• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Пісок (власний бюджет)

Торги відмінено

372 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 720.00 UAH
Період оскарження: 17.08.2020 15:19 - 21.08.2020 11:00
Вимога
Відкликано скаржником

Вимога скасування рішення про визначення переможця

Номер: 0176d9e77f2b4ba9833cf85f60dc7866
Ідентифікатор запиту: UA-2020-08-17-006128-a.b1
Назва: Вимога скасування рішення про визначення переможця
Вимога:
Протоколом (рішенням) № 26 від 01 вересня 2020 року уповноваженої особи переможцем спрощеної закупівлі згідно з предметом закупівлі Пісок (власний бюджет) визначено переможцем учасника торгів — ФОП Нікітіна Георгія Петровича та ухвалено рішення про намір укласти з ним угоду на поставку товару та розмістити її в Системі відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”. Вважаю, що прийняті уповноваженою особою Замовника рішення є неправомірними та такими, що суперечать діючим нормам чинного законодавства України, в тому числі Закону України “Про публічні закупівлі”. Інформація, яка надавалася учасником — ФОП Нікітін Г.П., а саме, довідки, листи — згоди, інформація про відповідальну особу щодо участі в даній закупівлі та пропозиція в цілому, підписана особою, не уповноваженою на представництво ФОП Нікітіна Г.П. в закупівлях. Так, підписантом всієї документації є Москалюк Володимир Ілліч, який на підтвердження своїх повноважень надав в складі пропозиції довіреність, засвідчену нотаріально. Зі змісту довіреності, яка видана громадянином Нікітіним Г. П. (не фізичною особою-підприємцем Нікітіним Г.П.), та грунтується на усному безоплатному договорі доручення, не вбачається право гр. Москалюка В.І. приймати участь від імені ФОП Нікітіна Г.П. в закупівлях та підписувати господарські договори. Щодо питань, пов'язаних із здійсненням Нікітіним Г.П. підприємницької діяльності, довіреним особам надано право бути представником з правом підпису договорів лише з чітко визначеним переліком суб'єктів, а саме, органи Державної фіскальної служби в Україні, органи внутрішніх справ, прокуратури, в засобах масової інформації, Державній службі України з питань геодезії, картографії та кадастру, технічної інвентаризації, архітектурі. Повноваження підпису документів включають лише договори цивільно-правового характеру. Можливість підписання господарських договорів довіреними особами не передбачена виданою довіреністю. Звертаю увагу Замовника, що питання представництва за довіреністю визначені в діючому законодавстві України : - За договором доручення одна сторона (повірений) зобов'язується вчинити від імені та за рахунок другої сторони (довірителя) певні юридичні дії. Правочин, вчинений повіреним, створює, змінює, припиняє цивільні права та обов'язки довірителя (ст. 1000 Цивільного кодексу України); - У договорі доручення або у виданій на підставі договору довіреності мають бути чітко визначені юридичні дії, які належить вчинити повіреному. Дії, які належить вчинити повіреному, мають бути правомірними, конкретними та здійсненними (ст. 1003 Цивільного кодексу України); - Тексти нотаріально посвідчуваних правочинів, заяв, засвідчуваних копій (фотокопій) документів і витягів з них, тексти перекладів та заяв повинні бути написані зрозуміло і чітко, дати, що стосуються змісту посвідчуваних правочинів, повинні бути позначені хоча б один раз словами, а назви юридичних осіб та їх ідентифікаційний код за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - без скорочень із зазначенням їх місцезнаходження (ст. 47 Закону України “Про нотаріат”); - Вимоги до змісту довіреності : У довіреності мають бути чітко визначені юридичні дії, які належить вчинити представнику. Дії, які належить вчинити представнику, мають бути правомірними, конкретними та здійсненними (Порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затверджений Наказом Міністерства юстиції України від 22.02.2012  № 296/5). Згідно ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі” - договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару; учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного  та Господарського  кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом (ст. 41 Закону України “Про публічні закупівлі”). Господарський кодекс України визначає основні засади господарювання в Україні і регулює господарські відносини, що виникають у процесі організації та здійснення господарської діяльності між суб'єктами господарювання, а також між цими суб'єктами та іншими учасниками відносин у сфері господарювання (ст. 1 Господарського кодексу України). Під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва — підприємцями (ст. 3 Господарського кодексу України). Суб'єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання здійснюють свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства. Відносини у сфері господарювання регулюються Конституцією України, цим Кодексом, законами України, нормативно-правовими актами Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також іншими нормативними актами (ст. 5 Господарського кодексу України). Підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку (ст. 42 Господарського кодексу України). Суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством (ст. 55 Господарського кодексу України). Загальні умови укладання договорів, що породжують господарські зобов'язання визначені ст. 179-181 Господарського кодексу України. До підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин (ст. 51 Цивільного кодексу України). Принципами здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників є недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням (ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі”). Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі; З метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду.(ст. 14 Закону України “Про публічні закупівлі”). У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника (ст. 29 Закону України “Про публічні закупівлі”). У випадку визнання переможцем ФОП Нікітіна Г.П. та підписання договору, Замовник буде нести ризики уникнення відповідальності іншої сторони договору за його невиконання, так як у відповідності до ст. 219 Господарського кодексу України “Якщо правопорушенню сприяли неправомірні дії (бездіяльність) другої сторони зобов'язання, суд має право зменшити розмір відповідальності або звільнити відповідача від відповідальності”. Окрім цього, ст. 44 Закону України “Про публічні закупівлі“ передбачено відповідальність уповноважених осіб замовників за порушення вимог цього Закону, ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено відповідальність за порушення законодавства про закупівлі, в тому числі за невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону. Враховуючи вищенаведене, вимагаю скасувати рішення про визначення переможцем закупівлі ФОП Нікітіна Г.П. та повідомлення про намір укласти договір, відхилити його пропозицію та продовжити розгляд пропозицій учасників.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: замовник погоджується з вимогами щодо відхилення учасника (ФОП Нікітін Г.П.), так як правовий статус фізичної особи та фізичної особи підприємця – це різні поняття і різні види правовідносин
Статус вимоги: Задоволено
Опис причини скасування: cancelled
Дата скасування: 03.09.2020 10:46