• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Мультилотова
  • КЕП

ДК 021:2015 32320000-2 - Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Електронне робоче місце вчителя)

Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування). Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна з ПДВ. Питома вага цінового критерію – 100 відсотків. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції. українська.

Завершена

40 768 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 26 985.00 UAH
Період оскарження: 20.08.2020 16:41 - 23.09.2020 00:00
Вимога
Відхилено

вимога щодо порушення законодавтсва

Номер: e93d6be0ef754c0f8341ef42b1938217
Ідентифікатор запиту: UA-2020-08-20-008390-a.c1
Назва: вимога щодо порушення законодавтсва
Вимога:
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ: Адвокатське об’єднання «АРТЕ ЛЕГІС» Ідентифікаційний номер юридичної особи 43522634 Місцезнаходження: 01014, м. Київ, вул. Болсуновська, 8 Тел.: +380676156500 Електронна адреса: info@artelegis.com.ua ЗАМОВНИК: ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ Адреса: Україна, 01001, м. Київ, м. Київ, вул. ХРЕЩАТИК, будинок 6 код ЄДРПОУ: 02143614 тел: +380442782313 адреса електронної пошти: andreev.a.78@ukr.net ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАКУПІВЛЮ: Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-08-20-008390-a ID: be494b27be7d40c098e61ff87f44d3b5 ВИМОГА щодо усунення порушень у тендерній документації Комунальною установою ДЕПАРТАМЕНТОМ ОСВІТИ І НАУКИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі – Замовник) 20 серпня 2020 року була оголошена процедура відкритих торгів з публікацією англійською мовою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-20-008390-a (ДК 021:2015 32320000-2 - Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Електронне робоче місце вчителя). Ознайомившись та опрацювавши положення тендерної документації на закупівлю ДК 021:2015 32320000-2 - Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Електронне робоче місце вчителя). (далі – Тендерна документація), виявлено ряд грубих порушень приписів Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» від 29 квітня 2020 року № 574, а саме: Суб’єктом оскарження за результатами опрацювання Тендерної документації встановлені порушення, що технічні характеристики засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, чітко та деталізовано встановленні Типовим переліком засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693 (далі – Типовий перелік). Відповідно до імперативного припису пункту 1 Типового переліку визначено: «Цей перелік визначає вимоги до засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, (далі - навчальні кабінети і STEM-лабораторії), з урахуванням вимог новітніх освітніх технологій і методів навчання». Відповідно да частин другої статті 15 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» накази міністерства, видані в межах його повноважень, є обов'язковими для виконання підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності. Отже, дотримання чітко визначених технічних характеристик до засобів навчання та обладнання під час встановлення тендерних вимог є обов’язковим та неухильним, а Замовник своїми дії порушує та ігнорує норми законодавства України. Аналогічної позиції дотримується Міністерство освіти і науки у своєму листі щодо неухильного дотримання законодавства від 14.08.2020 № 1/9-441 (яке опубліковано на сайті МОН України https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-neuhilnogo-dotrimannya-zakonodavstva), де зазначає: «Вимоги до мультимедійного обладнання (у т. ч. інтерактивної дошки, мультимедійного проєктора з короткофокусним об’єктивом, багатофункціонального пристрою тощо), електронних освітніх ресурсів та пристосувань для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій визначаються відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693, та не можуть відрізнятися від встановлених наказом». Також в листі зазначено: «Вимоги до комп’ютерного обладнання (у т.ч. ноутбуків та персональних комп’ютерів), яким комплектуються навчальні кабінети і STEM-лабораторії, визначаються відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 02 листопада 2017 року №1440 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за №55/31507 та не можуть відрізнятися від встановлених наказом». Проте, Замовник порушив вказані норми Типового переліку зазначивши у Тендерній документації технічні характеристики, які відсутні у Типовому переліку, та які наведені у додатку 1 до цього листа. Окрім того, більшість технічних вимог до предмету закупівлі точно співпадають із параметрами обладнання, яке пропонує лише один виробник та/або один продавець обладнання у різних частинах закупівлі. Така прихована характеризація обладнання (товару) та його складових Замовником прямо порушує імперативні приписи частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», де визначено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Зауважуємо, що хоча Замовником на виконання частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» намагається формально приховати наявне порушення шляхом зазначення у Тендерній документації «або еквівалент», проте еквіваленту не існує з огляду на те, що кожна складова частина предмету закупівлі прописана під конкретного виробника/постачальника. Надання прихованих переваг певним учасникам, відповідно до норм статті 364 Кримінального кодексу України є кримінально караними і передбачають кримінальну відповідальність, у зв’язку із чим, вимагаємо припинити порушення норм законодавства України, внести відповідні зміни та привести Тендерну документацію в частині визначення засобів навчання та обладнання до вимог Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693. У разі не вчинення Замовником дій щодо усунення вказаних порушень залишаємо за собою право звернутися до правоохоронних органів для внесення відомостей в ЄРДР щодо вчинення злочину та реєстрації кримінального правопорушення для подальшого його розслідування та надання правої оцінки таким діянням у судовому порядку. Додатки: 1. Перелік технічних характеристик, які відсутні у Типовому переліку. 2. Лист Міністерства освіти і науки України від 14.08.2020 № 1/9-441.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідно до Порядку та умов погодження Міністерством освіти і науки України пропозицій обласних, Київської міської державних адміністрацій щодо використання коштів освітньої субвенції на оснащення закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, обладнанням для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій у 2020 році, затверджених наказом МОН від 10.04.2020 N 497 Київська обласна державна адміністрація звернулася до МОН з проханням про затвердження переліку обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій (лист 11-13/4018/05/32-2020 від 28.07.2020). За результатами розгляду відповідної пропозиції МОН України листом 1/11-5422 від 12.08.2020 повідомило про погодження пропозиції Київської обласної державної адміністрації. Зазначена пропозиція була погоджена наказом МОН України № 1036 від 11.08.2020. Таким чином, технічні вимоги до предмета закупівлі по предмету ДК 021:2015 32320000-2 - Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Електронне робоче місце вчителя); DK 021:2015 32320000-2 - Television and audio-visual equipment (Teacher's electronic workplace) не суперечать вимогам законодавства (в т.ч. вимогам Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій) та погоджені МОН України. Разом з цим, у вимозі зазначено, що більшість технічних вимог до предмету закупівлі точно співпадають із параметрами обладнання, яке пропонує лише один виробник та/або один продавець обладнання у різних частинах закупівлі. Повідомляю, що зазначені у вимозі зауваження є безпідставними, необґрунтованими, та не відповідають дійсності. Крім того, п.31 ч.1 статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено: тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель; П.33 ч.1 цієї ж статті Закону становлено, що технічною специфікацією є встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги». Відповідно до п.3 ч.2 статті 22 “Про публічні закупівлі”, тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Виходячи із змісту вашої вимоги можливо дійти висновку, що закупівля обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій на ваш погляд має визначатися не замовником, як передбачено у законі, а нормативно-правовим актом міністерства, що є неприйнятним та таким, що суперечить Закону України “Про публічні закупівлі”. Характеристики предмету закупівлі мають відповідати Типовим перелікам, проте не дублювати їх зміст. Дана позиція підтримана МОН України засобами погодження пропозиції Київської обласної державної адміністрації наказом 1036 від 11.08.2020.
Статус вимоги: Відхилено