«Виготовлення проектно-кошторисної документації «Реконструкція каналізаційних очисних споруд в м. Сокаль Львівської області, із зменшенням продуктивності до 10 тис. м3/добу» (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування)»
Всі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції Учасника, складаються українською мовою. У разі надання цих документів іншою мовою, вони повинні бути перекладені українською мовою. Детальний опис робіт з проектування та обсяг - детально визначені у Додатку№4 Тендерної документації. Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: електронної банківської гарантії (далі - гарантія) (безвідкличної, безумовної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог Постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639), із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 Розділу ІІІ Тендерної одкументації, відшкодувати на рахунок Замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в тендерній документації.
Банківська гарантія повинна бути надана банківською установою, в якій держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку, або комерційною банківською установою, яка має довгостроковий кредитний рейтинг за національною шкалою не нижче «uaAА» (у випадку відсутності рейтингу за національною шкалою у банків іноземних банківських груп рейтинг материнських іноземних банківських груп від однієї з рейтингових компаній Fitch, Moody’s, S&P має бути не нижче підвищеного інвестиційного класу (А-, або вищий)) та її не включено до переліку юридичних осіб, щодо яких державними органами України, США або країн ЄС застосовано спеціальні економічні чи інші обмежувальні санкції.
Гарантія має містити:
найменування, номер, дату, місце складання.
реквізити гаранта - повну та/або скорочену назву, його юридичну і фактичну адресу, ідентифікаційний код за ЄДРПОУ, дані банківського рахунку;
реквізити принципала - повну та/або скорочену назву принципала, що збігається з назвою, яка зазначена ним у картці із зразками підписів і відбитка печатки (для фізичної особи - прізвище, ім'я та по батькові та документ, що її засвідчує (серія, номер, дата, ким виданий, місце проживання), його місцезнаходження ідентифікаційний код за ЄДРПОУ дані банківського рахунку;
реквізити оголошення про закупівлю – найменування оголошення, номер тендеру, посилання на тендер на офіційному сайті http://prozorro.gov.ua
суму гарантії цифрами та словами і валюту платежу;
термін дії або строк дії гарантії чи обставини, за яких строк дії гарантії вважається закінченим – “викласти обставини, передбачені у пункті 3 Розділу ІІІ тендерної документації, строк дії банківської гарантії до “___” _________ 20__ р. включно”.
умови настання гарантійних випадків – “викласти обставини, передбачені пунктом 3 Розділу ІІІ тендерної документації”;
умови щодо зменшення/збільшення суми гарантії – “сума гарантії залишається незмінною”;
умови, за яких можна вносити зміни до тексту гарантії принципалом, бенефіціаром, банком-гарантом.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції:
7 000.00 грн.
Реквізити Бенефіціара (Замовника) - р/р UA 808201720000324150000013541 в Держказначейська служба України, м. Київ, МФО 825014 Код ЄДРПОУ 04056279.
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Крім того, банківська гарантія повинна бути оформлена з грошовим покриттям. Подати у складі пропозиції підтверджуючі документи від банківської установи, якою видана відповідна банківська гарантія.
Застереження щодо випадків, у разі якщо забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику вказані у пункті 3 цього Розділу.
При внесенні учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії учасник завантажує в електронну систему закупівель електронну банківську гарантію, захищену електронно–цифровим підписом відповідальних осіб банку (з датою завантаження до завершення періоду прийому пропозицій).
До файлу гарантії надаються:
Банківська ліцензія;
Докази повноважень посадової особи Банку.
Надані документи повинні вільно відкриватися. Файли, для відкриття яких необхідне встановлення додаткового програмного забезпечення вважаються такими, що не надані Учасником.
Документ підписаний ЕЦП/КЕП підписом та печаткою є оригінальним документом.
При оформленні тендерної гарантії, фінансовим установам рекомендовано вказувати у колонтитулах або тексті гарантії посилання на програмний комплекс, яким накладено ЕЦП/КЕП. (ПК М.Е.Doc, ПК «ІІТ Користувач ЦСК-1», або інші)
Файли підписані шляхом накладення ЕЦП/КЕП повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням –http://czo.gov.ua/verify.
Усі витрати, пов'язані з поданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів Учасника.
Тендерні пропозиції, що не супроводжуються забезпечення тендерної пропозиції або забезпечення тендерної пропозиції оформлені не у відповідності з умовами тендерної документації, відхиляються Замовником.
Торги відмінено
1 504 827.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 048.27 UAH
Період оскарження:10.08.2020 16:58 - 22.08.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення Замовника про визнання Корпарації "Енергоресурс-інвест" переможцем торгів
Номер:12e3f3cdcdba4db3a9bd54671c12fd72
Пов'язана кваліфікація:Корпорація "Енергоресурс-інвест", UA-EDR 30336890
Ідентифікатор запиту:UA-2020-08-10-007397-a.a2
Назва:Скарга на рішення Замовника про визнання Корпарації "Енергоресурс-інвест" переможцем торгів
Скарга:
Товариство з обмеженою відповідальність "Комфорт-Еко" не погоджується з рішенням Замовника про визнання Корпорації "Енергоресурс-інвест" переможцем торгів, його тендендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації та підлягає відхиленню на підставі ч. 1 ст.31 Закуону України "Про публічні закупівлі"
Дата прийняття скарги до розгляду:22.09.2020 13:06
Дата розгляду скарги:05.10.2020 15:00
Місце розгляду скарги:АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:25.09.2020 10:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:08.10.2020 23:09
Дата виконання рішення Замовником:09.10.2020 23:49
Коментар замовника щодо усунення порушень:На виконання рішення Органу оскарження №18658-р/пк-пз від 05.10.2020 р., тендерний комітет скасував своє рішення про визначення Корпорації "Енергоресурс-інвест" переможцем процедури закупівлі — "ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування".
Автор:Товариство з обмеженою відповідальністю "Комфорт-Еко", Омельчук Віктор Павлович komforteko1@ukr.net
resolved
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:1b6998d01afb45758ad40fc9120f6463
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-08-10-007397-a.c1
Назва:Дискримінаційні умови тендерної документації
Вимога:
1. Відповідно до п.п. 3.1. п. 3 Таблиці 1 Додатку №1 до тендерної документації: «При цьому учасники мають підтвердити досвід виконання аналогічних договорів за період 2016-2020 років не менше 2 проектів (підтверджується поданням договорів в складі пропозиції, в тому числі позитивні експертні звіти до них).»
Вказана вимога є дискримінаційною, оскільки стаття 16 Закону не містить вимог, що учасник повинен підтвердити наявність досвіду виконання аналогічних договорів шляхом надання певної кількості договорів.
Отже, дія Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Документації, є такою, що порушує принципи здійснення закупівель, встановлені статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників, добросовісна конкуренція серед учасників.
Тому просимо Замовника, внести зміни в тендерну пропозицію в даному пункті.
2. Відповідно до п.п. 3.2. п. 3 Таблиці 1 Додатку №1 до тендерної документації: «Аналогічним договором є договір (двосторонній або декілька сторонній), подібний за змістом та правовою природою по об’єктах реконструкції з класом наслідків не нижче СС2, на суму не менше 40% від очікуваної вартості закупівлі».
Вимога, щодо суми аналогічного договору не менше 40% від очікуваної вартості закупівлі є дискримінаційною, та порушує принципи пункту 4 статті 22 Закону.
Визначення вартості проектно-вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво здійснюється відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-7:2013. Відповідно до Наказу (ДП «УкрНДНЦ») № 334 від 24 вересня 2018 р. прийнято Зміна № 3 до ДСТУ Б Д.1.1-7:2013 з наданням чинності з 16 жовтня 2018 року. Згідно даної Зміни (а саме Таблиці Ж3 Додатку Ж): Індекс визначення кошторисної вартості для проектних робіт збільшився з 11,23 до 29,7. Це означає, що збільшилася вартість об’єктів з однаковим складом робіт. Отже аналогічні по змісту та обсягу роботи (по відношенню до предмету закупівлі) до 24 вересня 2018 р. були значно дешевшими ніж на дату оголошення торгів (для прикладу якщо сьогодні вартість проекту складає 1504 827,00 грн то до 24.09.2018 р. дана вартість складала 568 996,88 грн).
Зважаючи вищезазначене, дана вимога не дає змоги взяти участь в закупівлі учасникам, що мають досвід виконання аналогічних за складом та обсягом робіт, оскільки сума виконаних ними аналогічних договорів є обґрунтовано нижчою ніж вимагається умовами тендерної пропозицією.
Отже, дана вимога (щодо суми аналогічного договору не менше 40% від очікуваної вартості закупівлі) є дискримінаційною та порушує принципи здійснення закупівлі п.п. 4, п.1 Стаття 5.
З огляду на вищезазначене, просимо Замовника, внести зміни в тендерну пропозицію в даному пункті, вилучивши вимогу щодо суми аналогічного договору.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:13.08.2020 16:41
Вирішення:Шановний учаснику.
Розглянувши вашу вимогу щодо внесення змін до кваліфікаційного критерію «наявність досвіду виконання аналогічних договорів», вважаємо за необхідне повідомити наступне.
1. Щодо першого зауваження про кількість аналогічних договорів.
Ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту - Закон) передбачено, що замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (АНАЛОГІЧНИХ) ЗА ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ договору (ДОГОВОРІВ)».
Отже, згідно буквального тлумачення даного кваліфікаційного, де «наявність аналогічних договорів» також зазначена у множині, замовник має право вимагати наявність в учасників МІНІМУМ 2-х договорів.
2. Щодо другого зауваження про суму аналогічного договору
Варто наголосити, що Закон не містить визначення терміну «аналогічний договір». Тобто, замовник САМОСТІЙЦНО встановлює вимоги щодо наявності підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору та перелік документів, якими учасник закупівлі повинен підтвердити свою відповідність зазначеному критерію. В нашому випадку, виходячи саме із специфіки та значної вартості предмета закупівлі, Замовник обґрунтовано встановив саме таке формулювання аналогічних договорів, з метою визначення та підтвердження фактів:
- виконання учасником робіт, аналогічних предмету закупівлі;
- виконання учасником взятих на себе зобов'язань;
- отримання попередніми замовниками належного результату робіт у визначені строки.
Також звертаємо вашу увагу на формулювання кваліфікаційного критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) ЗА ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ договору (договорів)». Саме після набрання чинності нової редакції ЗУ «Про публічні закупівлі» (після 19.04.2020 р.) законодавець змінив формулювання даного кваліфікаційного критерію, зробивши акцент на тому, що учасники мають володіти досвідом виконання аналогічних ЗА ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ договорів. Тобто підтвердження відповідності даному критерію за своєю суттю має відбуватися НЕ ТІЛЬКИ за формальною ознакою – тобто за назвою схожих виконаних робіт. Адже складовими частинами будь якого предмета закупівлі являється окрім просто назви робіт (послуг), ще й обсяги робіт (послуг) та відповідно і їх вартість. Окрім того саме за ВАРТІСНИМИ ознаками предмета закупівлі Закон вимагає необхідність проведення конкурентних процедур (тендерів). Тобто вартісні ознаки предмета закупівлі є невід’ємною частиною самого поняття «предмет закупівлі». Виходячи саме з такого формулювання у Законі даного кваліфікаційного критерію, доходимо до висновку, що Замовники мають право вимагати наявність аналогічних договорів, що і за обсягом робіт і за вартістю відповідають очікуваній вартості предмета закупівлі.
Також, саме для недискримінації учасників, Замовником закріплено на наш погляд мінімальні вимоги до аналогічних договорів. Оскільки ми не вимагаємо значну кількість аналогічних договорів, а тільки 2. А також, не встановлюємо вимог щодо наявності аналогічних договорів, які б на 100% відповідали по сумі до очікуваної вартості.
Окрім того, ми проаналізували за допомогою відкритих джерел, зокрема через електронну систему закупівель ProZorro, вже проведені процедури відкритих торгів із близькими за очікуваною вартістю. Також розглянули значну кількість вже поданих тендерних пропозицій учасників, що знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель ProZorro. Враховуючи проведений аналіз документів, ми дійшли висновку про наявність достатньої кількості учасників із досвідом виконання договорів у розробленні проектно-кошторисної документації на суми, що є не менше вартості, зазначеної у нашій тендерній документації.
3. У своїй вимозі ви повідомляєте про зміни, які відбулися ще 24 вересня 2018 р. щодо збільшення індексу визначення кошторисної вартості для проектних робіт. Тобто, з моменту вказаних змін, на які ви ж наголошуєте, пройшло майже 2 роки. За цей значний період в учасників було достатньо часу, щоб набути належного досвіду виконання договорів щодо проектних робіт.
Враховуючи все вище викладене, вважаємо, що ваша вимога не підлягає задоволенню, оскільки являється безпідставною та спрямована на створення умов, за яких участь у закупівлі зможуть взяти не кваліфіковані, без належного досвіду учасники.