-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Телевізійне й аудіовізуальне обладнання
Завершена
490 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 451.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 451.00 UAH
Період оскарження:
21.08.2020 09:04 - 03.09.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога щодо Свідоцтва МОН
Номер:
f5b32e8d5b8c4fbf884e262b0079334f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-21-000354-c.b3
Назва:
Вимога щодо Свідоцтва МОН
Вимога:
Шановний Замовник!
Згідно Додатку №1 тендерної документації учасник повинен надати:
13. Копія листа МОН України або уповноваженого органу або протоколу засідання Науково-методичної комісії з інформатизації закладів освіти щодо електронної інформаційно-освітньої системи, що надано висновок «Схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах», завірена виробником або розробником вказаної системи.
14. Копію чинного на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій Свідоцтва про визнання відповідності педагогічним вимогам на інтерактивний комплекс, виданого Міністерством освіти і науки України або його уповноваженим органом, засвідчена підписом уповноваженої особи виробника.
Згідно Наказу Міністерства освіти і науки України №574 (далі – Наказ) засоби навчання та навчальне обладнання, що поставляються та використовуються у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів, повинні мати на момент поставки висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та/або технічний паспорт на виріб, та/або декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів. Надання/обов'язкового отримання Свідоцтва відповідності педагогічним вимогам (далі – Свідоцтво) Наказом не передбачено. Доводимо до вашого відому, що порядок надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України (далі – Порядок), затверджений Наказом МОН від 17.06.2008 року №537. Крім того, отримання відповідного Свідоцтва є добровільним, а не обов’язковим. Жодним актом чинного законодавства України не передбачено обов’язкової наявності документа «Свідоцтво відповідності педагогічним вимогам». Відповідно до п.2.3. Порядку, для одержання грифа МОН або Свідоцтва, автор, видавництво, або інші суб'єкти підприємницької діяльності, що мають виключні права на використання товару, засобу навчання чи навчального обладнання, звертаються з листом-клопотанням до Інституту модернізації змісту освіти. Тому, включивши дану вимогу, ви як Замовник, суттєво звужуєте конкуренцію та коло можливих постачальників, порушивши при цьому один з основних принципів здійснення закупівель – недискримінація учасників (ч.1 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» та ч.3 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації, виключивши дискримінаційну вимогу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.08.2020 18:13
Вирішення:
Шановний учаснику!
Відповідно до частини третьої ст. 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Як зазначено в листі Мінекономрозвитку від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Тендерна документація передбачає надання копії листа МОН України або уповноваженого органу або протоколу засідання Науково-методичної комісії з інформатизації закладів освіти щодо електронної інформаційно-освітньої системи, що надано висновок «Схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах», завірена виробником або розробником вказаної системи.
Надання зазначеного листа регулюється виключно наказом МОН №537 від 17.06.2008 року «Про затвердження Порядку надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтва МОН» зареєстрований Міністерством Юстиції України 10 липня 2008 року за №628/15319
На підставі вищевикладено, Ваша вимога буде задоволена частково, а саме в новій редакції ТД буде виключено п. 14 « Копію чинного на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій Свідоцтва про визнання відповідності педагогічним вимогам на інтерактивний комплекс, виданого Міністерством освіти і науки України або його уповноваженим органом, засвідчена підписом уповноваженої особи виробника.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Щодо сертифікатів ISO
Номер:
36b183346db74c3bbc5567f6db7bcc8f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-21-000354-c.a2
Назва:
Щодо сертифікатів ISO
Вимога:
Шановний Замовник!
Згідно з вимогами тендерної документації учасник повинен надати:
8. Копії чинного на дату розкриття сертифікату на систему якості ISO 9001:2015 виробника навчальних кабінетів початкової школи та інтерактивних комплексів засвідчена підписом уповноваженої особи виробника.
9. Копію звіту про аудит та/або копія звіту про остаточну перевірку та/або копія рішення/звіту про проведення технічного нагляду/рішення щодо сертифікації відповідності ISO 9001:2015, затвердженого в органах стандартизації, метрології та сертифікації, не пізніше ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій, засвідчена підписом уповноваженої особи виробника.
10. Копії чинного на дату розкриття сертифікату на систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015 виробника навчальних кабінетів початкової школи та інтерактивних комплексів, засвідчена підписом уповноваженої особи виробника.
11. Копію звіту про аудит та/або копія звіту про остаточну перевірку та/або копія рішення/звіту про проведення технічного нагляду/рішення щодо сертифікації відповідності ISO 14001:2015, дата затвердження якого, в органах стандартизації, метрології та сертифікації, не пізніше ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій, засвідчена підписом уповноваженої особи виробника.
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, що звужує коло учасників та суперечить вимогам законодавства в сфері публічних закупівель, позбавляє права учасників на добросовісну конкуренцію та недискримінацію учасників. Звертаємо увагу, що дане питання регулюється Законом України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію».
Частиною другою статті 16 Закону України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію» визначено, що стандарти, прийняті підприємствами, застосовуються на добровільної основі.
Відповідно до частини другої статті 15 Господарського кодексу України застосування стандартів чи їх окремих положень є обов'язковим для:суб'єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів установлено нормативно-правовими актами;учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти;виробника чи постачальника продукції, якщо він склав декларацію про відповідність продукції певним стандартам чи застосував позначення цих стандартів у її маркуванні. Галузеві нормативні документи також застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Сертифікати ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 не є обов'язковими, дана сертифікація проводиться в добровільному порядку і має лише рекомендаційний характер. Засоби навчання та навчальне обладнання, що поставляються та використовуються у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів, повинні мати на момент поставки висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та/або технічний паспорт на виріб, та/або декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів. Разом з тим, частиною 4 статті 22 ЗаконуУкраїни "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Підтвердженням дискримінаційності подібних вимог щодо стандартів ISO є практика рішень АМКУ - рішення № 866-Р/ПК-СК від 27.08.2012р. (розглядалось у відповідності до Закону України «Про здійснення державних закупівель», але суть дискримінаційності вимог не змінилась і з введенням в дію Закону України «Про публічні закупівлі»).
Вимагаємо, виключити пункти 8,9,10,11 Додатку 1 до тендерної документації
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.08.2020 18:08
Вирішення:
Шановний учаснику!
Зміст кожного розділу Примірної тендерної документації для процедури закупівлі - відкриті торги визначається Замовником самостійно за формою, яка затверджена наказом Мінекономрозвитку від 13.04.2016р. № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації». Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, як зазначено в листі Мінекономрозвитку від 07.02.2017р. № 3302-06/3812-06.
Окрім того, відповідно до частини третьої ст. 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Замовник при проведенні процедури закупівлі керується нормативно-правовими актами діючого законодавства у сфері публічних закупівель та Міністерства освіти і науки України. Закон «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами (далі-Закон) не регламентує, які саме документи, щодо безпеки та якості обладнання, та їх зміст повинен або може вимагати Замовник у тендерній документації.
У статті 21 Закону України «Про повну загальну середню освіту» зазначено, що Заклад освіти створює безпечне освітнє середовище з метою забезпечення належних і безпечних умов навчання, виховання, розвитку учнів, а також формує у них гігієнічні навички та засади здорового способу життя.
Виходячи зі специфіки, оскільки обладнання, що закуповується буде використовуватися у навчальному закладі, Замовник відповідальний за те щоб обладнання було відповідної якості, безпечне у використанні та не нанесло шкоди здоров’ю учнів, саме тому встановлені вимоги щодо якості та безпеки обладнання.
Дані вимоги є обов’язковими і необхідними для виконання вимог чинного законодавства, та, для впевненості, що кабінети будуть безпечними для здоров’я дітей, навколишнього середовища та відповідають освітнім стандартам
Вимоги встановлюються для всіх учасників однакові та рівні, документи та сертифікати можуть бути отримані будь-яким підприємством/компанією/організацією, що мають намір прийняти участь у процедурі закупівлі, таким чином кількість таких компаній може бути необмеженою
Тлумачення поняття дискримінація наведено у Господарському кодексі України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15). Європейський суд з прав людини також дає визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто, якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». В даному випадку Замовник переслідує «законну мету» придбання обладнання, яке буде безпечним у використанні учнями та вчителями, та несе відповідальність за безпечність, якість та відповідність екологічним стандартам навчального обладнання та засобів навчання.
Згідно Наказу Міністерства освіти і науки № 574 від 29.04.2020, «Засоби навчання та обладнання (крім деяких витратних матеріалів), що поставляються та використовуються в освітньому процесі в навчальних кабінетах і STEM-лабораторіях, повинні мати гігієнічний сертифікат або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та технічний паспорт на виріб, та декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів; бути укомплектованими інструкціями про використання та зберігання викладеними українською мовою, та обов’язковими методичними матеріалами для різних видів робіт відповідно до освітніх та навчальних програм.»
Даний перелік вимог є типовим, а не виключним та містить мінімальні вимоги, які повинні ставитися при придбанні товарів. Споживач має право на якісні та безпечні товари, а відтак має право вимагати та ставити умову про надання підтвердження поставленим вимогам. Такі вимоги не є дискримінаційними, мають на меті захист від недобросовісних учасників та закупівлю якомога якісного обладнання.
Сертифікат ISO9001 – це сертифікат на систему якості виробництва, отже стосується безпосередньо якості. Сертифікат ISO14001 – це сертифікат на систему екологічного менеджменту, отже стосується безпосередньо захисту довкілля. Звіти вимагаються для підтвердження дійсності даних сертифікатів і є також обов’язковими, за їх відсутності вказані сертифікати скасовуються. Звертаємо Вашу увагу, що дані вимоги є обов’язковими і необхідними для виконання вимог чинного законодавства, та для впевненості, що кабінети будуть безпечними для здоров’я дітей, навколишнього середовища та відповідають освітнім стандартам
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо ТУ
Номер:
e92602205eec4555a6e1407ba8a46f7b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-21-000354-c.a1
Назва:
Щодо ТУ
Вимога:
Доброго дня! Згідно з Додатком № 1 до тендерної документації Ви вимагаєте:
пункт 5. Копію титульної сторінки технічних умов (далі – ТУ) на виробництво навчальних кабінетів та інтерактивних комплексів погоджених уповноваженим органом Міністерством освіти і науки України (достатньо погодження первинної реєстрації ТУ), засвідчена підписом уповноваженої особи виробника.
Вказана умова є дискримінаційною по відношенню до іноземних виробників, оскільки вони не мають рівного доступу до подібної сертфікації, вказане погодження нормативно врегульовано відносно українських виробників. При цьому, дана умова не свідчить про якість товарів, оскільки товари можуть відповідати нормам ДСТУ або іншим міжнародним стандартам.
Тому вимагаємо виключити вказану умову з тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.08.2020 18:00
Вирішення:
Шановний учаснику!
Повідомляємо, що ТД не містить дискримінаційних вимог, всі вимоги ґрунтуються на Законах України та нормативно-правових актах.
Звертаємо Вашу Увагу, що предметом закупівлі є інтерактивні комплекси для навчальних закладів. Відповідно до чинного законодавства вироби можуть вироблятися відповідно до Галузевого стандарту (далі – ГС) , Державного Стандарту (далі – ДСТУ) або Технічних умов (далі – ТУ) (Технічного опису тощо). Даний вид продукції не регулюється ГС та ДСТУ, а виробляється відповідно до ТУ, та погоджується профільним міністерством і рештою компетентних органів. ТУ розробляється самим підприємством виробником, отже будь яка компанія чи організація може розробити та погодити ТУ і розпочати виробництво інтерактивних комплексів. Отже немає ніякої дискримінації чи обмежень, будь яка компанія має таку можливість. Для іноземних компаній обмежень по даній процедурі також немає.
Необхідність надання технічних умов також вимагається і підтверджується вимогами п. 2.4. Наказу №537 від 17.06.2008 року Міністерства освіти і науки України (далі – МОН) «Про затвердження Порядку надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України». Даний наказ також встановлює вимоги, щодо наявності санітарно-гігієнічних висновків, та сертифікатів відповідності. Наказ №537 зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 липня 2008 року за №628/15319 та є обов’язковим для виконання.
Згідно до ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" Замовник встановлює вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
З огляду на наведене, ми як Замовник не вбачаємо порушень при проведенні вказаної у запиті процедури закупівлі та відповідно не вбачаємо підстав для вжиття заходів по їх усуненню.
Статус вимоги:
Відхилено