-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Шкільні меблі (парта/стіл учнівський, стілець учнівський, відкрита шафа для зберігання засобів навчання, стіл, стілець для вчителя)
Торги не відбулися
708 436.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 543.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 543.00 UAH
Період оскарження:
29.07.2020 16:43 - 13.09.2020 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга щодо дискваліфікації учасника та прийняття рішення про визначення переможця від 27.11.2020
Номер:
dd8147d65f6b4a4e83dcbb714fe3a7ce
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-29-002108-a.b4
Назва:
Скарга щодо дискваліфікації учасника та прийняття рішення про визначення переможця від 27.11.2020
Скарга:
Скарга
щодо дискваліфікації учасника та прийняття рішення про визначення переможця
конкурсних торгів
«29» липня 2020 року Територіальний відділ освіти Олександрівського району департаменту освіти і науки Запорізької міської Ради (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю Шкільних меблів (парта/стіл учнівський, стілець учнівський, відкрита шафа для зберігання засобів навчання, стіл, стілець для вчителя) та 04.08.2020 і 09.09.2020 року здійснив уточнення до тендерної документації.
«01» жовтня 2020 року відповідно до Протоколу розгляду тендрених пропозицій № 96 Замовник визнав переможцем конкурсних торгів АТ «Новий Стиль» та опублікував намір укласти договір.
02 жовтня 2020 року ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА «МЕБЛІБУД» була подана Замовнику вимога в якій вони просили скасувати рішення про визнання ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "НОВИЙ СТИЛЬ" переможцем процедури закупівлі мотивуючи це відсутність сертифікатів відповідності, передбачених в тендерній документації стосовно предмету закупівлі, у тому числі відповідність продукції ГОСТ 11015-93.
06.10.2020 року Замовником була розглянута Вимога ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА «МЕБЛІБУД» та надана відповідь, що у складі тендерної пропозиції Учасник № 3 - ПАТ «НОВИЙ СТИЛЬ» (як виробник меблів) надав сертифікати відповідності на продукцію ( парта/стіл учнівський, стілець учнівський, тощо ) в яких вказано, що продукція відповідає вимогам ДСТУ 22046:2004 ( ГОСТ 11015-93)
«09» жовтня 2020 року учасник конкурсних торгів ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА «МЕБЛІБУД» подав до Антимонопольного комітету України скаргу щодо рішень Замовника з вимогою скасувати рішення про визнання АТ «Новий Стиль» переможем закупівлі. За результатами розгляду вказаної скарги Антимонопольний комітет України постановив рішення № 20655-р/пк-пз від 06.11.2020 року, яким зобов’язав Територіальний відділ освіти Олександрівського району департаменту освіти і науки Запорізької міської Ради скасувати рішення про визначення АТ «Новий Стиль» переможцем процедури закупівлі ДК 021:2015: 39160000-1 Шкільні меблі, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-07-29-002108-a. Зазначене Рішення Антимонопольного комітету України знаходиться на стадії оскарження в судовому порядку.
«14» листопада 2020 року згідно з протоколом розгляду тендрених пропозицій №107 Замовник відхилив тендерну пропозицію АТ «Новий Стиль», дискваліфікувавши учасника.
«17» листопада 2020 року згідно з протоколом розгляду тендерних пропозицій №109 Замовник після проведення перекваліфікації визнав переможцем та опублікував намір укласти договір з ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА «МЕБЛІБУД».
Рішення Замовника, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій №107 від 14.11.2020 року, ґрунтувалися на твердженні, що всупереч вимогам п.6 розділу III тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Учасник пропонує товар, що не відповідає технічним вимогам, а саме: у складі тендерної пропозиції Учасника – ПрАТ «НОВИЙ СТИЛЬ» відсутні сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ГОСТ 11015-93, ГОСТ 11016 -93, ГОСТ 18666-95 та ДСТУ 4414:2005, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації. АТ «Новий Стиль» не погоджується з вказаним рішенням Замовника, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій №107 від 14.11.2020 року, , а також вважає рішення Замовника про визнання переможцем процедури закупівлі ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА «МЕБЛІБУД» незаконним та таким, що підлягає скасуванню.
1. По-перше, вважаємо, що рішення про дискваліфікацію АТ «Новий Стиль» прийняте з порушення Закону України «Про публічні закупівлі», необґрунтоване та незаконне з огляду на таке.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження документів, з урахуванням вимог статті 26 Закону.
Технічна частина: - інформація та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі згідно з переліком, визначеним у п.6 розділу ІІІ тендерної документації.
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Документації зазначено, зокрема: - відповідність вимогам ДСТУ ГОСТ 11015-93.
Копія сертифікату відповідності даному ДСТУ подається у складі тендерної пропозиції і повинні бути дійсні на весь період поставки. - відповідність вимогам ГОСТ 11016-93.
Копія сертифікату відповідності даному ДСТУ подається у складі тендерної пропозиції і повинні бути дійсні на весь період; - відповідність вимогам ГОСТ 18666-95.
Копія сертифікату відповідності даному ДСТУ подається у складі тендерної пропозиції і повинні бути дійсні на весь період поставки; - відповідність вимогам ДСТУ 4414:2005.
Копія сертифікату відповідності даному ДСТУ подається у складі тендерної пропозиції і повинні бути дійсні на весь період поставки; - відповідність вимогам ДСТУ 19917:2016.
Копія сертифікату відповідності даному ДСТУ подається у складі тендерної пропозиції і повинні бути дійсні на весь період поставки.
АТ «Новий Стиль» на виконання умов Тендерної документації надав у складі Пропозиції наступні документи, зокрема:
- сертифікат відповідності № UA.ХОДС.07.0337-19 на відповідність вимогам ДСТУ ГОСТ 16371:2016;
- сертифікат відповідності № UA.ХОДС.07.0641-18 на відповідність вимогам ДСТУ ГОСТ 19917:2016;
- сертифікат відповідності № UA.ДС-01.0035-19 на відповідність вимогам ДСТУ ГОСТ 22046:2004;
Окрім цього положення тендерної документації (п.1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) містили положення, що Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Також тендерна документація (п.6 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні Технічне завдання щодо закупівлі (технічна специфікація) розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції)) містила положення, що у разі не надання будь-якого вищезазначеного документу необхідно надати лист-пояснення із зазначенням законодавчих актів щодо його відсутності.
Отже, виходячи з зазначених положень тендерної документації у разі наявності документів, які не передбачені діючим законодавством їх надання з боку учасників тендеру є необов’язковим та не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції.
В свою чергу АТ «НОВИЙ СТИЛЬ» на виконання вищевказаних умов тендерної документації надав у складі тендерної пропозиції Довідку від ДП «Харківстандартметрологія» від 17.09.2020 року вих. № 07/134 в якому було зазначено, що меблі на відповідність вимогам ДСТУ 4414:2005 «Меблі за індивідуальним замовленням», а також ГОСТ 18666-95 «Шафи для навчальних посібників» продукції, яка виготовляється АТ «НОВИЙ СТИЛЬ»: парта/стіл учнівський; стілець учнівський; відкрита шафа для зберігання засобів для навчання; стіл; стілець для вчителя не підлягають обов’язковій сертифікації в Україні в зв’язку з втратою чинності Декрету КМУ № 46-93 від 10.05.1993 р.
Тобто, діючим законодавством України не передбачено обов’язкове отримання сертифікатів відповідності на відповідність парти/стільця учнівського; стільця учнівського; відкритої шафи для зберігання засобів для навчання; столу; стільця для вчителя вимогам ДСТУ 4414:2005 «Меблі за індивідуальним замовленням», а також ГОСТ 18666-95 «Шафи для навчальних посібників».
Тому надання зазначених сертифікатів відповідності є необов’язковим для учасників тендеру та не може бути підставою для підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Приймаючи до уваги вищенаведене ненадання з боку АТ «НОВИЙ СТИЛЬ» копій сертифікатів відповідності на відповідність парти/стільця учнівського; стільця учнівського; відкритої шафи для зберігання засобів для навчання; столу; стільця для вчителя вимогам ДСТУ 4414:2005 «Меблі за індивідуальним замовленням», а також ГОСТ 18666-95 «Шафи для навчальних посібників» не може виступати підставою для відхилення тендерної пропозиції АТ «НОВИЙ СТИЛЬ», що тягне за собою неправомірність Рішення Замовника щодо дискваліфікації учасника АТ «НОВИЙ СТИЛЬ» від 14.11.2020 року.
Окрім цього слід зазначити, що Учасник АТ «НОВИЙ СТИЛЬ» не дивлячись на відсутність законодавчих підстав для проведення сертифікації свої продукції, як прямий виробник предмету закупівлі пройшов добровільну сертифікацію та отримав сертифікати відповідності на ДСТУ ГОСТ 16371:2016 (ГОСТ 16371-2014 IDT) «Меблі ЗТУ», ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ ГОСТ 19917:2016, копії яких були надані у складі тендерної пропозиції.
Також АТ «НОВИЙ СТИЛЬ» на виконання п.6 розділу ІІІ Тендерної документації надав Лист пояснення в якому повідомив, що у складі тендерної пропозиції надав еквівалентні сертифікати відповідності на деякі товари, а саме:
для товару «Відкритої шафи для зберігання засобів навчання» Учасник надає копію Сертифікату відповідності № UA. ХОДС. 07.0337-19 від 11.07.2019 року на меблі побутові та громадських приміщень згідно з 6 додатками Код ДКПП 31.01.1 на відповідність ДСТУ ГОСТ 16371:2016 (ГОСТ 16371-2014 IDT) «Меблі ЗТУ» (п. 2.2.29, 2.2.230, 2.3.1.1, 2.4), як еквівалент вимоги Замовника надати ГОСТ 18666-95 «Шкаф для учебних пособий»
для товару «Стіл» Учасник надає копію Сертифікату відповідності № UA. ХОДС. 07.0337-19 від 11.07.2019 року на меблі побутові та громадських приміщень згідно з 6 додатками Код ДКПП 31.01.1 на відповідність ДСТУ ГОСТ 16371:2016 (ГОСТ 16371-2014 IDT) «Меблі ЗТУ» (п. 2.2.29, 2.2.230, 2.3.1.1, 2.4), як еквівалент вимоги замовника надати Відповідність вимогам ДСТУ 4414:2005 «Меблі за індивідуальним замовленням», та підтверджує відповідність міцності та розмірів меблів (так як має посилання на ДСТУ ГОСТ 16371:2016).
Отже, не можна ставити у залежність відсутність з боку АТ «Новий Стиль» оскарження вимог тендерної документації щодо необхідності надавати сертифікати відповідності, оскільки сама по собі сертифікація меблевої продукції є добровільною та на даний момент жодним нормативно-правовим актом України не визначена обов'язковість сертифікації меблевої продукції та матеріалів для її виготовлення, а тому відсутність таких документів, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних осіб у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення Замовником.
Таким чином, вважаємо, що дискваліфікація Замовником АТ «Новий Стиль» є протиправною та такою, що суперечить положенням тендерної документації, а отже підлягає скасуванню.
2. По- друге, вважаємо, що рішення Замовника про визнання переможцем закупівлі ТОВ Меблева фабрика "Меблібуд" є таким, що суперечить чинному законодавству, оскільки документи подані у складі пропозиції не відповідали тендерній документації та були замінені на порталі публічних закупівель врозріз законодавчим вимогам.
Відповідно до пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації, яким встановлено Перелік документів, що мають бути подані учасником у складі своєї тендерної пропозиції для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, зокрема Довідка про виконання аналогічного(их) договору(ів) з постачання товару, що є предметом закупівлі. До довідки додаються: відгук(и) від замовника (ів) про належне виконання учасником договору(ів), зазначених у довідці (відгук надається на бланку замовника, що містить найменування замовника, із зазначенням дати та номеру договору, на який надано відгук, та інформації про належне виконання договору, завірений підписом уповноваженої особи замовника, не більше десятиденної давнини відносно дати розкриття пропозицій.
У складі пропозиції ТОВ Меблева фабрика "Меблібуд" був наданий лист-відгук від 14.08.2020 року № 682, що не відповідає вказаній вимозі тендерної документації, оскільки дати розкриття пропозиції складає 21.09.2020 року згідно інформації з сайту Прозорро https://my.zakupki.prom.ua/cabinet/purchases/state_purchase/view/18202829 , тобто дата передбаченого відгуку до довідка про виконання аналогічних договорів не могла бути раніше 10.09.2020. Проте, ТОВ Меблева фабрика "Меблібуд" була висунута вимога про усунення порушення, за результатами якої 17.11.2020 лист-відгук був замінений новим з датою від 18.09.2020 № 810.
Вважаємо, що така заміна документів на майданчику для закупівель була здійснена врозріз закону, оскільки на момент розкриття тендрених пропозицій документи ТОВ Меблева фабрика "Меблібуд" були такими, що не відповідають вимогам тендерної документації, а отже при перекваліфікації цей учасник не міг бути визнаний переможцем. Тому рішення про визначення переможцем ТОВ Меблева фабрика "Меблібуд" є незаконним.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "НОВИЙ СТИЛЬ" зазначене у протоколі розгляду тендерних пропозицій № 107 від 14.11.2020 року та всі наступні рішення, включаючи рішення про визначення переможцем ТОВ МЕБЛЕВА ФАБРИКА "МЕБЛІБУД" зазначене у протоколі № 109 від 17.11.2020 року.
Додатки:
1. Платіжне доручення _________ року - докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету;
2. Копія Наказу про переведення на іншу роботу № 2008/13763- о/с від 28.11.2008 року;
3. Копія Наказу № 2020/389/1к/ти від 16.10.2020 року
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга щодо дискваліфікації учасника та прийняття рішення про визначення переможця від 27.11.2020.pdf 27.11.2020 15:04
- Рішення від 01.12.2020 № 22190 (+лист Замовнику).pdf 01.12.2020 22:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.12.2020 № 22880.pdf 11.12.2020 14:54
- Рішення від 10.12.2020 № 22880.pdf 15.12.2020 22:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.11.2020 15:47
Дата розгляду скарги:
10.12.2020 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.12.2020 22:13
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
15.12.2020 22:27
Скарга
Виконана замовником
Оскарження визначення переможця
Номер:
6b64fe29e2cf4a58830f9329f4d1080f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-29-002108-a.a3
Назва:
Оскарження визначення переможця
Скарга:
Вимагаємо відмінити рішення про визнання переможцем закупівля ПрАТ "Новий стиль" через невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга чернетка.docx 09.10.2020 11:51
- Платіжне доручення.pdf 09.10.2020 14:03
- Рішення АМКУ № 8810-рпк-пз від 06.05.2020р.pdf 09.10.2020 14:03
- СКАРГА АМКУ від 09.10.2020.pdf 09.10.2020 14:03
- рішення від 13.10.2020 № 19152 + лист Замовнику .pdf 13.10.2020 21:08
- інформація про перенесення розгляду скарги № 16853.pdf 26.10.2020 10:56
- інформація про перенесення від 04.11.2020 № 17622.pdf 05.11.2020 13:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.11.2020 № 20655.pdf 09.11.2020 21:32
- рішення від 06.11.2020 № 20655.pdf 12.11.2020 00:29
- пояснення 16.10.2020 13:44
- пояснення лист 16.10.2020 13:44
- Протокол розгляду тендерних пропозицій 12.11.2020 11:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.10.2020 12:26
Дата розгляду скарги:
23.10.2020 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.10.2020 21:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.11.2020 00:29
Дата виконання рішення Замовником:
12.11.2020 11:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії
Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері
публічних закупівель від 06.11.2020 № 20655-р/пк-пз виконано (протокол засідання тендерного комітету від 12.11.2020 № 106)
Вимога
Є відповідь
Невідповідність пропозиції учасника ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "НОВИЙ СТИЛЬ", якого визнано переможцем відкритих торгів, умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
Номер:
a1c1246ae7024103b9dbc054582db9b0
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-29-002108-a.a2
Назва:
Невідповідність пропозиції учасника ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "НОВИЙ СТИЛЬ", якого визнано переможцем відкритих торгів, умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
Вимога:
Відповідно до розділу 3 п.6 тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції, у технічному завданні (технічній специфікації), має надати:
1) копію сертифікату відповідності ДСТУ ГОСТ 11015-93 (Парта/Стіл учнівський) дійсний на весь період поставки;
2) копію сертифікату відповідності ГОСТ 11016-93 (Стілець учнівський) дійсний на весь період поставки;
3) копію сертифікату відповідності ГОСТ 18666-95 (Відкрита шафа для зберігання засобів навчання) дійсний на весь період поставки;
4) копію сертифікату відповідності ДСТУ 4414:2005 (Стіл) дійсний на весь період поставки.
Відповідно до абзацу 3 п.1 Наказу МОН № 143 від 07.02.2020 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 березня 2020 р. за № 258/3454: «Вимоги до меблів визначаються відповідно до санітарного законодавства та національних стандартів України ДСТУ 22046:2004 «Меблі для навчальних закладів. Загальні технічні умови», ГОСТ 11015-93 (ИСО 5970-79) «Столи учнівські. Типи і функціональні розміри».» Тобто, у тендерній документації замовника та у вище вказаному Наказі МОН вказано, що на «Парта/Стіл учнівський» має бути сертифікат відповідності ДСТУ ГОСТ 11015-93.
Пропозиція учасника ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "НОВИЙ СТИЛЬ", якого замовник визнав переможцем відкритих торгів, не містить жодного з вище вказаних сертифікатів відповідності.
Також, зауважуємо, що з аналогічного питання наявне рішення Антимонопольного комітету України № 8810-р/пк-пз від 06.05.2020р., у якому орган оскарження зазначає, що пропозиція учасника-переможця має відповідати тендерній документації в повному обсязі. Якщо у тендерній документації передбачені сертифікати відповідності на товар, вони мають бути надані у пропозиції. Якщо учасник вважає певні умови тендерної документації незаконними, він має право їх оскаржити. Відсутність оскарження умов тендерної документації свідчить про те, що учасник повністю погоджується с умовами тендерної документації та зобов’язується надати пропозицію у повній відповідності з тендерною документацією. В іншому випадку, пропозиція не буде відповідати тендерній документації та має бути відхилена відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”(рішення АМКУ № 8810-р/пк-пз від 06.05.2020р. додається).
Отже, пропозиція учасника ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "НОВИЙ СТИЛЬ", якого замовник визнав переможцем відкритих торгів, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до ч.1 ст. 31 Закону України “Про публічні закупівлі”, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи все викладене, вимагаємо скасувати рішення про визнання ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "НОВИЙ СТИЛЬ" переможцем процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога від 02.10.20.pdf 02.10.2020 17:13
- Рішення АМКУ № 8810-рпк-пз від 06.05.2020р.pdf 02.10.2020 17:13
Дата подачі:
02.10.2020 17:13
Вирішення:
Відповідно до п.1 Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи, затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України № 143 від 07.02.2020р., вимоги до меблів визначаються відповідно до санітарного законодавства та національних стандартів України ДСТУ 22046:2004 «Меблі для навчальних закладів. Загальні технічні умови», ГОСТ 11015-93 (ИСО 5970-79) «Столи учнівські. Типи і функціональні розміри».
У складі тендерної пропозиції Учасник № 3 - ПАТ «НОВИЙ СТИЛЬ» (як виробник меблів) надав сертифікати відповідності на продукцію ( парта/стіл учнівський, стілець учнівський, тощо ) в яких вказано, що продукція відповідає вимогам ДСТУ 22046:2004 ( ГОСТ 11015-93).
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Номер:
9e41407140864c9dbb479efebf78d631
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-29-002108-a.a1
Назва:
Скарга
щодо порушення законодавства та встановлення замовником
дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Скарга:
Скарга
щодо порушення законодавства та встановлення замовником
дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
«29» липня 20220 року Територіальний відділ освіти Олександрівського району департаменту освіти і науки Запорізької міської Ради (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю Шкільних меблів (парта/стіл учнівський, стілець учнівський, відкрита шафа для зберігання засобів навчання, стіл, стілець для вчителя) та 04.08.2020 року здійснив уточнення до тендерної документації.
Ознайомившись з Тендерною документацією (Далі — Документація), з врахуванням внесених в неї 04.08.2020 року уточнень, АТ «НОВИЙ СТИЛЬ» виявив в ній вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та обмежують конкуренцію, а саме:
1. У Розділі І. Загальні положення п.4.4. встановлені строки поставки товару – до 31 серпня 2020 року. Також Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції п.6 пп.3 3. містить аналогічні строки: товар має бути поставлений в повному обсязі – до 31 серпня 2020 року включно.
При цьому Розділом І. Загальні положення п. 4.3. встановлені, що місцем поставки товарів є навчальні заклади м. Запоріжжя (визначено у Додатку 4 до тендерної документації), кількістю 640 шт.
Розділ IV. Подання та розкриття тендерної пропозиції п. 1. встановляє кінцевий строк подання тендерних пропозицій:
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 14.08.2020 до 17:00
Початок аукціону встановлено на 17 серпня 2020 року о 13:44
Розділ V. Оцінка тендерної пропозиції п. 2 встановлює строки розгляду тендерної пропозиції, а саме: строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Отже, згідно умов документації тендерний комітет буде розглядати тендерну пропозицію протягом 5 робочих днів, а отже рішення про визначення переможця (намір укласти договір) буде прийняте Замовником до 21 серпня 2020 року.
При цьому слід зауважити, що визначення переможцем (наміру укласти договір) до цієї дати може відбутись за умови, якщо Замовником строк розгляду тендерної пропозиції не буде продовжений до 20 робочих днів.
Тобто, з ймовірної дати визначення Замовником переможця (наміру укласти договір) (21.08.2020 р.) до кінцевого строку поставки товару (31.08.2020 р.) залишається 5 робочих днів.
Протягом такого скороченого строку учасник, який є виробником меблів повинен:
- Виготовити товар згідно технічного опису та умовам тендерної документації, а саме Парта/стіл учнівський/ДК 021:2015: 39160000-1 Шкільні меблі - 300 шт.; Стілець учнівський/ДК 021:2015: 39160000-1 Шкільні меблі - 300 шт.; Відкрита шафа для зберігання засобів навчання/ДК 021:2015: 39160000-1 Шкільні меблі - 20 шт.; Стіл/ДК 021:2015: 39160000-1 Шкільні меблі - 10 шт.; Стілець для вчителя/ДК 021:2015: 39160000-1 Шкільні меблі - 10 шт.. загальною кількістю 640 шт.
- Здійснити поставку товару в 9 різних навчальних закладах Олександрівського району м. Запоріжжя.
АТ «НОВИЙ СТИЛЬ» як виробник меблів, який має 17 років досвіду роботу у виробництві меблів зазначає, що виготовити товар кількістю 640 одиниць згідно умов тендерної документації та здійснити його поставку у 9 різних закладів в строк 5 робочих днів є технічно неможливим.
Так одним з товарів, який повинен бути поставлений в рамках цього тендеру є Стілець учнівський, який в свою чергу складається у тому числі з сидіння та спинки зі склейки.
При цьому згідно технічного процесу виготовлення стільця учнівського після пресування склейка повинна відстоятись 3 доби та лише після цього з неї можуть бути виготовлені основи видіння та спинки. При цьому порушення такого технічного процесу призведе до погіршення якості такого товару та виготовлення товару, з великою долею ймовірності, неналежної якості.
Окрім цього після виготовлення основ вони повинні бути покриті лаком, при цьому витримка після нанесення лаку повинна бути не менше 10 годин.
Зазначений технічний процес є типовим для всіх виробників меблів, які випускаються свою продукцію згідно умовам ДСТУ.
Отже, на виробництво однієї позиції товару в переліку товарів, які повинні бути поставлені за вказаним тендером, складає 4 дні (3+10 +14 (на виготовлення товару).
І це при тому, що виробник припинить виробництво іншої продукції та буде здійснювати виготовлення товарів лише за цим тендером.
Приймаючи до уваги вищенаведене, виконати умови тендерної документації щодо поставки товарів у вказаний в ній строк є неможливим.
Встановлення такої умови тендерної документації є нічим іншим, як дискримінаційною умовою, адже поставити продукцію в такий короткий термін може лише той Постачальник, у якого вона вже є в наявності. Мало хто з постачальників, у тому числі виробників, завчасно закуповують чи виробляють необхідну кількість продукції, при цьому слід враховувати, що ця продукція є специфічна, тобто виготовляється на замовлення згідно параметрів, вказаних в технічному описі.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку меблів, у тому числі шкільної меблі.
АТ «НОВИЙ СТИЛЬ» є провідним виробником офісних меблів, у тому числі шкільної меблі з 2003 року, має:
Площа виробництва, м2 - 60 423 кв. м.
Площа складу, м2 - 13000 кв. м.
Кількість існуючих цехів або ділянок на виробництві - 7 цехів.
Кількість верстатів із зазначенням їх функціональних можливостей:
200 - деревообробних, 30 - лиття пластмас, 550 - металообробка.
Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, АТ «НОВИЙ СТИЛЬ» не може прийняти участь у закупівлі через неможливість виконання умов тендерної документації щодо строку поставки товарів.
Відповідно до Документації кінцевий строк для подання пропозицій встановлено «14» серпня 2020 року.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Пов'язані документи:
Учасник
- платіжне доручення.pdf 07.08.2020 17:48
- Скарга ДО АМКУ.pdf 07.08.2020 18:30
- рішення від 12.08.2020 № 15418.pdf 12.08.2020 22:12
- інформація про перенесення розгляду скарги № 12984.pdf 21.08.2020 14:42
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.09.2020 № 16651.pdf 04.09.2020 17:44
- рішення від 03.09.2020 № 16651 .pdf 08.09.2020 23:44
- пояснення 17.08.2020 09:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.08.2020 18:31
Дата розгляду скарги:
20.08.2020 15:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.08.2020 22:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.09.2020 23:45
Дата виконання рішення Замовником:
18.09.2020 14:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до тендерної документації