-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 33140000-3 «Медичні матеріали»
Торги відмінено
300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 000.00 UAH
Період оскарження:
07.08.2020 15:00 - 22.10.2020 01:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА про усунення порушення законодавства у тендерній документації закупівлі № UA-2020-08-07-005989-a за предметом закупівлі «ДК 021:2015: 33140000-3 «Медичні матеріали»
Номер:
691edcf6bb8f47d28f585070c1722da0
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-07-005989-a.a5
Назва:
СКАРГА
про усунення порушення законодавства у тендерній документації
закупівлі № UA-2020-08-07-005989-a
за предметом закупівлі «ДК 021:2015: 33140000-3 «Медичні матеріали»
Скарга:
24.09.2020 року замовник відчитався, що в тендерну документацію внесені зміни, однак, замовник рішення Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель НЕ ВИКОНАВ.
1.
16.09.2020 року Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято рішення № 17438-р/пк-пз, яким зобов’язано замовника усунути порушення: «Відповідно до наданих Замовником матеріалів, а також пояснень, наданих у ході розгляду Скарги, Замовником не підтверджено наявність продукції щонайменше двох виробників, зокрема, за такими характеристиками: - медичний клей для закриття шкірних ран, 0,5г - стерильний шкірний клей на основі цианоакрилату у вигляді стерильного одноразового попередньо зібраного поліпропіленового корпусу з безпечним нейлоновим наконечником з функцією регулювання подачі клею, який містить скляну ампулу, запакований в пакет. Призначений для закриття шкіри на чистих, свіжих ранах зі зближеними краями. Аплікатор має бокові "крила" для активації клею. Краї тканини слід утримувати разом протягом приблизно 10 секунд, до повного висихання і закриття рани (в документах, наданих Замовником на розгляд Колегії, щодо продукції Dermabond, відсутня інформація щодо попередньо зібраного поліпропіленового корпусу з безпечним нейлоновим наконечником, а також про те, що аплікатор має бокові "крила" для активації клею та те, що краї тканини слід утримувати разом протягом приблизно 10 секунд, до повного висихання і закриття рани, а також інформація про 0,5г (зазначено: "Вміст: ампула. Містить = 0,5 мл; у аплікаторі всередині пластмасової судини з наконечником знаходиться скляна ампула, що роздавлюється; продовжуйте утримувати краї рани зімкнутими приблизно 60 секунд після нанесення останнього шару"). … Зобов'язати комунальне некомерційне підприємство "Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015: 33140000-3 — Медичні матеріали", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-08-07-005989-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення».
При ознайомленні зі змінами в тендерну документацію від 24.09.2020 р. виявилося, що всі описи клею з унікальним зовнішнім виглядом, з унікальним пакуваням залишені ті самі.
Добавлені лише слова «0,5 г або 0,5 мл», які нічого не змінюють ні щодо унікального аплікатора з «крилами» (у аналогічних медичних виробів світових виробників такий аплікатор за цей час так і не з’явився), різниця в часі дії, зазначена Постійно діючою адміністративною колегією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні, теж залишилася.
Таким чином, замовник проігнорував рішення Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель і не виконав його.
Згідно рішення Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято рішення № 17438-р/пк-пз від 16.09.2020 р.: «Разом з тим, Замовник не надав інформацію та документи, які підтверджують наявність щонайменше двох виробників, продукція яких (щодо позиції 18 додатку 1 Документації) відповідає умовам Документації та не спростував інформацію, наведену Скаржником у Скарзі. … Зобов'язати комунальне некомерційне підприємство "Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015: 33140000-3 — Медичні матеріали", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-08-07-005989-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення».
Після вивчення даного детального опису виявилося, що опис матеріалу відповідає теж унікальному виробу Caprolon (http://resorba.ru/produkcziya/shovnyie-materialyi/rassasyivayushhiesya/caprolon.html) того ж виробника ADVANCED MEDICAL SOLUTIONS LTD (що і унікальний клей), до концерну якого входить компанія-виробник Resorba https://www.admedsol.com/our-divisions/surgical/
Таким чином, замовник в тендерній документації залишив опис унікальної, безеквівалентної позиції, змінивши лише посилання на код Класифікатора медичних виробів, з чого стало зрозуміло який саме унікальний виріб бажає закупити замовник.
П Р О Ш У:
1. Встановити невиконання замовником Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) рішення Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 17438-р/пк-пз від 16.09.2020 р.
2. Встановити порушення законодавства замовником Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у вигляді внесення до Тендерної документації позицій 7 та 18 Додатку 1 до Тендерної документації безеквівалентних конкретних медичних виробів конкретного виробника;
3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) внести зміни до позиції 7 та 18 Додатку 1 до Тендерної документації шляхом видалення безеквівалентних позицій із даної закупівлі або перенесення їх у закупівлю окремим лотом.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга в АМКУ.pdf 25.09.2020 14:22
- Скарга в АМКУ.docx 25.09.2020 14:22
- рішення від 29.09.2020 № 18226 + лист Замовнику.pdf 30.09.2020 12:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.10.2020 № 19003.pdf 09.10.2020 22:27
- рішення від 08.10.2020 № 19003 .pdf 13.10.2020 23:55
- Протокол_178_ЗміниТД_Шовний.pdf 16.10.2020 15:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.09.2020 15:04
Дата розгляду скарги:
08.10.2020 17:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.09.2020 12:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.10.2020 23:55
Дата виконання рішення Замовником:
16.10.2020 15:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА про усунення порушення законодавства у тендерній документації закупівлі № UA-2020-08-07-005989-a за предметом закупівлі «ДК 021:2015: 33140000-3 «Медичні матеріали»
Номер:
8aca49bdf7a746cb9c14c8d4b5d2ee8b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-07-005989-a.a4
Назва:
СКАРГА про усунення порушення законодавства у тендерній документації закупівлі № UA-2020-08-07-005989-a за предметом закупівлі «ДК 021:2015: 33140000-3 «Медичні матеріали»
Скарга:
Я, Степаненко Ірина Федорівна, маю намір прийняти участь закупівлі № UA-2020-08-07-005989-a за предметом закупівлі «ДК 021:2015: 33140000-3 «Медичні матеріали», яку проводить Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)».
Під час вивчення тендерної документації мною було помічено порушення принципів закупівель, передбачених ст. 5 чинного Закону України «Про публічні закупівлі».
На моє звернення усунути порушення замовник відмовився усунути порушення.
Відповідно до позиції 7 Додатку 1 до Тендерної документації замовник серед шовного матеріалу бажає закупити 5 штук медичного клею для закриття шкірних ран (код Національного класифікатора медичних виробів - 34164)
Оскільки замовник детально описав упаковку клею, який вимагає від учасників, то це значить, що замовником досліджено в яких упаковках продається клей на території України, і замовник знає, що клей в дозуванні саме 0,5 г в скляних ампулах з боковими «крилами» на аплікаторі в Україні постачається лише одного певного виробника – клей торгової марки LiquiBand виробника ADVANCED MEDICAL SOLUTIONS LTD (про цю унікальність прямо зазначено і на офіційному сайті виробника) https://www.liquiband.com/region/germany/liquiband-product-range-wound-closure/liquiband-optima/, єдиною уповноваженою особою на території України якого є ТОВ «Український медичний дім» (копія декларації відповідності додається).
Повторно звертаю увагу, що в кожного виробника свої особливі характеристики зазначеного медичного виробу, але жоден інший в Україні не має перераховані унікальні характеристики: 1) дозування саме 0,5 г, 2) в скляних ампулах, 3) з боковими «крилами» на аплікаторі.
Таким чином, перш за все, коло можливих учасників поставки шовного матеріалу штучно обмежене.
На додачу до вимоги про надання продукції чітко прописаного виробника, замовник в п. 8 Додатку 2 до Тендерної документації додатково вимагає: «З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та підтвердження своєчасного постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності відповідно до тендерної документації, учасник надає гарантійний лист виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Гарантійний лист повинен включати дату оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмету закупівлі згідно оголошення та назву Замовника».
Тобто, виробник продукції або його офіційний представник в Україні мають можливість на власний розсуд обрати кому надати зазначений гарантійний лист (лист авторизації), а кому відмовити в його наданні чи зволікати, щоб не надавати.
Отже, закупівля шовного матеріалу поставлена у повну залежність від рішення уповноваженого представника виробника на території України ТОВ «Український медичний дім» надати чи не надати гарантійний лист (лист авторизації).
Це свідчить про створення штучного обмеження, щоб ніхто інший, окрім певного учасника, який має вже договір поставки з офіційним уповноваженим представником (чи виробником), або домовленість з офіційним уповноваженим представником (чи виробником) щодо надання листа авторизації, не зміг прийняти участь у закупівлі, за якою закуповуються шовні матеріали.
Згідно позиції 18 Додатку 1 до Тендерної документації замовник закуповує «16584 -Хірургічна нитка з полідіоксанону».
Як видно, в описі даної позиції в Тендерній документації вказано: «Хірургічний шовний матеріал синтетичний, монофіламентний, що розсмоктується. Складається з кополімера молочної кислоти та е-капролактона, з покриттям із суміші стеарату кальцію і полікапролактона. Повне розсмоктування - 175 днів».
Однак, даний опис медичного виробу не має сенсу.
Полідіоксанон не містить кополімерів (сополімерів). Склад полідіоксанону – лише полідіоксанон, або інша назва – поліпарадіоксанон. Ніяких молочних кислот і е-капролактона. Строк розсмоктування полідіоксанону складає 180-210 днів. Полідіоксанон не має покриття у вигляді стеарату кальцію з полікапролактоном.
Це саме написано і в коді 16584 Національного класифікатора медичних виробів НК 024:2019: «Стерильна синтетична, що розсмоктується, МОНОНИТКА З ПОЛІДІОКСАНОНА (ПОЛІ-ПАРА-ДІОКСАНОНА), призначена для з'єднання (апроксимації) країв рани м'яких тканин або для лігування м'яких тканин; може комплектуватися голкою, яку необхідно утилізувати відразу після застосування. Нитка забезпечує тимчасову підтримку рани до тих пір, поки вона не буде в достатній мірі загоєна, щоб справлятися зі звичайними навантаженнями, і поступово розсмоктується за допомогою гідролізу. Це виріб разового застосування».
Тут чітко прописаний склад нитки. Як видно - жодних сумішей, кополімерів (сополімерів) чи покриття.
Згідно Класифікатора медичних виробів НК 024:2019: «Класифікатор медичних виробів розроблено з метою впровадження системи найменувань, яку застосовують для обміну інформацією щодо медичних виробів. Об’єктами класифікації є медичні вироби, які використовуються для діагностики, профілактики, моніторингу, лікування або полегшення захворювань та травм людини. Класифікатор медичних виробів гармонізовано з міжнародною номенклатурою медичних виробів Global Medical Device Nomenclature (далі – GMDN). … Класифікатор медичних виробів застосовується для: впорядкування інформації щодо всіх видів медичних виробів; обміну даними між операторами ринку медичних виробів, регулюючими органами та закладами охорони здоров’я; ідентифікації інструментів, апаратів, приладів, пристроїв, матеріалів або інших виробів, що належать до медичних виробів; обміну інформацією стосовно медичних виробів розміщених на ринку; придбання медичних виробів, у тому числі за рахунок коштів державного бюджету; управління ланцюгами поставок медичних виробів».
Таким чином, Тендерна документація описує неіснуючий медичний виріб.
Звернення усунути невідповідність замовник, схоже, навіть не читав, оскільки обмежився загальною відповіддю з посиланням на норми, що замовник може вимагати що захоче. При цьому відповідь навіть повністю ідентична відповіді на вимогу усунути дискримінацію вимогою в тендерній документації клею конкретного виробника.
Отже:
Наявність в тендерній документації закупівлі шовного матеріалу (№ UA-2020-08-07-005989-a) умов про поставку медичного виробу певної конструкції певного виробника, з обмеженням у вигляді обов’язку учасника надати рішення сторонньої організації може чи ні учасник прийняти участь у закупівлі; закупівлею неіснуючого, неідентифікованого медичного виробу, не передбаченого в гармонізованому зі світовою номенклатурою Класифікаторі медичних виробів НК 024:2019 - це все є порушеннями вимог ст. 5 та ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», про що вже неодноразово звертала увагу Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 5, 18, 23 Закону України «Про публічні закупівлі»,
П Р О Ш У:
1. Встановити порушення законодавства замовником Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у вигляді внесення до Тендерної документації позиції 7 Додатку 1 до Тендерної документації конкретного медичного виробу конкретного виробника;
2. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) внести зміни до позиції 7 Додатку 1 до Тендерної документації шляхом видалення слів «0,5 г», «який містить скляну ампулу», «Аплікатор має бокові «крила» для активації клею», та вчинення опису медичного виробу у відповідності до прийнятої у світі класифікації згідно опису Класифікатора медичних виробів НК 024:2019: «Стерильний біодеградуючий клей, виготовлений із синтетичного полімеру (наприклад, цианоакрилату), призначеного для місцевого закриття хірургічних розрізів та простих травматичних порізів, які легко апроксимують краями шкіри; він не призначений для внутрішніх хірургічних застосувань. Після застосування цей пристрій не може бути використаний повторно»;
3. Встановити порушення законодавства замовником Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у вигляді внесення до пункту 8 Додатку 1 до Тендерної документації вимоги про надання гарантійного листа виробника або його офіційного представника;
4. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) внести зміни в Додаток 1 до Тендерної документації шляхом видалення пункту 8 з вимогою про надання гарантійного листа виробника або його офіційного представника;
5. Встановити порушення законодавства замовником Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у вигляді внесення до позиції 18 Додатку 1 до Тендерної документації неіснуючого медичного виробу;
6. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) внести зміни до позиції 18 Додатку 1 до Тендерної документації шляхом вчинення опису медичного виробу у відповідності до прийнятої у світі класифікації згідно опису Класифікатора медичних виробів НК 024:2019: «Стерильна синтетична, що розсмоктується, мононитка з полідіоксанона (полі-пара-діоксанона), призначена для з'єднання (апроксимації) країв рани м'яких тканин або для лігування м'яких тканин; може комплектуватися голкою, яку необхідно утилізувати відразу після застосування. Нитка забезпечує тимчасову підтримку рани до тих пір, поки вона не буде в достатній мірі загоєна, щоб справлятися зі звичайними навантаженнями, і поступово розсмоктується за допомогою гідролізу. Це виріб разового застосування».
Пов'язані документи:
Учасник
- Декларація клей_Український медичний дім.pdf 18.08.2020 17:00
- Запит гарантійного листа.docx 18.08.2020 17:01
- Скарга в АМКУ_Степаненко_клей.docx 18.08.2020 17:01
- Скарга в АМКУ_Степаненко_клей.pdf 18.08.2020 17:01
- Скрін_клей Liqui band з крильцями.docx 18.08.2020 17:01
- ua_payment.pdf 18.08.2020 17:48
- Відгук Консультат-діагностичний центр Подільського р-ну м. Києва.pdf 07.09.2020 14:17
- Додаткові пояснення в АМКУ_Степаненко_клей.pdf 07.09.2020 14:17
- Відгук ОНКО лот1Вінницька обласна дитяча клінічна лікарня.pdf 07.09.2020 14:17
- Відгук Київський обласний центр охорони здоров'я матері і дитини.pdf 07.09.2020 14:17
- Відгук договір шовний Вінницька обласна дитяча лікарня.pdf 07.09.2020 14:17
- Рішення від 21.08.2020 № 15909 (+лист Замовнику).pdf 21.08.2020 21:29
- інформація про перенесення розгляду скарги № 13374.pdf 28.08.2020 21:16
- інформація про перенесення розгляду скарги № 14346.pdf 14.09.2020 13:45
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.09.2020 № 17438.pdf 17.09.2020 23:02
- Рішення від 16.09.2020 № 17438.pdf 21.09.2020 23:55
- декларація інструкція опис.pdf 26.08.2020 15:43
- ПОЯСНЕННЯ по суті скарги (1).docx 26.08.2020 15:43
- ПОЯСНЕННЯ по суті скарги.pdf 26.08.2020 15:43
- 03.pdf 31.08.2020 10:22
- КНП_КМДКЛ2_Додатк.Поясн..pdf 15.09.2020 15:27
- Доп ПОЯСНЕННЯ по суті скарги.docx 15.09.2020 15:27
- Протокол_169_ЗміниТД_Шовний.pdf 24.09.2020 14:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.08.2020 18:05
Дата розгляду скарги:
27.08.2020 12:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.08.2020 21:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.09.2020 23:55
Дата виконання рішення Замовником:
24.09.2020 14:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до тендерної документації
Вимога
Є відповідь
Хірургічна нитка з полідіоксанону
Номер:
222f775de1514e1585f6477ffc0c1729
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-07-005989-a.a3
Назва:
Хірургічна нитка з полідіоксанону
Вимога:
Шановний Замовник!
Згідно позиції 18 Тендерної документації Замовник закуповує «16584 -Хірургічна нитка з полідіоксанону». В описі даної позиції в Тендерній документації вказано: «Хірургічний шовний матеріал синтетичний, монофіламентний, що розсмоктується. Складається з кополімера молочної кислоти та е-капролактона, з покриттям із суміші стеарату кальцію і полікапролактона. Повне розсмоктування - 175 днів».
Звертаю увагу Замовника, що даний опис медичного виробу не має сенсу.
Полідіоксанон – монофіламентний матеріал. Це означає, що він не містить кополімерів (сополімерів). Склад полідіоксанону – лише полідіоксанон, або інша назва – поліпарадіоксанон. Ніяких молочних кислот і е-капролактона. Строк розсмоктування полідіоксанону складає 180-210 днів. Полідіоксанон не має покриття у вигляді стеарату кальцію з полікапролактоном.
Це саме написано і в коді 16584 Національного класифікатора медичних виробів: «Стерильна синтетична, що розсмоктується, МОНОНИТКА З ПОЛІДІОКСАНОНА (ПОЛІ-ПАРА-ДІОКСАНОНА), призначена для з'єднання (апроксимації) країв рани м'яких тканин або для лігування м'яких тканин; може комплектуватися голкою, яку необхідно утилізувати відразу після застосування. Нитка забезпечує тимчасову підтримку рани до тих пір, поки вона не буде в достатній мірі загоєна, щоб справлятися зі звичайними навантаженнями, і поступово розсмоктується за допомогою гідролізу. Це виріб разового застосування».
Як видно - жодних сумішей, кополімерів (сополімерів), покриття.
Таким чином, Тендерна документація описує неіснуючий медичний виріб.
Якщо це не помилка і Замовнику відомий медичний виріб, описаний в Тендерній документації, то прошу його назвати, а також повідомляю, що такий медичний виріб не відповідає міжнародній номенклатурі, не є виробом з полідіоксанону, не може мати сертифікат відповідності.
У зв’язку з наведеним прошу:
1. вказати який саме медичний виріб необхідний Замовнику для хірургічних втручань;
2. внести відповідні зміни в Тендерну документацію.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.08.2020 16:34
Вирішення:
Шановний Учасник, дякуємо за запитання та інформуємо про наступне: Тендерна документація на закупівлю з ДК 021:2015: 33140000-3 «Медичні матеріали»; номер процедури в електронній системі закупівель UA-2020-08-07-005989-a, відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Згідно ст. 5 Закону закупівлі здійснюються зокрема за принципами максимальна економія та ефективність та недискримінація учасників. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних - це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників, тобто встановлення таких вимог до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Частиною 2 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація повинна містити: - один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.; - інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Пунктом 22 частини 1 статті 1 цього ж Закону визначено, що предмет закупівлі це товари, роботи чи послуги, які закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі. Спосіб визначення замовником предмета закупівлі регламентовано Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 р. N 708 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 р. за № 500/34783 (надалі – Порядок N 708). У свою чергу, виходячи з положень п. 3 Розділу 1 зазначеного вище Порядку, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Відповідно до п. 5 Розділу 1 Порядку №708 Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг, однак це є правом замовника, а не обов’язком. Стаття 43 Господарського кодексу України не містить обмежень щодо участі в процедурі публічних закупівель посередників, а виробники товарів не позбавлені можливості здійснювати торгівлю товарами, які ними не виробляються, при цьому всі потенційні учасники процедури закупівлі - як посередники, так і виробники продукції, мають рівний обсяг прав та обов'язків. Звертаємо Вашу увагу, що у тендерній документації (номер процедури в електронній системі закупівель UA-2020-08-07-005989-a) відсутні жодні вимоги щодо виробництва медичних виробів одним виробником. Також, в Додатку 1 Тендерної документації не зазначено, що медичні матеріали повинні бути певного виробника та відсутні вимоги щодо прийняття участі у даній процедурі лише офіційних представників чи виробників. Кожен учасник може реалізувати своє право на участь у процедурі відкритих торгів, подавши при цьому свою пропозицію через систему електронних майданчиків PROZORRO та долучившись до проведення процедури відкритих торгів та надати документи, відповідно до додатку 1 тендерної документації «Для підтвердження відповідністі тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі». Стосовно еквіваленту товару, повідомляємо, що еквівалент (аналог) продукт або товар, який є рівнозначний, рівноцінний іншому продукту або товару за своїми характеристиками. Тобто, учасник на власний розсуд, може надати будь-який еквівалент товару, що відповідає зазначеним медико-технічним вимогам Додатку 1 тендерної документації. Відповідність вимогам, а саме склад шовного матеріалу, термін розсмоктування, покриття (для покращення властивостей ковзання та технологічних властивостей, інертності та апірогенності) є важливими для зшивання м’яких тканин або накладання лігатур у відповідності до хірургічної практики. Зважаючи на вищевикладене, порушень під час проведення процедури закупівлі в частині дискримінації учасників через визначення предмету закупівлі, не вбачається.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
055e5b7b91ed4cb2b7f75fd376f28e29
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-07-005989-a.a2
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Доброго дня!
Згідно вимог Тендерної документації замовник бажає закупити 5 штук медичного клею для закриття шкірних ран (код Національного класифікатора медичних виробів - 34164) в дозуванні саме 0,5 г з наступним описом: «Стерильний шкірний клей на основі цианоакрилату у вигляді стерильного одноразового попередньо зібраного поліпропіленового корпусу з безпечним нейлоновим наконечником з функцією регулювання подачі клею, який містить скляну ампулу, запакований в пакет. призначений для закриття шкіри на чистих, свіжих ранах зі зближеними краями. Аплікатор має бокові «крила» для активації клею. Краї тканини слід утримувати разом протягом приблизно 10 секунд, до повного висихання і закриття рани».
Однак, Класифікатор медичних виробів містить інший опис даного медичного виробу – «Стерильний біодеградуючий клей, виготовлений із синтетичного полімеру (наприклад, цианоакрилату), призначеного для місцевого закриття хірургічних розрізів та простих травматичних порізів, які легко апроксимують краями шкіри; він не призначений для внутрішніх хірургічних застосувань. Після застосування цей пристрій не може бути використаний повторно».
Таким чином, замовник в тендерній документації описує не медичний виріб (клей), а тип упаковки медичного виробу, притаманний певному виробнику.
Оскільки замовник детально описав упаковку клею, який вимагає від учасників, то це значить, що замовником досліджено в яких упаковках продається клей на території України, і замовник знає, що клей в дозуванні саме 0,5 г в скляних ампулах з боковими «крилами» на аплікаторі на території України постачається лише одного певного виробника – клей торгової марки LiquiBand виробника ADVANCED MEDICAL SOLUTIONS LTD https://www.liquiband.com/region/germany/liquiband-product-range-wound-closure/liquiband-optima/, єдиною уповноваженою особою на території України якого є ТОВ «Український медичний дім» (копія декларації відповідності додається).
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в закупівлях обов’язковим є дотримання принципів прозорості, недискримінації, максимальної ефективності та економії.
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» «1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх НЕОБХІДНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ТОВАРІВ, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі ЇХ ТЕХНІЧНІ, ФУНКЦІОНАЛЬНІ ТА ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ. Характеристики товарів, робіт або послуг МОЖУТЬ містити ОПИС КОНКРЕТНОГО ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ або ТЕХНОЛОГІЇ ВИРОБНИЦТВА чи ПОРЯДКУ ПОСТАЧАННЯ ТОВАРУ (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). …4. Технічні специфікації НЕ ПОВИННІ МІСТИТИ ПОСИЛАННЯ НА КОНКРЕТНІ МАРКУ ЧИ ВИРОБНИКА або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"».
В даній тендерній документації описані конкретна марка і конкретний продукт конкретного виробника, що дає змогу беззаперечно ідентифікувати виробника і виріб. При цьому дотримана «формальність» - назва виробника і виробу в тендерній документації прямо не написана - не спростовує того, що в тендерній документації є очевидне і чітке посилання на конкретну марку і конкретного виробника з конкретним уповноваженим представником в Україні, а отже ця формальність все одно свідчить про порушення ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
У зв’язку з наведеним, для уникнення дискримінації учасників та безпідставного відхилення належних за медико-технічними характеристиками і за призначенням товарів, але в інших упаковках, прошу:
1. Видалити з тендерної документації опис пакування окремого виробу LiquiBand окремого виробника ADVANCED MEDICAL SOLUTIONS LTD для усунення дискримінації інших виробників і інших постачальників, які здійснюють пакування даного медичного виробу в упаковки іншого виду і розміру – слова «0,5 г», «який містить скляну ампулу», «аплікатор має бокові «крила» для активації клею».
2. У випадку відмови усунути дискримінаційні вимоги щодо певного пакування повідомити які ще медичні стерильні шкірні клеї на основі цианокрилату, окрім виробів LiquiBand виробника ADVANCED MEDICAL SOLUTIONS LTD, на території України поставляються в дозуванні саме 0,5 г в скляних ампулах з нейлоновими наконечниками, з боковими «крилами» на аплікаторі?
3. Надати відповідь чи буде відхилятися пропозиція учасників з надання медичного клею, який відповідатиме за медико-технічними характеристиками коду 34164 Національного класифікатора медичних виробів, але буде в іншому дозуванні (наприклад 0,5 мл або 0,8 мл), не в скляній ампулі з нейлоновим наконечником, без бокових «крил» на аплікаторі?
У випадку відсутності прямих чітких відповідей на питання буду оскаржувати вимоги тендерної документації до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки без усунення дискримінації і без чітких прямих відповідей неможливо підготувати тендерну пропозицію.
Пов'язані документи:
Учасник
- Декларація клей_Український медичний дім.pdf 11.08.2020 15:11
Дата подачі:
11.08.2020 15:11
Вирішення:
Шановний Учасник! Дякуємо за запитання та інформуємо про наступне: Тендерна документація на закупівлю з ДК 021:2015: 33140000-3 «Медичні матеріали»; номер процедури в електронній системі закупівель UA-2020-08-07-005989-a, відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Згідно ст. 5 Закону закупівлі здійснюються зокрема за принципами максимальна економія та ефективність та недискримінація учасників. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних - це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників, тобто встановлення таких вимог до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Частиною 2 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація повинна містити: - один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.; - інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Пунктом 22 частини 1 статті 1 цього ж Закону визначено, що предмет закупівлі це товари, роботи чи послуги, які закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі. Спосіб визначення замовником предмета закупівлі регламентовано Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 р. N 708 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 р. за № 500/34783 (надалі – Порядок N 708). У свою чергу, виходячи з положень п. 3 Розділу 1 зазначеного вище Порядку, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Відповідно до п. 5 Розділу 1 Порядку №708 Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг, однак це є правом замовника, а не обов’язком. Стаття 43 Господарського кодексу України не містить обмежень щодо участі в процедурі публічних закупівель посередників, а виробники товарів не позбавлені можливості здійснювати торгівлю товарами, які ними не виробляються, при цьому всі потенційні учасники процедури закупівлі - як посередники, так і виробники продукції, мають рівний обсяг прав та обов'язків. Звертаємо Вашу увагу, що у тендерній документації (номер процедури в електронній системі закупівель UA-2020-08-07-005989-a) відсутні жодні вимоги щодо виробництва медичних виробів одним виробником. Також, в Додатку 1 Тендерної документації не зазначено, що медичні матеріали повинні бути певного виробника та відсутні вимоги щодо прийняття участі у даній процедурі лише офіційних представників чи виробників. Кожен учасник може реалізувати своє право на участь у процедурі відкритих торгів, подавши при цьому свою пропозицію через систему електронних майданчиків PROZORRO та долучившись до проведення процедури відкритих торгів та надати документи, відповідно до додатку 1 тендерної документації «Для підтвердження відповідністі тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі». Стосовно еквіваленту товару, повідомляємо, що еквівалент (аналог) продукт або товар, який є рівнозначний, рівноцінний іншому продукту або товару за своїми характеристиками. Тобто, учасник на власний розсуд, може надати будь-який еквівалент товару, що відповідає зазначеним медико-технічним вимогам Додатку 1 тендерної документації. Відповідність вимогам, а саме вказаний склад, характеристики, фунції і властивості виробу є важливими для забезпечення безпечного використання і ефективності даного матеріалу при хірургічних втручаннях. Зважаючи на вищевикладене, порушень під час проведення процедури закупівлі в частині дискримінації учасників через визначення предмету закупівлі, не вбачається.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
b7fdf39ff29542a0a9eb06ffc2028c5a
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-07-005989-a.a1
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Доброго дня!
Згідно вимог Тендерної документації замовник бажає закупити 5 штук медичного клею для закриття шкірних ран (код Національного класифікатора медичних виробів - 34164) в дозуванні саме 0,5 г з наступним описом: «Стерильний шкірний клей на основі цианоакрилату у вигляді стерильного одноразового попередньо зібраного поліпропіленового корпусу з безпечним нейлоновим наконечником з функцією регулювання подачі клею, який містить скляну ампулу, запакований в пакет. призначений для закриття шкіри на чистих, свіжих ранах зі зближеними краями. Аплікатор має бокові «крила» для активації клею. Краї тканини слід утримувати разом протягом приблизно 10 секунд, до повного висихання і закриття рани».
Однак, Класифікатор медичних виробів містить інший опис даного медичного виробу – «Стерильний біодеградуючий клей, виготовлений із синтетичного полімеру (наприклад, цианоакрилату), призначеного для місцевого закриття хірургічних розрізів та простих травматичних порізів, які легко апроксимують краями шкіри; він не призначений для внутрішніх хірургічних застосувань. Після застосування цей пристрій не може бути використаний повторно».
Таким чином, замовник в тендерній документації описує не медичний виріб (клей), а тип упаковки медичного виробу, притаманний певному виробнику.
Оскільки замовник детально описав упаковку клею, який вимагає від учасників, то це значить, що замовником досліджено в яких упаковках продається клей на території України, і замовник знає, що клей в дозуванні саме 0,5 г в скляних ампулах з боковими «крилами» на аплікаторі на території України постачається лише одного певного виробника – клей торгової марки LiquiBand виробника ADVANCED MEDICAL SOLUTIONS LTD https://www.liquiband.com/region/germany/liquiband-product-range-wound-closure/liquiband-optima/, єдиною уповноваженою особою на території України якого є ТОВ «Український медичний дім» (копія декларації відповідності додається).
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в закупівлях обов’язковим є дотримання принципів прозорості, недискримінації, максимальної ефективності та економії.
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» «1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх НЕОБХІДНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ТОВАРІВ, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі ЇХ ТЕХНІЧНІ, ФУНКЦІОНАЛЬНІ ТА ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ. Характеристики товарів, робіт або послуг МОЖУТЬ містити ОПИС КОНКРЕТНОГО ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ або ТЕХНОЛОГІЇ ВИРОБНИЦТВА чи ПОРЯДКУ ПОСТАЧАННЯ ТОВАРУ (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). …4. Технічні специфікації НЕ ПОВИННІ МІСТИТИ ПОСИЛАННЯ НА КОНКРЕТНІ МАРКУ ЧИ ВИРОБНИКА або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"».
В даній тендерній документації описані конкретна марка і конкретний продукт конкретного виробника, що дає змогу беззаперечно ідентифікувати виробника і виріб. При цьому дотримана «формальність» - назва виробника і виробу в тендерній документації прямо не написана - не спростовує того, що в тендерній документації є очевидне і чітке посилання на конкретну марку і конкретного виробника з конкретним уповноваженим представником в Україні, а отже ця формальність все одно свідчить про порушення ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
У зв’язку з наведеним, для уникнення дискримінації учасників та безпідставного відхилення належних за медико-технічними характеристиками і за призначенням товарів, але в інших упаковках, прошу:
1. Видалити з тендерної документації опис пакування окремого виробу LiquiBand окремого виробника ADVANCED MEDICAL SOLUTIONS LTD для усунення дискримінації інших виробників і інших постачальників, які здійснюють пакування даного медичного виробу в упаковки іншого виду і розміру – слова «0,5 г», «який містить скляну ампулу», «аплікатор має бокові «крила» для активації клею».
2. У випадку відмови усунути дискримінаційні вимоги щодо певного пакування повідомити які ще медичні стерильні шкірні клеї на основі цианокрилату, окрім виробів LiquiBand виробника ADVANCED MEDICAL SOLUTIONS LTD, на території України поставляються в дозуванні саме 0,5 г в скляних ампулах з нейлоновими наконечниками, з боковими «крилами» на аплікаторі?
3. Надати відповідь чи буде відхилятися пропозиція учасників з надання медичного клею, який відповідатиме за медико-технічними характеристиками коду 34164 Національного класифікатора медичних виробів, але буде в іншому дозуванні (наприклад 0,5 мл або 0,8 мл), не в скляній ампулі з нейлоновим наконечником, без бокових «крил» на аплікаторі?
У випадку відсутності прямих чітких відповідей на питання буду оскаржувати вимоги тендерної документації до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки без усунення дискримінації і без чітких прямих відповідей неможливо підготувати тендерну пропозицію.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.08.2020 14:54
Опис причини скасування:
потрібно додати документ
Дата скасування:
11.08.2020 15:09