-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з регулювання чисельності безпритульних тварин (собак) гуманними методами
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження:
28.07.2020 09:49 - 09.08.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога, щодо зміни умов тендерної документації
Номер:
e6c25086ea054c85a23c4493d3d1965c
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-28-001071-c.c2
Назва:
Вимога, щодо зміни умов тендерної документації
Вимога:
Відповідно до оприлюдненої замовником тендерної документації, пропонується пункт 1.6. проекту договору викласти у такій редакції: "1.6. Всі взаємовідносини з власниками тварин, громадськими організаціями, зоозахисними організаціями, контролюючими, правоохоронними органами покладаються на Виконавця. Виконавець по затвердженому графіку з періодичністю один раз на місяць до 31.12.2020р. здійснює контроль за станом тварин та реагує на звернення громадян, які постраждали від собак отримавших ветеринарну обробку по договору, протягом 24 годин з дати звернення. У разі інциденту за участю безпритульних тварин, які отримали ветеринарну обробку відповідно до даного договору, Виконавець несе повну адміністративну та фінансову відповідальність перед постраждалою особою до 31.12.2020р. За наявності позову до Замовника, чи звернення правоохоронних органів Виконавець зобов’язується долучитись до справи в якості третьої особи, в іншому випадку зобов’язаний відшкодувати всі витрати понесені Замовником, в тому числі витрати на сплату штрафів, матеріальних та моральних збитків."
Запропонованими змінами замовник намагається покласти адміністративну та фінансову відповідальність за покуси від собак на майбутнього виконавця за договором, а також зобов’язати його здійснювати ветеринарне обслуговування, що суперечить чинному законодавству України виходячи з наступного.
Згідно із ч. 1 ст. 24 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження», собаки, незалежно від породи, належності та призначення, у тому числі й ті, що мають нашийники з номерними знаками і намордники, але знаходяться без власника на вулицях, площах, ринках, у скверах, садах, на бульварах, пляжах, у громадському транспорті, дворах та інших громадських місцях, вважаються безпритульними і підлягають вилову.
Відповідно до ч. 7 ст. 24 цього ж Закону, виловлені безпритульні домашні тварини протягом семи днів з дня їх вилову обов'язково утримуються на карантинних майданчиках служби або підприємства, що здійснює вилов, і можуть бути повернуті власникам із дозволу ветеринарної установи після пред'явлення реєстраційного посвідчення та оплати вартості витрат на вилов і утримання.
За загальним правилом, встановленим у ч. 10 ст. 24 Закону, а також у ч. 2 ст. 341 ЦК України, у разі відмови особи, у якої безпритульна тварина була на утриманні та в користуванні, від набуття права власності на неї ця тварина переходить у власність територіальної громади, на території якої її було виявлено.
У частині другій статті 23 Закону передбачено, що вилов безпритульних (загублених, покинутих, залишених без опіки і бродячих) тварин, в першу чергу проводиться з метою повернення їх володільцям та регулювання їх чисельності відповідно до вимог цього Закону.
Тобто, зважаючи на вказані положення законодавства слід зробити висновок, що у тому випадку, коли не вдалося знайти власника безпритульної тварини або її утримувач чи користувач відмовляються від набуття права власності, то така тварина переходить у власність до територіальної громади, на території якої її було виявлено.
Відповідно до ст. 56 Конституції України, кожен має право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень.
Згідно з ст. 22 ЦК України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.
Відповідно до вимог ст. 1166 ЦК України, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоду завдано не з її вини.
Згідно із ч. 1 ст. 1167 ЦК України, моральна шкода, завдана фізичній або юридичній особі неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю, відшкодовується особою, яка її завдала, за наявності її вини, крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
Частиною другою цієї статті передбачено, що моральна шкода відшкодовується незалежно від вини органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, фізичної або юридичної особи, яка її завдала: 1) якщо шкоди завдано каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю фізичної особи внаслідок дії джерела підвищеної небезпеки;2) якщо шкоди завдано фізичній особі внаслідок її незаконного засудження, незаконного притягнення до кримінальної відповідальності, незаконного застосування запобіжного заходу, незаконного затримання, незаконного накладення адміністративного стягнення у вигляді арешту або виправних робіт;3) в інших випадках, встановлених законом.
Відповідно до ч. 4 ст. 12 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження», шкода, заподіяна особі або майну фізичної особи, а також шкода, заподіяна майну юридичної особи твариною, підлягає відшкодуванню в повному обсязі особою, яка її утримує.
Тобто, відповідно до вимог чинного законодавства, відповідальність за шкоду, заподіяну особі, її майну або майну юридичної особи покладається на особу, яка її утримує, а безпритульна домашня тварина, як було вказано вище, належить на праві власності територіальній громаді, в особі відповідних органів місцевого самоврядування, і аж ніяк не виконавцю послуг за договором.
За таких обставин, умова тендерної документації, за якою усю відповідальність за заподіяння шкоди твариною покладається на виконавця за договором є протиправною та підлягає виключенню із умов тендерної документації.
У цьому контексті звертаємо увагу, що численною судовою практикою підтверджено, що відповідальність за шкоду, завдану безпритульною твариною, несуть органи місцевого самоврядування, як такі, що зобов’язані забезпечити ефективне регулювання їх чисельності, зокрема, але не виключно: постанова Верховного Суду від 21.01.2019 у справі № 503/361/17; постанова Мелітопольського міськрайонного суду Запорізької області від 15.09.2015 у справі
№ 320/1421/15-а; рішення Корольовського районного суду м.Житомира від 17.09.2015 у справі
№ 296/11464/14-ц; рішення Центрального районного суду м.Миколаєва від 13.02.2020 у справі
№ 490/5919/19.
Крім того, запропонованими змінами замовник також намагається зобов’язати виконавця за договором здійснювати контроль за станом тварин з періодичністю згідно графіку, що також є протиправним зважаючи на ч. 1 ст. 10 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження», якою передбачено, що особа, яка утримує тварину, зобов'язана забезпечити своєчасне надання їй ветеринарної допомоги, при цьому, відповідно до технічнихвимог до закупівлі та проекту договору на виконавця покладається, а відповідно й оплачується лише карантинне утримання до 7 діб, яке здійснюється для нагляду за тваринами, які є потенційно латентними носіями сказу, та після вакцинації можуть стати агресивно нападаючими носіями сказу.
Тобто, знову ж таки, відповідний обов’язок з утримання тварин покладено на власника тварини, яким у випадку з безпритульними є саме орган місцевого самоврядування, а не виконавець послуг за договором.
На підставі викладеного, звертаємось до замовника з вимогою виключити незаконні умови тендерної документації та змінити пункт 1.6 проекту договору у редакції до внесення змін, а саме: «1.6. Всі взаємовідносини з власниками тварин, громадськими організаціями, зоозахисними організаціями, контролюючими, правоохоронними органами покладаються на Виконавця. За наявності позову до Замовника, чи звернення правоохоронних органів Виконавець зобов’язується долучитись до справи в якості третьої особи, в іншому випадку зобов’язаний відшкодувати всі витрати понесені Замовником, в тому числі витрати на сплату штрафів, матеріальних та моральних збитків.».
Відповідно до вищевикладеного, також пропонуємо внести зміни до додатку 1 до Тендерної документації (Технічні вимоги до закупівлі), а саме: абз. 7 "Всі взаємовідносини з власниками тварин, громадськими організаціями покладаються на Виконавця ..." та абз. 24 п.5 "Після повернення тварин на територію замовника до місця її попереднього знаходження, тварина протягом двох місяців з дати її затримання, необхідних для розшуку ....." Технічних вимог:
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь на вимогу 03.08.2020.docx 04.08.2020 14:00
Дата подачі:
31.07.2020 14:43
Вирішення:
Вимоги замовника та проект договору є цілком обґрунтованими та такими, що відповідають чинному законодавству, у зв’язку з чим у внесенні змін до тендерної документації немає аргументованих підстав.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
13.08.2020 00:01
Вимога
Вирішена
Відсутність тендерної документації на закупівлю
Номер:
417e0b8da28845128c88c7cbb4a62a6b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-28-001071-c.c1
Назва:
Відсутність тендерної документації на закупівлю
Вимога:
Вимагаємо додати тендерну документацію на закупівлю, та перенести строки для можливості задати питання замовнику (при необхідності).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.07.2020 08:57
Вирішення:
Дякуємо! Оприлюднили тендерну документацію, подовження строку подання пропозицій не потрібно.
Статус вимоги:
Задоволено