-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
УПГГК 20Т-054: 24950000-8–Спеціалізована хімічна продукція (Інгібітор корозії для нафтопереробної промисловості)
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська мова. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: відповідно до документації.
Завершена
1 079 067.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 21 582.00 UAH
мін. крок: 2% або 21 582.00 UAH
Період оскарження:
31.07.2020 21:17 - 29.08.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
08f1a27d52cd4471810df08cb21a58cc
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-31-006812-c.a1
Назва:
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою UA-2020-07-31-006812-c Акціонерним товариством «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ» (далі – Замовник) було розпочато процедуру закупівлі: Код ДК021: «24950000-8 – СПЕЦІАЛІЗОВАНА ХІМІЧНА ПРОДУКЦІЯ (Інгібітор корозії для нафтопереробної промисловості)»
Згідно з Протоколом засідання тендерного комітету Акціонерним товариством «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ» в особі філії «Управління з переробки газу та промислового конденсату» від 01.10.2020р. за результатами розгляду тендерних пропозицій було прийнято рішення про невідповідність пропозиції ПП «НВФ СВК» тендерній документації та такою, що відхилена.
Однак, вважаємо дане рішення протиправним та незаконними, прийнятим з упередженою та суб`єктивною оцінкою тендерних пропозицій, виходячи з наступного.
Відповідно до змісту Протоколу засідання тендерного комітету від 01.10.2020 в якості підстави відхилення вказано, що: «Учасник процедури закупівлі не відповідає вимогам тендерної документації 7) Підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 Закону: 7.4. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАУКОВОВИРОБНИЧА ФІРМА СВК", код ЄДРПОУ: 20257936: - абзац 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону: учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Аргументація: Не відповідає наступним вимогам Тендерної документації: -п.1.2 ч. 1. Розділу ІІІ: Учасником надано в неповному обсязі копії документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника щодо підпису документів пропозиції, а саме не надано рішення щодо згоди на вчинення правочину загальними зборами учасників товариства або документів про вартість чистих активів товариства у разі у разі якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом правочину, не перевищує 50% вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу.»
При цьому, у п.1.2. Розділу ІІІ та додатку №2 до Тендерної документації Замовником викладені наступні вимоги: «Назва вимоги «Повноваження посадових осіб або представника учасника на підписання пропозиції та/або договору»:
Вимоги до оформлення:
Належить підписання документів, які входять до пропозиції/ договору;
Лист із зазначенням переліку документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника щодо підпису документів пропозиції та/або договору, зокрема таких, як: протокол засновників, або наказ про призначення, або довіреність (доручення) або будь-який інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи або представника учасника на підписання документів;
Заповнений опитувальник контрагента – юридичної особи/опитувальника фізичної особи – контрагента, що є додатками до цієї документації, із зазначенням посадових осіб або представників учасника, до повноважень яких належить підписання документів пропозиції та договору;
Копії документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника щодо підпису документів пропозиції та/або, зокрема таких, як: протокол засновників або наказ про призначення, або довіреність (доручення), або будь-який інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи або представника учасника на підписання документів пропозиції та/або договору.
У разі якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом правочину, перевищує 50% вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу, то рішення про надання згоди на вчинення такого правочину приймається виключно загальними зборами учасників товариства якщо інше не передбачено статутом товариства та рішення щодо вчинення такого правочину надається учасником в складі тендерної пропозиції.»
При відхиленні пропозиції Скаржника Замовник посилається на недотримання останньої вимоги, а саме: що у разі якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом правочину, перевищує 50% вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу, то рішення про надання згоди на вчинення такого правочину приймається виключно загальними зборами учасників товариства якщо інше не передбачено статутом товариства та рішення щодо вчинення такого правочину надається учасником в складі тендерної пропозиції.
Звертаємо Вашу увагу на те, що така вимога щодо нашого приватного підприємства є незаконною та дискримінаційною, з огляду на наступне.
Зокрема, зміст даної вимоги застосовується винятково для товариств з обмеженою та додатковою відповідальністю, акціонерних товариств.
Вимоги та обмеження, пов'язані із чистими активами, що пред’являються:
до АТ – містяться в Законі № 514 і ЦК;
до ТОВ і ТДВ – у Законі №2275;
Для приватних підприємств (далі – ПП) жодних вимог та обмежень, пов'язаних із розміром чистих активів не існує.
Також необхідно відзначити, що відповідно до ч.1ст. 1 ЗУ "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" №2275 цей Закон визначає правовий статус товариств з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю (далі - товариство), порядок їх створення, діяльності та припинення, права та обов’язки їх учасників.
Згідно зі ст.1 Закону України "Про акціонерні товариства" цей Закон визначає порядок створення, діяльності, припинення, виділу акціонерних товариств, їх правовий статус, права та обов'язки акціонерів.
Відтак норми даних законів не розповсюджуються та не регулюють статус приватних підприємств.
Разом з тим, під час подання тендерної пропозиції для участі в тендерній закупівлі, згідно умов тендерної документації, не передбачено окремо надання документів (розрахунків) про вартість чистих активів товариства у разі якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом правочину, не перевищує 50% вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу.
Згідно з ч. 11 статті 26 ЗУ "Про публічні закупівлі", яка має назву "Порядок подання тендерних пропозицій/пропозицій" документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Відповідно до розділу 5 Статуту ПП «НВФ СВК» відсутні будь-які обмеження повноважень директора щодо підписання угод.
Відтак оскаржуване рішення замовника прямо порушує ч. 11 статті 26 ЗУ "Про публічні закупівлі" та є незаконним.
Крім того Замовник 16.09.2020р. виклав/надіслав Учаснику – ПП «НВФ СВК» вимогу про усунення невідповідностей. Жодних зауважень з приводу необхідності надання рішення учасників щодо вчинення значного правочину Замовник не зазначав.
Відхиляючи пропозицію ПП "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА СВК" Замовник посилається на абзац 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону: учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Однак відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Вважаємо, що Замовник, висуваючи такі до учасників вимоги не врахував те, що жодних передбачених законодавством вимог щодо надання згоди виключно загальними зборами учасників товариства на вчинення значного правочину для приватних підприємств не існує. Дана вимога щодо приватних підприємств є невиконуваною та протизаконною.
Статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначені принципи здійснення закупівель, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
запобігання корупційним діям і зловживанням.
Кваліфікаційні вимоги, опубліковані в оголошенні про закупівлю є обов’язковими для всіх учасників. Ігнорування цих вимог учасниками, або надання переваг таким учасниками з боку замовника – є порушенням принципу недискримінації учасників, визначеного Законом України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» орган оскарження може прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі, та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати своє рішення.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 5, 18, 22, 26 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про наявність порушення порядку проведення процедури відкритих торгів UA-2020-07-31-006812-c з боку Замовника.
3. Скаргу ПП "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА СВК" задовольнити, зобов’язати Замовника скасувати Протокол розгляду тендерних пропозицій UA-2020-07-31-006812-c від 01.10.2020р. в частині відхилення тендерної пропозиції ПП "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА СВК".
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 06.10.2020 16:34
- Платіжне доручення.pdf 06.10.2020 17:27
- рішення від 08.10.2020 № 18943.pdf 08.10.2020 20:31
- інформація про перенесення від 21.10.2020 №16681.pdf 22.10.2020 10:52
- інформація про перенесення від 02.11.2020 № 17427pdf.pdf 03.11.2020 11:43
- інформація про резулятивну частину рішення від 04.11.2020 № 20515.pdf 05.11.2020 20:52
- рішення від 04.11.2020 № 20515.pdf 09.11.2020 23:05
- Лист АМКУ.doc 13.10.2020 16:33
- Лист.pdf 13.10.2020 16:33
- УПГГК 20Т-054 Скасування відхилення 03.12.20.docx 04.12.2020 13:44
- УПГГК 20Т-054 Скасування відхилення 03.12.20.docx 04.12.2020 13:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.10.2020 17:17
Дата розгляду скарги:
21.10.2020 10:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.10.2020 20:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.11.2020 23:05
Дата виконання рішення Замовником:
04.12.2020 13:49
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання частини 17 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" повідомляємо, що керуючись Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за №20515-р/пк-пз від 04.11.2020 р., Замовником було усунуто виявлені порушення та прийнято наступні рішення:
1. Скасувати рішення Тендерного комітету філії Управління з переробки газу та газового конденсату Акціонерного товариства «Укргазвидобування» (Протокол розгляду тендерних пропозицій №УПГГК 20П-054 від 30.09.2020 р.) в частині відхилення тендерної пропозиції ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА СВК", код ЄДРПОУ: 20257936, за процедурою закупівлі "УПГГК 20Т-054: 24950000-8–Спеціалізована хімічна продукція (Інгібітор корозії для нафтопереробної промисловості)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-07-31-006812-c.
2. Повернути на розгляд тендерну пропозицію ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА СВК", код ЄДРПОУ: 20257936, за процедурою закупівлі " УПГГК 20Т-054: 24950000-8–Спеціалізована хімічна продукція (Інгібітор корозії для нафтопереробної промисловості)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-07-31-006812-c.
Задовільнена:
Так
Скарга
Скасована
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
4ec8fbe55b9e437fb1ac0ed69059f49c
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-31-006812-c.a2
Назва:
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою UA-2020-07-31-006812-c Акціонерним товариством «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ» (далі – Замовник) було розпочато процедуру закупівлі: Код ДК021: «24950000-8 – СПЕЦІАЛІЗОВАНА ХІМІЧНА ПРОДУКЦІЯ (Інгібітор корозії для нафтопереробної промисловості)»
Згідно з Протоколом засідання тендерного комітету Акціонерним товариством «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ» в особі філії «Управління з переробки газу та промислового конденсату» від 01.10.2020р. за результатами розгляду тендерних пропозицій було прийнято рішення про невідповідність пропозиції ПП «НВФ СВК» тендерній документації та такою, що відхилена.
Однак, вважаємо дане рішення протиправним та незаконними, прийнятим з упередженою та суб`єктивною оцінкою тендерних пропозицій, виходячи з наступного.
Відповідно до змісту Протоколу засідання тендерного комітету від 01.10.2020 в якості підстави відхилення вказано, що: «Учасник процедури закупівлі не відповідає вимогам тендерної документації 7) Підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 Закону: 7.4. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАУКОВОВИРОБНИЧА ФІРМА СВК", код ЄДРПОУ: 20257936: - абзац 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону: учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Аргументація: Не відповідає наступним вимогам Тендерної документації: -п.1.2 ч. 1. Розділу ІІІ: Учасником надано в неповному обсязі копії документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника щодо підпису документів пропозиції, а саме не надано рішення щодо згоди на вчинення правочину загальними зборами учасників товариства або документів про вартість чистих активів товариства у разі у разі якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом правочину, не перевищує 50% вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу.»
При цьому, у п.1.2. Розділу ІІІ та додатку №2 до Тендерної документації Замовником викладені наступні вимоги: «Назва вимоги «Повноваження посадових осіб або представника учасника на підписання пропозиції та/або договору»:
Вимоги до оформлення:
Належить підписання документів, які входять до пропозиції/ договору;
Лист із зазначенням переліку документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника щодо підпису документів пропозиції та/або договору, зокрема таких, як: протокол засновників, або наказ про призначення, або довіреність (доручення) або будь-який інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи або представника учасника на підписання документів;
Заповнений опитувальник контрагента – юридичної особи/опитувальника фізичної особи – контрагента, що є додатками до цієї документації, із зазначенням посадових осіб або представників учасника, до повноважень яких належить підписання документів пропозиції та договору;
Копії документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника щодо підпису документів пропозиції та/або, зокрема таких, як: протокол засновників або наказ про призначення, або довіреність (доручення), або будь-який інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи або представника учасника на підписання документів пропозиції та/або договору.
У разі якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом правочину, перевищує 50% вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу, то рішення про надання згоди на вчинення такого правочину приймається виключно загальними зборами учасників товариства якщо інше не передбачено статутом товариства та рішення щодо вчинення такого правочину надається учасником в складі тендерної пропозиції.»
При відхиленні пропозиції Скаржника Замовник посилається на недотримання останньої вимоги, а саме: що у разі якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом правочину, перевищує 50% вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу, то рішення про надання згоди на вчинення такого правочину приймається виключно загальними зборами учасників товариства якщо інше не передбачено статутом товариства та рішення щодо вчинення такого правочину надається учасником в складі тендерної пропозиції.
Звертаємо Вашу увагу на те, що така вимога щодо нашого приватного підприємства є незаконною та дискримінаційною, з огляду на наступне.
Зокрема, зміст даної вимоги застосовується винятково для товариств з обмеженою та додатковою відповідальністю, акціонерних товариств.
Вимоги та обмеження, пов'язані із чистими активами, що пред’являються:
до АТ – містяться в Законі № 514 і ЦК;
до ТОВ і ТДВ – у Законі №2275;
Для приватних підприємств (далі – ПП) жодних вимог та обмежень, пов'язаних із розміром чистих активів не існує.
Також необхідно відзначити, що відповідно до ч.1ст. 1 ЗУ "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" №2275 цей Закон визначає правовий статус товариств з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю (далі - товариство), порядок їх створення, діяльності та припинення, права та обов’язки їх учасників.
Згідно зі ст.1 Закону України "Про акціонерні товариства" цей Закон визначає порядок створення, діяльності, припинення, виділу акціонерних товариств, їх правовий статус, права та обов'язки акціонерів.
Відтак норми даних законів не розповсюджуються та не регулюють статус приватних підприємств.
Разом з тим, під час подання тендерної пропозиції для участі в тендерній закупівлі, згідно умов тендерної документації, не передбачено окремо надання документів (розрахунків) про вартість чистих активів товариства у разі якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом правочину, не перевищує 50% вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу.
Згідно з ч. 11 статті 26 ЗУ "Про публічні закупівлі", яка має назву "Порядок подання тендерних пропозицій/пропозицій" документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Відповідно до розділу 5 Статуту ПП «НВФ СВК» відсутні будь-які обмеження повноважень директора щодо підписання угод.
Відтак оскаржуване рішення замовника прямо порушує ч. 11 статті 26 ЗУ "Про публічні закупівлі" та є незаконним.
Крім того Замовник 16.09.2020р. виклав/надіслав Учаснику – ПП «НВФ СВК» вимогу про усунення невідповідностей. Жодних зауважень з приводу необхідності надання рішення учасників щодо вчинення значного правочину Замовник не зазначав.
Відхиляючи пропозицію ПП "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА СВК" Замовник посилається на абзац 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону: учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Однак відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Вважаємо, що Замовник, висуваючи такі до учасників вимоги не врахував те, що жодних передбачених законодавством вимог щодо надання згоди виключно загальними зборами учасників товариства на вчинення значного правочину для приватних підприємств не існує. Дана вимога щодо приватних підприємств є невиконуваною та протизаконною.
Статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначені принципи здійснення закупівель, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
запобігання корупційним діям і зловживанням.
Кваліфікаційні вимоги, опубліковані в оголошенні про закупівлю є обов’язковими для всіх учасників. Ігнорування цих вимог учасниками, або надання переваг таким учасниками з боку замовника – є порушенням принципу недискримінації учасників, визначеного Законом України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» орган оскарження може прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі, та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати своє рішення.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 5, 18, 22, 26 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про наявність порушення порядку проведення процедури відкритих торгів UA-2020-07-31-006812-c з боку Замовника.
3. Скаргу ПП "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА СВК" задовольнити, зобов’язати Замовника скасувати Протокол розгляду тендерних пропозицій UA-2020-07-31-006812-c від 01.10.2020р. в частині відхилення тендерної пропозиції ПП "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА СВК".
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 06.10.2020 16:38
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
06.10.2020 16:38