• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 - 99999999-9, Не відображене в інших розділах (Оснащення загальноосвітніх навчальних закладів Одеської області навчальними кабінетами)

Завершена

37 770 710.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 188 853.55 UAH
Період оскарження: 18.08.2020 09:17 - 23.09.2020 00:00
Вимога
Відхилено

вимога Замовнику щодо порушення законодавства

Номер: 97ff795123674dc3b601e13de0e62b4b
Ідентифікатор запиту: UA-2020-08-18-000608-a.c2
Назва: вимога Замовнику щодо порушення законодавства
Вимога:
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ: Адвокатське об’єднання «АРТЕ ЛЕГІС» Ідентифікаційний номер юридичної особи 43522634 Місцезнаходження: 01014, м. Київ, вул. Болсуновська, 8 Тел.: +380676156500 Електронна адреса: info@artelegis.com.ua ЗАМОВНИК: Комунальна установа "Одеський обласний центр фінансово-статистичного моніторингу, матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення закладів і установ освіти" Адреса: Україна, 65017, Одеська область, м. Одеса, вул. Грецька, 1 код ЄДРПОУ: 36435962 тел: +380487148554,+380487288710 адреса електронної пошти: centrmon11@ukr.net ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАКУПІВЛЮ: Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-08-18-000608-a ID: e26abe4989ad424cbe7192f6fb70e7be ВИМОГА щодо усунення порушень у тендерній документації Комунальною установою "Одеський обласний центр фінансово-статистичного моніторингу, матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення закладів і установ освіти (далі – Замовник) 18 серпня 2020 року була оголошена процедура відкритих торгів з публікацією англійською мовою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-18-000608-a (ДК 021:201599999999-9, Не відображене в інших розділах (Оснащення загальноосвітніх навчальних закладів Одеської області навчальними кабінетами). Ознайомившись та опрацювавши положення тендерної документації на закупівлю ДК 021:201599999999-9, Не відображене в інших розділах (Оснащення загальноосвітніх навчальних закладів Одеської області навчальними кабінетами (далі – Тендерна документація), виявлено ряд грубих порушень приписів Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» від 29 квітня 2020 року № 574, а саме: Суб’єктом оскарження за результатами опрацювання Тендерної документації встановлені порушення, що технічні характеристики засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, чітко та деталізовано встановленні Типовим переліком засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693 (далі – Типовий перелік). Відповідно до імперативного припису пункту 1 Типового переліку визначено: «Цей перелік визначає вимоги до засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, (далі - навчальні кабінети і STEM-лабораторії), з урахуванням вимог новітніх освітніх технологій і методів навчання». Відповідно да частин другої статті 15 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» накази міністерства, видані в межах його повноважень, є обов'язковими для виконання підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності. Отже, дотримання чітко визначених технічних характеристик до засобів навчання та обладнання під час встановлення тендерних вимог є обов’язковим та неухильним, а Замовник своїми дії порушує та ігнорує норми законодавства України. Аналогічної позиції дотримується Міністерство освіти і науки у своєму листі щодо неухильного дотримання законодавства від 14.08.2020 № 1/9-441 (яке опубліковано на сайті МОН України https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-neuhilnogo-dotrimannya-zakonodavstva), де зазначає: «Вимоги до мультимедійного обладнання (у т. ч. інтерактивної дошки, мультимедійного проєктора з короткофокусним об’єктивом, багатофункціонального пристрою тощо), електронних освітніх ресурсів та пристосувань для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій визначаються відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693, та не можуть відрізнятися від встановлених наказом». Також в листі зазначено: «Вимоги до комп’ютерного обладнання (у т.ч. ноутбуків та персональних комп’ютерів), яким комплектуються навчальні кабінети і STEM-лабораторії, визначаються відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 02 листопада 2017 року №1440 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за №55/31507 та не можуть відрізнятися від встановлених наказом». Проте, Замовник порушив вказані норми Типового переліку зазначивши у Тендерній документації технічні характеристики, які відсутні у Типовому переліку, та які наведені у додатку 1 до цього листа. Окрім того, більшість технічних вимог до предмету закупівлі точно співпадають із параметрами обладнання, яке пропонує лише один виробник та/або один продавець обладнання у різних частинах закупівлі. Така прихована характеризація обладнання (товару) та його складових Замовником прямо порушує імперативні приписи частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», де визначено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Зауважуємо, що хоча Замовником на виконання частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» намагається формально приховати наявне порушення шляхом зазначення у Тендерній документації «або еквівалент», проте еквіваленту не існує з огляду на те, що кожна складова частина предмету закупівлі прописана під конкретного виробника/постачальника. Надання прихованих переваг певним учасникам, відповідно до норм статті 364 Кримінального кодексу України є кримінально караними і передбачають кримінальну відповідальність, у зв’язку із чим, вимагаємо припинити порушення норм законодавства України, внести відповідні зміни та привести Тендерну документацію в частині визначення засобів навчання та обладнання до вимог Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693. У разі не вчинення Замовником дій щодо усунення вказаних порушень залишаємо за саобою право звернутися до правоохоронних органів для внесення відомостей в ЄРДР щодо вчинення злочину та реєстрації кримінального правопорушення для подальшого його розслідування та надання правої оцінки таким діянням у судовому порядку. Додатки: 1. Перелік технічних характеристик, які відсутні у Типовому переліку. 2. Лист Міністерства освіти і науки від14.08.2020 № 1/9-441.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Комунальна установа «Одеський обласний центр фінансово-статистичного моніторингу, матеріально - технічного та навчально-методичного забезпечення закладів і установ освіти» (далі – Замовник) ») було розпочато процедуру закупівлі: «Код ДК 021:2015 - 99999999-9, Не відображене в інших розділах (Оснащення загальноосвітніх навчальних закладів Одеської області навчальними кабінетами)», ідентифікатор закупівлі: UA-2020-08-18-000608-a). У відповідь на вашу вимогу повідомляємо наступне. Наказ МОН України від 02.11.2017 №1440 «Про затвердження Типового переліку комп’ютерного обладнання для закладів, дошкільної, середньої та професійної освіти», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15 січня 2018 року за №55/31507 (далі – Типовий перелік), визначає вимоги до комп'ютерного обладнання, яким комплектуються навчальні приміщення (класи, групи, майстерні, аудиторії) закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, крім бібліотек, враховуючи вимоги новітніх технологій викладання навчальних предметів у цих закладах. Наказом встановлено, що Типовий перелік забезпечує єдині підходи і вимоги до рівня надання освітніх послуг та однакові умови для всіх здобувачів освіти, визначає загальні та спеціальні вимоги до комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що буде використовуватись в цих закладах. Тобто, Типовий перелік встановлює мінімальні вимоги до комп’ютерного обладнання для закладів, дошкільної, середньої та професійної освіти. Також, відповідно до п.3 ч.2 ст.22 «Про публічні закупівлі», тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Враховуючи викладене, Замовник в тендерній документації самостійно встановлює технічні та інші вимоги до предмету закупівлі, зважаючи на мінімальні вимоги до комп’ютерного обладнання згідно Типового переліку. Наказом МОН України від 29.04.2020 №574 затверджено Типовий перелік засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій. Вказаний наказ визначає вимоги до засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, (далі - навчальні кабінети і STEM-лабораторії), з урахуванням вимог новітніх освітніх технологій і методів навчання. Вимоги до комп’ютерного обладнання (у т. ч. флеш-накопичувачів, навушників, мережевого обладнання, модуля для зберігання планшетів та ноутбуків з можливістю заряджання), яким комплектуються навчальні кабінети і STEM-лабораторії, визначаються відповідно до Типового переліку комп’ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 02 листопада 2017 року № 1440, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15 січня 2018 року за № 55/31507. Характеристики комп’ютерного обладнання, яким комплектуються навчальні кабінети і STEM-лабораторії, повинні відповідати оптимальним вимогам для програмного забезпечення та іншого цифрового обладнання такого навчального кабінету або приміщення закладу. Комп’ютерне обладнання повинне бути сумісним з іншим обладнанням (цифровими вимірювальними комп’ютерними комплексами, цифровими мікроскопами, цифровими документ-камерами, навчальними роботами, 3D принтерами, 3D сканерами тощо) навчальних кабінетів і STEM-лабораторій. З огляду на викладене, наказом МОН України від 29.04.2020 №574 встановлено мінімальні вимоги до засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, що у свою чергу, дозволяє Замовнику в тендерній документації самостійно встановлювати технічні та інші вимоги до предмету закупівлі, зважаючи на мінімальні вимоги до засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій згідно вказаного наказу. Додатково повідомляємо, що Замовником було проведено дослідження ринку товарів, що є предметом закупівлі, і характеристикам, що викладені у тендерній документації, і за результатами було встановлено, що ваші зауваження щодо відповідності характеристик обладнання лише одному виробнику, є безпідставними, оскільки характеристикам предмету закупівлі відповідає продукція щонайменше двох виробників. Отже, твердження стосовно того, що «більшість технічних вимог до предмету закупівлі точно співпадають із параметрами обладнання, яке пропонує лише один виробник та/або один продавець обладнання у різних частинах закупівлі» є необґрунтованим та таким, що не відповідає дійсності. Зважаючи на ту обставину, що вимогам тендерної документації відповідає продукція щонайменше декількох виробників, тендерна документація не потребує внесення відповідних змін. Разом з цим доводимо до Вашого відома, що деталізація необхідних технічних характеристик предмету закупівлі не може вважатися порушенням вимог діючого законодавства, так як така деталізація характеристик товару не протирічить наказам МОН України від 29.04.2020 №574 та від 02.11.2017 №1440, відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», і в дійсності виключно така деталізація може забезпечити закупівлю якісного обладнання, яке відповідатиме реальним потребам замовника. В іншому варіанті, відсутність конкретних характеристик необхідного обладнання унеможливоюватиме закупівлю тих товарів, що відповідатимуть індивідуальним потребам замовника, що в кінцевому результаті призводитиме до прямих ризиків поставки товару низької якості, без потрібних замовнику функціональних та якісних характеристик. Таким чином, технічні та якісні характеристики товарів у закупівлі UA-2020-08-18-000608-a сформовані в межах діапазону рівня тих характеристик, які викладені у наказах МОН України, та які відповідають оптимальним вимогам до програмного забезпечення та іншого цифрового обладнання для навчальних кабінетів та STEM-лабораторій, які затребує замовник, що цілком відповідає абз. 2 п.1 та п.3 Наказу від 29.04.2020 №574.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником

вимога щодо порушення законодавства

Номер: 839d2860e75e4a2c9a6b0aba4630decd
Ідентифікатор запиту: UA-2020-08-18-000608-a.c1
Назва: вимога щодо порушення законодавства
Вимога:
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ: Адвокатське об’єднання «АРТЕ ЛЕГІС» Ідентифікаційний номер юридичної особи 43522634 Місцезнаходження: 01014, м. Київ, вул. Болсуновська, 8 Тел.: +380676156500 Електронна адреса: info@artelegis.com.ua ЗАМОВНИК: Комунальна установа "Одеський обласний центр фінансово-статистичного моніторингу, матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення закладів і установ освіти" Адреса: Україна, 65017, Одеська область, м. Одеса, вул. Грецька, 1 код ЄДРПОУ: 36435962 тел: +380487148554,+380487288710 адреса електронної пошти: centrmon11@ukr.net ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАКУПІВЛЮ: Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-08-18-000608-a ID: e26abe4989ad424cbe7192f6fb70e7be ВИМОГА щодо усунення порушень у тендерній документації Комунальною установою "Одеський обласний центр фінансово-статистичного моніторингу, матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення закладів і установ освіти (далі – Замовник) 18 серпня 2020 року була оголошена процедура відкритих торгів з публікацією англійською мовою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-18-000608-a (ДК 021:201599999999-9, Не відображене в інших розділах (Оснащення загальноосвітніх навчальних закладів Одеської області навчальними кабінетами). Ознайомившись та опрацювавши положення тендерної документації на закупівлю ДК 021:201599999999-9, Не відображене в інших розділах (Оснащення загальноосвітніх навчальних закладів Одеської області навчальними кабінетами (далі – Тендерна документація), виявлено ряд грубих порушень приписів Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» від 29 квітня 2020 року № 574, а саме: Суб’єктом оскарження за результатами опрацювання Тендерної документації встановлені порушення, що технічні характеристики засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, чітко та деталізовано встановленні Типовим переліком засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693 (далі – Типовий перелік). Відповідно до імперативного припису пункту 1 Типового переліку визначено: «Цей перелік визначає вимоги до засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, (далі - навчальні кабінети і STEM-лабораторії), з урахуванням вимог новітніх освітніх технологій і методів навчання». Відповідно да частин другої статті 15 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» накази міністерства, видані в межах його повноважень, є обов'язковими для виконання підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності. Отже, дотримання чітко визначених технічних характеристик до засобів навчання та обладнання під час встановлення тендерних вимог є обов’язковим та неухильним, а Замовник своїми дії порушує та ігнорує норми законодавства України. Аналогічної позиції дотримується Міністерство освіти і науки у своєму листі щодо неухильного дотримання законодавства від 14.08.2020 № 1/9-441 (яке опубліковано на сайті МОН України https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-neuhilnogo-dotrimannya-zakonodavstva), де зазначає: «Вимоги до мультимедійного обладнання (у т. ч. інтерактивної дошки, мультимедійного проєктора з короткофокусним об’єктивом, багатофункціонального пристрою тощо), електронних освітніх ресурсів та пристосувань для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій визначаються відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693, та не можуть відрізнятися від встановлених наказом». Також в листі зазначено: «Вимоги до комп’ютерного обладнання (у т.ч. ноутбуків та персональних комп’ютерів), яким комплектуються навчальні кабінети і STEM-лабораторії, визначаються відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 02 листопада 2017 року №1440 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за №55/31507 та не можуть відрізнятися від встановлених наказом». Проте, Замовник порушив вказані норми Типового переліку зазначивши у Тендерній документації технічні характеристики, які відсутні у Типовому переліку, та які наведені у додатку 1 до цього листа. Окрім того, більшість технічних вимог до предмету закупівлі точно співпадають із параметрами обладнання, яке пропонує лише один виробник та/або один продавець обладнання у різних частинах закупівлі. Така прихована характеризація обладнання (товару) та його складових Замовником прямо порушує імперативні приписи частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», де визначено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Зауважуємо, що хоча Замовником на виконання частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» намагається формально приховати наявне порушення шляхом зазначення у Тендерній документації «або еквівалент», проте еквіваленту не існує з огляду на те, що кожна складова частина предмету закупівлі прописана під конкретного виробника/постачальника. Надання прихованих переваг певним учасникам, відповідно до норм статті 364 Кримінального кодексу України є кримінально караними і передбачають кримінальну відповідальність, у зв’язку із чим, вимагаємо припинити порушення норм законодавства України, внести відповідні зміни та привести Тендерну документацію в частині визначення засобів навчання та обладнання до вимог Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693. У разі не вчинення Замовником дій щодо усунення вказаних порушень залишаємо за саобою право звернутися до правоохоронних органів для внесення відомостей в ЄРДР щодо вчинення злочину та реєстрації кримінального правопорушення для подальшого його розслідування та надання правої оцінки таким діянням у судовому порядку. Додатки: 1. Перелік технічних характеристик, які відсутні у Типовому переліку. 2. Лист Міністерства освіти і науки від14.08.2020 № 1/9-441.
Пов'язані документи: Учасник
Опис причини скасування: Необхідно додати документ
Дата скасування: 26.08.2020 22:01