-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
За кодом ДК 021:2015 – 15530000 – 2 Вершкове масло (Масло вершкове жирн. не менше 72,5%)
Завершена
375 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 875.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 875.00 UAH
Період оскарження:
24.07.2020 14:43 - 05.08.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА - ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ від 20.08.2020 року
Номер:
5ece43abb8da4caa937bcd86fe378648
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-24-005752-b.a4
Назва:
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА - ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ від 20.08.2020 року
Скарга:
27.07.2020 року на офіційному сайті Prozorro.gov.ua за посиланням (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-07-24-005752-b) було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі, в формі відкритих торгів за предметом «ДК 021:2015: 15530000-2 - Вершкове масло», а саме «Масло вершкове жирн. не менше 72,5%» у кількості 2500 кг на очікувану вартість 375 000,00 грн з ПДВ, строк поставки якого встановлений з 28 серпня 2020 по 31 грудня 2020. В якості Замовника процедури закупівлі визначено Відділ освіти Селидівської міської ради.
До оголошення про заявлену процедуру закупівлі було додано в електронному вигляді Тендерну документацію для процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015: 15530000-2 - Вершкове масло, (надалі «Тендерна документація»).
10.08.2020 року на електронному майданчику https://zakupki.prom.ua/gov/tenders було проведено аукціон з питання закупівлі Замовником товарів, що є предметом закупівлі, після проведення якого учасники запропонували наступні остаточні цінові пропозиції:
- ФОП Суходольський Володимир Олександрович - 277 499,00 грн;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «КРАЙ-МК..» - 277 500,00 грн з ПДВ;
- ФОП Ворожцова Людмила Геннадіївна - 337 500,00 грн.
20.08.2020 року на електронному майданчику закупівель було розміщено рішення Відділу освіти Селидівської міської ради, оформлене Протоколом від 20.08.2020 р. № 87, відповідно до якого пропозиція учасника ФОП Суходольського Володимира Олександровича є найбільш економічно вигідною, а тому уповноваженою особою замовника переможцем спрощеної процедури закупівлі обрано учасника ФОП Суходольського Володимира Олександровича.
Проте, рішення Відділу освіти Селидівської міської ради, оформлене Протоколом від 20.08.2020 р. № 87, не відповідає фактичним обставинам, приписам законодавства, порушує права та охоронювані законом інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «Край-МК..» з огляду на наступні обставини.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені Законом України «Про публічні закупівлі» (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон).
Положеннями частини 1 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
За змістом положень частини 2 зазначеної статті, тендерна документація містить, зокрема:
- інструкцію з підготовки тендерних пропозицій;
- один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним;
- інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
1. Замовником неправомірно обрано переможцем публічних закупівель процедури відкритих торгів учасника ФОП Суходольського Володимира Олександровича
На підставі положень частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Відповідно до пункту 1.1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації» Тендерної документації, Замовником визначено, що пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій Документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій Документації, а саме:
форми тендерної (цінової) пропозиції (згідно з додатком №1 до цієї тендерної документації);
інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (згідно з додатком №2 до цієї тендерної документації);
інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону (приклад у додатку №3 до цієї тендерної документації);
інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (згідно з додатком №4 до цієї Документації та зазначених у частині 4 цієї Документації);
листом-згодою з проектом договору та проектом договору про закупівлю (згідно додатку № 5 до цієї тендерної документації);
документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору за результатами проведення процедури закупівлі (для юридичних осіб).
Згідно з пунктом 6.1. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації» Тендерної документації, визначено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі Пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність Пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно з Додатком №4 до цієї Документації).
Відповідно до пункту 7, 8 Розділу 2 «Технічні вимоги» Додатку 4 до Тендерної документації, Замовником визначено, що в складі своєї тендерної пропозиції учасник має надати:
- погодження (узгодження) державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на право постачання учасником продуктів харчування в заклади освіти у 2020 році;
- сканований з оригіналу сертифікат (сертифікати) на відповідність вимогам стандарту ISO 22000 стосовно надання послуг щодо торгівлі продуктами харчування та напоями, у т.ч. транспортування, зберігання, створеної та впровадженої на основі концепції принципів НАССР.
На виконання цих вимог, ФОП Суходольського Володимира Олександровича в складі тендерної пропозиції надано Погодження Держпродспоживслужби в Донецькій області на право постачання продуктів харчування в заклади освіти у 2020 році від 12.12.2019 року. Зміст цього Погодження свідчить, що одним з документів, що було розглянуто Держпродспоживслужбою у Донецькій області під час прийняття рішення щодо надання зазначеного Погодження, є Акт № 4 від 27.11.2019 року, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин. При цьому зазначено, що потужність оператора ринку ФОП Суходольського В. О., що перевірялася, знаходиться за адресою: Донецька область, Олександрівський район, с. Високопілля, вул. Садова, буд. 1-Г.
Також зі змісту зазначеного Погодження вбачається, що державним органом зроблено застереження щодо здійснення діяльності ФОП Суходольським В. О. Зокрема, що суб’єктом господарювання має бути дотримано вимоги Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а також, що продукція повинна відповідати санітарно-гігієнічним показникам якості та безпечності, зокрема токсикологічним, радіологічним, мікробіологічним, залишковій кількості пестицидів і супроводжуватися документами, що засвідчують якість та безпеку продуктів харчування.
При цьому, державним органом вказано, що ФОП Суходольський Володимир Олександрович несе персональну відповідальність за виконання вищевикладених вимог. У разі не виконання ФОП Суходольським В. О. Погодження втрачає силу.
Разом з тим, зміст Акту № 4 від 27.11.2019 року, на підставі якого Держпродспоживслужбою у Донецькій області видано Погодження від 12.12.2019 року та копію якого надано ФОП Суходольським В. О. у складі тендерної пропозиції, свідчить про порушення цим учасником вимог чинного законодавства та не відповідність пропонованої продукції умовам тендерного оголошення, а також про не чинність наданого Погодження від 12.12.2019 року.
Сторінка 4 Акту № 4 від 27.11.2019 року містить відомості про порушення ФОП Суходольським В. О. діючого законодавства України та не відповідність пропонованої ним продукції вимогам безпечності та якості харчових продуктів. Пункт «Додаткові пояснення» вказаного Акту свідчить, що ФОП Суходольським В. О. «Не забезпечено відповідну температуру зберігання. Засоби вимірювання не повірені, та не мають технічної документації. Температурні листи відсутні».
Сторінка 23 Акту № 4 від 27.11.2019 року містить Опис виявлених порушень вимог законодавства. Відповідно до зазначеного розділу Акту, за результатами проведення державного нагляду (контролю) встановлено порушення п. 2 частини 1 ст. 41 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а саме потужність ФОП Суходольського В. О. не відповідає таким вимогам як: потужності повинні бути спланованими, сконструйованими та розміщеними для належного утримання, чищення та/або дезінфекції, запобігання або мінімізації будь-якого забруднення, а також здійснення заходів, необхідних для забезпечення гігієнічних вимог, у тому числі заходів з боротьби із шкідниками, запобігання накопиченню бруду, контакту з токсичними речовинами та матеріалами, забрудненню харчових продуктів, підтримання необхідних температурних режимів.
Також, відповідно до Опису виявлених порушень вимог законодавства Акту № 4 від 27.11.2019 року, ФОП Суходольським В. О. порушено пункт 5 частини 1 статті 49 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а саме, учасником не дотримується температурний режим, який унеможливлює розмноження мікроорганізмів, формування токсинів.
З вказаного вбачається, що учасником ФОП Суходольським В. О. не дотримано вимог чинного законодавства в сфері безпечності та якості харчових продуктів, що в свою чергу наражає на небезпеку споживачів зазначеної продукції. Окрім того, з огляду на вказані виявлені порушення та не надання учасником ФОП Суходольським В. О. будь-яких інших документів, котрі б підтверджували усунення таких порушень є підстави вважати про невідповідність тендерної пропозиції ФОП Суходольського В. О. умовам тендерного оголошення. Також варто зауважити, що зважаючи на порушення ФОП Суходольським В. О. вимог Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», то Погодження від 12.12.2019 року, видане Держпродспожив службою у Донецькій області є не чинним, а тому у ФОП Суходольського В. О. відсутнє право на постачання продуктів харчування в заклади освіти у 2020 році.
Окрім того, учасником ФОП Суходольським В.О. в складі своєї тендерної пропозиції надано Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів №СУБХП.039-19 від 07.10.2019 року. Цим сертифікатом посвідчується, що система управління безпечністю харчових продуктів, які надаються Фізичною особою-підприємцем Суходольським Володимиром Олександровичем за адресою: 84020, Донецька обл., Олександрівський р-н., с. Високопілля, вул. Садова, буд. 1 (А, Б, В, Г, Д, Ж).
Так, потужність оператора ринку ФОП Суходольського В. О. знаходиться за адресою: Донецька обл., Олександрівський р-н., с. Високопілля, вул. Садова, буд. 1 Г. Разом з тим, адреса потужності, що зазначена у Сертифікаті №СУБХП.039-19 від 07.10.2019 року є відмінною адресою, від адреси державної реєстрації потужності. Так, адреса «84020, Донецька обл., Олександрівський р-н., с. Високопілля, вул. Садова, буд. 1 (А, Б, В, Г, Д, Ж)» не є ідентичною адресою «Донецька обл., Олександрівський р-н., с. Високопілля, вул. Садова, буд. 1 Г», оскільки вказує на інший будинок (приміщення) реєстрації потужності.
Потужність оператора ринку, що використовується ФОП Суходольським В. О. є нерухомим майном. Так, відповідно до частини 1 статті 26-3 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» адресою об’єкта нерухомого майна (далі - адреса) є унікальна структурована сукупність реквізитів, що використовуються для ідентифікації об’єкта та визначення місця його розташування на місцевості.
Згідно з положеннями частини 4 цієї ж статті Закону, реквізитами адреси є:
1) назва держави (Україна);
2) назва адміністративно-територіальної автономії у складі України - для об’єктів, розташованих на території Автономної Республіки Крим;
3) назва області (крім Автономної Республіки Крим, міст Києва та Севастополя);
4) назва району - для населених пунктів районного підпорядкування;
5) назва населеного пункту, а для об’єктів, розташованих за його межами, - назва найближчого населеного пункту (об’єднаної територіальної громади), розташованого у межах відповідного району (об’єднаної територіальної громади);
6) назва гідрографічного, соціально-економічного, природно-заповідного або іншого подібного об’єкта (за наявності);
7) назва вулиці, площі, майдану, шосе, проспекту, бульвару, алеї, провулку, узвозу тощо (далі - вулиця) (за наявності);
8) номер об’єкта (будинку, будівлі, споруди);
9) номер корпусу - для об’єктів, які складаються з декількох корпусів;
10) номер квартири, гаражного боксу, машиномісця, іншого житлового та нежитлового приміщення, яке є самостійним об’єктом нерухомого майна (за наявності).
Однак, поданий учасником ФОП Суходольським В. О. Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів №СУБХП.039-19 від 07.10.2019 року містить невірну адресу реєстрації потужності, а саме – номер об’єкта (будинку, будівлі, споруди), а тому свідчить про недотримання учасником ФОП Суходольським В. О. законодавчих вимог під час здійснення ним господарської діяльності.
1.2. Тендерна пропозиція ФОП Суходольського В. О. не відповідає вимогам тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі» з підстав не підтвердження учасником відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Так, пунктом 1.1. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації» тендерної документації Замовником визначено, що в складі своєї тендерної пропозиції учасником має бути подано інформацію щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону (приклад у додатку №3 до цієї тендерної документації).
Підпункт 14 пункту 5.2. цього ж Розділу тендерної документації передбачено, що замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій статті 17 Закону, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі.
З метою підтвердження відсутності зазначених підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника, Замовником визначено, що в складі тендерної пропозиції учасником має бути подано «Інформацію про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» » за змістом, що відповідає Додатку № 3 до тендерної документації.
Пунктом 14 Додатку 3 до Тендерної документації передбачено, що у складі інформації про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» потрібно подати інформацію, що «Учасник (повна назва учасника) виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що не призвело до його дострокового розірвання, і не було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору (для учасників, що мають раніше укладені договори з цим самим замовником)».
На виконання зазначених вимог, ФОП Суходольським В. О. в складі своєї тендерної пропозиції подано Гарантійний лист «Інформацію про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» вих. №22 від 08.08.2020 р. (стор. 3-4 файлу «Довідки 2.pdf»). Однак зазначений Гарантійний лист не містить підтвердження відповідності учасника вимогам п.п. 14 п.5.2. Розділу ІІІ Тендерної документації, п. 14 Додатку 3 до Тендерної документації та ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, частиною 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» регламентовано, що Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Зважаючи на те, що ФОП Суходольським В. О. не підтверджено відсутність у нього підстав для відхилення його тендерної пропозиції, а також не подання цим учасником в складі тендерної пропозиції будь-яких письмових пояснень щодо не підтвердження законодавчих вимог та вимог Замовника – тендерна пропозиція ФОП Суходольського В. О. є такою, що підлягає відхиленню.
Тому, у зв’язку з невиконанням ФОП Суходольським В. О. кваліфікаційних вимог тендерної документації, керуючись положеннями ст. 17, ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», цей учасник не може бути обраним переможцем публічних закупівель за ідентифікатором UA-2020-07-24-005752-b.
Отже, зазначені обставини свідчать, що рішення Відділу освіти Селидівської міської ради оформлене Протоколом № 87 від 20.08.2020 року є таким, що не відповідає фактичним обставинам закупівлі, порушує права та інтереси ТОВ «КРАЙ-МК..», принципи недискримінації учасників, встановлені ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», що безпідставно надає перевагу іншим учасникам закупівлі.
На підставі вищевикладеного та керуючись положеннями статті 17, 18, 31 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти, розглянути та задовольнити цю скаргу.
2. Зобов’язати Відділ освіти Селидівської міської ради скасувати рішення, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій № 87 від 20.08.2020 р., відповідно до якого за результатами розгляду тендерних пропозицій преможцем процедури відкритих торгів за предметом «ДК 021:2015: 15530000-2 — Вершкове масло», а саме «Масло вершкове жирн. не менше 72,5%» за ідентифікатором UA-2020-07-24-005752-b обрано ФОП Суходольського Володимира Олександровича.
Директор ТОВ «КРАЙ-МК..» О.С. Окопна
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга масло.pdf 28.08.2020 19:57
- рішення від 01.09.2020 № 16502+ лист Замовнику.pdf 02.09.2020 18:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.09.2020 №17053 .pdf 11.09.2020 20:05
- рішення від 10.09.2020 №17053 .pdf 15.09.2020 21:51
- Поснення по суті скарги - масло вершкове-2.pdf 07.09.2020 13:45
- Поснення по суті скарги - масло вершкове.docx 07.09.2020 13:45
- ПРОТОКОЛ № 128 від 23.09.2020.pdf 23.09.2020 16:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.08.2020 20:17
Дата розгляду скарги:
10.09.2020 15:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.09.2020 18:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.09.2020 21:52
Дата виконання рішення Замовником:
23.09.2020 16:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відділ освіти Селидівської міської ради, в особі уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Федоренко А.Ю., виконав вимогу Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме, скасував рішення про визначення фізичної особи – підприємця ФОП Суходольського Володимира Олександровича переможцем процедури закупівлі - "За кодом ДК 021:2015 –15530000 –2 Вершкове масло (Масло вершкове жирн. не менше 72,5%)", Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-07-24-005752-b.
Скарга
Скасована
скасування рішення замовника
Номер:
382aeb81da34478ea80e74c257999fe6
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-24-005752-b.b3
Назва:
скасування рішення замовника
Скарга:
27.07.2020 року на офіційному сайті Prozorro.gov.ua за посиланням (https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2020-07-24-005752-b) було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі, в формі відкритих торгів за предметом «ДК 021:2015: 15530000-2 — Вершкове масло», а саме «Масло вершкове жирн. не менше 72,5%» у кількості 2500 кг на очікувану вартість 375 000,00 грн з ПДВ, строк поставки якого встановлений з 28 серпня 2020 по 31 грудня 2020. В якості Замовника процедури закупівлі визначено Відділ освіти Селидівської міської ради.
До оголошення про заявлену процедуру закупівлі було додано в електронному вигляді Тендерну документацію для процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015: 15530000-2 — Вершкове масло, (надалі «Тендерна документація»).
10.08.2020 року на електронному майданчику https://zakupki.prom.ua/gov/tenders було проведено аукціон з питання закупівлі Замовником товарів, що є предметом закупівлі, після проведення якого учасники запропонували наступні остаточні цінові пропозиції:
- ФОП Суходольський Володимир Олександрович - 277 499,00 грн;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «КРАЙ-МК..» - 277 500,00 грн з ПДВ;
- ФОП Ворожцова Людмила Геннадіївна - 337 500,00 грн.
20.08.2020 року на електронному майданчику закупівель було розміщено рішення Відділу освіти Селидівської міської ради оформлене Протоколом № 87 від 20.08.2020 року відповідно до якого пропозиція учасника ФОП Суходольського Володимира Олександровича є найбільш економічно вигідною, а тому уповноваженою особою замовника переможцем спрощеної процедури закупівлі обрано учасника ФОП Суходольського Володимира Олександровича.
Проте, рішення Відділу освіти Селидівської міської ради оформлене Протоколом № 87 від 20.08.2020 року, не відповідає фактичним обставинам, приписам законодавства, порушує права та охоронювані законом інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «Край-МК..» з огляду на наступні обставини.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені Законом України «Про публічні закупівлі» (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон).
Положеннями частини 1 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
За змістом положень частини 2 зазначеної статті, тендерна документація містить, зокрема:
- інструкцію з підготовки тендерних пропозицій;
- один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним;
- інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
1. Замовником неправомірно обрано переможцем публічних закупівель процедури відкритих торгів учасника ФОП Суходольського Володимира Олександровича
На підставі положень частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Відповідно до пункту 1.1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації» Тендерної документації, Замовником визначено, що пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій Документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій Документації, а саме:
форми тендерної (цінової) пропозиції (згідно з додатком №1 до цієї тендерної документації);
інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (згідно з додатком №2 до цієї тендерної документації);
інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону (приклад у додатку №3 до цієї тендерної документації);
інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (згідно з додатком №4 до цієї Документації та зазначених у частині 4 цієї Документації);
листом-згодою з проектом договору та проектом договору про закупівлю (згідно додатку № 5 до цієї тендерної документації);
документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору за результатами проведення процедури закупівлі (для юридичних осіб).
Згідно з пунктом 6.1. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації» Тендерної документації, визначено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі Пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність Пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно з Додатком №4 до цієї Документації).
Відповідно до пункту 7, 8 Розділу 2 «Технічні вимоги» Додатку 4 до Тендерної документації, Замовником визначено, що в складі своєї тендерної пропозиції учасник має надати:
- погодження (узгодження) державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на право постачання учасником продуктів харчування в заклади освіти у 2020 році;
- сканований з оригіналу сертифікат (сертифікати) на відповідність вимогам стандарту ISO 22000 стосовно надання послуг щодо торгівлі продуктами харчування та напоями, у т.ч. транспортування, зберігання, створеної та впровадженої на основі концепції принципів НАССР.
Так, в складі тендерної пропозиції ФОП Суходольського Володимира Олександровича надано Погодження Держпродспожив служби в Донецькій області на право постачання продуктів харчування в заклади освіти у 2020 році від 12.12.2019 року. Відповідну до змісту цього Погодження вбачається, що одним з документів, котрий було розглянуто Держпродспожив службою у Донецькій області під час прийняття рішення щодо надання зазначеного Погодження, є Акт № 4 від 27.11.2019 року складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин. Потужність оператора ринку ФОП Суходольського В. О., що перевірялася, знаходиться за адресою: Донецька область, Олександрівський район, с. Високопілля, вул. Садова, буд. 1-Г.
Також зі змісту зазначеного Погодження вбачається, що державним органом зроблено застереження щодо здійснення діяльності ФОП Суходольським В. О. Зокрема, суб’єктом господарювання має бути дотримано вимоги Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а також продукція повинна відповідати санітарно-гігієнічним показникам якості та безпечності, зокрема токсикологічним, радіологічним, мікробіологічним, залишковій кількості пестицидів і супроводжуються документами, що засвідчують якість та безпеку продуктів харчування.
При цьому, державним органом вказано, що ФОП Суходольський Володимир Олександрович несе персональну відповідальність за виконання вищевикладених вимог. У разі не виконання ФОП Суходольським В. О. Погодження втрачає силу.
Разом з тим, зміст Акту № 4 від 27.11.2019 року, на підставі якого Держпродспожив службою у Донецькій області видано Погодження від 12.12.2019 року та копію якого надано ФОП Суходольським В. О. у складі своєї тендерної пропозиції – свідчить про порушення цим учасником вимог чинного законодавства та не відповідність пропонованої продукції умовам тендерного оголошення, а також про не чинність наданого Погодження від 12.12.2019 року.
Сторінка 4 Акту № 4 від 27.11.2019 року містить відомості про порушення ФОП Суходольським В. О. діючого законодавства України та не відповідність пропонованої ним продукції вимогам безпечності та якості харчових продуктів. Пункт «Додаткові пояснення» вказаного Акту свідчить, що ФОП Суходольським В. О. «Не забезпечено відповідну температуру зберігання. Засоби вимірювання не повірені, та не мають технічної документації. Температурні листи відсутні».
Сторінка 23 Акту № 4 від 27.11.2019 року містить Опис виявлених порушень вимог законодавства. Відповідно до зазначеного розділу Акту, за результатами проведення державного нагляду (контролю) встановлено порушення п. 2 частини 1 ст. 41 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а саме потужність ФОП Суходольського В. О. не відповідає таким вимогам як: потужності повинні бути спланованими, сконструйованими та розміщеними для належного утримання, чищення та/або дезінфекції, запобігання або мінімізації будь-якого забруднення, а також здійснення заходів, необхідних для забезпечення гігієнічних вимог, у тому числі заходів з боротьби із шкідниками, запобігання накопиченню бруду, контакту з токсичними речовинами та матеріалами, забрудненню харчових продуктів, підтримання необхідних температурних режимів.
Також, відповідно до Опису виявлених порушень вимог законодавства Акту № 4 від 27.11.2019 року, ФОП Суходольським В. О. порушено пункт 5 частини 1 статті 49 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а саме, учасником не дотримується температурний режим, який унеможливлює розмноження мікроорганізмів, формування токсинів.
З вказаного вбачається, що учасником ФОП Суходольським В. О. не дотримано вимог чинного законодавства в сфері безпечності та якості харчових продуктів, що в свою чергу наражає на небезпеку споживачів зазначеної продукції. Окрім того, з огляду на вказані виявлені порушення та не надання учасником ФОП Суходольським В. О. будь-яких інших документів, котрі б підтверджували усунення таких порушень є підстави вважати про невідповідність тендерної пропозиції ФОП Суходольського В. О. умовам тендерного оголошення. Також варто зауважити, що зважаючи на порушення ФОП Суходольським В. О. вимог Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», то Погодження від 12.12.2019 року, видане Держпродспожив службою у Донецькій області є не чинним, а тому у ФОП Суходольського В. О. відсутнє право на постачання продуктів харчування в заклади освіти у 2020 році.
Окрім того, учасником ФОП Суходольським В. О. в складі своєї тендерної пропозиції надано Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів №СУБХП.039-19 від 07.10.2019 року. Цим сертифікатом посвідчується, що система управління безпечністю харчових продуктів, які надаються Фізичною особою-підприємцем Суходольським Володимиром Олександровичем за адресою: 84020, Донецька обл., Олександрівський р-н., с. Високопілля, вул. Садова, буд. 1 (А, Б, В, Г, Д, Ж).
Так, потужність оператора ринку ФОП Суходольського В. О. знаходиться за адресою: Донецька обл., Олександрівський р-н., с. Високопілля, вул. Садова, буд. 1 Г. Разом з тим, адреса потужності, що зазначена у Сертифікаті №СУБХП.039-19 від 07.10.2019 року є відмінною адресою, від адреси державної реєстрації потужності. Так, адреса «84020, Донецька обл., Олександрівський р-н., с. Високопілля, вул. Садова, буд. 1 (А, Б, В, Г, Д, Ж)» не є ідентичною адресою «Донецька обл., Олександрівський р-н., с. Високопілля, вул. Садова, буд. 1 Г», оскільки вказує на інший будинок (приміщення) реєстрації потужності.
Потужність оператора ринку, що використовується ФОП Суходольським В. О. є нерухомим майном. Так, відповідно до частини 1 статті 26-3 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» адресою об’єкта нерухомого майна (далі - адреса) є унікальна структурована сукупність реквізитів, що використовуються для ідентифікації об’єкта та визначення місця його розташування на місцевості.
Згідно з положеннями частини 4 цієї ж статті Закону, реквізитами адреси є:
1) назва держави (Україна);
2) назва адміністративно-територіальної автономії у складі України - для об’єктів, розташованих на території Автономної Республіки Крим;
3) назва області (крім Автономної Республіки Крим, міст Києва та Севастополя);
4) назва району - для населених пунктів районного підпорядкування;
5) назва населеного пункту, а для об’єктів, розташованих за його межами, - назва найближчого населеного пункту (об’єднаної територіальної громади), розташованого у межах відповідного району (об’єднаної територіальної громади);
6) назва гідрографічного, соціально-економічного, природно-заповідного або іншого подібного об’єкта (за наявності);
7) назва вулиці, площі, майдану, шосе, проспекту, бульвару, алеї, провулку, узвозу тощо (далі - вулиця) (за наявності);
8) номер об’єкта (будинку, будівлі, споруди);
9) номер корпусу - для об’єктів, які складаються з декількох корпусів;
10) номер квартири, гаражного боксу, машиномісця, іншого житлового та нежитлового приміщення, яке є самостійним об’єктом нерухомого майна (за наявності).
Однак, поданий учасником ФОП Суходольським В. О. Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів №СУБХП.039-19 від 07.10.2019 року містить невірну адресу реєстрації потужності, а саме – номер об’єкта (будинку, будівлі, споруди), а тому свідчить про недотримання учасником ФОП Суходольським В. О. законодавчих вимог під час здійснення ним господарської діяльності.
Тендерна пропозиція ФОП Суходольського В. О. не відповідає вимогам тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі» з підстав не підтвердження учасником відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі.
Так, пунктом 1.1. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації» тендерної документації Замовником визначено, що в складі своєї тендерної пропозиції учасником має бути подано інформацію щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону (приклад у додатку №3 до цієї тендерної документації).
Підпункт 14 пункту 5.2. цього ж Розділу тендерної документації передбачено, що замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій статті 17 Закону, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі.
З метою підтвердження відсутності зазначених підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника, Замовником визначено, що в складі тендерної пропозиції учасником має бути подано «Інформацію про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» » за змістом, що відповідає Додатку № 3 до тендерної документації.
На виконання зазначених вимог, ФОП Суходольським В. О. в складі своєї тендерної пропозиції подано зазначений документ (стор. 3-4 файлу «Довідки 2.pdf»), однак не підтверджено відповідність учасника вимогам п.п. 14 п.5.2. Розділу ІІІ Тендерної документації, п. 14 Додатку 3 до Тендерної документації та ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, частиною 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» регламентовано, що Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Зважаючи на те, що ФОП Суходольським В. О. не підтверджено відсутність у нього підстав для відхилення його тендерної пропозиції, а також не подання цим учасником в складі тендерної пропозиції будь-яких письмових пояснень щодо не підтвердження законодавчих вимог та вимог Замовника – тендерна пропозиція ФОП Суходольського В. О. є такою, що підлягає відхиленню.
Тому, у зв’язку з невиконанням ФОП Суходольським В. О. кваліфікаційних вимог тендерної документації, керуючись положеннями ст. 17, ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», цей учасник не може бути обраним переможцем публічних закупівель за ідентифікатором UA-2020-07-24-005752-b.
Отже, зазначені обставини свідчать, що рішення Відділу освіти Селидівської міської ради оформлене Протоколом № 87 від 20.08.2020 року є таким, що не відповідає фактичним обставинам закупівлі, порушує права та інтереси ТОВ «КРАЙ-МК..», принципи недискримінації учасників, встановлені ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», що безпідставно надає перевагу іншим учасникам закупівлі.
На підставі вищевикладеного та керуючись положеннями статті 17, 18, 31 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти, розглянути та задовольнити цю вимогу.
2. Скасувати рішення Відділу освіти Селидівської міської ради, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій № 87 від 20.08.2020 р., відповідно до якого за результатами розгляду тендерних пропозицій преможцем процедури відкритих торгів за ідентифікатором UA-2020-07-24-005752-b обрано ФОП Суходольського Володимира Олександровича.
Директор ТОВ «КРАЙ-МК..» О.С. Окопна
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
28.08.2020 19:55
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА про скасування рішення про визначення переможця
Номер:
1dea0437ff2547e3a10f284752573599
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-24-005752-b.a2
Назва:
ВИМОГА про скасування рішення про визначення переможця
Вимога:
27.07.2020 року на офіційному сайті Prozorro.gov.ua за посиланням (https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2020-07-24-005752-b) було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі, в формі відкритих торгів за предметом «ДК 021:2015: 15530000-2 — Вершкове масло», а саме «Масло вершкове жирн. не менше 72,5%» у кількості 2500 кг на очікувану вартість 375 000,00 грн з ПДВ, строк поставки якого встановлений з 28 серпня 2020 по 31 грудня 2020. В якості Замовника процедури закупівлі визначено Відділ освіти Селидівської міської ради.
До оголошення про заявлену процедуру закупівлі було додано в електронному вигляді Тендерну документацію для процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015: 15530000-2 — Вершкове масло, (надалі «Тендерна документація»).
10.08.2020 року на електронному майданчику https://zakupki.prom.ua/gov/tenders було проведено аукціон з питання закупівлі Замовником товарів, що є предметом закупівлі, після проведення якого учасники запропонували наступні остаточні цінові пропозиції:
- ФОП Суходольський Володимир Олександрович - 277 499,00 грн;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «КРАЙ-МК..» - 277 500,00 грн з ПДВ;
- ФОП Ворожцова Людмила Геннадіївна - 337 500,00 грн.
20.08.2020 року на електронному майданчику закупівель було розміщено рішення Відділу освіти Селидівської міської ради оформлене Протоколом № 87 від 20.08.2020 року відповідно до якого пропозиція учасника ФОП Суходольського Володимира Олександровича є найбільш економічно вигідною, а тому уповноваженою особою замовника переможцем спрощеної процедури закупівлі обрано учасника ФОП Суходольського Володимира Олександровича.
Проте, рішення Відділу освіти Селидівської міської ради оформлене Протоколом № 87 від 20.08.2020 року, не відповідає фактичним обставинам, приписам законодавства, порушує права та охоронювані законом інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «Край-МК..» з огляду на наступні обставини.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені Законом України «Про публічні закупівлі» (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон).
Положеннями частини 1 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
За змістом положень частини 2 зазначеної статті, тендерна документація містить, зокрема:
- інструкцію з підготовки тендерних пропозицій;
- один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним;
- інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
1. Замовником неправомірно обрано переможцем публічних закупівель процедури відкритих торгів учасника ФОП Суходольського Володимира Олександровича
На підставі положень частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Відповідно до пункту 1.1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації» Тендерної документації, Замовником визначено, що пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій Документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій Документації, а саме:
форми тендерної (цінової) пропозиції (згідно з додатком №1 до цієї тендерної документації);
інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (згідно з додатком №2 до цієї тендерної документації);
інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону (приклад у додатку №3 до цієї тендерної документації);
інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (згідно з додатком №4 до цієї Документації та зазначених у частині 4 цієї Документації);
листом-згодою з проектом договору та проектом договору про закупівлю (згідно додатку № 5 до цієї тендерної документації);
документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору за результатами проведення процедури закупівлі (для юридичних осіб).
Згідно з пунктом 6.1. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації» Тендерної документації, визначено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі Пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність Пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно з Додатком №4 до цієї Документації).
Відповідно до пункту 7, 8 Розділу 2 «Технічні вимоги» Додатку 4 до Тендерної документації, Замовником визначено, що в складі своєї тендерної пропозиції учасник має надати:
- погодження (узгодження) державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на право постачання учасником продуктів харчування в заклади освіти у 2020 році;
- сканований з оригіналу сертифікат (сертифікати) на відповідність вимогам стандарту ISO 22000 стосовно надання послуг щодо торгівлі продуктами харчування та напоями, у т.ч. транспортування, зберігання, створеної та впровадженої на основі концепції принципів НАССР.
Так, в складі тендерної пропозиції ФОП Суходольського Володимира Олександровича надано Погодження Держпродспожив служби в Донецькій області на право постачання продуктів харчування в заклади освіти у 2020 році від 12.12.2019 року. Відповідну до змісту цього Погодження вбачається, що одним з документів, котрий було розглянуто Держпродспожив службою у Донецькій області під час прийняття рішення щодо надання зазначеного Погодження, є Акт № 4 від 27.11.2019 року складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин. Потужність оператора ринку ФОП Суходольського В. О., що перевірялася, знаходиться за адресою: Донецька область, Олександрівський район, с. Високопілля, вул. Садова, буд. 1-Г.
Також зі змісту зазначеного Погодження вбачається, що державним органом зроблено застереження щодо здійснення діяльності ФОП Суходольським В. О. Зокрема, суб’єктом господарювання має бути дотримано вимоги Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а також продукція повинна відповідати санітарно-гігієнічним показникам якості та безпечності, зокрема токсикологічним, радіологічним, мікробіологічним, залишковій кількості пестицидів і супроводжуються документами, що засвідчують якість та безпеку продуктів харчування.
При цьому, державним органом вказано, що ФОП Суходольський Володимир Олександрович несе персональну відповідальність за виконання вищевикладених вимог. У разі не виконання ФОП Суходольським В. О. Погодження втрачає силу.
Разом з тим, зміст Акту № 4 від 27.11.2019 року, на підставі якого Держпродспожив службою у Донецькій області видано Погодження від 12.12.2019 року та копію якого надано ФОП Суходольським В. О. у складі своєї тендерної пропозиції – свідчить про порушення цим учасником вимог чинного законодавства та не відповідність пропонованої продукції умовам тендерного оголошення, а також про не чинність наданого Погодження від 12.12.2019 року.
Сторінка 4 Акту № 4 від 27.11.2019 року містить відомості про порушення ФОП Суходольським В. О. діючого законодавства України та не відповідність пропонованої ним продукції вимогам безпечності та якості харчових продуктів. Пункт «Додаткові пояснення» вказаного Акту свідчить, що ФОП Суходольським В. О. «Не забезпечено відповідну температуру зберігання. Засоби вимірювання не повірені, та не мають технічної документації. Температурні листи відсутні».
Сторінка 23 Акту № 4 від 27.11.2019 року містить Опис виявлених порушень вимог законодавства. Відповідно до зазначеного розділу Акту, за результатами проведення державного нагляду (контролю) встановлено порушення п. 2 частини 1 ст. 41 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а саме потужність ФОП Суходольського В. О. не відповідає таким вимогам як: потужності повинні бути спланованими, сконструйованими та розміщеними для належного утримання, чищення та/або дезінфекції, запобігання або мінімізації будь-якого забруднення, а також здійснення заходів, необхідних для забезпечення гігієнічних вимог, у тому числі заходів з боротьби із шкідниками, запобігання накопиченню бруду, контакту з токсичними речовинами та матеріалами, забрудненню харчових продуктів, підтримання необхідних температурних режимів.
Також, відповідно до Опису виявлених порушень вимог законодавства Акту № 4 від 27.11.2019 року, ФОП Суходольським В. О. порушено пункт 5 частини 1 статті 49 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а саме, учасником не дотримується температурний режим, який унеможливлює розмноження мікроорганізмів, формування токсинів.
З вказаного вбачається, що учасником ФОП Суходольським В. О. не дотримано вимог чинного законодавства в сфері безпечності та якості харчових продуктів, що в свою чергу наражає на небезпеку споживачів зазначеної продукції. Окрім того, з огляду на вказані виявлені порушення та не надання учасником ФОП Суходольським В. О. будь-яких інших документів, котрі б підтверджували усунення таких порушень є підстави вважати про невідповідність тендерної пропозиції ФОП Суходольського В. О. умовам тендерного оголошення. Також варто зауважити, що зважаючи на порушення ФОП Суходольським В. О. вимог Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», то Погодження від 12.12.2019 року, видане Держпродспожив службою у Донецькій області є не чинним, а тому у ФОП Суходольського В. О. відсутнє право на постачання продуктів харчування в заклади освіти у 2020 році.
Окрім того, учасником ФОП Суходольським В. О. в складі своєї тендерної пропозиції надано Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів №СУБХП.039-19 від 07.10.2019 року. Цим сертифікатом посвідчується, що система управління безпечністю харчових продуктів, які надаються Фізичною особою-підприємцем Суходольським Володимиром Олександровичем за адресою: 84020, Донецька обл., Олександрівський р-н., с. Високопілля, вул. Садова, буд. 1 (А, Б, В, Г, Д, Ж).
Так, потужність оператора ринку ФОП Суходольського В. О. знаходиться за адресою: Донецька обл., Олександрівський р-н., с. Високопілля, вул. Садова, буд. 1 Г. Разом з тим, адреса потужності, що зазначена у Сертифікаті №СУБХП.039-19 від 07.10.2019 року є відмінною адресою, від адреси державної реєстрації потужності. Так, адреса «84020, Донецька обл., Олександрівський р-н., с. Високопілля, вул. Садова, буд. 1 (А, Б, В, Г, Д, Ж)» не є ідентичною адресою «Донецька обл., Олександрівський р-н., с. Високопілля, вул. Садова, буд. 1 Г», оскільки вказує на інший будинок (приміщення) реєстрації потужності.
Потужність оператора ринку, що використовується ФОП Суходольським В. О. є нерухомим майном. Так, відповідно до частини 1 статті 26-3 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» адресою об’єкта нерухомого майна (далі - адреса) є унікальна структурована сукупність реквізитів, що використовуються для ідентифікації об’єкта та визначення місця його розташування на місцевості.
Згідно з положеннями частини 4 цієї ж статті Закону, реквізитами адреси є:
1) назва держави (Україна);
2) назва адміністративно-територіальної автономії у складі України - для об’єктів, розташованих на території Автономної Республіки Крим;
3) назва області (крім Автономної Республіки Крим, міст Києва та Севастополя);
4) назва району - для населених пунктів районного підпорядкування;
5) назва населеного пункту, а для об’єктів, розташованих за його межами, - назва найближчого населеного пункту (об’єднаної територіальної громади), розташованого у межах відповідного району (об’єднаної територіальної громади);
6) назва гідрографічного, соціально-економічного, природно-заповідного або іншого подібного об’єкта (за наявності);
7) назва вулиці, площі, майдану, шосе, проспекту, бульвару, алеї, провулку, узвозу тощо (далі - вулиця) (за наявності);
8) номер об’єкта (будинку, будівлі, споруди);
9) номер корпусу - для об’єктів, які складаються з декількох корпусів;
10) номер квартири, гаражного боксу, машиномісця, іншого житлового та нежитлового приміщення, яке є самостійним об’єктом нерухомого майна (за наявності).
Однак, поданий учасником ФОП Суходольським В. О. Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів №СУБХП.039-19 від 07.10.2019 року містить невірну адресу реєстрації потужності, а саме – номер об’єкта (будинку, будівлі, споруди), а тому свідчить про недотримання учасником ФОП Суходольським В. О. законодавчих вимог під час здійснення ним господарської діяльності.
Тендерна пропозиція ФОП Суходольського В. О. не відповідає вимогам тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі» з підстав не підтвердження учасником відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі.
Так, пунктом 1.1. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації» тендерної документації Замовником визначено, що в складі своєї тендерної пропозиції учасником має бути подано інформацію щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону (приклад у додатку №3 до цієї тендерної документації).
Підпункт 14 пункту 5.2. цього ж Розділу тендерної документації передбачено, що замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій статті 17 Закону, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі.
З метою підтвердження відсутності зазначених підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника, Замовником визначено, що в складі тендерної пропозиції учасником має бути подано «Інформацію про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» » за змістом, що відповідає Додатку № 3 до тендерної документації.
На виконання зазначених вимог, ФОП Суходольським В. О. в складі своєї тендерної пропозиції подано зазначений документ (стор. 3-4 файлу «Довідки 2.pdf»), однак не підтверджено відповідність учасника вимогам п.п. 14 п.5.2. Розділу ІІІ Тендерної документації, п. 14 Додатку 3 до Тендерної документації та ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, частиною 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» регламентовано, що Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Зважаючи на те, що ФОП Суходольським В. О. не підтверджено відсутність у нього підстав для відхилення його тендерної пропозиції, а також не подання цим учасником в складі тендерної пропозиції будь-яких письмових пояснень щодо не підтвердження законодавчих вимог та вимог Замовника – тендерна пропозиція ФОП Суходольського В. О. є такою, що підлягає відхиленню.
Тому, у зв’язку з невиконанням ФОП Суходольським В. О. кваліфікаційних вимог тендерної документації, керуючись положеннями ст. 17, ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», цей учасник не може бути обраним переможцем публічних закупівель за ідентифікатором UA-2020-07-24-005752-b.
Отже, зазначені обставини свідчать, що рішення Відділу освіти Селидівської міської ради оформлене Протоколом № 87 від 20.08.2020 року є таким, що не відповідає фактичним обставинам закупівлі, порушує права та інтереси ТОВ «КРАЙ-МК..», принципи недискримінації учасників, встановлені ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», що безпідставно надає перевагу іншим учасникам закупівлі.
На підставі вищевикладеного та керуючись положеннями статті 17, 18, 31 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти, розглянути та задовольнити цю вимогу.
2. Скасувати рішення Відділу освіти Селидівської міської ради, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій № 87 від 20.08.2020 р., відповідно до якого за результатами розгляду тендерних пропозицій преможцем процедури відкритих торгів за ідентифікатором UA-2020-07-24-005752-b обрано ФОП Суходольського Володимира Олександровича.
Директор ТОВ «КРАЙ-МК..» О.С. Окопна
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога масло.PDF 21.08.2020 18:13
- Відповідь на вимогу.pdf 27.08.2020 16:41
Дата подачі:
21.08.2020 18:13
Вирішення:
Всі вимоги та умови тендерної документації учасником - переможцем виконано. Вимога відхиляється.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення порушення чинного законодавства України у п.3 Додатку 2 до тендерної документації
Номер:
52e0de34ff954c05ae5580ae9138d733
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-24-005752-b.c1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення чинного законодавства України у п.3 Додатку 2 до тендерної документації
Вимога:
Відповідно до п.3 Додатку 2 Тендерної документації якщо Учасник не є платником ПДВ – подається , сканована довідка з органу державної фіскальної (податкової) служби, що свідчить про форму оподаткування Учасника. Згідно з наказом Мінфіну від 21.12.2016 №1125 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість» довідку про взяття на облік платника податків скасовано. Також цим наказом затверджено Довідку про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру за формою №34-ОПП, але ця форма довідки надається таким платникам податків: - фізичним особам, які здійснюють незалежну професійну діяльність: адвокатам, нотаріусам, приватним виконавцям, судовим експертам, арбітражним керуючим; - відокремленим підрозділам іноземних компаній, організацій, у тому числі постійним представництвам нерезидента; - військовим частинам; - уповноваженим особам договорів про спільну діяльність та управителям майна. Тобто, фізична особа підприємець, яка здійснює торгівлю продуктами харчування не може надати скановану довідку з органу державної фіскальної (податкової) служби, що свідчить про форму оподаткування Учасника, бо така довідка не передбачена чинним законодавством України. Відповідно до чинного Податкового кодекс України платники подтків отримують з органу державної фіскальної (податкової) служби витяг з реєстру платників ПДВ, або витяг з реєстру платника єдиного податку. У звязку з вищезазначиним, вимагаємо: 1.внести зміни в п.3 Додатку 2 до тендерної документації та привести у відповідність з чинним законодавством України. Тобто: "Учасники, які не є платниками ПДВ подають витяг з реєстру платника єдиного податку"
Пов'язані документи:
Замовник
- Рішення щодо вимоги .pdf 31.07.2020 14:06
Дата подачі:
30.07.2020 14:33
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу щодо усунення порушень чинного законодавства України в п.3 Додатку 2 до тендерної документації закупівлі - повідомляємо, що до тендерної документації будуть внесені зміни відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019.
Статус вимоги:
Задоволено