• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Комп’ютерне обладнання за кодом CPV за ДК 021:2015 – 30230000-0 (інтерактивний мультимедійний комплект)

Місцезнаходження замовника - 85300, Донецька обл., м. Покровськ, вул. Поштова, 14

Завершена

2 111 099.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 555.50 UAH
Період оскарження: 07.08.2020 11:06 - 22.08.2020 00:00
Скарга
Скасована

Вимога щодо умов закупівлі

Номер: e807f764a1394e90b2899e6c137a82d9
Ідентифікатор запиту: UA-2020-08-07-001081-b.b3
Назва: Вимога щодо умов закупівлі
Скарга:
Шановний Замовнику! У Додатку 3 до Тендерної документації міститься вимога - З метою підтвердження відповідності товару, що поставляється, технічним вимогам, Учасник повинен надати в електронному вигляді (сканованому в форматі pdf.) в складі своєї пропозиції також наступні документи - Акти обстеження об’єктів (приміщень закладів освіти) на яких буде здійснюватись установка та монтаж обладнання (мультимедійних комплектів) підписані Учасником. Наша організація як потенційний учасник даних відкритих торгів вважає зазначену вимогу такою, що не відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначених ст. 5 Закону. Дана вимога прямо порушує принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також несе загрозу порушенню принципів добросовісної конкуренції серед учасників; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Встановивши дану вимогу ви як Замовник створюєте для себе можливість для непрозорого та невідкритого відбору учасників процедури закупівлі, так не допустивши потенційних учасників до обстеження закладів освіти ви унеможливлюєте їх подальшу участь у відкритих торгах, оскільки надання вищезазначених актів є обов’язковою вимогою тендерної документації. Окрім того, зазначеними діями ви як Замовник створюєте можливості для отримання неправомірної вигоди від учасників за допущення до відкритих торгів та інших корупційних зловживань з боку посадових осіб Замовника, привласнення та розтрати бюджетних коштів. Вимагаємо виключити зазначену вимогу з умов тендерної документації в іншому випадку ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України для оскарження даної умови закупівлі, а також до органів державного фінансового контролю. Окрім того, гарантуємо пильну увагу від громадських організацій та правоохоронних органів, які здійснюють моніторинг публічних закупівель. Дякуємо за порозуміння!
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 18.08.2020 18:29
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФАСТБІНД УКРАЇНА", Анна Казанська +380672366295 fastarosvita@gmail.com
Скарга
Скасована

Вимога щодо умов закупівлі

Номер: e37bbd96a17d4d1aa7b07d0561e364c3
Ідентифікатор запиту: UA-2020-08-07-001081-b.b2
Назва: Вимога щодо умов закупівлі
Скарга:
Шановний Замовнику! У Додатку 3 до Тендерної документації міститься вимога - З метою підтвердження відповідності товару, що поставляється, технічним вимогам, Учасник повинен надати в електронному вигляді (сканованому в форматі pdf.) в складі своєї пропозиції також наступні документи - Акти обстеження об’єктів (приміщень закладів освіти) на яких буде здійснюватись установка та монтаж обладнання (мультимедійних комплектів) підписані Учасником. Наша організація як потенційний учасник даних відкритих торгів вважає зазначену вимогу такою, що не відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначених ст. 5 Закону. Дана вимога прямо порушує принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також несе загрозу порушенню принципів добросовісної конкуренції серед учасників; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Встановивши дану вимогу ви як Замовник створюєте для себе можливість для непрозорого та невідкритого відбору учасників процедури закупівлі, так не допустивши потенційних учасників до обстеження закладів освіти ви унеможливлюєте їх подальшу участь у відкритих торгах, оскільки надання вищезазначених актів є обов’язковою вимогою тендерної документації. Окрім того, зазначеними діями ви як Замовник створюєте можливості для отримання неправомірної вигоди від учасників за допущення до відкритих торгів та інших корупційних зловживань з боку посадових осіб Замовника, привласнення та розтрати бюджетних коштів. Вимагаємо виключити зазначену вимогу з умов тендерної документації в іншому випадку ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України для оскарження даної умови закупівлі, а також до органів державного фінансового контролю. Окрім того, гарантуємо пильну увагу від громадських організацій та правоохоронних органів, які здійснюють моніторинг публічних закупівель. Дякуємо за порозуміння!
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 18.08.2020 18:18
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФАСТБІНД УКРАЇНА", Анна Казанська +380672366295 fastarosvita@gmail.com
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: c570415aeab5495a841e03c8e5bac30a
Ідентифікатор запиту: UA-2020-08-07-001081-b.a1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! У Додатку 3 вимога надати - Копію сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) на інтерактивну дошку, короткофокусний проектор, фабрику друку та ноутбук, дійсного на дату розкриття тендерних пропозицій; - Копію сертифікату на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) на інтерактивну дошку, короткофокусний проектор, фабрику друку та ноутбук, дійсного на дату розкриття тендерних пропозицій; - Копію висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на інтерактивну дошку, короткофокусний проектор, фабрику друку, ноутбук та ламінатор дійсного на дату розкриття тендерних пропозицій; Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, що звужує коло учасників та суперечить вимогам законодавства в сфері публічних закупівель, позбавляє права учасників на добросовісну конкуренцію та недискримінацію учасників. Звертаємо увагу, що дане питання регулюється Законом України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію». Частиною другою статті 16 Закону України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію» визначено, що стандарти, прийняті підприємствами, застосовуються на добровільної основі. Відповідно до частини другої статті 15 Господарського кодексу України застосування стандартів чи їх окремих положень є обов'язковим для:суб'єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів установлено нормативно-правовими актами;учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти;виробника чи постачальника продукції, якщо він склав декларацію про відповідність продукції певним стандартам чи застосував позначення цих стандартів у її маркуванні. Галузеві нормативні документи також застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Сертифікати ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 не є обов'язковими, дана сертифікація проводиться в добровільному порядку і має лише рекомендаційний характер. Засоби навчання та навчальне обладнання, що поставляються та використовуються у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів, повинні мати на момент поставки висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та/або технічний паспорт на виріб, та/або декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів. Разом з тим, частиною 4 статті 22 ЗаконуУкраїни "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Підтвердженням дискримінаційності подібних вимог щодо стандартів ISO є практика рішень АМКУ - рішення № 866-Р/ПК-СК від 27.08.2012р. (розглядалось у відповідності до Закону України «Про здійснення державних закупівель», але суть дискримінаційності вимог не змінилась і з введенням в дію Закону України «Про публічні закупівлі»). Вимагаємо, виключити з ТД вимогу щодо подачі учасниками копії сертифікатів ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 на виробництво інтерактивної дошки, короткофокусного проектора, фабрики друку та ноутбук, дійсного на дату розкриття тендерних пропозицій.!
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Вельми шановний Учасник! Розглянувши Ваше звернення повідомляємо наступне. Перш за все звертаємо Вашу увагу, що ст. 16 Закону України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію» стосується підприємства, установи та організації, що здійснюють стандартизацію, далі мовою оригіналу: «Стаття 16. Підприємства, установи та організації, що здійснюють стандартизацію 1. Підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації, зокрема: 1) розробляти, приймати, перевіряти, переглядати та скасовувати стандарти, кодекси усталеної практики, технічні умови і зміни до них, установлювати процедури їх розроблення, прийняття, перевірки, перегляду, скасування та застосування; 2) застосовувати прийняті ними стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови; 3) брати участь у роботі спеціалізованих міжнародних та регіональних організацій стандартизації відповідно до положень про такі організації; 4) створювати та вести фонди нормативних документів і видавати каталоги нормативних документів для забезпечення своєї діяльності та інформаційного обміну; 5) видавати і розповсюджувати прийняті ними стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови, документи відповідних спеціалізованих міжнародних організацій стандартизації, членами яких вони є чи з якими співпрацюють на підставі положень про такі організації або відповідних договорів. 2. Стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, застосовуються на добровільній основі. 3. Право власності на стандарти, кодекси усталеної практики і технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, і видані ними каталоги належать відповідним підприємствам, установам та організаціям.». Дана норма не стосується умов даної закупівлі та в даному контексті тендерної документації є не доречним посиланням у Вашому зверненні. Крім того, Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Законодавство України передбачає для покращення та підтвердження якості функціонування контрагентів на відповідному ринку отримання сертифікатів ISO. Якщо Учасник не має в наявності відповідних сертифікатів, то йому нічого не заважає отримати дані сертифікати, звісно, якщо є бажання удосконалити свої робочі процеси та відповідати не тільки державним стандартам, а й європейським. Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (надалі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Текст закону не визначає ні перелік документів ні їх формулювання, зміст та обсяг, які підтверджують відповідність встановленим кваліфікаційним критеріям та технічні якісні показники предмету закупівлі. Слід зазначити, що Замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв та зазначає опис предмету закупівлі, а також зміст та спосіб подання відповідних документів самостійно, з урахуванням особливостей предмету закупівлі. Всі вимоги тендерної документації в тому числі технічний опис предмету закупівлі та вимоги до нього були розроблені з урахуванням специфіки обладнання, дослідження відповідного ринку та практики проведення аналогічних процедур закупівель в електронній системі «ПРОЗОРО» та за наявності власного досвіду. Дані документи потрібні для гарантії отримання вчасно та якісно, обладнання, що є предметом даної закупівлі. І на останок, стосовно рішень органу оскарження, звертаємо Вашу увагу, вони не є загальноприйнятою практикою, а стосуються певної закупівлі, її оскарження, а також, трапляються випадки коли однотипні скарги мають кардинально різні результати розгляду органом оскарження, з приводу документів, що підтверджують якісні показники предмету закупівлі, в тому числі сертифікати ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015, є безліч рішення органу оскарження по тексту яких було зазначено правомірне встановлення таких умов закупівлі. Підсумовуючи розгляд Вашого звернення, на думку Замовника не має потреби вносити зміни до умов тендерної документації в цій частині. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги: Відхилено