-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт покрівлі Сарненської ЗОШ І-ІІІ ст. №4 по вул. Чорновола,2 в м. Сарни, Рівненської області
Капітальний ремонт покрівлі Сарненської ЗОШ І-ІІІ ст. №4 по вул. Чорновола,2 в м. Сарни, Рівненської області
Завершена
5 531 293.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 27 656.47 UAH
мін. крок: 0.5% або 27 656.47 UAH
Період оскарження:
28.07.2020 12:55 - 09.08.2020 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога про усунення порушень
Номер:
85fdabe56b32421ba190daadc94dac6e
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-28-004393-c.c1
Назва:
Вимога про усунення порушень
Вимога:
№ 470 від 07.09.2020
Замовнику (тендерному комітету): Сарненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 Сарненської районної ради Рівненської області, код ЄДРПОУ:22558725
Місцезнаходження:34500, Україна, Рівненська обл., Сарненський р-н., м. Сарни, вул. Чорновола, буд. 2
Відкриті торги, оголошення у PROZORRO UA-2020-07-28-004393-c, по предмету: «Капітальний ремонт покрівлі Сарненської ЗОШ І-ІІІ ст. №4 по вул. Чорновола,2 в м. Сарни, Рівненської області»
ВИМОГА
ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ
Замовником - Сарненською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів №4 Сарненської районної ради Рівненської областіу відкритих торгах (UА-2020-07-28-004393-с) щодо закупівлі «Капітальний ремонт покрівлі Сарненської ЗОШ І-ІІІ ст.№4 по вул. Чорновола, 2 в м. Сарни» 04.09.2020 року прийнято рішення (протокол №07), яким визначено ТОВ «Західметал»переможцем процедурита прийнято рішення про намір укласти з ним договір.
Вважаємо, що Замовником під час розгляду та оцінки тендерної пропозиції ТОВ «Західметал» не дотримано принципів об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій та прийнято рішення із порушенням вимог законодавства з питань публічних закупівель, внаслідок чого порушено права і законні інтереси Учасника процедури закупівлі ТОВ “ Гама-Технiка Лтд ”, а тому з метою відновлення порушених прав, ВИМАГАЄМОскасувати рішення відображене у протоколі №07 від 04.09.2020 року та відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Західметал», згідно ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) виходячи з наступного.
Умовами ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ на закупівлю: код ДК 021:2015 (CPV) 45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація «Капітальний ремонт покрівлі Сарненської ЗОШ І-ІІІ ст. №4 по вул. Чорновола,2 в м. Сарни, Рівненської області.» (надалі по тексту – ТД) оголошення UA-2020-07-28-004393-c,Замовник торгів, встановив необхідність надання заповненої довідки у формі табл. 2. і 3, що містять інформацію про наявність в учасника необхідної кількості працівників відповідної кваліфікації, які знаходяться у трудових відносинах з учасником, які є в штаті або працюють за цивільно-правовими угодами, та які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт відповідно даного предмету закупівлі (інженерно-технічних робітників, робочих). Відповідні таблиці містять значення: посада, освіта і спеціальність, досвід роботи на даній посаді (років).
НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ щодо наявності у Учасника працівників, яка міститься в довідці, йому необхідно у складі тендерної пропозиції, надати копії трудових книжок (усі заповнені сторінки) та копії наказів про призначення на посаду, наказів про сумісництво або копії цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні Учасником під час виконання договору, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин Учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці.
ТОВ «Захід метал» подало відповідну довідку № вих418/9 від 11.08.2020, у якій, зазначив 20 посад працівників робочих професій та серед іншої інформації, вказало досвід роботи (років) щодо кожної з них.
Зокрема, у Довідці міститься інформація про трьох підсобних робітників. Їх досвід роботи на даній посаді вказано для двох з них по одному рокові, одному робітникові – два роки.
Між тим, у складі документів тендерної пропозиції наявні копії наказів та трудових книжок щодо підсобних робітників, зокрема,
Яремчука Павла Івановича (наказ №74 від 22.08.2019 (прийнятий з 23.08.2019)),
Самойлика Сергія Михайловича (наказ №78 від 09.09.2019 (прийнятий з 09.09.2019)),
Кривка Василя Петровича (наказ №54 від 01.10.2018 року (прийнятий з 01.10.2018)).
З наведеного слідує, що оскільки Яремчук П.І. прийнятий на роботу 22 серпня 2019 року, то його досвід роботи на даній посаді станом на 11 серпня 2020 року (дата довідки), як і станом на 13 серпня 2020 року (дата подання пропозиції) не може становити, ані року, ані тим паче два.
Аналогічно, досвід роботи на даній посаді Самойлика С.М. станом на вказані дати11 серпня 2020 року (13 серпня 2020)не може становити навіть року.
Отож, учасник подав недостовірну інформацію, що є порушенням умов тендерної документації і, як наслідок, тендерна пропозиція такого учасника підлягала відхиленню відповідно до абз.2 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону.
Окрім цього, у Довідці вказана інформація про двох дорожніх робітників. Їх досвід роботи на даній посаді вказано ДО РОКУ, для кожного з них.
У складі тендерної пропозиції містяться копії наказів та трудових щодо дорожніх робітників:
Яремчука Олександра Івановича (наказ №66 від 18 липня 2020 року (прийнятий з 22 липня 2019 року))
та
Онісковця Івана Адамовича (наказ №6 від 27.01.2020 року (прийнятий з 27.01.2020 року)).
Проте, як вбачається з поданих документів станом на 11 серпня 2020 року (дата довідки), як і станом на 13 серпня 2020 року (дата подання пропозиції) досвід роботи на даній посаді Онісковця І.А. перевищує рік.
Тому інформація у Довідці про те, що останній має досвід роботи на цій посаді до року не відповідає дійсності.
А відтак, учасник подав недостовірну інформацію, що є порушенням умов тендерної документації і, як наслідок, тендерна пропозиція такого учасника підлягала відхиленню відповідно до абз.2 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону.
Довідка № вих418/9 від 11.08.2020 містить інформацію щодо наявності у штаті учасника двох монтажників. Досвід роботи на посаді одного з них становить до одного року, а другого – два роки.
З поданих учасником документів щодо монтажника Жука Михайла Михайловича (наказ №18 від 20.03.2020 року (прийнятий з 23.03.2020)) прослідковується наявність досвіду роботи на даній посаді до року. У той час як, щодо Місонця Максима Миколайовича (наказ №56 від 08.10.2018 року (прийнятий з 08.10.2018)) вбачається, що останній працює менше двох років.
Відтак, подана учасником інформація не відповідає дійсності, тобто не підтверджує відповідність учасника вказаному кваліфікаційному критерію, і, як наслідок, тендерна пропозиція такого учасника підлягає відхиленню відповідно до абз.2 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону.
Згідно ч. 9 ст. 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядаєНА ВІДПОВІДНІСТЬ ВИМОГАМ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇтендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Відповідно до абз.2 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель У РАЗІ, ЯКЩО УЧАСНИК ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ НЕ ВІДПОВІДАЄ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ (КВАЛІФІКАЦІЙНОМУ) КРИТЕРІЯМ, УСТАНОВЛЕНИМ СТАТТЕЮ 16 ЦЬОГО ЗАКОНУ.
Згідно ч. 1 ст. 44 Закону за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників несуть відповідальність згідно із законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення порушенням законодавства про закупівлі є, серед іншого,НЕВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ, ЯКІ ПІДЛЯГАЛИ ВІДХИЛЕННЮ ВІДПОВІДНО ДО ЗАКОНУ, що тягне за собою накладення штрафних санкцій.
З аналізу умов тендерної документації, положень тендерної пропозиціїТОВ «Західметал» та наведених норм законодавства прослідковується, що Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Західметал», оскільки останній не підтвердив відповідно до вимог Закону та положень тендерної документації свою відповідність заявленому згідно ст. 16Закону кваліфікаційному критерію. Однак, оскільки Замовник не прийняв відповідного рішення на стадії розгляду тендерної пропозиції та прийняв рішення про визначення переможця торгів та повідомив про намір укласти з ним договір, то відповідне рішення, відображене у протоколі №07 від 04.09.2020 р. підлягає скасуванню.
Додатково повідомляємо, що у випадку не вчинення відповідних дій щодо усунення наявних порушень законодавства про публічні закупівлі,з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів, пов’язаних з участю у процедурі закупівлібудемо звертатися до Органу оскарження, згідно положень Закону з одночасним інформуванням через електронну систему закупівель органів, що уповноважені здійснювати контроль, про виявлені ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з письмовимповідомленням органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролющодо проведення аналізу і моніторингу інформації, розміщеної в електронній системі закупівель.
Принагідно зауважуємо, що інформація наведена абзацом вище, носить виключно інформативний характер.
ДиректорТОВ "ГАМА-ТЕХНІКА ЛТД" І.В. Стельмах
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.DOCX 11.09.2020 09:57
Дата подачі:
07.09.2020 15:01
Вирішення:
07.09.2020 в електронній системі закупівель Товариство з обмеженою відповідальністю «Гама-техніка ЛТД» (далі – Учасник) подало вимогу про усунення порушення за номером UA-2020-07-28-004393-c.c1 (далі – Вимога) у процедурі закупівлі відкриті торги оголошеної Сарненською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів №4 Сарненської районної ради Рівненської облісті (далі – Замовник) за предметом закупівлі: ДК 021:2015-45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт покрівлі Сарненської ЗОШ І-ІІІ ст. №4 по вул. Чорновола,2 в м. Сарни, Рівненської області), що зареєстрована за ідентифікатором UA-2020-07-28-004393-c, (далі – Процедура закупівлі).
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації (зі змінами) затвердженої рішенням тендерного комітету Замовника від 28.07.2020 (протокол № 5) (далі – Тендерна документація), Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та інших нормативно правових актів передбачених Тендерною документацією.
Виходячи зі змісту Вимоги Учасник вважає, що за прийнятим рішенням тендерного комітету Замовника від 04.09.2020 (протокол № 07) (далі – Рішення 7) Замовником порушено норми законодавства у сфері публічних закупівель, в т.ч. принципів здійснення закупівель, та вимог Тендерної документації.
Рішенням 7 визначено переможцем Процедури закупівлі ТОВ «Західметал» (далі – Переможець) та прийнято рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
На думку Учасника Переможець не відповідає кваліфікаційному критерію встановленому Замовником у Тендерній документації, а саме наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Уважно вивчивши Вимогу Тендерний комітет Замовника дійшов висновку, що в задоволенні вимоги слід відмовити з огляду на наступне.
Відповідно до п. 1 р. 3 Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями у вигляді завантаження файлів та для інших, не створених учасниками документів у форматі PDF (Portable Document Format), де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), з інформація та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (згідно з переліком додатку №2).
Згідно з п. 5 р. 3 Тендерної документації Кваліфікаційні критерії та документи, які відповідно до вимог статті 16 Закону подає учасник у складі своєї пропозиції з метою підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, зазначениму Додатку № 2 до Тендерної документації.
Пунктом 2 додатку 2 до Тендерної документації встановлено кваліфікаційні критерії та інші вимоги, що підтверджують відповідність Учасника Тендерній документації, в т.ч. наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов даної закупівлі.
Так відповідно до пп. 2.1. п. 2 додатку 2 до Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати заповнену на фірмовому бланку (у разі його наявності) та підписану уповноваженою особою Учасника довідку у формі табл. 2 та 3 що містять інформацію про наявність в учасника необхідної кількості працівників відповідної кваліфікації, які знаходяться у трудових відносинах з учасником, які є в штаті або працюють за цивільно-правовими угодами, та які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт відповідно даного предмету закупівлі (інженерно-технічних робітників, робочих).
На підтвердження інформації щодо наявності у Учасника працівників, яка міститься в довідці, йому необхідно у складі тендерної пропозиції, надати копії трудових книжок (усі заповнені сторінки) та копії наказів про призначення на посаду, наказів про сумісництвоабо копії цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні Учасником під час виконання договору, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин Учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці.
Додатково на інженерно - технічних працівників, перерахованих в довідці, Учасник повинен надати скан-копії дипломів про закінчення учбових закладів. Для інженерно-технічних працівників обов’язкова наявність вищої або неповної вищої освіти. Загальний стаж роботи має становити не менше 2-х років.
Обов’язкова наявність в штаті учасника працівника з кваліфікацією стропольщик, що має діюче свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації, про що має міститися інформація у довідці (для підтвердження даної інформації Учасник повинен надати скан-копіючинного свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації, що підтверджує присвоєння професії стропольщика).
У складі своєї тендерної пропозиції Переможець надав довідку про квалiфiкацiю i досвід працівників робочих професій, що будуть залученi до викопання обсягiв робiт відповідно даного предмету закупiвлi, від 11.08.2020 № 418/9 (далі – Довідка 9), довідку про кваліфікацію, досвід керівників та ITP, від 11.08.2020 № 418/3 та підтверджуючі документи, що вимагалися відповідно до пп. 2.1. п. 2 додатку 2 до Тендерної документації.
Учасник у Вимозі зазначив, що стаж роботи підсобних робітників Яремчука П.І., Самойлика С.М. та Кривка В.П., дорожнього робітника Онісковця І.А., монтажників Жука М.М. та Місонця М.М. становить менше двох років. Як вбачається зі змісту Вимоги Учасник дійшов такого висновку враховуючи лише стаж роботи цих працівників на зазначених посадах в Переможця.
Виходячи з викладеного вбачається, що Учасник не вірно трактує та застосовує вимогу пп. 2.1. п. 2 додатку 2 до Тендерної документації, оскільки умова щодо загального стажу роботи розміром не менше 2-х років відноситься до інженерно - технічних працівників, оскільки зазначена умова є складовою умови підтвердження наявності таких працівників.
Крім того зазначена умова щодо стажу включає в себе загальний стаж інженерно - технічного працівника по виконанню відповідних трудових обов’язків, а не лише стаж виконання таких обов’язків за цією посадою в Переможця.
Також тендерна документація не містить конкретних вимог щодо кількості працівників, яка необхідна для підтвердження зазначеного кваліфікаційного критерію. Навіть якщо брати до уваги твердження Учасника щодо невідповідності, зазначених у Вимозі працівників, умовам пп. 2.1. п. 2 додатку 2 до Тендерної документації, то в свою чергу Вимога не містить тверджень щодо невідповідності інших працівників, зазначених в Довідці 3 та Довідці 9, цим умовам.
Варто зазначити, що Учасник не підтвердив ні доводами, ні міркуваннями, неможливість виконати Переможцем роботи за предметом закупівлі без зазначених працівників.
Схожої позиції притримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що викладено в рішеннях від 27.02.2020 № 3792-р/пк-пз, від 27.11.2019 № 17502-р/пк-пз, від 07.11.2019 № 16203-р/пк-пз, та інших схожих рішень.
У Вимозі Учасник також зазначає, що у Довідці 9 досвід роботи Онісковця І.А. на посаді перевищує рік, проте виходячи зі змісту наказу про його призначення на посаду від 27.01.2020 № 6 та інформації трудової книжки, досвід роботи цього працівника становить менше року.
Пунктом 1 розділу 3 Тендерної документації встановлено опис та приклади формальних несуттєвих помилок.
Так формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. До формальних (несуттєвих) помилок Замовника відносяться, в т.ч.:
орфографічні помилки та механічні описки в словах та словосполученнях, що зазначені в документах, що підготовлені безпосередньо учасником та надані у складі пропозиції. Наприклад: зазначення в довідці русизмів, сленгових слів або технічних помилок;
якщо вимога в тендерній документації встановлена декілька разів, учасник може подати необхідний документ або інформацію один раз;
відсутність інформації в одних документах, однак наявність цієї інформації в інших документах у складі тендерної пропозиції;
інші формальні (несуттєві) помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції.
Допущення формальних помилок учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Рішення про віднесення помилки до формальної приймається Замовником.
Так зазначену помилку, на якій наголошено Учасником в Вимозі, що зазначено вище, відноситься до формальної (несуттєвої) помилки, оскільки вона є механічною помилкою, необхідна інформація міститься в відповідних документах зазначених вище, а також ця помилка жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції.
Враховуючи викладене Переможець виконав умови пп. 2.1. п. 2 додатку 2 до Тендерної документації та відповідно підтвердив свою відповідність встановленому кваліфікаційному критерію - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Таким чином Тендерний комітет прийняв рішення відмовити Учаснику в задоволені Вимоги з наведених вище підстав.
Статус вимоги:
Відхилено