• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Комп’ютерне обладнання

Завершена

85 863.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 429.32 UAH
Період оскарження: 21.08.2020 11:19 - 27.08.2020 16:30
Вимога
Відхилено

Щодо надання автризаційного листа виробника

Номер: ccabab9ab37542768501c77f82c92372
Ідентифікатор запиту: UA-2020-08-21-002856-a.c1
Назва: Щодо надання автризаційного листа виробника
Вимога:
Замовники повинні дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, установлених Законом України «Про публічні закупівлі», під час здійснення придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону. Звертаємо Вашу увагу, що надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного виробника є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне. По-перше, що наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі, за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме лист від виробника або офіційного представництва виробника товару в Україні. Гарантійне обслуговування товару, що є предметом закупівлі здійснюється в авторизованих сервісних центрах на території України. Висновки Замовників, що авторизаційний лист – є гарантією постачання якісного товару може свідчити лише про те, шо дана вимога могла бути прописана під конкретного учасника, що є фактом порушення принципу відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. На підставі вищезазначеного просимо внести зміни до документації, та не вимагати від Учасників документів, які порушують умови проведення закупівель. Для ознайомлення з практикою та підтвердження того, що надання авторизаційного листа є дискримінаційною вимогою з боку Замовників надаємо практику Замовників в системі держ.закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006867-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Текст роз’яснення на вимогу номер UA-2020-08-21-002856-A.C1. Мета вимоги надати авторизаційний лист про повноваження є попередження поставки фальсифікатів та не якісного товару, тому Учасник повинен надати гарантійний лист від виробника або офіційного представника виробника на території України яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, в належній якості, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів. Комп’ютерне обладнання закупляється для закладів загальної середньої освіти, тому однією з важливих вимог для нас є якість товару та його гарантія від виробника. На сьогодні практика показує, що є чимало суб’єктів господарювання які можуть поставляти неякісний товар (фальсифікований), або ж вартість такого товару не відповідає технічним характеристикам замовника, що згодом може призвести до негативних наслідків. Тим самим учасники порушують принцип «добросовісної конкуренції», як Ви зазначаєте. Зрозуміло, що законодавець не може все передбачити у сфері державних закупівель нормативним актом, як принагідно ви зауважуєте, тому деякі вимоги замовник конкретизує як більш значущі в кожному конкретному випадку закупівлі. Інформуємо, що виробника комп’ютерного обладнання ми не вказуємо, тому в цьому дискримінацію по відношенню до інших учасників не вбачаємо. Проведений моніторинг ринку продажі вище зазначеного товару (комп’ютерне обладнання) дає підстави стверджувати, що на території України є чимало суб’єктів які можуть надати авторизаційний лист-підтвердження на товар. Разом з тим зауважуємо, що до вимог замовником до учасників стосовно авторизаційного листа Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України та інші регуляторні відомства надають лише рекомендаційні роз’яснення, та ніяк не обмежуються в обов’язковому порядку. Інформація про закупівлю «Комп’ютерне обладнання» ідентифікатор закупівлі UA-2020-08-21-002856-a є вільною у доступі для всіх учасників, що й передбачено Законом України «Про публічні закупівлі». Таким чином Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників. До того ж, Замовник для здійснення закупівлі застосовує не тільки нормативні акти, але й практику АМКУ. На підтвердження недискримінаційності даної вимоги пропонуємо ознайомитися із рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України: від 01.10.2018 №10067-р/пк-пз; від 10.10.2018 №10459-р/пк-пз; від 16.03.2017 №1279-р/пк-пз; від 16.03.2018 №2405-р/пк-пз; від 27.09.2018 №9988-р/пк-пз. Так, виконання взятих на себе зобов’язань за договором буде виконувати переможець закупівлі, і авторизаційний лист ніяким чином не впливає на добросовісність їх виконання. Проте, авторизаційний лист виробника (офіційного представництва) свідчить про те, що товар є офіційним від виробника, пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які підтверджує учасник та товар, що пропонується, матиме гарантію від виробника, якою в подальшому Замовник може скористатися. Щодо правомірності застосування нами вище зазначеної вимоги, Ви можете звернутись до відповідних державних органів влади та установ, повноваження яких визначені у відповідних нормативно-правових актах, Конституцією та законами України.
Статус вимоги: Відхилено