• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт приміщень будівлі Комунального некомерційного підприємства Луганської обласної ради "Лисичанська обласна лікарня з надання психіатричної допомоги" за адресою: м. Привілля, вул. Ломоносова, 2в

Капітальний ремонт приміщень будівлі Комунального некомерційного підприємства Луганської обласної ради "Лисичанська обласна лікарня з надання психіатричної допомоги" за адресою: м. Привілля, вул. Ломоносова, 2в

Завершена

1 461 232.39 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 14 612.32 UAH
Період оскарження: 11.08.2020 14:54 - 17.08.2020 17:00
Вимога
Вирішена

щодо порушення норм Закону України «Про публічні закупівлі» в частині відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції

Номер: 2d6d0715662f4ddaa26b34b402fc66c4
Ідентифікатор запиту: UA-2020-08-11-001565-c.b1
Назва: щодо порушення норм Закону України «Про публічні закупівлі» в частині відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції
Вимога:
Вимога щодо порушення Комунальне некомерційне підприємство Луганської обласної ради «Лисичанська обласна лікарня з надання психіатричної допомоги» норм Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон) в частині відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції ТОВ "КАПСТРОЙ-ІНВЕСТ" Згідно протоколу засідання тендерного комітету б/н від 27.08.2020р. пропозиція ТОВ "КАПСТРОЙ-ІНВЕСТ" відхилена згідно п.1 ч. 13 ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» як така, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Аналіз прийнятого тендерним комітетом рішення свідчить про упереджену та необ’єктивну оцінку найбільш економічно вигідної пропозиції, і наявність порушених прав та охоронюваних інтересів ТОВ "КАПСТРОЙ-ІНВЕСТ" Обгрунтування наявності порушених прав та охоронюваних інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи підтверджуються наступним. 1. Замовником пунктом 14.1.2. Пункту 14 оголошення неправомірно встановлені КВАЛІФІКАЦІЙНІ критерії. Ч. 5 ст. 14 Закону установлено, що Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вказана норма також наявна й в умовах оголошення про проведення спрощеної закупівлі (п. 14.3 Розділ 14 оголошення) Всупереч зазначеній нормі Закону, Замовником в 14.1.2. Пункту 14 встановлені кваліфікаційні критерії до учасників, а саме Замовником вимагається подання від Учасників документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Наголошуємо, ЩО СТАТТЯ 14 ЗАКОНУ, НЕ МІСТИТЬ ПЕРЕЛІКУ КВАЛІФІКАЦІЙНИХ КРИТЕРІЇВ, та жодним чином НЕ НАДАЄ ПРАВО Замовнику встановлювати їх при проведенні саме спрощеної закупівлі. Частиною 1 Статті 5 Закону встановлені принципи здійснення закупівель : добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 ст. 5 визначено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно протоколу відхилення ТОВ "КАПСТРОЙ-ІНВЕСТ" від 27.08.2020р. слідує, що Замовник прямо порушив основний принцип закупівель: недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно пункту 1 резолютивної частини протоколу засідання тендерного комітету слідує, що пропозиція ТОВ "КАПСТРОЙ-ІНВЕСТ" не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі : Учасником не надано 5 аналогічних договорів. Наголошуємо, що пунктом 14.1.2. оголошення встановлено, що : «Відсутність досвіду виконання аналогічних договорів, укладених із суб’єктами, які не є замовниками в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону (в період дії з 19.04.2020 р., або так само які не є замовниками в розумінні п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону в період дії до 19.04.2020 р.), АБО ТАК САМО наявність таких договорів, що укладені з вказаними вище суб’єктами, та У КІЛЬКОСТІ МЕНШЕ НІЖ П'ЯТЬ, за умови наявності досвіду виконання аналогічних договорів, укладених з іншими суб’єктами (з наступним поданням у складі пропозиції в повному об’ємі визначеного цією документацією документального підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів, та дотримання вимог до такого документального підтвердження згідно цієї документації щодо його змісту, загальної необхідної кількості аналогічних договорів згідно цієї документації, тощо, в тому числі подання документального підтвердження досвіду виконання всіх аналогічних договорів, укладених із суб’єктами, які є замовниками в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону (в період дії з 19.04.2020 р., або так само які є замовниками в розумінні п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону в період дії до 19.04.2020 р., та інформація про укладення кожного з яких міститься в електронній системі закупівель), НЕ Є ПІДСТАВОЮ ДЛЯ ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА» ТОВ "КАПСТРОЙ-ІНВЕСТ" надало у складі пропозиції що найменше 5 аналогічних договорів: № 132 від 13.07.2018р. (капітальний ремонт КЗ «Новодружеська ДШМ» ) ; № 150-18 від 03.04.2018р. (капітальний ремонт приміщень адміністративної будівлі Фрунзенського районного суду м. Харкова) № 578-18 від 25.10.2018р. (капітальний ремонт службових приміщень № 5 та № 13 в будівлі Фрунзенського районного суду м. Харкова) ; №147-18 від 20.11.2018р. (поточний ремонт приміщень у будівлі Апеляційного суду Харківської області) № 76-19 від 11.11.2019р. (поточний ремонт приміщень у будівлі Апеляційного суду Харківської області) та виконало всі вимоги Замовника в цій частині. Тому пропозиція ТОВ "КАПСТРОЙ-ІНВЕСТ" повністю відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. 2.Щодо другого Учасника спрощеної закупівлі: ТОВ «АЛЕФБУД» згідно протоколу засідання тендерного комітету Замовника №Б/Н, в порушення вимог ст.14 Закону «пропозиція ТОВ «АЛЕФБУД» відповідає ТЕНДЕРНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ, УЧАСНИК ВІДПОВІДАЄ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ, ВИЗНАЧЕНИМ СТ.16 ЗАКОНУ ТА ВІДСУТНІ ПІДСТАВИ ДЛЯ ВІДМОВИ УЧАСНИКУ В УЧАСТІ У ПРОЦЕДУРІ ЗАКУПІВЛІ ВІДПОВІДНО ДО СТ.17. Учасник визначений переможцем» Шановний Замовник, поняття спрощеної закупівлі та поняття тендерної документації визначено в ч. 1 ст. 1 Закону (п. 28 : «спрощена закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону»; п. 31 «тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель) Статтею 13 Закону встановлені «Процедури закупівлі» «Закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог» Отже, спрощена закупівля не є процедурою. Стаття 16 Закону «Кваліфікаційні критерії» встановлює критерії для учасників процедури закупівлі! Вимоги статті 16 та ст. 17 Закону НЕ ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ ПРИ ПРОВЕДЕННЯ СПРОЩЕНОЇ ЗАКУПІВЛІ. (див. Лист Міністерства розвитку, економіки, торгівлі та сільського господарства України від 05.05.2020 р. N 3304-04/28729-06 «Щодо спрощених закупівель») Пропозиція ТОВ «АЛЕФБУД» не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі з наступних причин: 2.1.Замовником в 1.1. п «Загальні положення» встановлене поняття «Аналогічного договору» З точки зору Замовника «1.1. «Аналогічний договір» – договір підряду, що передбачає виконання робіт щодо будівництва будь-якого об’єкту з переліку, визначеного абз. 5 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Відповідно до абз. 5 ч. 1 ст. 4 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» «Об’єктами будівництва є будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури» Іншими словами, виходячи з вимог оголошення, «Аналогічний договір» – договір, що передбачає виконання робіт щодо будівництва будинку, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплексу та частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури. ТОВ «АЛЕФБУД» надано 5 договорів, два з яких в будь- якому разі не є аналогічними: це договір № 116 від 25.07.2019р. на утеплення овочесховища Дмитрівського обласного психоневрологічного інтернату і договір № 119 від 25.07.2019р. ремонт огорожі (біля входу в каналізаційну насосну станцію) Враховуючи вимоги п. 1.1. «Загальні положення» оголошення, роботи з утеплення овочесховища (ДОГОВІР № 116 ВІД 25.07.2019Р. ) та роботи з ремонту огорожі (договір № 119 від 25.07.2019р.) НЕ МОЖУТЬ БУТИ ВИЗНАНІ АНАЛОГІЧНИМ ПРЕДМЕТУ ЗАКУПВІЛІ: Капітальний ремонт приміщень будівлі Комунального некомерційного підприємства Луганської обласної ради "Лисичанська обласна лікарня з надання психіатричної допомоги" за адресою: м. Привілля, вул. Ломоносова, 2в, адже НЕ ПЕРЕДБАЧАЮТЬ БУДІВНИЦТВА ОБ’ЄКТУ. Згідно із ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» Об’єктами будівництва є будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури. ТОВ «АЛЕФБУД» надало документально підтверджений досвід виконання робіт з УТЕПЛЕННЯ овочесховища ТА РЕМОНТУ ОГОРОЖІ, а не БУДІВНИЦТВА 2.2. Згідно вимог пункту 5 Додатку № 2 до оголошення Учасник надає ЗАМОВНИКУ гарантію на виконані роботи, не менше ніж на п’ять років, у разі дотримання ЗАМОВНИКОМ всіх вимог та умов експлуатації. Вказана гарантія відсутня в складі пропозиції Переможця. Згідно вимог пунктів 4 Додатку № 2 до оголошення УЧАСНИК зобов'язується виконати роботи по даними умовами не пізніше 31 жовтня 2020. Вказане зобов’язання також відсутнє в складі пропозиції Переможця. В складі пропозиції Переможця також відсутня й сама цінова пропозиція Додаток № 2 форма, яка подається Учасником на фірмовому бланку. Враховуючи все викладене, пропозиція ТОВ «АЛЕФБУД» підлягає відхиленню згідно ч. п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону, а закупівля - відміні згідно п. 2 ч. 17 ст. 14 Закону у зв’язку з неможливістю усунути порушення, що виникли через виявлені порушення законодавства. У разі відсутності відповідного рішення з боку Замовника, будемо змушені звернутись до вищого органу з відповідною заявою з вимогою порушити відповідне провадження.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Шановний Учаснику, у відповідь на Ваше звернення, та згідно абз. 2 ч. 14 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовником надається наступна інформація. Щодо питання 1 Вашого звернення: звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до ч. 7 ст. 14 Закону у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. В той же час, на етапі уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, від потенційних учасників закупівлі (в т.ч. від Вас) не надійшло жодного звернення за роз’ясненням інформації зазначеної в оголошенні, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернень з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Що свідчить про правомірність встановлених умов замовником. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що умови пункту 14.1.2. Оголошення не містять посилання на статтю 16 Закону, яка передбачає кваліфікаційні критерії процедури закупівлі. До того ж стаття 14 Закону (з урахуванням Листа Міністерства розвитку, економіки, торгівлі та сільського господарства України від 05.05.2020 р. N 3304-04/28729-06 «Щодо спрощених закупівель», який в свою чергу має рекомендаційний характер, та зміст якого передбачає, що замовники можуть встановлювати вимоги до учасників) не містить жодних обмежень щодо встановлення або не встановлення замовниками тих чи інших умов, вимог (в т.ч. до учасників) в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Ваша пропозиція була відхилена із зазначенням аргументації щодо причин невідповідності умовам, визначеним в оголошенні згідно протоколу б/н від 27.08.2020 р. Доводимо до Вашого відома, що предмет закупівлі „послуг з поточного ремонту” не є аналогічним до предмету закупівлі „робіт з капітального ремонту”, оскільки в першому випадку предметом закупівлі є „послуги”, а у другому випадку предметом закупівлі виступають „роботи”, що підтверджується, зокрема пунктами 21 та 27 статті 1 Закону, яка містить визначення основних термінів, які вживаються у Законі. Отже, в цій частині Ваша пропозиція не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та, як наслідок, була правомірно відхилена замовником. Щодо питання 2 Вашого звернення: учасник (ТОВ «АЛЕФБУД»), який визнаний переможцем спрощеної закупівлі у складі своєї пропозиції надав 5 аналогічних договорів (в т.ч. договір № 116 від 25.07.2019 р. предметом якого є виконання робіт з капітального ремонту овочесховища (утеплення) Дмитрівського обласного психоневрологічного інтернату, а також договір № 119 від 25.07.2019 р. предметом якого є виконання робіт з капітального ремонту огорожі (біля входу в каналізаційну насосну станцію (КНС) Дмитрівського обласного психоневрологічного інтернату), які передбачають саме виконання робіт з капітального ремонту об’єктів, чим в повному обсязі підтвердив свою відповідність встановленим замовником вимогам в цій частині. Щодо Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Змістом даного Додатку не передбачено подання у складі пропозицій учасників будь-яких гарантій, зобов’язань, тощо. В той же час, переможцем спрощеної закупівлі у складі документів пропозиції надано розраховану договірну ціну з урахуванням положень ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» згідно вартості пропозиції учасника, визначеної останнім при поданні такої пропозиції через електронну систему закупівель, а також календарний план (графік) виконання робіт, складений з розрахунку повної тривалості будівництва. Дані документи за своїм змістом повністю відповідають вимогам оголошення, в тому числі містять інформацію щодо ціни пропозиції учасника та строків виконання робіт. З урахуванням п. 14.4 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій) інформація, яка передбачена Додатком 2 до Оголошення в повному об’ємі у змісті інших документів, які надані у складі пропозиції. Додатково повідомляємо, що відповідно до положень абз. 2 ч. 14 ст. 14 Закону учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; а також згідно ч. 4 ст. 33 Закону учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення. Враховуючи дані норми Закону зміст Вашого звернення не передбачає надання додаткової аргументації щодо причин невідповідності Вашої пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а так само не передбачає надання інформації про пропозицію переможця спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з Вашою пропозицією. Отже, підсумовуючи вищезазначене, Ваша вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Не задоволено
Задовільнена: Ні