-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Рентгенплівка, проявник
Завершена
32 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 164.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 164.50 UAH
Період оскарження:
04.08.2020 16:02 - 10.08.2020 15:58
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
97f30cec1d2049d6a5ec6e531573b691
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-08-04-006372-a.c1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! В Інформації для проведення закупівлі товарів через систему електронних торгів по закупівлі Код за класифікатором ДК 021:2015 - 24930000-2 - Фотохімікати (рентгенплівка, проявник), Замовник вважає за потрібне у вимогах до предмета закупівлі зазначити торгівельну марку та виробника, та вказує, що Еквівалентів товару не пропонувати, але ж : Відповідно до Закону України Про публічні закупівлі (Документ 922-VIII, нова редакція від 19.04.2020, підстава - 114-IX), розділ III загальні умови здійснення закупівлі, Стаття 14, пункт 4 у разі здійснення спрощеної закупівлі (придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону) у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Тобто , Ви можете вказати, який саме еквівалент, але заборонити НЕ МОЖЕТЕ!
Нагадаємо, що еквівалентність це достатність різних результатів оцінки відповідності для забезпечення одного і того ж рівня підтвердження відповідності стосовно одних і тих же встановлених вимог Тож, звертаємо Вашу увагу на беззаперечне порушення з вашого боку процедури допорогових закупівель, де однією з ключових вимог до проведення допорогових торгів є недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників тендеру.
Натомість Замовник зазначив конкретну назву товару та інформацію про те, що Еквівалентів товару не пропонувати. Такий підхід грубо порушує положення Закону «Про публічні закупівлі», де чітко зазначено, що при формуванні технічного завдання на предмет закупівлі та проведенні процедури закупівлі Замовник повинен керуватися принципами недискримінаційного підходу до Учасників. Саме не розгляд аналогів і є дискримінаційним підходом до Учасників, тому що значно звужує їх коло. Цей факт можна також трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників. Зазначення найменувань плівок з його унікальними технічними характеристиками свідчить про те, що Замовник свідомо встановлює такі вимоги, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику.
Зазначення в предметі закупівлі найменування плівок суперечать принципам закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Абз. 4 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
З метою уникнення непорозумінь між учасниками та Замовником, а також керуюсь ст.ст. 2, 3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Вимагаємо внести відповідні зміни згідно із зазначеними вище вимогами для проведення закупівлі через систему електронних торгів, якою передбачити можливість подачі учасниками в тендерній пропозиції аналог плівки, що зазначені в Інформації для проведення закупівлі товарів через систему електронних торгів по закупівлі Код ДК 021:2015 - 24930000-2 - Фотохімікати (рентгенплівка, проявник). Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі. У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам Документації на предмет встановлених дискримінаційний умов.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.08.2020 11:57
Вирішення:
Відповідь на вимогу:
1) проводиться допорогова закупівля, а отже використовується Інструкція про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в частині 3 статті 3 Закону України "Про публічні закупівлі", затверджена Наказом ДП "Прозорро" № 10 від 19.03.2019 із змінами (далі - Інструкція);
2) враховуючи, що терміни в Інструкції вживаються у значенні, наведеному в Законі, та згідно з частино 3 статті 3 Закону замовник може використовувати електронну систему закупівель у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень, дотримуючись принципів здійснення публічних закупівель. Таким чином, розділом ІІ Інструкції визначено, що під час оголошення закупівлі в ЕСЗ розміщується інформація у тому числі і про предмет закупівлі, а також вимоги до предмета закупівлі;
3) керуючись нормами Закону, у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Відповідно, визначати аналоги та/або еквіваленти є правом Замовника, а не обов’язком.
З огляду на зазначене вище ані Закон, ані Інструкція не обмежує права замовника допорогової закупівлі встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги, які замовник вважає необхідними, у т.ч. з точки зору ефективності застосування та/або досвіду використання тієї чи іншої продукції (товару) у своїй діяльності, а також особливостей організації безпосередньо тих процесів, в яких така продукція використовується, з огляду на конкретні умови та обставини, за яких такі процеси відбуваються.
Слід зазначити, що Дана процедура закупівлі організовувалася та проводиться з врахуванням принципів максимальної економії та ефективності. Він є один із ключових принципів закупівель. При витрачанні бюджетних коштів Замовник усвідомлює необхідність економії, а тому зроблено зважений підхід до формування технічних вимог, оскільки: обладнання, яке функціонує в ДЗ «Республіканська клінічна лікарня МОЗ України» не перший рік налагоджене на роботу з даними матеріалами.
Статус вимоги:
Відхилено