• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Клієнтська ліцензія комп'ютерної програми та бази даних медичної інформаційної системи "МедІнфоСервіс" версія " Поліклініка та Стаціонар"

Торги не відбулися

90 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 450.00 UAH
Період оскарження: 11.08.2020 14:41 - 17.08.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 82e0cc4a24fd4700944222b70885d011
Ідентифікатор запиту: UA-2020-08-11-005534-a.c1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
11.08.2020 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЧЕРНІГІВСЬКА ОБЛАСНА ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНА ЛІКАРНЯ" ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (надалі – Замовник) оприлюднено на веб-порталі уповноваженого органу (ProZorro) інформацію про закупівлю послуг: «Клієнтська ліцензія комп'ютерної програми та бази даних медичної інформаційної системи "МедІнфоСервіс" версія " Поліклініка та Стаціонар", як зазначено в оголошенні та тендерній документації. Згідно статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» «Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору. Згідно статті 3 Закону: «1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; … … недискримінація учасників; ... запобігання корупційним діям і зловживанням.» Тобто під час здійснення закупівлі послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, змовники повинні дотримуватися принципів, які зазначені у статті 3 Закону: добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінації учасників під час здійснення публічних закупівель. Захист конкуренції в рамках публічних закупівель відбуватися саме через реалізацію принципів здійснення закупівель, встановлених у статті 3 Закону. Європейський суд з прав людини надає наступне визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона не має об’єктивного і розумного виправдання» Голова ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто замовник встановлює такі вимоги до предмета закупівлі, які є занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Вимога замовника про закупівлю медичної інформаційної системи певної торгівельної марки («Клієнтська ліцензія комп'ютерної програми та бази даних медичної інформаційної системи "МедІнфоСервіс" версія " Поліклініка та Стаціонар"») обмежує коло учасників лише виробником та суб'єктами, безпосередньо пов'язаними договірними відносинами з виробниками, що порушує принцип добросовісної конкуренції та принцип недискримінації учасників, та суперечить ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». У випадку не внесення виправлень у тендерну документацію, ми будемо змушені звернутися до компетентних органів щодо перевірки чи існують ознаки корупційних дій під час оголошення закупівлі та її здійснення.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Оскільки сума закупівлі не перевищує 200 тис. грн. і має форму проведення – «спрощена/допорогова закупівля», то її проведення регламентується статтею 14 ЗУ «Про публічні закупівлі». В абзаці другому частини 4 цієї статті вказано, що «у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників». Тобто, це право замовника. В зв’язку з проведенням медичної реформи на початку 2020 року вже був укладений договір № 172 від 06.03.2020 року, який є у публічному доступі в електронній інформаційній системі, предметом закупівлі якого була «Клієнтська ліцензія комп'ютерної програми та бази даних медичної інформаційної системи "МедІнфоСервіс" версія "Поліклініка та Стаціонар". Зараз, в зв’язку з нагальною потребою, проводиться додаткова закупівля для збільшення чисельної кількості робочих місць на 20 одиниць. Закупівля іншої комп’ютерної програми та бази даних медичної інформаційної системи (МІС), окрім наявної в лікарні, не є можливою, оскільки в разі зміни МІС замовник буде вимушений придбати нову комп’ютерну програму та базу даних з іншими технічними характеристиками, що призведе до виникнення несумісності, пов’язаної з експлуатаційним і технічним обслуговуванням, та не змоги забезпечити уніфікацію і стандартизацію або забезпечення сумісності з вже наявними послугами.
Статус вимоги: Відхилено