-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
електротовари для світлофорів
Завершена
600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження:
31.07.2020 09:47 - 20.09.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дискримінаційні вимоги в ТД
Номер:
4aba96ac863b465fa48bff06e2808bd8
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-31-000196-b.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги в ТД
Скарга:
В Технічному завданні у додатку 4 до Тендерної документації (надалі — ТД - надається) Замовником встановлено вимоги, які спрямовані для закупівлі світлофорів під конкретного постачальника, навіть не зважаючи на те що надані їм вимоги до предмету закупівлі суперечать всім державним нормативно правовим актам, які регламентують вимоги до предмету закупівлі — світлофорів та вимог до їх експлуатації, а також порушує вимогу Закону України “Про публічні закупівлі” статтю 23, частину 4, що технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретний процес що характеризує продукт певного суб'єкта господарювання.
Технічне завдання Замовника надає технічні вимоги не тільки під конкретного виробника, а також порушує вимоги національного стандарту ДСТУ 4092-2002, вимоги котрого обов'язкові для всіх світлофорів які використовуються в Україні, тим самим встановлюючи дискримінаційні вимоги до інших виробників та постачальників світлофорів, чия діяльність знаходиться в межах нормативно-правової бази України, тому виконати ці неправомірні вимоги вони не можуть.
Витяг ДСТУ 4092-2002
по-перше — вказані в технічному завданні вимоги до доминатні довжини хвилі зеленого кольору не відповідають вимогам п. 5.1.3 таблиця 6 ДСТУ 4092-2002, а саме:
- в ТД — зелений 505±5nm в ДСТУ 4092-2002 - 510-560 нм
Витяг з технічного завдання додатку 4 ТД
Витяг ДСТУ 4092-2002
по-друге — вказані в технічному завданні інсталяційні розміри світлофорів вказують на їх не відповідність вимогам п. 4.5 ДСТУ 4092-2002, згідно стандарту відстань між геометричними осями розсіювачів світлофорів з діаметром 200 мм повинне бути — 275+10 мм. В свою чергу Замовник вимагає цей параметр значно менше, просте арифметична дія вказуєна показник — 250 мм. (висота секції 250 мм як раз є відстанню двох осей секцій світлофорів).
Витяг з технічного завдання додатку 4 ТД
Витяг ДСТУ 4092-2002
Більш того, не зрозуміле таке конкретне вказання Замовником на кількость світлодіодів в кожному світловому модулі світлофорів, це конструктивне рішення виробника світлофорів, головне щоб світло-технічні характеристики світлофорів відповідали вимогам нормативних документів та якісно виконували свою функцію регулювання дорожнім рухом. Тем більше, що жодним регламентним документом або стандартом кількість таких світлодіодів в світлофорах не регулюється. Також, як не регулюється жодним чином інтенсивність світла в лічильниках часу, тому не зрозуміле бажання Замовника на такий конкретний показник — 320 cd.
Не зрозуміло, як буде використовувати Замовник світлофори з частотою напруги 50/60HZ, тобто, Замовник дозволяє в своєму технічному завданні постачання світлофорів з робочою частотою 60 Гц, тому не зрозуміло як вони будуть працювати, якщо в Україні відповідно вимог ДСТУ EN 50160-2014, частота напруги знаходиться в межах 50 Гц ±6% - максимум.
Витяг ДСТУ EN 50160-2014
Таким чином, таке трактування Замовником вимог технічного завдання, чітко вказує на те, що виконати його зможуть тільки представники одного конкретного виробника. Інші постачальники та виробники світлофорів, як українські так і закордонні, прийняти участь в даних торгах не зможуть, тому що, всі світлофори які використовуються, виробляються та імпортуються, відповідають вимогам стандартів ДСТУ 4092-2002 та ДСТУ EN 12368:2017, які діють в Україні та обов'язкові до виконання, і не можуть відповідати цим неправомірним вимогам.
Такі дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до інших потенційних учасників торгів, такими що зменшують конкуренцію та порушують законні права Скаржника, перешкоджаючи йому сприйняти участь в цієї закупівлі. Що не відповідає вимогам статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Враховуючи вищенаведене, керуючись статтею 18 Закону України «Про здійснення державних закупівель»
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу Скаржника до розгляду.
2. Визнати у тендерній документації наявність вимог, що порушують законодавство у сфері публічних закупівель та законні інтереси і права Скаржника.
3. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме:
- виключити всі дискримінаційні вимоги з технічного завдання додатку 4 ТД та привести його до відповідності вимогам нормативних документів ДСТУ 4092-2002 та/або ДСТУ EN 12368:2017
Додатки:
1. Тендерна документація процедури закупівлі;
2. Витяг ДСТУ 4092-2002;
3. Витяг ДСТУ EN 50160-2014;
Директор А.В. Хрущ
що разом з предметом закупівлі світильниками для зовнішнього освітлення потрібно надати вбудований в світильник - керуючий пристрій, а в пункті 12 вказана вимога про наявність в конструкції світильника роз’єму NEMA 7pin. Такими своїми діями, Замовник намагається ввести всіх в оману, стверджуючи про те що керуючий пристрій є ВБУДОВАНИМ в світильник. Наявність роз’єму NEMA свідчить, що керуючий пристрій з'єднується зі світильником, якраз через цей роз'єм та є окремим предметом закупівлі і жодним чином не може вважатись конструктивним елементом світильника. (роз'яснювальний лист — надається). А надання в ТЗ зі змінами, вимог до СИСТЕМИ КЕРУВАННЯМ СВІТИЛЬНИКОМ з використанням мереж мобільної передачі даних(GPRS/GSM і UMTS) або Інтернету, вказує на те що цей пристрій відноситься до мережевих операційних систем.
Згідно ДК 021-2015 - світильники відносяться до коду CPV 31520000-7 — світильники та освітлювальна арматура, а окремі пристрої керування світильниками через мережі мобільної передачі даних до коду СPV 32420000-3 мережеве обладнання. Таким чином, відповідно до Наказу МРЕТ № 454 від 17.03.2016 вони не можуть бути об’єднані до одної процедури закупівлі, так як не збігаються за показниками четвертої цифри Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015.
Враховуючи на те, що в пункті 11 ТЗ зі змінами відсутній перелік стадартних протоколів, які можуть використовуватись для управляння світильником, а перелік стандартних протоколів дуже великий, тому наявність в світильнику керуючого пристрою, який в першу чергу відноситься до системи складової частини керуючої системи, унеможливлює підібрати еквівалент без визначення типу системи керування. Речення в пункті 11 -“Керування по 1-10В або Dali” не стосується управління світильником, ця вимога стосується керуючого пристрою і те яким чином може відбуватись керування драйвером світлодіодним в світильнику.
Тому таке порушення нормативно-правових вимог є дискримінаційним до учасників, у тому числі до Скаржника, які бажають але не можуть цього зробити з вищеназваних причин. Підтвердженням такого висновку Скаржника, служить те що відкриті торги UA-2020-02-17-002628-a, на закупівлю світильників з аналогічними технічними, якісними та кількісними характеристиками, не відбулися з причини подання тендерної пропозиції тільки одним учасником. Але ж не звертаючи уваги на це, Замовник знову оголошує торги, на тих саме умовах.
Вважаємо, що включення до вимог тендерної документації на закупівлю світильників (код CPV 31520000-7) предмету закупівлі за іншим кодом (СPV 32420000-3), а саме керуючого пристрою, є порушенням вимог нормативно-правових документів та потребує вилучення цього включення з умов тендерної документації, як такого що не відповідає принципам - недискримінації учасників і відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які викладені в статті 3, положення частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону.
2. В ТЗ зі змінами в пункті 37 та в ТД у розділі Результати торгів та укладання договору про закупівлю, в частині 3 Проект договору про закупівлю вказана вимога: “... і переможець надає один зразок товару (світильник) Замовнику до 5 к.д, якщо зразок не відповідає умовам тендерної документації зі змінами, розглядається пропозиція наступного учасника.” Тобто, для того що б перейти до розгляду пропозиції наступного учасника, Замовнику на незрозумілих підставах необхідно відхилити пропозицію учасника, якого вже визнано переможцем торгів.
Дана вимога Замовника є такою, що порушує Закон і не відповідає принципам відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, а саме може привести до незаконного відхилення тендерної пропозиції Скаржника і тим самим порушити його законні права.
Відповідно до пункту 2, частини 1, статті 30 Закону України “Про публічні закупівлі” (надалі Закону) - Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо переможець:
- відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та
- не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону;.
Згідно пункту 30 частини першої статті 1 Закону - тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Відповідно до частини першої статті 25 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Крім того, зразки не можуть бути складовою частиною тендерної пропозиції та Замовник не може відхилити тендерну пропозицію учасника на підставі пункту 4 частини 1 статті 30 Закону як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації.
У відповідності до Узагальненої практики Колегії АМК України, є прецедентні рішення за № 6206-р/пк-пз від 20.05.2019 р., частина 1 ( UA-2019-04-17-001165-с) та № 8091-р/пк-пз від 09.08.2018 р., частина 2 (UA-2018-06-27-000946-b), які винесені Постійно діючою колегією АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель.
Вважаємо, що дану вимогу про надання зразку світильника необхідно видалити з умов тендерної документації, як таку що не відповідає принципам - відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель і об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, які викладені в статті 3, положення частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМК України.PDF 07.08.2020 15:14
- Тендерна документація ДК 0212015 _ Світлофорні об_єкти (1).pdf 07.08.2020 15:14
- Витяг з ДСТУ 4092.pdf 07.08.2020 15:14
- Витяг з ДСТУ EN 50160-2014.pdf 07.08.2020 15:14
- Скарга до АМК України док.doc 14.08.2020 10:50
- Відповідь на скаргу 10.08.2020 16:46
- лист 20.08.2020 09:28
- рішення від 11.08.2020 № 15307 + лист Замовнику .pdf 11.08.2020 19:02
- рішення від 11.08.2020 № 15307 + лист Замовнику .pdf 11.08.2020 19:02
- інформація про перенесення розгляду скарги № 12944.pdf 21.08.2020 11:33
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.09.2020 № 16727.pdf 07.09.2020 17:38
- рішення від 04.09.2020 № 16727.pdf 09.09.2020 20:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.08.2020 16:04
Дата розгляду скарги:
20.08.2020 15:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.08.2020 19:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.09.2020 20:31
Дата виконання рішення Замовником:
25.09.2020 09:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Протокол засідання тендерного комітету
Міського центру „Благоустрій” м. Білгород-Дністровського, Одеської області
№ 24 від «10» вересня 2020 р.
ПРИСУТНІ: Начальник Міського центру «Благоустрій»,
Голова тендерного комітету
Мальцев І.В. ___________ ____
(посада, прізвище, ініціали)
Бухгалтер Міського центру «Благоустрій»,
Відповідальний секретар тендерного комітету
Мартинова А.Ф.
(посада, прізвище, ініціали)
Члени тендерного комітету:
Економіст Міського центру «Благоустрій»,
Відповідальний секретар тендерного комітету
Драчук О.М. _____________ ____
(посада, прізвище, ініціали)
Енергетик Міського центру «Благоустрій»
Сорочан В.А. ____
(посада, прізвище, ініціали)
Начальник ДЕД Міського центру «Благоустрій»
Кошельник І.І._____________________
(посада, прізвище, ініціали)
Порядок денний: 1. Керуючись ст.24 Закону України “Про публічні закупівлі” вносяться зміни до тендерної документації на закупівлю Електротовари для світлофорів (Код ДК 021:2015 - 34996100 - 6 - Світлофори), яка була оголошена 31.07.2020 року — ідентифікатор закупівлі UA-2020-07-31-000196-b
Слухали: Секретар тендерного комітету Мартинова Альбіна Федорівна, повідомила, що з митою усунення порушень внести зміни до тендерної документації в Додатку №4 до тендерної документації «Технічне завдання» за процедурою закупівлі Електротовари для світлофорів (Код ДК 021:2015 - 34996100 - 6 - Світлофори), яка була оголошена 31.07.2020 року — ідентифікатор закупівлі UA-2020-07-31-000196-b і викласти тендерну документацію у вигляді нової редакції на закупівлю: Електротовари для світлофорів (Код ДК 021:2015 - 34996100 - 6 - Світлофори), яка була оголошена 31.07.2020 року — ідентифікатор закупівлі UA-2020-07-31-000196-b
Голосували: 1. За внесення змін в Додаток № 4 Тендерної документації «Технічне завдання» за процедурою закупівлі Електротовари для світлофорів (Код ДК 021:2015 - 34996100 - 6 - Світлофори), яка була оголошена 31.07.2020 року — ідентифікатор закупівлі UA-2020-07-31-000196-b і оприлюднення їх відповідно до ч.1 ст. 4 Закону.
Мальцев І.В. - «ЗА»
Мартинова А.Ф. - «ЗА»
Драчук О.М. - «ЗА»
Сорочан В.А. - відпустка
Кошельник І.І. - «ЗА»
Рішення прийняте одноголосно
Вирішили: 1. Затвердити зміни в Додатоку № 4 Тендерної документації «Технічне завдання» за процедурою закупівлі Електротовари для світлофорів (Код ДК 021:2015 - 34996100 - 6 - Світлофори), яка була оголошена 31.07.2020 року — ідентифікатор закупівлі UA-2020-07-31-000196-b і оприлюднення їх відповідно до ч.1 ст. 4 Закону.