-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Підіймально-транспортувальне обладнання (Домкрати)
Закупівля здійснюється відповідно до https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2020-07-24-003130-a, згідно з технічними вимогами і якісними характеристиками предмета закупівлі. Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, – українська. Документи, які не готуються учасником та представлені в складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами. Критерій оцінки – ціна 100%.
Торги відмінено
375 030.56
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 3 750.31 UAH
мін. крок: 1% або 3 750.31 UAH
Період оскарження:
18.08.2020 09:01 - 31.08.2020 00:00
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА у порядку ч. 3 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
7de84405fe9947f5986f2f713b30583b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-18-000403-a.b1
Назва:
ВИМОГА
у порядку ч. 3 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
Тендерному комітету
ТОВ "ОПЕРАТОР ГАЗОТРАНСПОРТНОЇ
СИСТЕМИ УКРАЇНИ"
ВИМОГА
у порядку ч. 3 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»
по закупівлі UA-2020-08-18-000403-a
18.08.2020 р. ТОВ "ОПЕРАТОР ГАЗОТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" (далі – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (електронній системі закупівель) було розміщено оголошення про проведення закупівлі UA-2020-08-18-000403-a «Підіймально-транспортувальне обладнання (Домкрати)» з очікуваною вартістю 375 030,56 грн. без ПДВ.
07.09.2020 р. за результатами автоматично проведеного аукціону електронною системою закупівель визначено учасників за ціновим критерієм вибору переможця у наступному порядку:
№ з/п Учасник Остаточна пропозиція,
грн. без ПДВ
1 ТОВ "ЛАУНЧ УКРАЇНА" 229 999,98
2 ФОП "ТІЩЕНКО ЄВГЕН ВЛАДИСЛАВОВИЧ" 251 248,00
3 ФОП "ТАРАН ОЛЬГА КОСТЯНТИНІВНА " 251 400,00
4 ТОВ "ВІНАВТОГАЗ" 254 240,00
Того ж дня тендерна пропозиція учасника ТОВ "ЛАУНЧ УКРАЇНА" за результатами проведеного аукціону була визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною і почалась її оцінка.
18.09.2020 р. відповідно до пункту 8 протоколу № 20_904_т-р-1 Тендерним комітетом ТОВ "ОПЕРАТОР ГАЗОТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" було прийнято рішення відхилити пропозицію учасника закупівлі ТОВ "ЛАУНЧ УКРАЇНА" у відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України ''Про публічні закупівлі'' (далі – Закон), як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та умовам додатку №1 до Тендерної документації.
У пункті 7 вказаного протоколу зазначено, що «в зразках інструкцій, які надані на вимогу додатку №1 до Тендерної документації відсутні характеристики конкретно визначених особливостей домкратів такі, як по п.1,2,5,6: плавний хід при малих зусиллях; оснащений ручним приводом плунжера; компенсуючий гвинт в штоку; наявність вбудованого насосу; ручка, що знімається, з двох частин або телескопічна; використовується олива індустріальна; по п.7: металічні колеса.».
ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» зазначає, що інформація про технічні характеристики товару, який запропонований Учасником по вказаному тендеру, в повній мірі відображена у тексті документу «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» №2923 від 04.09.2020 р., а саме: плавний хід при малих зусиллях; оснащений ручним приводом плунжера; компенсуючий гвинт в штоку; наявність вбудованого насосу; ручка, що знімається, з двох частин; використовується олива індустріальна (по п.1,2,5,6) ; металічні колеса (по п.7).
Згідно п.19 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме технічні помилки та описки.
Слід зазначити, що помилки у формі не зазначення інформації в окремих документації тендерної пропозиції, які міститься в інших документах цієї тендерної пропозиції належать до формальних помилок, що підтверджується практикою Органу оскарження публічних закупівель.
ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» звертає увагу Замовника, що Учасником було в повному обсязі зазначено інформацію щодо технічних характеристик товару, що становить предмет закупівлі, а тому, відсутність такої інформації в іншому документів тендерної пропозиції не є підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника.
Крім того, у примітці до Додатку 1 тендерної документації Замовник зазначив: «* - зазначити який Товар Учасник зобов’язаний передати (поставити) Покупцю (Замовнику), вказавши:
а) найменування; назву моделі та виробника товару;
б) зазначити в повному обсязі технічні та/або інші характеристики запропонованого Товару, що підтверджують відповідність Товару вимогам Покупця (Замовника);
У разі якщо встановлені Покупцем (Замовником) технічні характеристики містять діапазон визначень параметрів, то Учасник зобов’язаний зазначити конкретно запропоновані визначення параметрів запропонованого Товару. Не зазначення даної інформації, буде розцінене Покупцем (Замовником) як не відповідність умовам тендерної документації, а відповідно підставою для відхилення тендерної пропозиції.»
З огляду на вищевикладене, ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» в складі своєї тендерної пропозиції було надано повну інформацію щодо предмета закупівлі, в тому числі щодо технічних характеристик такого товару.
Учасник ТОВ "ЛАУНЧ УКРАЇНА" не погоджується з вказаним рішенням тендерного комітету, оскільки вважає, що учасником вимоги тендерної документації були виконані у повному обсязі та відповідні документи було завантажено до електронної системи закупівель.
Так, можна зробити висновок, що посилання Замовника на невідповідність являються передчасними, а документи подані учасником ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» не дослідженими у повній мірі.
Частиною 1 статті 1 Закону визначено, що тендерна документація – це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель (п. 31), а тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (п. 32).
Слід зазначити, що ч. 16 ст. 29 Закону визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерної пропозиції, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону та документах на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Згідно ч. 9 ст. 26 Закону Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Також необхідно окремо звернути увагу на те, що Замовник вказане положенням Закону (ч. 16 ст. 29) не застосував при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» та не розміщував через електронну систему закупівель відповідного повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Таким чином, Замовник, не виявивши невідповідність в тендерній пропозиції ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності (на думку Замовника), порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Оскільки повідомлень з вимогами про усунення невідповідності в інформації та/або документах від Замовника через електронну систему закупівель не розміщувалось та не доведено доказів щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації, то Замовник не може посилатись на них, як на його думку, у майбутньому. Вказане прямо свідчить про необ’єктивний на упереджений розгляд тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА».
Частиною 3 ст. 31 Закону передбачено, що у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією через електронну систему закупівель.
Учасник ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» вважає прийняте рішення відповідно до протоколу № 20_904_т-р-1 від 18.09.2020 р. про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» неправомірним, необ’єктивним, необґрунтованим, дискримінаційним, упередженим, прийнятим з порушенням вимог чинного законодавства України та принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Згідно ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Як зазначено у преамбулі Закону, метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері та розвиток добросовісної конкуренції.
Таким чином, Замовником при прийнятті рішення щодо відхилення за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» допущено явні наочні порушення законодавства у сфері публічних закупівель по вказаній закупівлі при оцінці та розгляді тендерної пропозиції учасника.
Ураховуючи зазначене, та беручи до уваги мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, у тому числі розгляду та оцінки тендерних пропозицій, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження кола учасників для подальшого визначення переможця торгів.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Учасника можуть бути захищені лише шляхом скасування Замовником вказаного протоколу, як такого, який прийнятий з порушенням норм матеріального та процесуального права, а також з порушенням вимог і положень Закону та чинного законодавства.
Враховуючи викладене, керуючись положеннями ч. 3 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогами діючого законодавства України, -
ПРОШУ:
1) У зв’язку з недостатньою аргументацію, зазначеною у протоколі розгляду тендерних пропозицій № 20_904_т-р-1 від 18.09.2020 р., надати додаткову інформацію про причини невідповідності пропозиції учасника ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» вимогам тендерної документації по закупівлі UA-2020-08-18-000403-a «Підіймально-транспортувальне обладнання (Домкрати)».
2) Розглянути питання про встановлення порушень вимог чинного законодавства України при проведені процедури публічної закупівлі, усунути порушення при прийнятті рішення по закупівлі та здійснити заходи щодо відновлення порушеного права ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» на перемогу у закупівлі.
3) Про прийняті рішення з наданням відповідей та проведені заходи прошу повідомити у встановлений законом строк через електронну систему закупівель.
Уповноважена особа учасника
Директор ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» ___________________ С.А. Бринза м.п.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога від 22.09.2020.pdf 22.09.2020 09:55
Дата подачі:
22.09.2020 09:55
Вирішення:
Розглянувши вимогу учасника ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» UA-2020-08-18-000403-a.b1 від 22.09.2020 р. повідомляємо наступне.
1. Учасником не виконано вимогу Додатку 1 до Тендерної документації на закупівлю, а саме - в зразках інструкцій, які надані в складі тендерної пропозиції Учасника відсутні характеристики конкретно визначених особливостей домкратів, тобто учасником не підтверджені в повному обсязі технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а отже відсутність такої інформації є підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА».
Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій перелічений в п. 5 розділу V Тендерної документації.
Слід зазначити, що ненадання вищевказаної інформації впливає на зміст пропозиції, а отже не може вважатися формальною помилкою.
2. Керуючись ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» інформуємо, що - Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Даний перелік є вичерпним.
Враховуючи вищевикладене вважаємо вимогу безпідставною.
Статус вимоги:
Не задоволено