-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Закупівля акумуляторів та зарядних пристроїв для знімального обладнання (код за ДК 021-2015: 32320000-2 - Телевізійне й аудіовізуальне обладнання)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 1 820 днів назад
213 956.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 139.56 UAH
мін. крок: 1% або 2 139.56 UAH
Період оскарження:
21.08.2020 15:34 - 03.09.2020 00:00
Вимога
Без відповіді
Оскарження визначення переможця
Номер:
707afb5bba8d4abe99a2497e5d080d6f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-21-004772-c.a3
Назва:
Оскарження визначення переможця
Вимога:
У тендерній документації на Закупівлю UA-2020-08-21-004772-c в Додатку 1 таблиця 2 до тендерної документації Замовник вимагає надати:
1. Авторизаційний лист від виробника, офіційного представництва або дистриб’ютора в Україні на обладнання зазначеного в технічному завданні, про підтвердження партнерських відносин Учасника з виробником, офіційним представництвом, або дистриб’ютором в Україні та підтвердження повноважень на постачання такого обладнання, виконання сервісних та діагностичних робіт, а також можливість здійснювати гарантійне/післягарантійне обслуговування запропонованого обладнання.
У випадку надання учасником листа щодо партнерських відносин з дистриб’ютором на постачання такого обладнання, надати оригінал листа стосовно підтвердження партнерських відносин між дистриб’ютором та виробником.
Учасник ТОВ БМС ТЕХНО у своїй пропозиції щодо цього пункту надав документи:
1. Файл «Тендерні документи.pdf» ст. 58 документ «Авторизаційний Лист» від компанії INVESTCOM, в листі не вказані ні посилання на сайт, де можна було б перевірити хоча б те, що ця компанія продає товари які вказані у Запиті Замовника, а саме CANON BP-828, ні те, що компанія INVESTCOM бере на себе зобов’язання «виконання сервісних та діагностичних робіт, а також можливість здійснювати гарантійне/післягарантійне обслуговування запропонованого обладнання», що вимагається у тендерній документації в Додатку 1, таблиця 2, пункт 1. За допомогою «Google» нам вдалось знайти з якого сайту продає товари компанія, яка надала лист авторизації, учаснику ТОВ БМС ТЕХНО, на сайті є вкладка з переліком сервісних центрів на різні категорії товарів, але в жодній категорії не вказана фірма CANON, одже спираючись на те, що навіть в листі авторизації вказано (і ніде більше не підтверджено інше) що на товар розповсюджуються гарантійні зобов’язання компанії CANON – ні компанія INVESTCOM ( що є однією з Вимог документації) ні учасник ТОВ БМС ТЕХНО не беруть на себе на себе зобов’язання «виконання сервісних та діагностичних робіт, а також можливість здійснювати гарантійне/післягарантійне обслуговування запропонованого обладнання». А найважливіше з цього, що компанією INVESTCOM ( що є дистриб’ютором компанії CANON, як вказано в файлі «Тендерні документи.pdf» ст. 58 документ «Авторизаційний Лист») не надано, жодного підтвердження партнерських відносин між дистриб’ютором та виробником. А саме це вимагав надати Замовник, і саме це прописано в тендерній документації
«У випадку надання учасником листа щодо партнерських відносин з дистриб’ютором на постачання такого обладнання, надати оригінал листа стосовно підтвердження партнерських відносин між дистриб’ютором та виробником.»
2. Файл «Тендерні документи.pdf» ст. 59 Учасник сам підтверджує, що не може надати авторизаційний лист від виробника, офіційного представництва або дистриб’ютора в Україні на обладнання зазначеного в технічному завданні, а саме товари від фірми SWIT.
Також учасником ТОВ БМС ТЕХНО крім того, що він пояснює, що не може надати такого листа не було взято на себе зобов’язань на «виконання сервісних та діагностичних робіт, а також можливість здійснювати гарантійне/післягарантійне обслуговування запропонованого обладнання» - цим самим він не підтвердив Замовнику, що товар який він буде постачати буде хоч якимось чином забезпеченим в плані сервісного обслуговування, ні в випадку з товаром фірми CANON ( де такі зобов’язання були «перекинуті» на фірму Виробника товарів, при цьому ніяк ні учасник, ні дистриб’ютор не підтвердили партнерських відносин між дистриб’ютором та виробником) ні в випадку з товарами фірми SWIT які займають 80% в запиті Учасника взагалі ніяким чином не підтверджено, ні відносин з Виробником, ні якимось дистриб’юторами, ні тим паче зобов’язань на «виконання сервісних та діагностичних робіт, а також можливість здійснювати гарантійне/післягарантійне обслуговування запропонованого обладнання»
Натомість в пропозиції « ФОП Середюк Н.О.» були надані і лист від дистриб’ютора фірми SWIT, який підтверджений самою фірмою Виробником ( SWIT) і підтвердження повноважень на постачання такого обладнання, виконання сервісних та діагностичних робіт, а також можливість здійснювати гарантійне/післягарантійне обслуговування запропонованого обладнання.
А в випадку з товарами фірми CHAKO, яка пропонує аналог акумулятора CANON BP-828 ( що дозволяється тендерною документацією «Продукція, яка наведена з найменуванням торгівельної марки, є найбільш бажаною, але запропоновані еквіваленти (з ідентичними або кращими технічними характеристиками) будуть розглянуті та подані на узгодження») було надано «Авторизаційний Лист» від компанії CHAKO з посиланнями на однойменний сайт ( для перевірки можливості постачання), але без «оригіналу листа стосовно підтвердження партнерських відносин між дистриб’ютором та виробником» аналогічно як і в Учасник ТОВ БМС ТЕХНО, але в листі є посиланнями на однойменний сайт ( для перевірки можливості постачання) і є підтвердження, що фірма CHAKO бере на себе зобов’язання щодо виконання сервісних та діагностичних робіт, а також можливість здійснювати гарантійне/післягарантійне обслуговування запропонованого обладнання – що є однією з вимог тендерної документації.
Але на жаль цього було не достатньо для тендерного комітету Державного підприємства "Мультимедійна платформа іномовлення України", щоб визнати нас переможцем Закупівлі ( адже саме на лист від фірми CHAKO, в якому не було оригіналу листа від Виробника товарів посилався Замовник у «дискваліфікації учасника» протокол( рішенні) № 1/2109/20. Відсутність листа виникла в зв’язку з карантинними умовами праці та внутрішнього розпорядку на підприємстві Виробника, адже в робота в таких складних умовах збільшила час при комунікації/листуванні між дистриб’ютором та Виробником товарів, і в наслідок затримало отримання нами «оригіналу листа стосовно підтвердження партнерських відносин між дистриб’ютором та виробником».) та й в порушенні іншого пункту тендерної документації а саме:
« розділ 3 Тендерної документації Замовника закупівлі UA-2020-08-21-004772-c (Закупівля акумуляторів та зарядних пристроїв для знімального обладнання (код за ДК 021-2015: 32320000-2 - Телевізійне й аудіовізуальне обладнання) ДК 021:2015: 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання, а точніше до розділу 3 п.3.3. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити наступну інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо яких виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції. Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або не виправлення учасниками виявлених невідповідностей.» Замовник мав надати право учаснику ФОП «Середюк Н.О.» виправити невідповідності протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Якби ФОП «Середюк Н.О.» був наданий час «протягом 24 годин» згідно тендерній докуметаці (розділ 3 Тендерної документації Замовника закупівлі UA-2020-08-21-004772-c), ФОП «Середюк Н.О.» мала б можливість коректо і вчасно виправити невідповідності в своїй пропозиції, а саме надати «оригінал листа стосовно підтвердження партнерських відносин між дистриб’ютором та виробником». Але натомість була проведена дискваліфікація Учасника без надання такого права.
Тому постає закономірне питання: Спираючись на що тендерний комітет Державного підприємства "Мультимедійна платформа іномовлення України" визнав переможцем учасника «ТОВ БМС ТЕХНО» , адже навіть коли прийшла Вимога про усунення дискримінаційних вимог (UA-2020-08-21-004772-c.b1) від «ФОП "КОЛОМІЄЦЬ ОЛЕКСАНДР ІВАНОВИЧ"» 28.08.2020 (https://my.zakupki.prom.ua/cabinet/purchases/state_purchase_complaint/purchase_claims/254432/claim/view?back=LzE4NzM2OTUwL2xpc3Q=) де учасник просив прибрати пункт
«1. Авторизаційний лист від виробника, офіційного представництва або дистриб’ютора в Україні на обладнання зазначеного в технічному завданні, про підтвердження партнерських відносин Учасника з виробником, офіційним представництвом, або дистриб’ютором в Україні та підтвердження повноважень на постачання такого обладнання, виконання сервісних та діагностичних робіт, а також можливість здійснювати гарантійне/післягарантійне обслуговування запропонованого обладнання.
У випадку надання учасником листа щодо партнерських відносин з дистриб’ютором на постачання такого обладнання, надати оригінал листа стосовно підтвердження партнерських відносин між дистриб’ютором та виробником.» як дискримінаційний Замовником була надана відповідь що:
ЦИТАТА (повна відповідь є за посиланням) - «Авторизаційний лист потрібен для запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції, для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання товару та/або програмного забезпечення - як підтвердження права учасника торгів на постачання товарів та/або програмного забезпечення у відповідності до позицій предмету закупівлі та укладання договір про їх постачання на території України. Ця вимога дозволяє унеможливити постачання товарів через неавторизовані канали продажу, у тому числі контрафактної продукції, чи продукції яка була у використанні, чи продукції на яку не розповсюджується гарантійна та/або технічна підтримка виробника.» та
«В свою чергу Закон України “Про публічні закупівлі” встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. З метою попередження поставки фальсифікатів та неякісного товару Учасник повинен надати гарантійний лист від виробника або офіційного представника виробника на території України (надати авторизаційний лист про повноваження), яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, в належній якості, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів. Отже, виходячи із вищезазначеного авторизаційний лист (або аналогічний документ) не може бути розцінено як комерційна або конфіденційна інформація. Так як природа вказаного документу полягає в наданні гарантій, щодо можливості поставки товару, який є предметом закупівлі та жодним чином не порушує законні права та інтереси Учасника. »
Спираючись на вищевикладене та на закономірність дій Замовника ( спираючись на його ж відповіді на сайті zakupki.prom.ua ) Вимагаємо змінити своє рішення щодо визначення переможцем учасника ТОВ БМС ТЕХНО, та дискваліфікувати пропозицію учасника як ту, що не відповідає вимогам тендерної документації, на що не раз наголосив сам Замовник Закупівлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 01.10.2020 13:47
Дата подачі:
01.10.2020 13:47
Вимога
Є відповідь
Оскарження дискваліфікації Учасника
Номер:
fe5ac55c51b04dc79be176e6f05b5317
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-21-004772-c.a2
Назва:
Оскарження дискваліфікації Учасника
Вимога:
Спираючись на розділ 3 Тендерної документації Замовника закупівлі UA-2020-08-21-004772-c (Закупівля акумуляторів та зарядних пристроїв для знімального обладнання (код за ДК 021-2015: 32320000-2 - Телевізійне й аудіовізуальне обладнання) ДК 021:2015: 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання, а точніше до розділу 3 п.3.3. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити наступну інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо яких виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції.
Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або не виправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Змовник мав надати право учаснику ФОП «Середюк Н.О.» виправити невідповідності протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Так як Таблиця 2 тендерної документації в якій вказана вимога до учасника надати
Авторизаційний лист від виробника, офіційного представництва або дистриб’ютора в Україні на обладнання зазначеного в технічному завданні, про підтвердження партнерських відносин Учасника з виробником, офіційним представництвом, або дистриб’ютором в Україні та підтвердження повноважень на постачання такого обладнання, виконання сервісних та діагностичних робіт, а також можливість здійснювати гарантійне/післягарантійне обслуговування запропонованого обладнання.
У випадку надання учасником листа щодо партнерських відносин з дистриб’ютором на постачання такого обладнання, надати оригінал листа стосовно підтвердження партнерських відносин між дистриб’ютором та виробником. відноситься до Додатку № 1до тендерної документації
«ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» а саме про це вказано в Розділі 3 п. 3.3 підпункт 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону; то право Учасника ФОП «Середюк Н.О.» на виправлення невідповідностей згідно закону було порушене.
Так як дискваліфікація учасника була проведена з порушенням умов тендерної документації закупівлі UA-2020-08-21-004772-c (Закупівля акумуляторів та зарядних пристроїв для знімального обладнання (код за ДК 021-2015: 32320000-2 - Телевізійне й аудіовізуальне обладнання) ДК 021:2015: 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання, вважаю доречним надати конкурентне та згідно з Законом право учаснику ФОП «Середюк Н.О.» виправити невідповідності протягом 24 годин. Або вважати лист який наданий у складі даної Вимоги усуненням таких порушень
Пов'язані документи:
Учасник
- ЛИСТ Авторізації CHAKO.pdf 17.09.2020 11:28
- Оскарження дискваліфікації Учасника.pdf 17.09.2020 11:28
- Відповідь на вимогу (ФОП СЕРЕДЮК НАТАЛЯ ОЛЕКСАНДРІВНА).pdf 21.09.2020 17:29
Дата подачі:
17.09.2020 11:28
Вирішення:
Відповідно до частини 3 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі», разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Тендерний комітет розглянув текст вимоги скаржника та повідомляє наступне:
Тендерною документацією Замовника, а саме таблицею 2 (інші документи, що вимагаються замовником) було передбачено, що учасник в складі своєї тендерної пропозиції повинен надати авторизаційний лист від виробника, офіційного представництва або дистриб’ютора в Україні на обладнання зазначеного в технічному завданні, про підтвердження партнерських відносин Учасника з виробником, офіційним представництвом, або дистриб’ютором в Україні та підтвердження повноважень на постачання такого обладнання, виконання сервісних та діагностичних робіт, а також можливість здійснювати гарантійне/післягарантійне обслуговування запропонованого обладнання.
У випадку надання учасником листа щодо партнерських відносин з дистриб’ютором на постачання такого обладнання, надати оригінал листа стосовно підтвердження партнерських відносин між дистриб’ютором та виробником
Розглянувши тендерну пропозицію учасника ФОП Середюк Наталя Олександрівна, було виявлено невідповідність вимогам тендерної документації, а саме: учасник не надав авторизаційний лист від виробника, офіційного представництва або дистриб’ютора в Україні на обладнання зазначеного в технічному завданні (Акумулятор камерний Chako Canon BP-828), про підтвердження партнерських відносин учасника з виробником, офіційним представництвом, або дистриб’ютором в Україні та підтвердження повноважень на постачання такого обладнання, виконання сервісних та діагностичних робіт, а також можливість здійснювати гарантійне/післягарантійне обслуговування запропонованого обладнання.
А також, учасник ФОП Середюк Наталя Олександрівна не надав інший рівнозначний документ та/або письмове пояснення відсутності такого авторизаційного листа.
Враховуючи норми Закону «Про публічні закупівлі» а саме: абзац перший пункту 16 статті 29 Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» кваліфікаційними критеріями процедури закупівлі є:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Разом з тим, аналізуючи лист скаржника, який був наданий у складі вимоги стосовно підтвердження партнерських відносин ФОП СЕРЕДЮК НАТАЛЯ ОЛЕКСАНДРІВНА з інтернет магазином СHAKO, не було документально підтверджено інформацію про партнерські відносини між інтернет магазином СHAKO та виробником обладнання запропонованого учасником ФОП СЕРЕДЮК НАТАЛЯ ОЛЕКСАНДРІВНА.
Враховуючи вищезазначене, Замовник не задовольняє вимогу в цій частині.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Номер:
f5bfffba1b6142c99deed80982ea5a02
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-21-004772-c.b1
Назва:
Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Замовник в п. 1 таблиці 2 додатку 1 до тендерної документації, як умова участі в тендерних торгах, вимагає надання авторизаційного листа від виробника, офіційного представництва або дистриб’ютора в Україні на обладнання зазначеного в технічному завданні.
В той же час, в п. 5 розділу 1 Тендерної документації вказано: "Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом."
Таким чином, вважаємо, що Замовник обмежує участь багатьох можливих учасників, а крім того порушує свій же пункт тендерної документації про недискримінацію учасників.
Крім того в тому ж п. 5 розділу 1 Тендерної документації Замовник вимагає надання інформації, а саме, «підтвердження партнерських відносин між дистриб’ютором та виробником», яка є конфіденційною та відноситься до категорії комерційної таємниці, також як і інформація стосовно відносин між учасником та дистриб’ютора, та не може розповсюджуватися безпідставно та без згоди всіх сторін.
Вищевказаними вимогами Замовник порушує наші права, як потенційного учасника, та права інших потенційних учасників. Ми маємо досвід, необхідну матеріально-технічну базу та співробітників для здійснення поставки обладнання за цим тендером, та маємо можливість поставки обладнання Замовнику згідно його технічних, якісних та кількісних вимог до предмету закупівля. Але своїми вимогами Замовник обмежує нашу участь в тендері.
Тому, з метою забезпечення можливості участі в тендері нашої та інших компаній, вимагаємо вилучити дискримінаційні вимоги п.1, таблиці 2, додатку 1 з тендерної документації та привести вимоги таблиці 2 додатку 1 до тендерної документації у відповідність до п. 5 розділу 1 тендерної документації та статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі".
У випадку незадоволення нашої вимоги, ми вимушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України для вирішення цього питання.
З надією на Ваше розуміння та можливе подальше співробітництво.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.pdf 02.09.2020 11:14
Дата подачі:
28.08.2020 12:18
Вирішення:
На закупівлю № UA-2020-08-21-004772-c надійшла вимога від скаржника (ідентифікатор вимоги: UA-2020-08-21-004772-c.b1): «Вимога про усунення дискримінаційних вимог», а саме:
Замовник в п. 1 таблиці 2 додатку 1 до тендерної документації, як умова участі в тендерних торгах, вимагає надання авторизаційного листа від виробника, офіційного представництва або дистриб’ютора в Україні на обладнання зазначеного в технічному завданні. В той же час, в п. 5 розділу 1 Тендерної документації вказано: "Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом." Таким чином, вважаємо, що Замовник обмежує участь багатьох можливих учасників, а крім того порушує свій же пункт тендерної документації про недискримінацію учасників. Крім того в тому ж п. 5 розділу 1 Тендерної документації Замовник вимагає надання інформації, а саме, «підтвердження партнерських відносин між дистриб’ютором та виробником», яка є конфіденційною та відноситься до категорії комерційної таємниці, також як і інформація стосовно відносин між учасником та дистриб’ютора, та не може розповсюджуватися безпідставно та без згоди всіх сторін. Вищевказаними вимогами Замовник порушує наші права, як потенційного учасника, та права інших потенційних учасників. Ми маємо досвід, необхідну матеріально-технічну базу та співробітників для здійснення поставки обладнання за цим тендером, та маємо можливість поставки обладнання Замовнику згідно його технічних, якісних та кількісних вимог до предмету закупівля. Але своїми вимогами Замовник обмежує нашу участь в тендері. Тому, з метою забезпечення можливості участі в тендері нашої та інших компаній, вимагаємо вилучити дискримінаційні вимоги п.1, таблиці 2, додатку 1 з тендерної документації та привести вимоги таблиці 2 додатку 1 до тендерної документації у відповідність до п. 5 розділу 1 тендерної документації та статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі". У випадку незадоволення нашої вимоги, ми вимушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України для вирішення цього питання. З надією на Ваше розуміння та можливе подальше співробітництво.
Тендерний комітет розглянув текст вимоги скаржника та повідомляє наступне:
Авторизаційний лист потрібен для запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції, для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання товару та/або програмного забезпечення - як підтвердження права учасника торгів на постачання товарів та/або програмного забезпечення у відповідності до позицій предмету закупівлі та укладання договір про їх постачання на території України. Ця вимога дозволяє унеможливити постачання товарів через неавторизовані канали продажу, у тому числі контрафактної продукції, чи продукції яка була у використанні, чи продукції на яку не розповсюджується гарантійна та/або технічна підтримка виробника.
Також варто зазначити, що Комерційна таємниця як сукупність відомостей технічного, організаційного, комерційного, виробничого та іншого характеру становить значний економічний інтерес для її власника, що провадить господарську діяльність в умовах конкуренції.
На сьогодні законодавство з питань комерційної таємниці не систематизовано. Відносини, пов'язані з охороною комерційної таємниці, регулюються нормативно-правовими актами, що належать до різних галузей права, зокрема Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, Кримінальним кодексом України, Кодексом України про адміністративні правопорушення, Законами України "Про інформацію", "Про науково-технічну інформацію", "Про захист від недобросовісної конкуренції", і визначають лише загальні засади правового регулювання таких відносин.
З правової точки зору комерційна таємниця є засобом захисту від недобросовісної конкуренції в рамках реалізації права на інтелектуальну власність. Це загальновизнане у світі положення випливає також із змісту пункту VIII статті 2 Конвенції 1967 року.
Статтею 420 Цивільного кодексу України визначено, що комерційна таємниця є одним з об'єктів інтелектуальної власності. Відповідно майнові права інтелектуальної власності на комерційну таємницю належать особі, яка правомірно визнала інформацію комерційною таємницею, якщо інше не встановлено договором.
Відповідно до вимог діючого законодавства, що регулює спірні правовідносини комерційною таємницею визнається така інформація, яка є секретною в тому розумінні, що вона в цілому чи в певній формі та сукупності її складових є невідомою та не є легкодоступною для осіб, які звичайно мають справу з видом інформації, до якого вона належить, у зв'язку з цим має комерційну цінність та була предметом адекватних існуючим обставинам заходів щодо збереження її секретності, вжитих особою, яка законно контролює цю інформацію. Комерційною таємницею можуть бути відомості технічного, організаційного, комерційного, виробничого та іншого характеру, за винятком тих, які відповідно до закону не можуть бути віднесені до комерційної таємниці.
Визначення комерційної таємниці. Склад і обсяг відомостей, що становлять комерційну таємницю, визначаються суб'єктом господарювання відповідно до законодавства. Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 9 серпня 1993 року N 611 "Про перелік відомостей, що не становлять комерційної таємниці" конфіденційна інформація - це відомості, які знаходяться у володінні, користуванні або розпорядженні окремих фізичних чи юридичних осіб і поширюються за їх бажанням відповідно до передбачених ними умов. Особи, які володіють конфіденційною інформацією, самостійно визначають режим доступу до неї, включаючи належність її до категорії конфіденційної, та встановлюють для неї систему (способи) захисту.
Відповідно до ст. 7 Закону України "Про доступ до публічної інформації" конфіденційна інформація - інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов.
На підставі викладеного звертаємо вашу увагу, що законодавець визначає два поняття комерційна таємниця та конфіденційна таємниця. Комерційна таємниця є одним з об'єктів інтелектуальної власності, така інформація, є секретною в тому розумінні, що вона є невідомою та не є легкодоступною для осіб, які звичайно мають справу з видом інформації. Конфіденційна інформація поширюється за бажанням особи, яка нею володіє.
В свою чергу Закон України “Про публічні закупівлі” встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. З метою попередження поставки фальсифікатів та неякісного товару Учасник повинен надати гарантійний лист від виробника або офіційного представника виробника на території України (надати авторизаційний лист про повноваження), яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, в належній якості, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів.
Отже, виходячи із вищезазначеного авторизаційний лист (або аналогічний документ) не може бути розцінено як комерційна або конфіденційна інформація. Так як природа вказаного документу полягає в наданні гарантій, щодо можливості поставки товару, який є предметом закупівлі та жодним чином не порушує законні права та інтереси Учасника.
Разом з тим, тендерною документацію передбачено, що Якщо будь-який із документів не може бути наданий з причин його втрати чинності або зміни форми, назви тощо, учасник надає інший рівнозначний документ або письмове пояснення.
Враховуючи вищезазначене, Замовник не задовольняє вимогу в цій частині.
Статус вимоги:
Відхилено