• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 "30230000-0 Комп’ютерне обладнання"( Принтер, багатофункціональний пристрій, плоттер, монітор)

Завершена

140 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 700.00 UAH
Період оскарження: 05.08.2020 18:44 - 19.08.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо надання автризаційного листа виробника

Номер: c5a282f8623741dab255624a88026a18
Ідентифікатор запиту: UA-2020-08-05-008652-a.b1
Назва: Щодо надання автризаційного листа виробника
Вимога:
Замовники повинні дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, установлених Законом України «Про публічні закупівлі», під час здійснення придбання замовником товарів, робіт і послуг за державні кошти. Звертаємо Вашу увагу, що надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного виробника є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне. По-перше, що наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі, за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме лист від виробника або офіційного представництва виробника товару в Україні. Гарантійне обслуговування товару, що є предметом закупівлі здійснюється в авторизованих сервісних центрах на території України. Висновки Замовників, що авторизаційний лист – є гарантією постачання якісного товару може свідчити лише про те, шо дана вимога могла бути прописана під конкретного учасника, що є фактом порушення принципу відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. На підставі вищезазначеного просимо внести зміни до тендерної документації, та не вимагати від Учасників документів, які порушують умови проведення закупівель.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику! Тендерним комітетом ГУНП у Вінницькій області уважно розглянуто Вашу вимогу щодо надання авторизаційного листа виробника. Звертаємо Вашу увагу на те, що вимога щодо надання авторизаційного листа згідно додатку 2 тендерної документації наведена у наступної редакцій: "У складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати - оригінал листа (або завірена копія) від виробника обладнання (або його офіційного представника на територій України) із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, про повноваження Учасника на здійснення продажу товарів, передбачених тендерною документацією;" Тобто, Учасник може надати авторизаційний лист від виробника, офіційного імпортера або будь-якого іншого суб'єкта господарської діяльності який має прямі взаємовідносини з виробником запропонованого обладнання, що повністю відповідає загальним принципам господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України. Звертаємо Вашу увагу що замовником не встановлено жодних обмежень щодо назви виробника товару або країни походження, тощо. Окрім цього, у додатку 2 є пункт: «Всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «або еквівалент». Це означає, що відповідні характеристики повинні бути не гірші, ніж у вимогах до обладнання згідно додатку 2, тобто мається на увазі виріб з еквівалентними або кращими характеристиками. Вимога щодо надання авторизованого листа є загальноприйнятою практикою, яка захищає замовника від отримання неякісного або контрафактного товару і, власне, вона не суперечить чинному законодавству України. Замовник жодним чином не порушує вимоги п.1. ст.3 «Принципи здійснення закупівель», п 3. Статті 5 «Недискримінація учасників» Закону України «Про публічні закупівлі», адже, і вимоги Закону, і практика закупівель були враховані при оголошенні цієї закупівлі. Авторизаційний лист виробника (або його офіційного представника на територій України) свідчить про те, що товар є офіційним від виробника, пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які підтверджує учасник та товар, що пропонується, матиме гарантію від виробника, якою в подальшому замовник може скористатися. В наведених Вами посиланнях на Рішення Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного комітету предметом рішень є вимоги тендерної документації які містять пряме посилання на конкретну торгівельну марку та модель товару за сукупністю технічних і кваліфікаційних критеріїв. Тому, замовником не може застосовуватися практика розгляду скарг органу оскарження, адже, формулювання та контекст вимог, встановлених в документації Головного управління Національної поліції у Вінницькій області відрізняється від тих, які розглядає Антимонопольний комітет України. Враховуючи вищевикладене, нажаль вимушені Вам відмовити у задоволенні зазначеної вимоги. З повагою, Сергій Купровський.
Статус вимоги: Відхилено