• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 30230000-0 Комп’ютерне обладнання. Придбання комп’ютерної техніки для забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа».

Якість товару повинен відповідати державним стандартам, сертифікату якості. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.

Завершена

23 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 230.00 UAH
Період оскарження: 11.08.2020 14:27 - 17.08.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо надання автризаційного листа виробника

Номер: ce7d79d4e86042c1830f7057fd65aefa
Ідентифікатор запиту: UA-2020-08-11-005318-a.b1
Назва: Щодо надання автризаційного листа виробника
Вимога:
Замовники повинні дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, установлених Законом України «Про публічні закупівлі», під час здійснення придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону. Звертаємо Вашу увагу, що надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного виробника є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне. По-перше, що наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі, за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме лист від виробника або офіційного представництва виробника товару в Україні. Гарантійне обслуговування товару, що є предметом закупівлі здійснюється в авторизованих сервісних центрах на території України. Висновки Замовників, що авторизаційний лист – є гарантією постачання якісного товару може свідчити лише про те, шо дана вимога могла бути прописана під конкретного учасника, що є фактом порушення принципу відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. На підставі вищезазначеного просимо внести зміни до документації, та не вимагати від Учасників документів, які порушують умови проведення закупівель. Для ознайомлення з практикою та підтвердження того, що надання авторизаційного листа є дискримінаційною вимогою з боку Замовників надаємо практику Замовників в системі держ.закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006867-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно до вимог ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі зазначаються, зокрема, такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Оголошення про проведення спрощеної закупівлі розроблено відповідно до вимог чинного законодавства України за результатами аналізу подібних закупівель доступних для загального ознайомлення на офіційному веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднення інформації про публічні закупівлі України у системі PROZORRO (https://prozorro.gov.ua/), та з урахуванням практики Антимонопольного комітету України.У наведених Вами прикладах розгляду скарг Антимонопольним комітетом України, визнано дискримінаційною вимога надання авторизаційного листа від виробника конкретної торгової марки, що не має відношення до нашої закупівлі. Замовником встановлено мінімальні технічні вимоги до обладнання, які можуть задовольнити обладнання виробників різних торгових марок. Вимога надання авторизаційного листа спрямована на підтвердження того, що пропоноване обладнання не є підробкою, та офіційно виробляється/імпортується на території України із наданням відповідних гарантійних зобов’язань. Будь-які учасники, які пропонують своє обладнання, мають можливість звернутись до виробника або його офіційного представника та отримати необхідний авторизаційний лист, тобто дана вимога не є дискримінаційною.Вимога щодо надання авторизаційних листів є гарантією того, що пропонований товар є легальним та матиме офіційну гарантію разом з офіційними розхідниками, дозволяє уникнути ризиків придбання неякісного товару невідомого походження, а також захист від можливих порушень недобросовісних конкурентів, що в свою чергу, позбавить Замовника від непередбачуваних витрат та збитків не є дискримінаційною. За таких обставин, у замовника відсутні правові підстави для задоволення поставленої вимоги.
Статус вимоги: Відхилено