-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуга з розробки проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок учасникам АТО та членам сімей загиблих учасників АТО
1 послуга на 15 проектів
Торги не відбулися
97 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 487.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 487.50 UAH
Період оскарження:
27.07.2020 16:04 - 14.09.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо порушення вимог статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» щодо принципів недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, максимальної економії, ефективності та пропорційності, запобігання корупційним діям і зловживанням
Номер:
41ce4a652ab4491c9704df99e3bba5d6
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-27-005942-c.c3
Назва:
Скарга щодо порушення вимог статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» щодо принципів недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, максимальної економії, ефективності та пропорційності, запобігання корупційним діям і зловживанням
Скарга:
1. Визнати тендерну документацію по закупівлі послуг з розробки проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок учасникам АТО та членам сімей учасників АТО такою, що свідчить про антиконкурентні дії Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради та містить дискримінаційні вимоги:
- до аналогічних договорів, укладених щодо земель ТІЛЬКИ в межах Дніпропетровської області;
- до мінімальної суми кожного окремого аналогічного договору не менше ніж 60 000 грн;
- до форми трудової участі кваліфікованих працівників Учасника;
- до кількості інженерів-землевпорядників та стажу роботи сертифікованих інженерів.
2. Призупинити процедуру закупівлі до внесення змін до тендерної документації для усунення дискримінаційних вимог щодо аналогічних договорів, а також дискримінаційних вимог відповідності кваліфікаційним критеріям щодо наявних працівників відповідної кваліфікації
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 04.08.2020 16:38
- Наказ №232 від 24.04.2020 04.08.2020 16:38
- Наказ №321 від 26.06.2020 04.08.2020 16:38
- Наказ №273 від 27.05.2020 04.08.2020 16:38
- рішення від 07.08.2020 № 15129 + лист Замовнику.pdf 07.08.2020 18:40
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.08.2020 № 15668.pdf 18.08.2020 17:22
- рішення від 17.08.2020 № 15668.pdf 20.08.2020 21:57
- 942.pdf 10.08.2020 11:41
- відповідь_скарга 942 .doc 10.08.2020 11:41
- 13-46.pdf 10.08.2020 11:41
- 16-59.pdf 10.08.2020 11:42
- 22-18.pdf 10.08.2020 11:42
- 31-58.pdf 10.08.2020 11:42
- Протокол№58.pdf 09.09.2020 09:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.08.2020 16:41
Дата розгляду скарги:
17.08.2020 15:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.08.2020 18:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.08.2020 21:58
Дата виконання рішення Замовником:
09.09.2020 09:55
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Протокол ТК від 08.09.2020 №58
Скарга
Скасована
Скарга щодо порушення вимог статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» щодо принципів недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, максимальної економії, ефективності та пропорційності, запобігання корупційним діям і зловживанням
Номер:
232a123f73b645b9a4287409d3575807
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-27-005942-c.b2
Назва:
Скарга щодо порушення вимог статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» щодо принципів недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, максимальної економії, ефективності та пропорційності, запобігання корупційним діям і зловживанням
Скарга:
1. Визнати тендерну документацію по закупівлі послуг з розробки проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок учасникам АТО та членам сімей учасників АТО такою, що свідчить про антиконкурентні дії Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради та містить дискримінаційні вимоги:
- до аналогічних договорів, укладених щодо земель ТІЛЬКИ в межах Дніпропетровської області;
- до мінімальної суми кожного окремого аналогічного договору не менше ніж 60 000 грн;
- до форми трудової участі кваліфікованих працівників Учасника;
- до кількості інженерів-землевпорядників та стажу роботи сертифікованих інженерів.
2. Призупинити процедуру закупівлі до внесення змін до тендерної документації для усунення дискримінаційних вимог щодо аналогічних договорів, а також дискримінаційних вимог відповідності кваліфікаційним критеріям щодо наявних працівників відповідної кваліфікації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Наказ №321 від 26.06.2020 04.08.2020 16:23
- Наказ №273 від 27.05.2020 04.08.2020 16:24
- Наказ №232 від 24.04.2020 04.08.2020 16:24
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
04.08.2020 16:36
Вимога
Відхилено
Щодо дискримінаційних вимог до аналогічних договорів
Номер:
c43e30c0577b47bc80783cfb85fe1d7c
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-27-005942-c.a1
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог до аналогічних договорів
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовник!
Відповідно до п.3 додатку 3 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям Учасник повинен надати інформацію про наявність досвіду виконання аналогічних договорів у сфері землеустрою, а саме (цитата):
«надати три (або більше) договори сумами не менше ніж 60 000 грн зі строком виготовлення зазначених проектів землеустрою не більше ніж 6 (шість) місяців, (на підтвердження надати довідку на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника або уповноваженої особи учасника та відтиском печатки учасника у формі, наведеній нижче.
Аналогічний договір – договір на замовлення органів, організацій, підприємств або установ державної та/або комунальної форми власності для учасників АТО та членів сімей загиблих учасників АТО по Дніпропетровській області та/або на замовлення учасників АТО по Дніпропетровській області.». (кінець цитати)
Вважаємо дані вимоги такими, що порушують ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме порушення принципу добросовісної конкуренції серед учасників, порушення принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них та принципу запобігання корупційним діям і зловживанням. Такими вимогами в тендерній документації є наступні:
1. вимога надати договори, укладені щодо земель ТІЛЬКИ в межах Дніпропетровської області, адже процедура виконання таких договорів - складання проектів землеустрою - однакова по всій території України, зокрема, з урахуванням запроваджених принципів екстериторіальності їх погодження та екстериторіальності реєстрації земельних ділянок в ДЗК;
2. вимога щодо мінімальної суми кожного окремого укладеного договору не менше ніж 60 000 грн, оскільки договори, що укладаються на замовлення учасників АТО та/або членів сімей загиблих учасників АТО, як правило, укладаються з кожним з них окремо, навіть, якщо земельні ділянки розташовано масивами; при цьому середньоринкова вартість робіт із виготовлення проекту землеустрою складає 3-5 тис.грн.
З метою дотримання принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності, передбачених ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовнику доцільно встановити критерій оцінки спроможності Учасника одночасно, за короткий проміжок часу, виконати обсяг робіт, еквівалентний тендерній документації. Учасником має бути надано підтвердження виконання певної кількості проектів землеустрою, а не загальної вартості робіт по їх виконанню.
З урахуванням вищевикладеного ВИМАГАЄМО:
1.Виключити з тендерної документації дискримінаційні вимоги щодо обмеження виконаних аналогічних договорів виключно по Дніпропетровській області;
2.Виключити вимогу щодо СУМИ аналогічних договорів, змінивши її на вимогу щодо мінімально необхідної КІЛЬКОСТІ ОДНОЧАСНО ВИКОНАНИХ проектів землеустрою протягом строку, обумовленому чинним законодавством (6 місяців).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.07.2020 13:11
Вирішення:
Шановний учасник! Ми щиро вдячні за Вашу активну позицію в торгах, але вимушені залишити Вашу вимогу без задоволення, обґрунтовуючи наступним.
Законом України «Про публічні закупівлі» в статті 16 встановлено обов’язок замовника установити один або декілька кваліфікаційних критеріїв, серед яких «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору». При цьому, в законодавстві відсутнє закріплення визначення поняття «аналогічний договір» для доктринального розуміння визначення його змісту та критеріїв. Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Принципами публічних закупівель згідно ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Отже, недискримінація учасників – не єдиний принцип законодавства, який підлягає захисту законом.
Так, згідно положень ЗУ «Про захист економічної конкуренції», ЗУ «Про захист від недобросовісної конкуренції» за принципом добросовісної конкуренції серед учасників Закон України «Про публічні закупівлі» здійснює захист змагання між учасниками з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими учасниками, з дотриманням правових та етичних норм взаємовідносин з партнерами, внаслідок чого замовник як споживач має можливість вибирати між кількома виконавцями.
Закупівлею передбачено замовлення одночасного (в обмежений визначений, відповідно до законодавства, строк) розроблення значного об‘єму робіт: послуги з розробки проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок розташованих на території Дніпропетровської області (місті Дніпро) учасникам АТО та членам їх сімей (далі – Послуга).
Ст. 26 Закону України «Про землеустрій» встановлено, що взаємовідносини замовників і розробників документації із землеустрою регулюються законодавством України і договором, статтею 27 визначені права та обов’язки замовників документації із землеустрою, а саме:
Замовники документації із землеустрою мають право:
а) доручати розробникам виконання робіт із землеустрою;
б) встановлювати наукові, технічні, економічні та інші вимоги до документації із землеустрою;
в) визначати строк виконання робіт і порядок розгляду документації із землеустрою;
г) визначати за погодженням із розробником документації із землеустрою вартість робіт із землеустрою і порядок їх оплати;
ґ) виступати власником документації із землеустрою;
д) проводити індексацію вартості виконаних робіт із землеустрою в порядку, встановленому законом;
е) здійснювати контроль за виконанням робіт із землеустрою в порядку, встановленому законом.
При цьому, згідно з Договором, місцем надання послуг є м. Дніпро Дніпропетровської області, тобто виконання Учасником Аналогічних договорів на території Дніпропетровської області є критерієм, який випливає зі встановлених умов.
Договори, що укладаються на замовлення органів, організацій, підприємств або установ державної та/або комунальної форми власності для учасників АТО та членів сімей загиблих учасників АТО та/або на замовлення учасників АТО, як правило, укладаються одним договором на значну кількість проектів як у випадку поодинокого розташування земельних ділянок так і у випадку, якщо земельні ділянки розташовано масивами,
«оскільки поділ лотів за одним видом Послуг на окремі не передбачено».
Таким чином, Вимога щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів сумами не менше 60 000 грн на замовлення органів, організацій, підприємств або установ державної та/або комунальної форми власності для учасників АТО та членів сімей загиблих учасників АТО по Дніпропетровській області та/або на замовлення учасників АТО по Дніпропетровській області зі строком виготовлення зазначених проектів землеустрою не більше ніж 6 (шість) місяців як раз і є критерієм, який характеризує постачальника, як розробника, який має обладнання та матеріально-технічну базу, працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання і досвід роботи та досвід виконання аналогічного договору з одночасним виготовленням значної кількості проектів землеустрою у тих об‘ємах, які замовлені даною Закупівлею в стислий термін.
Предметом замовлення є послуга з розробки проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок учасникам АТО та членам сімей загиблих учасників АТО, а власниками наданої Послуги є учасники бойових дій, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення або члени сімей загиблих учасників, отримання результату за цією Послугою є першочерговим завданням.
Законодавством України передбачено систему пільг для учасників бойових дій та осіб, прирівняних до них, зокрема, це стосується і надання земельних ділянок.
Відповідно до пункту 14 статті 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (далі - Закон) учасникам бойових дій надаються, серед інших, такі пільги: першочергове відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва.
Відповідно до статті 17 Закону фінансування витрат, пов'язаних з введенням в дію цього Закону, здійснюється за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів.
На виконання Закону рішенням міської ради від 30.03.2016 № 20/5 затверджено Програму розвитку земельних відносин у м. Дніпрі на 2016-2020 роки (зі змінами) (далі- Програма), яка наразі реалізується в межах бюджетних асигнувань та встановлених строків. Реалізація зазначеної програми дає можливість фінансувати виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для учасників антитерористичної операції та членів їх сімей.
В межах зазначеної Програми департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради неодноразово виступав замовником щодо надання послуг з виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для учасників антитерористичної операції та членів їх сімей та мав негативний досвід неспроможності переможця відкритих торгів своєчасного виконання послуги у зв’язку з великою кількістю замовлених проектів одночасно. Зменшити обсяги та кількість проектів землеустрою не вбачається можливим через довготривалий термін очікування учасниками антитерористичної операції та членів їх сімей фінансування даного виду послуги за рахунок місцевого бюджету в порядку черговості.
Отже, виконання послуги, що є предметом договору, має велике соціальне та економічне значення для міста в цілому та для кожного члена територіальної громади міста.
Досить суворі Умови для учасників тендеру спрямовані також на те, щоб отримати дійсно професійного виконавця послуг, з великим досвідом, спроможного виконувати роботи якісно і в максимально короткі терміни. Саме тому у п.3.3 Проекту договору зазначені штрафні санкції.
Враховуючи вищезазначене, департамент по роботі з активами, як замовник, має бути впевненим в можливості своєчасного та якісного виконання переможцем відкритих торгів не поодиноких проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для учасників антитерористичної операції та членів їх сімей, а виготовлення значної кількості проектів одночасно.
Статус вимоги:
Відхилено
Дата виконання рішення Замовником:
31.07.2020 14:07
Підтвердження вирішення:
щодо відповіді на вимогу UA-2020-07-27-005942-c.a1