметом даної Закупівлі, зокрема, А, АМ 13-25. На підтвердження статусу легального виробника ТОВ «Вуглепостач Транс», надаємо разом зі Скаргою копію дозволу Держпраці №0369.19.14, а також висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-1/12134 на вугілля А, АМ 13-25, який підтверджує, що ТОВ «Вуглепостач Транс» є виробником даної марки вугілля, та що дана марка вугілля виготовлена в Україні. Виробник ТОВ «Вуглепостач Транс» здійснює виробництво вугілля А, АМ 13-25 шляхом переробки рядового вугілля (сировини) АР 0-120 мм, яке видобувається в Російській Федерації, та було завезене в Україну ТОВ «Е. Коннект» згідно сертифікату походження №0106001787, після чого передане у власність ТОВ «Вуглепостач Транс» для подальшої переробки (підтверджуючі документи надаємо: лист від ТОВ «Е. Коннект», сертифікат походження №0106001787 та видаткова накладна №70 від 13.08.2020). Таким чином, Скаржник може надати сертифікат походження, однак не на готове вугілля А, АМ 13-25 як цього вимагає тендерна документація, а на сировину, з якого А, АМ 13-25 виготовляється - АР 0-120 мм, що додатково підтверджується листом № 07/09-3 від 07.09.2020 від виробника – ТОВ «Вуглепостач Транс». Встановлення Замовником вимоги, відповідно до якої вимагається надання сертифікату походження на вугілля кам’яне марки А (АМ) (13-25) – тобто на готовий товар, без альтернативи надання сертифікату походження на сировину, є дискримінацією тих потенційних учасників (в тому числі Скаржника), які не закупляють за кордоном готове вугілля А (АМ) (13-25), а закупляють сировину, виготовляючи готовий товар - вугілля А (АМ) (13-25) на території України (сировина, з якої виготовляється вугілля А (АМ) (13-25) не видобувається на території України). Крім цього, відповідно до ТД, вимагається надання скан-копії з оригіналу залізничної накладної, яка підтверджує отримання вугілля кам’яного саме учасником. Як вже зазначалося, Скаржник не є безпосереднім виробником або імпортером вугілля А (АМ) (13-25) або сировини, з якої воно виготовляється, відповідно залізнична накладна на сировину, з якої виготовляється А (АМ) (13-25) оформлена не на Скаржника (учасника), а на виробника – ТОВ «Вуглепостач Транс». Зважаючи на це, зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки може бути виконана лише тими учасниками, які є безпосередніми імпортерами та отримувачами вугілля. Таким чином, Скаржник неправомірно позбавлений права та можливості взяти участь у даній Закупівлі, оскільки не має можливості з вищеобгрунтованих підстав надати сертифікат походження на готове вугілля А (АМ) (13-25), а також скан-копії з оригіналу залізничної накладної, яка підтверджує отримання вугілля кам’яного учасником. Зважаючи на це, описана дискримінаційна вимога повинна бути усунута Замовником шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації, а саме викладення вимоги Додатку 1 тендерної документації (та дублюючих вимог, якщо такі є) у наступній редакції: «Додатково, на вугілля кам’яне марки А (АМ) (13-25), або на сировину, з якої виготовляється таке вугілля, учасники повинні надати скан-копію з оригіналу сертифікату походження на минулу партію вугілля кам’яного, а також скан-копію з оригіналу посвідчення про якість на вугілля яке вказане в сертифікаті походження (не раніше 2020 року), скан-копію з оригіналу залізничної накладної, яка підтверджує отримання вугілля кам’яного учасником або виробником. (Дана вимога обумовлена ситуацією, що сталася на ринку, та вимогами до ввезеного на територію України товару (вугілля), а також з метою недопущення закупівлі нелегально видобутого (на непідконтрольній владі території) вугілля).». 2. Відповідно до умов тендерної документації, зокрема п. 4.1 Розділу ІІІ, а також Додатку 1, предметом даної закупівлі є Г (Г1) 13-25 та А,АМ (13-25). Тобто, тендерна документація містить посилання на конкретні марки вугілля, при цьому, тендерна документація не містить виразу «або еквівалент». Відповідно до частини четвертої статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Таким чином, не зазначивши вираз «або еквівалент», Замовник порушив вимогу Закону, а також обмежив участь потенційних учасників, які можуть запропонувати еквівалентний товар. Наприклад, предметом даної закупівлі є вугілля Г (Г1) 13-25, у Додатку 1 Замовник зазначив технічні вимоги до даного вугілля, а саме – розмір фракції 13-25, зольність на сухий стан палива – не більше ніж 13%; загальна волога на робочий стан палива – не більше ніж 12 %. Як еквівалент Г (Г1) 13-25, Скаржник може запропонувати вугілля Г (Г2)/А 13-25, яке відповідає усім вимогам Замовника, а саме а саме – розмір фракції 13-25, зольність на сухий стан палива – не більше ніж 13%; загальна волога на робочий стан палива – не більше ніж 12 %, що підтверджується сертифікатом генетичних, технологічних та якісних характеристик, який надаємо разом зі скаргою. Однак через невідповідність тендерної документації вимогам Закону ні Скаржник, ні будь-який інший учасник не можуть пропонувати еквівалент. 3. Відповідно до частини другої статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема п. 14 - кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Однак, всупереч даній нормі закону, у тендерній документації замовник не вказав кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Звертаємо увагу, що відповідно до умов тендерної документації, вимагається надання забезпечення тендерної пропозиції, строк дії якого – не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Тобто, для обчислення строку дії забезпечення тендерної пропозиції Замовником повинен бути вказаний у тендерній документації кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Отже, зазначені вище вимоги тендерної документації, є дискримінаційними та такими, що порушують вимоги Закону, зокрема частину четверту статті 5: «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників»; частину четверту статті 22: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», а також основоположні принципи здійснення публічних закупівель, які відображені у статті 5, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. На підставі вищезазначеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «ОБЛПАЛИВО» до розгляду; 2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні та такі, що не відповідають Закону вимоги, описані у тексті скарги, шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації, а також привести умови тендерної документації у відповідність до Закону; 3. За наявності підстав зобов’язати Замовника відмінити дану процедуру закупівлі. Додатки: 1. Договір поставки № 08/07-20 від 08.07.2020 – на 5 аркушах; 2. Дозвіл Держпраці №0369.19.14 – на 1 аркуші; 3. Лист від ТОВ «Е. Коннект» – на 1 аркуші; 4. Сертифікат походження №0106001787 – на 1 аркуші; 5. Видаткова накладна №70 від 13.08.2020 – на 1 аркуші; 6. Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-1/12134 – на 2 аркушах; 7. Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик №21 – на 2 аркушах; 8. Лист від ТОВ «Вуглепостач Транс» № 07/09-3 від 07.09.2020 – на 1 аркуші; 9. Залізнична накладна на ТОВ Вуглепостач транс
Дата розгляду скарги: 18.09.2020 10:00
Місце розгляду скарги: АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.09.2020 20:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.09.2020 21:07
Дата виконання рішення Замовником: 07.10.2020 11:10
Коментар замовника щодо усунення порушень: КНП «ЦПМСД Арцизької районної ради Одеської області» виконали рішення АМКУ та внесли зміни до тендерної документації.
Автор: ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ "ОБЛПАЛИВО", ТПК Облпаливо Товариство +380965971559 41701548@ukr.net