• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Код за ДК 021:2015 – 09120000-6 Газове паливо (природний газ - 09123000-7)

Завершена

285 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 428.00 UAH
Період оскарження: 28.07.2020 18:05 - 16.08.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Шановний Замовник, проаналізувавши вимоги тендерної документації ми виявили в ній дискримінаційні вимоги та такі, які порушують ст. 3 Закону України «Про Публічні закупівлі». В Додатку 3 Тендерної документації вимагається надання від учасників процедури закупівлі сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015. Зазначена вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників та порушує чинне законодавство у сфері публічних закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників з наступних підстав. По-перше, обов’язок наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні. Запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. По-друге, для отримання такого Сертифікату потрібно затратити і час, і грошові ресурси, що може призвести до збільшення затратної частини учасників на участь в закупівлі та вплинути на ціну тендерної пропозиції. Тому, ваша вимога є недоречною та необґрунтованою. Просимо: усунути порушення, шляхом внесення змін в тендерну документацію - видалити дискримінаційну вимогу щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015.

Номер: 64cab9caaa714430a94d631e1b93bbc9
Ідентифікатор запиту: UA-2020-07-28-002220-b.c4
Назва: Шановний Замовник, проаналізувавши вимоги тендерної документації ми виявили в ній дискримінаційні вимоги та такі, які порушують ст. 3 Закону України «Про Публічні закупівлі». В Додатку 3 Тендерної документації вимагається надання від учасників процедури закупівлі сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015. Зазначена вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників та порушує чинне законодавство у сфері публічних закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників з наступних підстав. По-перше, обов’язок наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні. Запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. По-друге, для отримання такого Сертифікату потрібно затратити і час, і грошові ресурси, що може призвести до збільшення затратної частини учасників на участь в закупівлі та вплинути на ціну тендерної пропозиції. Тому, ваша вимога є недоречною та необґрунтованою. Просимо: усунути порушення, шляхом внесення змін в тендерну документацію - видалити дискримінаційну вимогу щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015.
Вимога:
Шановний Замовник, проаналізувавши вимоги тендерної документації ми виявили в ній дискримінаційні вимоги та такі, які порушують ст. 3 Закону України «Про Публічні закупівлі». В Додатку 3 Тендерної документації вимагається надання від учасників процедури закупівлі сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015. Зазначена вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників та порушує чинне законодавство у сфері публічних закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників з наступних підстав. По-перше, обов’язок наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні. Запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. По-друге, для отримання такого Сертифікату потрібно затратити і час, і грошові ресурси, що може призвести до збільшення затратної частини учасників на участь в закупівлі та вплинути на ціну тендерної пропозиції. Тому, ваша вимога є недоречною та необґрунтованою. Просимо: усунути порушення, шляхом внесення змін в тендерну документацію - видалити дискримінаційну вимогу щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Розглянувши Вашу Вимогу UA-2020-07-28-002220-b.c4, повідомляємо наступне: Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон), у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Згідно п.6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної документації» товар постачається згідно з технічною специфікацією, наведеною у Додатку № 1 до тендерної документації. Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Частиною 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вимога, встановлена Замовником у абзаці 7 Додатку 1 до тендерної документації щодо використання системи управління якістю, пов’язану з товаром, що є предметом закупівлі, та надання документу про успішне проходження сертифікації діяльності Учасника відповідно до вимог ISO 9001:2015 або інших аналогічних стандартів у сфері сертифікації діяльності (сертифікат,тощо), виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент подання пропозиції, встановлена з метою додержання вимог Третього енергопакету (пакет законів щодо внутрішнього ринку газу та електроенергії в ЄС) щодо інтеграції суб’єктів у сфері постачання природного газу України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, та у зв’ язку з тим, що постачання товару, що є предметом закупівлі, залежить в тому числі від рівня кваліфікації персоналу учасника, точного планування його роботи, чіткого дотримання запланованих дій та технологій, постійного контролю та аналізу дій, відповідає обов’язковим вимогам нормативних документів. Відповідність діяльності учасника вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 гарантує, що всі процеси, що функціонують у Постачальника товару, перебувають під контролем керівництва компанії та керуються з метою постійного покращення діяльності. Наявність у учасника сертифікату на систему управління якістю свідчить про спроможність постачальника постачати товар у відповідності з вимогами діючої нормативної – правової документації, гарантує якість виконання Договору, укладеного за результатами закупівлі, спроможність учасника стабільно та безперервно забезпечити якість та безпечність постачання товару відповідно до предмету закупівлі протягом часу дії договору та не містить жодних дискримінаційних елементів. Крім того, отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до вимог стандарту ISO 9001:2015. Враховуючи вищенаведене, повідомляємо, що тендерна документація не містить вимог щодо дискримінації учасників, відповідно до ст.5 та ч. 4 ст. 22 Закону. У вимозі не підтверджено неможливість виконати вищенаведену вимогу тендерної документації, а також не надано підтвердження, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси учасника, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення вимоги та внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 20.08.2020 08:02
Вимога
Залишено без розгляду

Паспорти ФХП

Номер: 8bada64c65a4499095654b55c1be1ab3
Ідентифікатор запиту: UA-2020-07-28-002220-b.a3
Назва: Паспорти ФХП
Вимога:
Тендерна документація містить вимогу щодо надання паспорту фізико-хімічних показників природного газу, що засвідчує якість природного газу в газорозподільчій мережі, який свідчить про показники природного газу, який виданий не більше місячної давнини відносно дати подання тендерної пропозиції. Наголошуємо, що паспорти фізико-хімічних показників видаються лише для виробників природного газу. Відповідно до наведеної інформації, яка міститься на офіційному сайті ОГС України, здійснює транспортування природного газу для споживачів України від різних постачальників газу українського походження, що поступає до магістральних газопроводів ОГС від газовидобувних компаній - ПАТ "Укргазвидобування", ПАТ "Укрнафта", приватних видобувних компаній. При прийманні природного газу до магістральних газопроводів Оператор ГТС в обовязковому порядку здійснює перевірку його якості. Контроль якості природного газу, який передається до газорозподільчих мереж Оператора ГТС з газопостачання проводиться 65-ма хіміко-аналітичними лабораторіями Оператора ГТС. Всі вони атестовані з урахуванням вимог нормативно-технічної документації, наказів та розпоряджень Міністерства економічного розвитку і торгівлі НАК "Нафтогаз України", ТОВ "Оператор газотранспортної системи". За результатами здійснення аналізу видаються паспорти фізико-хімічних показників природного газу, які оприлюднюються на офіційному сайті Оператора ГТС. Крім того, фізико-хімічні показники природного газу змінюються щомісячно, і надання паспорту ФХП місячної давнини відносно дати подання тендерної пропозиції аж ніяк не підтвердить якість товару на момент фактичної поставки його замовнику. Дана вимога є дискримінаційною для невиробників природого газу та звужує коло учасників. Вимагаємо видалити її з тендерної документації як незаконну та таку, що порушує принципи публічних закупівель.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Розглянувши Вашу Вимогу UA-2020-07-28-002220-b.a3, повідомляємо наступне: Відповідно до п.3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Частиною 1 статті 23 Закону встановлено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Згідно п.6 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної документації» товар постачається згідно з технічною специфікацією, наведеною у Додатку № 1 до тендерної документації. Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Природний газ - суміш вуглеводнів та невуглеводневих компонентів, що перебуває у газоподібному стані за стандартних умов (тиск - 760 міліметрів ртутного стовпа і температура - 20 градусів за Цельсієм) і є товарною продукцією. Природний газ як товар має специфічний характер, оскільки передається лише трубопроводами, не має кольору та запаху, а існує в газоподібному стані, що не дає змогу споживачу без належного технічного устаткування, встановити його кількість та якість, а саме фізико-хімічний склад. При цьому, фізико-хімічний склад природного газу є істотною умовою для його використання за призначенням. Компонентний склад газу, визначений хроматографічним методом за МВУ 06-063-2011, ДСТУ ISO 6974:2007. ДСТУ 5542-87 «Гази горючі природні для промислового і комунально-побутового призначення. Технічні умови». На офіційному сайті ТОВ «Оператор ГТС України» щомісячно розміщується інформація щодо фізико-хімічних показників природного газу. У Додатку № 1 до тендерної документації Замовником було встановлено вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції копії (копій) документа (документів), що підтверджує (підтверджують) якість товару, який пропонується учасником, згідно з додатком 1 до тендерної документації, а саме копію паспорту фізико-хімічних показників природного газу, що засвідчує якість природного газу в газорозподільчій мережі, який свідчить про показники природного газу. Паспорт фізико-хімічних показників природного газу підтверджує відповідність товару ДСТУ 5542-87 та іншим вимогам, встановленим державними стандартами, технічними умовами, нормативно-технічними документами щодо його якості, та є підтвердженням якості товару. Відповідно до розділу І Кодекс газорозподільних систем, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494 (далі – Кодекс ГРМ) якість природного газу - це параметри фізико-хімічних показників природного газу, які мають відповідати вимогам цього Кодексу. Якісні показники природного газу, який постачається замовникам (споживачам) визначаються щомісячно У ПАСПОРТАХ ФІЗИКО-ХІМІЧНИХ ПОКАЗНИКІВ ГАЗУ за відповідним маршрутом, які оприлюднені в установленому порядку на офіційному веб-сайті http://utg.ua/utg/business-info/yakst-gazu.html. Крім цього, підпунктом 7 пункту 2.5 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності на ринку природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 16.02.2017 № 201, визначено, що відповідно до вимог Кодексу газорозподільних систем ліцензіат зобов'язаний забезпечити, зокрема, переміщення природного газу від місць його надходження в газорозподільну систему з газотранспортної системи чи з інших джерел (від видобувачів, виробників газу або суміжних газорозподільних систем, підключених до газорозподільної системи ліцензіата) до споживачів природного газу з урахуванням його якісних і фізико-хімічних характеристик та потреб цих споживачів. Згідно з положеннями пункту 5 глави 2 розділу VIII Кодексу за письмовим запитом споживача про надання підтверджуючих документів щодо ФХП природного газу, який розподіляється споживачу, Оператор ГРМ протягом п'яти робочих днів з дня надходження такого запиту надає споживачу копії паспорта ФХП природного газу, погодженого між Оператором ГРМ та Оператором ГТС (ГДП, ВБГ), за останній календарний місяць. А отже, вимога щодо надання учасниками вищезазначеного документу, відповідно до Додатку №1 тендерної документації, не суперечить Закону України “Про публічні закупівлі” та не є дискримінаційною відповідно до ст. 5 та ч. 4 ст.22 Закону, і з точки зору доступності дана вимога може бути виконана будь-яким учасником процедури закупівлі та відповідний документ може бути подан на участь у даній процедурі закупівлі. З огляду на вказане, а також враховуючи те, що Учасником не наведено підстав неможливості виконати вказану вимогу, а саме надання копії паспорту фізико-хімічних показників природного газу, що засвідчує якість природного газу в газорозподільчій мережі, у Замовника відсутні підстави внесення змін у тендерну документацією про які зазначає Учасник.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 20.08.2020 08:02
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога на усунення дискримінаційних вимог ТД

Номер: b3ed6b725c3b48648b106577aea05bb3
Ідентифікатор запиту: UA-2020-07-28-002220-b.b2
Назва: Вимога на усунення дискримінаційних вимог ТД
Вимога:
Просимо видалити вимогу щодо надання у складі пропозиції учасника скан-копій трудових книжок, копії наказів про прийняття на работу. Працівники нашої компанії відмовляються надавати згоду на публікацію обгрунтовуючи це нормами Конституції України та ЗУ "Про захист персональних даних". Дана вимога носить дискримінаційний характер та суперечить ст. 3 та частини 4 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" Відповідне рішення було прийнято АМКУ від 05.07.2017р. №4415. У разі ігнорування, будемо змущені подати скаргу до АМКУ на дії Замовника.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: На Вашу Вимогу повідомляємо наступне: відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) Замовник наділений правом установлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв, в т.ч. наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Відповідно до пункту 1 розділу 3.1. Додатка 3 до тендерної документації, для підтвердження відповідності учасника такому кваліфікаційному критерію як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати довідку за встановленою формою на фірмовому бланку (у разі наявності) Учасника, про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору про закупівлю. На підтвердження інформації щодо працевлаштування працівників, Учаснику необхідно надати скан-копії трудових книжок або скан-копії сторінок з трудових книжок (першої сторінки з даними працівників та сторінки(-ок) із зазначенням працевлаштування у Учасника), скан-копії наказів (витягів з наказів), або скан-копії трудових угод, які підтверджують факт працевлаштування працівників згідно з чинним законодавством України та надати копії згод на збір та обробку персональних даних від працівників, що зазначені у довідці. Відповідно до ст. 24 «Кодексу законів про працю України», при укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати в т.ч. трудову книжку, документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію). Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу. За нормою ст. 43 Конституції України кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. У зв’язку з цим, надання вищезазначених документів є необхідним для підтвердження достовірності договірних відносин між учасником та працівниками та є підтвердженням відповідності кваліфікаційному критерію – наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Сукупність вищезазначених документів, що повинні бути надані учасником у складі тендерної пропозиції, складає базу персональних даних, володільцем якої є роботодавець, який визначає мету обробки персональних даних, встановлює склад цих даних та процедуру їх обробки. Відповідно до ч.1, ч.3 ст. 14 Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 № 2297 (далі – Закон № 2297) поширення персональних даних передбачає дії щодо передачі відомостей про фізичну особу за згодою суб'єкта персональних даних. Виконання вимог встановленого режиму захисту персональних даних забезпечує сторона, що поширює ці дані. Таким чином, відповідно до вимог чинного законодавства, отримання згоди своїх працівників на поширення їх персональних даних покладено на учасника, а не на Замовника. Зазначаємо, що згідно з ч. 3 ст. 22 Закону встановлено: «Тендерна документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити». Враховуючи вищенаведене, повідомляємо, що тендерна документація не містить вимог щодо дискримінації учасників, відповідно до ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону. У вашій вимозі не доведено та документально не підтверджено неможливість виконати умови тендерної документації у чинній редакції.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 20.08.2020 08:02
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: 30f42ae8db9042a8a628a1f70a933c53
Ідентифікатор запиту: UA-2020-07-28-002220-b.b1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовник, просимо Вас розмістити в електронній системі закупівель тендерну документацію у форматі word. Дякуємо!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Спеціалізоване комунальне підприємство «Харківзеленбуд» Харківської міської ради (далі – замовник) повідомляє наступне. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням. Пунктом 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація – це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відповідно до статті 10 Закону України, замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема тендерну документацію. Відповідно до частини 1 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником електронній системі закупівель для загального доступу. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Оскільки Законом України «Про публічні закупівлі» не визначено в якому форматі Замовником зобов’язаний оприлюднити для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованому електронному майданчику тендерну документацію та додатки до неї, Замовником була розміщена тендерна документація у форматі «.pdf.». Додатково зазначаємо, формат файлу може бути змінено Вами самостійно за допомогою відповідного конвертеру з формату «.pdf.» у формат «Word».
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 20.08.2020 08:02