• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Вугілля кам'яне марки Д (40-80)

Торги відмінено

330 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 307.00 UAH
Період оскарження: 22.07.2020 10:23 - 18.09.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дискримінаційні умови

Номер: 9e18116d52d94405b550497f952c6255
Ідентифікатор запиту: UA-2020-07-22-001386-b.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови
Скарга:
Комунальне некомерційне підприємство «Татарбунарський центр первинної медико-санітарної допомоги» Татарбунарської районної ради Одеської області(далі – Замовник) було розпочато проведення процедури відкритих торгів щодо закупівлі за предметом «ДК 021:2015 код 09110000-3 - Тверде паливо Вугілля кам’яне марки Д 40-80» за ідентифікатором закупівлі UA-2020-07-22-001386-b (далі – Закупівля). Ознайомившись з тендерною документацією Закупівлі, нами, ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «ОБЛПАЛИВО» (далі – Скаржник), як потенційним учасником Закупівлі, було виявлено дискримінаційну та неправомірну вимогу, яка полягає в наступному. Відповідно до Розділу ІІІ тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями… та завантаження необхідних документів (файлів), що вимагаються у цій тендерній документації, зокрема інформацією/документами що підтверджують відповідність товару необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а також відповідній технічній специфікації (учасник процедури закупівлі у складі своєї тендерної пропозиції подає документи/інформацію, що встановлені замовником та вимагаються у Додатку №1 до тендерної документації). Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації, інформація про відповідність запропонованого товару технічним та якісним вимогам повинна бути підтверджена наступними документами, зокрема, копія сертифікату про походження товару (СТ-1) на вугілля марки Д, завіреного підписом та печаткою постачальника (з яким учасник процедури закупівлі має договірні відносини на постачання вугілля) та лист-згоду від постачальника на використання даного сертифікату учасником у складі його тендерної пропозиції та оприлюднення у електронній системі закупівель із зазначенням посилання на оголошення даної процедури закупівлі в електронній системі закупівель. Інформуємо, що вимога тендерної документації щодо надання у складі пропозиції копії сертифікату про походження товару форми саме СТ-1 є дискримінаційним по відношенню до Скаржника з огляду на наступне. Інформуємо, що Скаржник закупляє вугілля у безпосереднього виробника - ТОВ «Вуглепостач Транс» (ЄДРПОУ 39524515), яке є українським підприємством та виготовляє вугілля на території України. На підтвердження відносин з ТОВ «Вуглепостач Транс», надаємо разом зі Скаргою копію договору поставки № 07/07-20 від 07.07.2020 предметом якого є вугілля, яке є і предметом даної Закупівлі – Д (40-80). На підтвердження статусу легального виробника ТОВ «Вуглепостач Транс», надаємо разом зі Скаргою копію дозволу Держпраці №0369.19.14, а також висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-1/15285 на вугілля Д (40-80), який підтверджує, що ТОВ «Вуглепостач Транс» є виробником даної марки вугілля. Виробник ТОВ «Вуглепостач Транс» здійснює виробництво вугілля Д 40-80 шляхом переробки (дроблення та сортування) родового вугілля (сировини) Д 0-300, яке видобувається в Казахстані, та було завезене в Україну ТОВ «ВКФ «Некстрейд» згідно сертифікату походження KZ UA 911003880, після чого передане у власність ТОВ «Вуглепостач Транс» для подальшої переробки (підтверджуючі документи надаємо: лист від ТОВ «ВКФ «Некстрейд» №3 від 13.07.2020 та сертифікат походження KZ UA 911003880). Звертаємо увагу, що відповідно до сертифікату походження KZ UA 911003880, отримувачем вугілля є ТОВ «ВКФ «Некстрейд» за дорученням компанії «Elisa trade company s.r.o» Pecarkova 177/8. Pitkovice. 104 00 Praha 10 Czech Republic (Чеська Республіка). Тобто, експортером даного вугілля є резидент Чеської Республіки. (відповідно до п. 7.4. Угоди про Правила визначення країни походження товарів у Співдружності Незалежних Держав - У разі якщо вантажовідправник й експортер є різними юридичними особами, слід зазначати, що вантажовідправник (найменування та адреса) діє "за дорученням" експортера (найменування та адреса). Інформуємо, що порядок видачі сертифікатів походження СТ-1 регламентується Угодою про Правила визначення країни походження товарів у Співдружності Незалежних Держав (далі – Угода). Відповідно до статті 5 Угоди, стороною угоди є Україна, проте Чеська Республіка – ні. Відповідно до п. 6.1. Угоди - Для підтвердження країни походження товару в конкретній державі - учасниці Угоди для цілей надання режиму вільної торгівлі необхідне надання митним органам країни ввезення оригіналу сертифіката форми СТ-1 (бланк сертифіката наведено в додатку 2, який є невід'ємною частиною цих Правил) чи декларації про походження товару. Відповідно, оскільки експортером є резидент Чеської Республіки, країни, яка не є стороною Угоди, сертифікат походження форми СТ-1 не може бути виданий. Натомість, наданий сертифікат походження за загальною формою, що за змістом містить всю необхідну інформацію, що й містить сертифікат форми СТ-1. Таким чином, Скаржник неправомірно позбавлений права та можливості взяти участь у даній Закупівлі, оскільки не має можливості з вищеобгрунтованих підстав надати сертифікат походження саме форми СТ-1. Зважаючи на це, описана дискримінаційна вимога повинна бути усунута Замовником шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації, а саме викладення вимоги Додатку 1 тендерної документації (та дублюючих вимог, якщо такі є) у наступній редакції: «інформація про відповідність запропонованого товару технічним та якісним вимогам повинна бути підтверджена наступними документами, зокрема, копія сертифікату про походження товару на вугілля марки Д, завіреного підписом та печаткою постачальника (з яким учасник процедури закупівлі має договірні відносини на постачання вугілля) та лист-згоду від постачальника на використання даного сертифікату учасником у складі його тендерної пропозиції та оприлюднення у електронній системі закупівель із зазначенням посилання на оголошення даної процедури закупівлі в електронній системі закупівель». Отже, зазначена вище вимога тендерної документації, є дискримінаційною та порушує одразу декілька положень ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме частину четверту статті 5: «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників»; частину четверту статті 22: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», а також основоположні принципи здійснення публічних закупівель, які відображені у статті 5, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. На підставі вищезазначеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «ОБЛПАЛИВО» до розгляду; 2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційну вимогу, описану у тексті скарги, шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації; 3. За наявності підстав зобов’язати Замовника відмінити дану процедуру закупівлі.
Дата розгляду скарги: 14.08.2020 12:00
Місце розгляду скарги: АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.08.2020 18:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.09.2020 23:00
Дата виконання рішення Замовником: 14.09.2020 15:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення органу оскарження внесено відповідні зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ "ОБЛПАЛИВО", ТПК Облпаливо Товариство +380965971559 41701548@ukr.net