• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

34140000-0 Великовантажні мототранспортні засоби (Спеціальні аварійно-рятувальні машини важкого типу (САРМ-В))

Ця закупівля проводиться на виконання Державної програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року затвердженої Постановою Кабінету міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 435 (зі змінами). КПКВК 3107020 Фінансове забезпечення заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм. Джерело фінансування: державний бюджет (державний дорожній фонд)

Торги не відбулися

12 826 875.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 64 134.38 UAH
Період оскарження: 21.07.2020 18:55 - 14.09.2020 00:00
Скарга
Скасована

1

Номер: 784a3c711e4942a694c2184f8d228062
Ідентифікатор запиту: UA-2020-07-21-008017-b.c2
Назва: 1
Скарга:
1234567890-
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 17.08.2020 00:02
Автор: THG Technik Handels Gesellschaft AG, Kälte Valdemar +41618114278 MOROZ@THG-AG.CH http://www.thg-ag.com
Скарга
Виконана замовником

щодо виявлених порушень законодавства з питань публічних закупівель

Номер: 239efeb4e98448809ca712465167db57
Ідентифікатор запиту: UA-2020-07-21-008017-b.a1
Назва: щодо виявлених порушень законодавства з питань публічних закупівель
Скарга:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства з питань публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») 21 липня 2020 року Державним агентством інфраструктурних проектів України (надалі – «Замовник») було оголошено процедуру закупівлі у формі відкритих торгів через електронну систему закупівель за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 34140000-0 Великовантажні мототранспортні засоби (Спеціальні аварійно-рятувальні машини важкого типу (САРМ-В), ідентифікатор закупівлі: UA-2020-07-21-008017-b, Замовником разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі оприлюднено тендерну документацію, що затверджена Рішенням тендерного комітету Державного агентства інфраструктурних проектів України (надалі – Тендерна документація). Звернення за роз’ясненнями: до 11 серпня 2020 00:00. Оскарження умов закупівлі: до 17 серпня 2020 00:00. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 21 серпня 2020 00:00. Очікувана вартість: 12 826 875,00 гривень. ТОВ «ПОСТ-01» має великий досвід в постачанні та реалізації різноманітного аварійно-рятувального обладнання, є офіційним дистриб’ютором компанії «Magirus GmbH» (Німеччина), виробника пожежних та аварійно-рятувальних машин та планує взяти участь у вказаній закупівлі. Плануючи взяти участь у закупівлі, для підготовки необхідного пакету документів ТОВ «ПОСТ-01» ретельно вивчило умови вказаної закупівлі та вважає умови закупівлі, передбачені Тендерною документацією, такими, що не відповідають положенням Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), містять дискримінаційні вимоги, не відповідають принципам добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, що, в свою чергу, суперечить положенням статті 5 Закону, а й відтак порушує права і законні інтереси потенційних учасників (постачальників), у тому числі, й ТОВ «ПОСТ-01» щодо прийняття участі в оголошеній закупівлі, штучно обмежує кількість потенційних учасників та, фактично, позбавляє ТОВ «ПОСТ-01» можливості прийняти участь у закупівлі. Дане твердження ґрунтується на наступному. Відповідно до статті 5 Закону закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель тощо. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до п. 3 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону, тобто Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до вимог частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Однак, всупереч зазначеним вимогам Закону, Замовником у Тендерній документації викладені вимоги, що порушують принципи: -добросовісної конкуренції серед учасників, -недискримінації учасників; - максимальної економії, ефективності та пропорційності. 1. Відповідно до пункту 1.7 Розділу ХІ «Комплектація» Додатку 2 «Технічні вимоги» до Тендерної документації, Замовником встановлені технічні вимоги до дихальних апаратів. Проте перераховані вимоги за своєю сукупністю є дискримінаційними, оскільки відповідність технічним характеристикам всіх елементів комплектації дихальних апаратів може забезпечити лише один виробник дихальних апаратів, а саме компанія «Drager». Так, відповідно до пп.7 п. 1.7. «Маска (панорамна)», маска повинна бути безрозмірною та скло маски повинно бути з полікарбонату із зовнішнім покриттям проти подряпин/внутрішнім протитуманним, з відповідним маркуванням. Маски (панорамні) безрозмірні та з наявністю скла з полікарбонату із зовнішнім покриттям проти подряпин/внутрішнім протитуманним, з відповідним маркуванням є в асортименті товарів лише двох виробників – компанії «Dräger» та компанії «MSA Safety». Однак, єдина модель маски (панорамної) компанії «MSA Safety», а саме модель «Ultra Elite», яка б відповідала усім технічним вимогам до маски (панорамної), відповідно до листа виробника (Додаток 1), з січня 2019 року офіційно не виробляється. Модель маски (панорамної) «G1» компанії «MSA Safety», хоч і має скло з полікарбонату із зовнішнім покриттям проти подряпин/внутрішнім протитуманним, з відповідним маркуванням, виробляється в 3-х (трьох) розмірах (S, M, L), тобто не є безрозмірною. Інша модель маски (панорамної) «3S» компанії «MSA Safety» є безрозмірною, проте не має скла з полікарбонату із зовнішнім покриттям проти подряпин/внутрішнім протитуманним, з відповідним маркуванням. Інші виробники дихальних апаратів, такі як: «3M Scott», «Interspiro» також виробляють маски різних розмірів. Все зазначене вище означає, що є лише один виробник, в асортименті товарів якого є маски (панорамні) із склом з полікарбонату із зовнішнім покриттям проти подряпин/внутрішнім протитуманним, з відповідним маркуванням, і, в той же час, безрозмірні. Відповідно, є лише один виробник – компанія «Dräger», яка може забезпечити відповідність всіх технічних характеристик. Тобто, вказана вимога прописана під одного окремого виробника, що, відповідно, порушує вимоги Закону, ставлячи в нерівні умови участі в оголошеній закупівлі потенційних учасників, в тому числі ТОВ «ПОСТ-01», які можуть запропонувати якісне та сучасне обладнання інших виробників. У зв’язку з вищевикладеним, з метою усунення порушень Закону та запобігання порушенню прав ТОВ «ПОСТ-01» щодо участі у зазначеній закупівлі, вимагаємо змінити технічні вимоги до дихальних апаратів (маски (панорамної)) та викласти їх у одній з наступних редакцій: Варіант 1: маска повинна бути безрозмірною та без додаткових вимог до скла. Варіант 2: скло маски повинно бути з полікарбонату із зовнішнім покриттям проти подряпин/внутрішнім протитуманним, з відповідним маркуванням; маска повинна мати розміри. 2. Відповідно до пункту 1.8 Розділу ХІ «Комплектація» Додатку 2 «Технічні вимоги» до Тендерної документації, Замовником встановлені технічні вимоги до датчику нерухомого стану пожежного-рятувальника. Проте, перераховані вимоги за своєю сукупністю є дискримінаційними, оскільки відповідність технічним характеристикам може забезпечити лише один виробник датчиків нерухомого стану пожежного-рятувальника, а саме: компанія «Dräger». Так, згідно встановлених Тендерною документацією технічних вимог: 1) Температурний режим роботи визначений: -30…+60 0С. Даній вимозі, що зазначена що викладена в Тендерній документації, відповідно до опису технічних характеристик на офіційних Інтернет-сайтах виробників, відповідає продукція лише одного виробника – датчик нерухомого стану пожежного-рятувальника компанії «Dräger» серії «Bodyguard». Також треба зазначити, що відповідно до вимог Європейських стандартів та Директив, вимоги до температурного режиму роботи рятувального та захисного обладнання складають діапазон температур від -20…+55 0С. В свою чергу, відповідно до EN 50020 та EN 60079-0, температурний режим -30 +60 0С, це режим додаткових тестувань обладнання, що повинні проводитись виробником у разі наявності у приладі (датчику) джерела живлення, але аж ніяк не температурний режим роботи. 2) Визначені вимоги: «Можливість повної реєстрації даних для подальшого аналізу події» та «Можливість складання звітів про події за допомогою ПК або планшета». Зазначені функції є в наявності (відповідно до опису технічних характеристик на офіційних Інтернет-сайтах виробників) лише у датчиків нерухомого стану пожежників-рятувальників компанії «Dräger», серії «Bodyguard». Також варто зауважити, що наявність або відсутність цих функцій не впливає на безпеку пожежного-рятувальника у разі аварійної ситуації, та не можуть бути визначальними при формуванні технічних характеристик до датчиків нерухомого стану пожежників-рятувальників. Тобто, вказані вимоги також прописані під одного окремого виробника, а саме - компанію «Dräger», що, відповідно, порушує вимоги Закону, ставлячи в нерівні умови участі в оголошеній закупівлі потенційних учасників, в тому числі ТОВ «ПОСТ-01», оскільки пропозиція ТОВ «ПОСТ-01» буде відхилена як така, що не відповідає вимогам Тендерної документації, тільки тому, що ТОВ «ПОСТ-01» запропонує обладнання виробника, який не є компанією «Dräger», але обладнання іншого виробника не є менш якісним, сучасним та надійним. Відтак, з метою усунення порушень Закону та запобігання порушенню прав ТОВ «ПОСТ-01» щодо участі у зазначеній закупівлі, вимагаємо внести зміни в Тендерну документацію, а саме: 1) змінити технічні характеристики температурного режиму роботи датчику нерухомого стану пожежного-рятувальника до рівня: від -20…+55 0С. 2) видалити з переліку технічних вимог до датчику нерухомого стану пожежного-рятувальника такі технічні характеристики, як: - можливість повної реєстрації даних для подальшого аналізу події; - можливість складання звітів про події за допомогою ПК або планшета. 3. Відповідно до пункту 2.18 Розділу ХІ «Комплектація» Додатку 2 «Технічні вимоги» до Тендерної документації, Замовником встановлені технічні вимоги до комбінованого ручного інструменту з вбудованим ручним насосом. Аналізуючи вказані вимоги хотіли б зазначити 2 (два) факти, які звертають на себе увагу: 1. Перераховані технічні характеристики, що використовуються в технічних вимогах Тендерної документації абсолютно точно повторюють технічні характеристики лише однієї конкретної моделі комбінованого ручного інструменту з вбудованим ручним насосом і лише одного конкретного виробника, а саме: «Weber SPS 270 H»: № з/п Найменування технічних характеристик Технічні вимоги відповідно до Тендерної документації Технічні характеристики «Weber «SPS 270 H» 1 Максимальне зусилля різання не менше 29 т 29 т 2 Ріжуча здатність (діаметр сталевого прута) не менше 28 мм 28 мм 3 Максимальне зусилля розтискання не менше 54,5 т 54,5 т 4 Відстань розтискання не менше 270 мм 270 мм 2. Відповідно до пункту 4.2.4.3 ДСТУ EN13204:2018 «Гідравлічні рятувальні інструменти подвійної дії для використання пожежно-рятувальною службою», комбінований ручний інструмент з вбудованим ручним насосом, що відноситься до категорії комбінованого інструменту, повинен класифікуватись і маркуватись відповідно до таблиць 3 та 4 стандарту. Зазначена класифікація та маркування також використовуються при описі технічних вимог при проведенні публічних закупівель, що є стандартною Європейською практикою, до того ж підтвердженою самим Замовником, що в пп. 2.13-2.17 встановив технічні вимоги до різноманітного гідравлічного рятувального інструменту саме за таким принципом і відповідно до ДСТУ EN13204:2018. Однак, лише для пункту 2.18 «Комбінований ручний інструмент з вбудованим ручним насосом» було обрано нестандартні вигляд та зміст технічних вимог, що не дозволяють повноцінно оцінити та розкрити технічні якості інструменту, а лише звужують кількість моделей, що можуть відповідати технічним вимогам до 1 (однієї), як це було зазначено вище – «Weber «SPS 270 H». У зв’язку з усім вищенаведеним, з метою усунення порушень Закону, запобігання порушенню прав ТОВ «ПОСТ-01» та усунення дискримінаційних вимог щодо участі у зазначеній закупівлі, вимагаємо змінити технічні вимоги до комбінованого ручного інструменту з вбудованим ручним насосом та викласти їх у редакції, що відповідає ДСТУ EN13204:2018 «Гідравлічні рятувальні інструменти подвійної дії для використання пожежно-рятувальною службою», у тому числі, таблицям 3 та 4, що дасть змогу ТОВ «ПОСТ-01» взяти участь у закупівлі та запропонувати ефективний та якісний інструмент, але іншого виробника. 4. Відповідно до пункту 2.29 Розділу ХІ «Комплектація» Додатку 2 «Технічні вимоги» до Тендерної документації, Замовником встановлені технічні вимоги до комплекту стійок для стабілізації великовагових транспортних засобів в комплекті з вантажною лебідкою. Проте, аналізуючи вказані вимоги хотіли б зазначити, що звертає на себе увагу той факт, що технічні характеристики складових частин комплекту стійок для стабілізації великовагових транспортних засобів в комплекті з вантажною лебідкою, а саме: - рятувальна опора 3 (трьох) типів, загальною кількістю – 7 шт, - розширення 3 (трьох) типів, загальною кількістю – 8, містять специфічні умовні позначення типів, що застосовуються конкретним виробником – компанією «Paratech», що вважається дискримінаційним, і не містять конкретних цифрових показників, за якими можна б було визначити відповідність або невідповідність еквівалентних моделей від інших виробників. Крім того, деякі технічні характеристики складових частин комплекту стійок для стабілізації великовагових транспортних засобів в комплекті з вантажною лебідкою, а саме: - верхня/нижня пластина, - головка/основа шарніра, не містять одиниць виміру та опису характеристик (наприклад: довжина, ширина або висота), до яких застосовується цифровий показник 150х150. У зв’язку з усім вищенаведеним, з метою усунення порушень Закону, запобігання порушенню прав ТОВ «ПОСТ-01» та усунення дискримінаційних вимог щодо участі у зазначеній закупівлі, які полягають у неможливості представити обладнання інших виробників, та, відповідно, прийняти участь у закупівлі, вимагаємо: 1. Змінити технічні вимоги до складових частин комплекту стійок для стабілізації великовагових транспортних засобів в комплекті з вантажною лебідкою , а саме: - рятувальна опора 3 (трьох) типів, - розширення 3 (трьох) типів, та викласти їх у вигляді цифрових показників, що відображали б важливі технічні характеристики, такі як, наприклад: висота, довжина розширення, зусилля, допустимі навантаження, вага, тощо. 2. Визначити одиниці виміру та опис характеристик (наприклад: довжина, ширина або висота), до яких застосовується цифровий показник 150х150 для складових частин: - верхня/нижня пластина, - головка/основа шарніра. 5. Відповідно до пункту 2.32 Розділу ХІ «Комплектація» Додатку 2 «Технічні вимоги» до Тендерної документації, Замовником встановлені технічні вимоги до комплекту механічних стійок для стабілізації. Проте перераховані вимоги за своєю сукупністю є дискримінаційними, оскільки відповідність технічним характеристикам всіх елементів комплектації комплекту механічних стійок для стабілізації може забезпечити лише один виробник – компанія «Weber Hydraulik» в моделі «FAST ALU XL», підтвердженням чому є такі цифрові показники таких технічних характеристик, як: - повздовжнє навантаження стійки, т не менше – 2,5, - максимальна довжина розкладеної стійки, м не менше – 2,4. У зв’язку з усім вищенаведеним, з метою усунення порушень Закону, запобігання порушенню прав ТОВ «ПОСТ-01» та усунення дискримінаційних вимог щодо участі у зазначеній закупівлі, які полягають у неможливості предст
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 26.08.2020 15:00
Місце розгляду скарги: АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.08.2020 17:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.09.2020 20:15
Дата виконання рішення Замовником: 10.09.2020 17:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: Державне агентство інфраструктурних проектів України (далі – Укрінфрапроект), розглянувши рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) щодо скарги товариства з обмеженою відповідальністю «ПОСТ-01» від 14.08.2020 № UA-2020-07-21-008017-b.a1, повідомляє наступне. Відповідно до вимог частини двадцять другої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Колегія постановила зобов’язати Державне агентство інфраструктурних проектів України внести зміни до тендерної документації на закупівлю – «ДК 021:2015: 34140000-0 Великовантажні мототранспортні засоби», оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-07-21-008017-b. На виконання зазначеного вище Рішення Колегії, тендерним комітетом Укрінфрапроекту були внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Автор: ТОВ "ПОСТ-01", Олександр Мосєєв +380444922704 tender@post-01.com.ua