-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Atropine, Omeprazole, Metoclopramide, Drotaverine, Ondansetron, Senna glycosides, Insulin (human), Cyanocobalamin, Tranexamic acid, Heparin, Warfarin, Enoxaparin, Glucose, Glucose, Glucose, Calcium gluconate, Potassium chloride, Magnesium sulfate, Mannitol, Sodium bicarbonate, Sodium chloride, Sodium chloride, Sodium chloride, Sodium chloride, Sodium chloride, Hydroxyethylstarch, Dextran, Electrolytes, Epinephrine, Amiodarone, Digoxin, Dopamine, Nifedipine, Furosemide, Ethanol, Chlorhexidine, Diclofenac, Oxytocin, Amikacin, Amikacin, Amoxicillin and beta-lactamase inhibitor, Ampicillin, Clarithromycin, Levofloxacin, Meropenem, Metronidazole, Ciprofloxacin, Сeftriaxone, Сeftriaxone, Ceftazidime, Fluconazole, Оseltamivir, Hydrocortisone, Dexamethasone, Prednisolone, Lidocaine, Metamizole sodium, Paracetamol, Valproic acid, Valproic acid, Valproic acid, Lamotrigine, Carbamazepine, Levodopa and decarboxylase inhibitor, Naloxone, Oxybuprocaine, Ofloxacin, Theophylline, Salbutamol, Ammonia; Clonidine, Suxamethonium, Thiopental, Propofol, Ketamine, Atracurium, Morphine, Fentanyl, Diazepam; Rabies immunoglobulin, Rabies, inactivated, whole virus, Hepatitis B, purified antigen
Категорія змовника відповідно до ч. 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»: Підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Мови, якими повинні готуватись тендерні пропозиції: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською та/або російською мовами Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): Забезпечення тендерної пропозиції не вимагається
Торги не відбулися
892 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 605.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 605.00 UAH
Період оскарження:
21.08.2020 10:08 - 02.09.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:
569e39aedca4410ab9578bc9c2169ae1
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-21-000390-b.c1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
В Тендерній документації, в пункті 5 Додатка 2 вказано: «Учасник в складі пропозиції повинен надати Гарантійний лист виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це представником, яким підтверджуються можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів у кількості та якості визначені цією тендерною документацією та пропозицією учасника торгів.». Так склалося на практиці, що виробники, офіційні представники надають лише один такий лист для одного учасника, що означає, що всі інші учасники не мають можливості отримати такий лист , а отже, брати участь у Закупівлі.
Викладена вище вимога обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників і в цілому впливає на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів.
Вимога є дискримінаційною, тому що потенційні учасники:
1) Мають укладені прямі контракти з виробником лікарського засобу та медичних виробів, за умовами яких виробник (його дистриб’ютор) вже гарантував та зобов’язався поставити лікарських засіб
2) Мають ліцензію на торгівлю лікарськими засобами та дотримуються ліцензійних умов. Дотримання ліцензійних умов контролюється Держлікслужбою.
3) Мають в складських приміщеннях на залишках достатню кількість товару для забезпечення поставок за тендерним договором
4) Відносно якості запропонованих товарів - Якість запропонованих до поставки товарів визначається та підтверджується під час поставки товару супровідними документами, зокрема сертифікатами якості, а у випадку поставки неякісного товару, постачальник сплачує Замовнику штрафні санкції (неустойка, штраф, пеня), внаслідок чого Замовник повністю захищений від постачання неякісного товару.
Викладені вище вимоги обмежують конкурентоспроможність потенційних учасників і в цілому впливають на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів.
Наведена вище умова документації обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками (офіційними представництвами) , особливо як що у переліку наведена позиція, яка не має повного еквіваленту
Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" при формуванні вимог до предмету закупівлі та проведенні процедури закупівлі в системі Prozorro Замовник повинен керуватися принципами недискримінації учасника. У статті 22, вищенаведеного закону, вказується, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. А у статті 5 зазначено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також звертаємо Вашу увагу, що такої вимоги Замовника як надання оригіналів гарантійний листів від виробників є прямим порушенням статті 3 Закону (Принципи здійснення закупівель).
Виходячи з вищевказаного, ми вважаємо, що така вимога дискримінує учасників та суперечить принципу добросовісної конкуренції, а також тендерна документація не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі".
Є доцільним зазначити, що у листі МОЗ і МЕРТ від 19.12.2018 року №01.7/33810, в пункті 8 зазначається, що замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки, оскільки це не гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі.
На підставі викладеного, з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері та здешевлення предмету закупівлі, вимагаємо внесення змін до Документації шляхом відміни вимоги про наявність гарантійного листа виробника, офіційного представника.
Керуючись статтею 18 Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме:
- Пункт 5 Додатка 2: «Учасник в складі пропозиції повинен надати Гарантійний лист виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це представником, яким підтверджуються можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів у кількості та якості визначені цією тендерною документацією та пропозицією учасника торгів.»
В протилежному випадку залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до порядку оскарження та в терміні визначені статтею 18 Закону, викласти інформацію стосовно процедури в Постійно діючій адміністративній колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з наступним стягненням витрат із Замовника в судовому порядку ,та або розміщення на порталі DOZORRO за для моніторингу громадськими спільнотами та іншими контролюючими органами. Повідомляємо, що також згідно статті 164-14. Порушення законодавства про закупівлі Кодекс України про адміністративні правопорушення, якщо тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону, то це тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.08.2020 18:02
Вирішення:
Доброго дня!
Тендерний комітет Комунального некомерційного підприємства «Острозька центральна районна лікарня» Острозької районної ради Рівненської області уважно вивчив Вашу вимогу щодо внесення змін в тендерну документацію щодо закупівлі «код ДК 021:2015: 33600000-6 — «Фармацевтична продукція» (Atropine, Omeprazole, Metoclopramide, Drotaverine, Ondansetron, Senna glycosides, Insulin (human), Cyanocobalamin, Tranexamic acid, Heparin, Warfarin, Enoxaparin, Glucose, Glucose, Glucose, Calcium gluconate, Potassium chloride, Magnesium sulfate, Mannitol, Sodium bicarbonate, Sodium chloride, Sodium chloride, Sodium chloride, Sodium chloride, Sodium chloride, Hydroxyethylstarch, Dextran, Electrolytes, Epinephrine, Amiodarone, Digoxin, Dopamine, Nifedipine, Furosemide, Ethanol, Chlorhexidine, Diclofenac, Oxytocin, Amikacin, Amikacin, Amoxicillin and beta-lactamase inhibitor, Ampicillin, Clarithromycin, Levofloxacin, Meropenem, Metronidazole, Ciprofloxacin, Сeftriaxone, Сeftriaxone, Ceftazidime, Fluconazole, Оseltamivir, Hydrocortisone, Dexamethasone, Prednisolone, Lidocaine, Metamizole sodium, Paracetamol, Valproic acid, Valproic acid, Valproic acid, Lamotrigine, Carbamazepine, Levodopa and decarboxylase inhibitor, Naloxone, Oxybuprocaine, Ofloxacin, Theophylline, Salbutamol, Ammonia; Clonidine, Suxamethonium, Thiopental, Propofol, Ketamine, Atracurium, Morphine, Fentanyl, Diazepam; Rabies immunoglobulin, Rabies, inactivated, whole virus, Hepatitis B, purified antigen)» та повідомляє наступне.
Відзначаємо, що з метою запобігання закупівлі фальсифікатів, лікарських засобів сумнівного походження, Замовником у тендерній документації встановлено вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції оригіналу гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора, яким підтверджується можливість поставки предмету закупівлі цих торгів, у необхідній кількості та якості визначені цією документацією та пропозицією Учасника.
Така вимога тендерної документації убезпечує від можливої поставки неякісних та неоригінальних лікарських засобів, постачання не в повному обсязі, та є гарантією вчасної поставки продукції. Також наголошуємо, що у зв’язку з непростою ситуацією в країні є вірогідність постачання лікарських засобів, які є неоригінальними, неякісними, а також, які можуть потрапити на територію України незаконними шляхами, тим самим призвести до незворотних наслідків під час лікувального процесу.
Дана вимога формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель (ст. 5 Закону) та з метою:
1. Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки життєво необхідних препаратів учасником торгів. Надання гарантійного листа від виробника або його представника є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на фармацевтичному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку лікарського засобу Замовнику.
Внесенням такої вимоги до документації є соціально обґрунтованим, адже неналежне виконання або розірвання договору поставки життєво необхідних лікарських засобів з вини постачальника призведе до загрози здоров’ю та життю окремих груп пацієнтів, численних скарг з боку населення та соціальної напруги в цілому.
2. Забезпечення високої якості препаратів, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності медикаментів (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження дотримання термінів придатності та якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробником лікарських засобів.
3. Забезпеченні мінімальної націнки на лікарські засоби, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни. (принцип максимальної економії )
4. Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що лікарські засоби які постачатимуться учасником отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. (принцип законності). Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо.
5. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання.
Крім того, звертаємо Вашу увагу, що гарантійний лист може бути виданий не лише виробником лікарських засобів але й представником, філією виробника, дилером, дистриб’ютором.
«Представництво» - це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки.
Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдженням, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб,що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах.
Одним з принципів здійснення державних закупівель відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» є максимальна економія та ефективність.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом.
Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Разом з тим, повідомляємо Вас, що згідно пункту 8 листа – роз’яснення №3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 року Мінекономрозвитку «Щодо закупівлі лікарських засобів», вказано, що Замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість постачання лікарського засобу у визначені строки, оскільки це не гарантує своєчасного постачання лікарського засобу та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників
У листі від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) має бути вказано, що такий суб’єкт підтверджує можливість поставки товару, який є предметом закупівлі торгів у кількості та якості , визначеній цією тендерною документацією та пропозицією Учасника.
Тобто Замовником торгів у повній мірі дотримано рекомендацій Мінекономрозвитку України та МОЗ України, які вказані у листі №3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 року «Щодо закупівлі лікарських засобів».
Викладене вище свідчить про повне дотримання Замовником вимог діючого законодавства.
Більш того, звертаємо Вашу увагу, що вказана позиція повністю співпадає з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема в рішенні № 9404-р/пк-пз від 12.07.2019 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-06-11-001890-b) Колегія повністю підтвердила обґрунтованість, законність та відповідність вказаної вимоги принципам публічних закупівель.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
06.09.2020 18:03