• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку (Багатофункціональний пристрій A4 ч/б Brother DCP-L2500DR)

Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" ст.4, п.5, частина друга - спрощена закупівля – для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмету закупівлі товару (товарів) , послуги (послуг) менше ніж 200тис. гривень, а робіт 1,5 мільйона гривень строк поставки до 31.12.2020р

Завершена

76 570.30 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 382.85 UAH
Період оскарження: 07.08.2020 14:41 - 13.08.2020 12:54
Вимога
Вирішена

Щодо надання автризаційного листа виробника

Номер: 3c76fc4b589e486a9a1afb250055b8f7
Ідентифікатор запиту: UA-2020-08-07-005633-a.b1
Назва: Щодо надання автризаційного листа виробника
Вимога:
Замовники повинні дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, установлених Законом України «Про публічні закупівлі», під час здійснення придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону. Звертаємо Вашу увагу, що надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного виробника є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне. По-перше, що наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі, за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме лист від виробника або офіційного представництва виробника товару в Україні. Гарантійне обслуговування товару, що є предметом закупівлі здійснюється в авторизованих сервісних центрах на території України. Висновки Замовників, що авторизаційний лист – є гарантією постачання якісного товару може свідчити лише про те, шо дана вимога могла бути прописана під конкретного учасника, що є фактом порушення принципу відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. На підставі вищезазначеного просимо внести зміни до документації, та не вимагати від Учасників документів, які порушують умови проведення закупівель.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: З метою запобігання закупівлі сумнівної якості, походження, фальсифікатів, (Багатофункціональний пристрій A4 ч/б Brother DCP-L2500DR) відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» прийняття від 19.09.2019 введений в дію від 19.04.2020р ст. 14 п.4 друга частина Замовник може вказувати конкретну необхідну модель даного обладнання необхідного для нормальної роботи та функціонування у п. З Додатку 3 до оголошення спрощеної закупівлі встановлено вимогу щодо надання учасником у складі пропозиції спрощеної закупівлі оригіналу листа авторизації від виробника, та ВНОСИМО РОЗ’ЯСНЕННЯ: ( офіційного представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України та підтверджується відповідним листом виробника), яким виробник підтверджує можливість поставки предмету цієї спрощеної закупівлі із строками придатності та якісними характеристиками, визначеними цією документацією, та пропозицією учасника торгів. Авторизаційний лист виробника (офіційного представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України та підтверджується відповідним листом виробника), повинен включати: повну назву учасника, назву предмету закупівлі та повинен адресуватися замовнику торгів. Запропоновані моделі обладнання повинні бути сучасними. Обладнання повинно ввозитися на територію України через офіційні канали поставки зі сплатою всіх необхідних податків і зборів. Замовник залишає за собою право запросити перевірку моделей та серійних номерів обладнання, що постачається, у локального офісу виробника і відмовитися від поставки в разі неофіційного ввозу. Для підтвердження сучасності обладнання та офіційності постачання обладнання на територію України надати листа від виробника обладнання та ( офіційного представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України та підтверджується відповідним листом виробника), із зазначенням найменування Постачальника, а також згідно додатку 3 до оголошення спрощеної закупівлі найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера і дати оприлюднення оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу, строком гарантії на обладнання протягом 36 місяців з моменту поставки товару, за умови виконання Замовником правил зберігання та експлуатації, з гарантійним та післягарантійним обслуговуванням в сервісних центрах, які мають повноваження від виробника обладнання. Допускається надання гарантійного листа учаснику з боку офіційного дистриб’ютора або іншого представника виробника, при цьому учасник повинен надати копію документу з боку виробника про повноваження такого офіційного дистриб’ютора. Така вимога тендерної документації убезпечує від можливої поставки неякісних та неоригінального обладнання, постачання не в повному обсязі, та є гарантією вчасної поставки продукції. Також наголошуємо, що у зв’язку з непростою ситуацією в країні є вірогідність постачання обладнання, які є неоригінальними, неякісними, а також, які можуть потрапити на територію України незаконними шляхами. Твердження Скаржника, що зазначена вимога є дискримінаційною до учасників не відповідає дійсності, оскільки тендерна документація не містить особливих вимог до такого листа, направлених на надання переваг конкретному учаснику. Тобто виробники та представники виробників не мають жодних обмежень щодо видачі таких листів будь-якому потенційному учаснику процедури закупівлі, який виявив бажання представляти їхню продукцію на процедурі закупівлі. Отже, якщо учасник дійсно пропонує оригінальний товар, у нього немає жодних обмежень в отриманні листа від виробника або його офіційного представника. Якщо учасник процедури закупівлі не може отримати даний лист, то це, на нашу думку, може свідчити, про те, що виробник або представник виробника мають підстави не видавати такий лист учаснику з об’єктивних причин. Враховуючи викладене вважаємо, що Скаржником документально не доведено неможливість отримання вказаних авторизаційних листів оскільки не надає документальне підтвердження відмови в наданні йому вказаних листів з боку виробників лікарських засобів, які є предметом цієї закупівлі, або їх офіційних дистриб’юторів, а отже твердження щодо встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, є хибними, та такими, що не відповідають дійсності. До того ж існує позитивна практика з розгляду аналогічних спав у господарських судах. Внесення роз’яснення та зміни до додатку 3 до оголошення. А саме: крім - оригіналу листа авторизації від виробника можна ще (представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України),
Статус вимоги: Задоволено