-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Паливні гранули (пілети) з лузги соняшника
Завершена
350 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 500.00 UAH
Період оскарження:
11.08.2020 15:22 - 23.08.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга АМКУ на рішення Замовника
Номер:
46cc7475778045ab8b960682ec73ce4e
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-11-001661-c.a1
Назва:
Скарга АМКУ на рішення Замовника
Скарга:
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Вул. Митрополита Васлиля Липківського, 45
м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «РІАТ»
код ЄДРПОУ 42437454
Юридична адреса: Запорізька обл., місто Запоріжжя, вул. Діагональна, буд. 8
Поштова адреса: Запорізька обл., місто Запоріжжя,
вул. Ладозька, буд. 36, кВ. 84
електронна пошта: Julyazh1406@gmail.com
телефон: +380992242557
Замовник: Коноплянська сільська рада Іванівського району Одеської області
код ЄДРПОУ 04378439
Місцезнаходження: вул. 30-річчя Перемоги, 70, с.Конопляне, Одеська область, 67220
+380485442274
е-mail: konoplyane2016@gmail.com
Підстави подання скарги: Неправомірне рішення Замовника щодо визначення переможцем учасника - ТОВ «ЕКОСТРОЙ-1»
Номер закупівлі
та назва предмету
закупівлі UA-2020-08-11-001661-c
Код ДК 021:2015 (CPV): 09110000-3 - Тверде паливо
(Паливні гранули (пілети) з лузги соняшника)
Дотримання строку
подання скарги
Скарга подається у строк, визначений
ч.8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Про порушення своїх прав ТОВ «РІАТ» дізналося – 08.09.2020р.
СКАРГА
Замовником торгів є Коноплянська сільська рада Іванівського району Одеської області (далі - Замовник) було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2020-08-11-001661-c.
Товариство з обмеженою відповідальністю "РІАТ" (далі — ТОВ "РІАТ", Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідній процедурі закупівлі Код ДК 021:2015 (CPV): 09110000-3 - Тверде паливо (Паливні гранули (пілети) з лузги соняшника) та згідно тендерної документації подало тендерну пропозицію.
Для участі у вказаній процедурі закупівлі, Скаржником своєчасно були подані всі необхідні документи у відповідності до вимог тендерної документації, затвердженої Замовником.
Відповідно до протоколу (рішення) № 67 засідання тендерного комітету Коноплянської сільської ради від 07.09.2020 року було прийнято рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «ЕКОСТРОЙ-1». Відповідно підставою для подання цієї скарги є неправомірні рішення Замовника відносно визначення переможцем ТОВ"ЕКОСТРОЙ-1".
ТОВ "РІАТ" не може погодитись з такими рішеннями Замовника, оскільки вважає, що Замовник при їх прийнятті порушив вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та тим самим порушив права і законні інтереси Скаржника як учасника процедури закупівлі.
Щодо неправомірності рішення Замовника про визначення переможцем ТОВ «ЕКОСТРОЙ-1» вважаємо за можливе зазначити наступне.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 28.08.2020р. найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією була визначена пропозиція ТОВ«ТЕТРА-П». Разом з тим, ціна, зазначена у пропозиції ТОВ «ТЕТРА-П» була автоматично визначена системою, як аномально низька. ТОВ «ТЕТРА-П» не надав обґрунтування аномально низької ціни у строк передбачений Законом. У зв’язку з цим, Замовником було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕТРА-П» на підставі п.1 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Наступною тендерною пропозицією з переліку учасників, що вважаються найбільш економічно вигідною по вказаній процедурі закупівлі стала пропозиція ТОВ«ЕКОСТРОЙ-1».
04.09.2020р. Замовником було оприлюднена для ТОВ «ЕКОСТРОЙ-1» вимога про усунення невідповідностей та надано 24 години для їх виправлення.
У вказаному повідомленні Замовником зазначено про виявлені певні невідповідності, а саме відсутність документів та запропоновано їх надати, а саме:
- Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- Копія ГОСТу, або копія ДСТУ, або копія технічних умов на виготовлення товару або витяги з них з технічними даними про товар;
- гарантійний лист щодо терміну придатності товару та спроможності поставки товару у необхідній кількості належної якості та у визначені документацією і пропозицією учасника строки;
- оновлену тендерну пропозицію.
Також Замовником вимагалося надання обґрунтування аномально низької ціни у спосіб та строки передбачені Законом.
Після надання ТОВ «ЕКОСТРОЙ-1» витребуваних документів Замовником було прийнято рішення про визначення його переможцем процедури закупівлі.(протокол № 67 від 07.09.2020р.)
Категорично не погоджуємося з цим рішенням Замовника та вважаємо його таким, що прийняте з порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» зважаючи на таке.
Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Відповідно до ч. 9 ст. 29 цього ж Закону, після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Частиною 16 статті 29 згаданого Закону передбачено, що, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Аналіз цієї норми Закону, вказує на те, що вона підлягає застосуванню у разі виявлення невідповідностей у документах, поданих учасником закупівлі відповідно до статті 16 Закону та документах на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Тобто гіпотезою застосування цієї правової норми є наявність кількох документів, (тільки в межах, встановлених Законом), поданих учасником закупівлі, між якими існує невідповідність, і лише у разі встановлення цієї обставини застосуванню підлягає диспозиція цієї правової норми вжиття дій, зазначених у ч. 16 ст. 29 Закону.
При цьому, ані ч. 16 ст. 29 Закону, ані будь-яка інша норма цього Закону, не передбачають право учасника закупівлі на подання документів, які вимагались тендерною документацією, після проведення торгів (аукціону) та розкриття тендерних пропозицій учасників.
Натомість, у вимозі про усунення невідповідностей, Замовником вимагалося від ТОВ «ЕКОСТРОЙ-1» надання документів, на виконання вимог статті 23 Закону, і які взагалі були відсутні у складі тендерної пропозиції на дату проведення аукціону та розкриття тендерних пропозицій, в той час, як їх обов’язкове надання вимагалося тендерною документацією у складі тендерної пропозиції.
Витребувані у Вимозі про усунення невідповідності документи стосувалися підтвердження відповідності тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОСТРОЙ-1» умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, що викладені у Додатку № 5 до тендерної документації « ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», а не підтвердження відповідності учасника ст. 16 Закону та на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Зважаючи на вищевикладене, внаслідок прийнятого всупереч вимогам Закону рішення Замовника про усунення невідповідностей, ТОВ «ЕКОСТРОЙ -1» в незаконний спосіб було додатково подано документи (що стосувалися умов технічної специфікації та інших вимог щодо предмета закупівлі тендерної документації), які мали б бути надані разом з тендерною пропозицією до початку аукціона.
Таким чином, Замовником всупереч вимогам Закону було прийнято рішення про визначення ТОВ «ЕКОСТРОЙ-1» переможцем процедури закупівлі Код ДК 021:2015 (CPV): 09110000-3 - Тверде паливо (Паливні гранули (пілети) з лузги соняшника), тим самим позбавивши права Скаржника на розгляд його тендерної пропозиції, як наступної найбільш економічно вигідної пропозиції.
З огляду на вищевикладене, неправомірно не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «ЕКОСТРОЙ-1» та визначивши його переможцем (протокол засідання тендерного комітету №67 від 07.09.2020р.) Замовник порушив вимоги ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОСТРОЙ-1» та не відхиливши цю тендерну пропозицію на підставі вимог ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник порушив право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції як наступної найбільш економічно вигідної пропозиції.
Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінація учасників, принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити порушення законодавства під час здійснення Замовником процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2020-08-11-001661-c.
3. Зобов’язати Замовника СКАСУВАТИ рішення Замовника про визначення переможцем процедури закупівлі UA-2020-08-11-001661-c Код ДК 021:2015 (CPV): 09110000-3 - Тверде паливо (Паливні гранули (пілети) з лузги соняшника) Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОСТРОЙ-1» ( протокол (рішення) № 67 засідання тендерного комітету Коноплянської сільської ради від 07.09.2020 року).
4. Зобов’язати Замовника розглянути тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «РІАТ» надану у процедурі закупівлі UA-2020-08-11-001661-c Код ДК 021:2015 (CPV): 09110000-3 - Тверде паливо (Паливні гранули (пілети) з лузги соняшника).
З повагою,
Директор ТОВ "РІАТ" Ю. М. Жданова
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ РІАТ.docx 17.09.2020 17:19
- Скарга АМКУ РІАТ.PDF 17.09.2020 17:19
- Рішення від 21.09.2020№17709+лист замовнику.pdf 21.09.2020 20:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.09.2020№18391.pdf 01.10.2020 19:41
- рішення від 30.09.2020№18391.pdf 05.10.2020 21:09
- Пояснення 23.09.2020 09:05
- Протокол щодо скасування 06.10.2020 11:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.09.2020 17:23
Дата розгляду скарги:
30.09.2020 15:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.09.2020 20:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.10.2020 21:09
Дата виконання рішення Замовником:
06.10.2020 11:59
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Орпну оскарження №18391-р/пк-пз від 30.09.2020 Замовником виконано.