• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Паливні брикети (соняшник)

Торги відмінено

225 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 250.00 UAH
Період оскарження: 21.07.2020 14:24 - 02.08.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником

Неправомірні рішення Замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ «ТЕПЛОМІР» та дискваліфікацію учасника - ТОВ «ТЕПЛОМІР», та визначення переможцем ФОП Голуб К.М.

Номер: 00fdf784210d4054a19892b407ef35bd
Ідентифікатор запиту: UA-2020-07-21-004932-b.a3
Назва: Неправомірні рішення Замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ «ТЕПЛОМІР» та дискваліфікацію учасника - ТОВ «ТЕПЛОМІР», та визначення переможцем ФОП Голуб К.М.
Скарга:
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ, 03035 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕПЛОМІР» код ЄДРПОУ 43271487 Адреса: Запорізька обл., місто Запоріжжя вул. Правди, буд. 4-а, кв. 9 електронна пошта: TEPLOMIR_ZP@UKR.NET телефон: +380990086697 Замовник: Комунальна установа «Орловський психоневрологічний інтернат» Запорізької обласної ради код ЄДРПОУ 03188566 Адреса: 72341, Запорізька область, Мелітопольський район, с. Орлове, вул. Вишнева, буд. 231 електронна пошта: opni@i.ua Підстави подання скарги: Неправомірні рішення Замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ «ТЕПЛОМІР» та дискваліфікацію учасника - ТОВ «ТЕПЛОМІР», та визначення переможцем ФОП Голуб К.М. Номер закупівлі та назва предмету закупівлі UA-2020-07-21-004932-b ДК 021:2015-09110000-3 – Тверде паливо Дотримання строку подання скарги Скарга подається у строк, визначений ч.8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» Про порушення своїх прав ТОВ «ТЕПЛОМІР» дізналося – 30.09.2020р. СКАРГА Замовником торгів є Комунальна установа «Орловський психоневрологічний інтернат» Запорізької обласної ради (далі - Замовник) було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2020-07-21-004932-b. Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕПЛОМІР" (далі — ТОВ "ТЕПЛОМІР", Скаржник) приймає участь у процедурі закупівлі код за ДК 021:2015-09110000-3 – Тверде паливо та згідно тендерної документації подало тендерну пропозицію. Замовником за результатами розгляду документів Учасників закупівлі було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції та дискваліфікацію ТОВ "ТЕПЛОМІР" (протокол № 74 від 30.09.2020 року) та рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ФОП Голуб К.М. (протокол № 80 від 07.10.2020р.). ТОВ "ТЕПЛОМІР " не погоджується з такими рішеннями Замовника, оскільки вважає, що Замовник при їх прийнятті порушив вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), вимоги Тендерної пропозиції та тим самим порушив права і законні інтереси Скаржника як учасника процедури закупівлі. 1. Щодо неправомірності рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції та дискваліфікацію ТОВ "ТЕПЛОМІР". Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету № 67 від 18.08.2020 року було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції та дискваліфікацію ТОВ "ТЕПЛОМІР". 26.08.2020р. ТОВ "ТЕПЛОМІР" не погодилось з таким рішенням та подало скаргу до Антимонопольного комітету України. За результатами розгляду вищевказаної скарги Антимонопольним комітетом України прийнято рішення №17837-р/пк-пз від 22.09.2020р. (далі - Рішення АМКУ) згідно якого скаргу ТОВ"ТЕПЛОМІР" було задоволено частково, а рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ"ТЕПЛОМІР" було скасовано. Рішення АМКУ Замовником до суду не оскаржувалося. Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету № 74 від 30.09.2020 року Замовником було повторно прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції та дискваліфікацію ТОВ "ТЕПЛОМІР", з тих самих підстав та на підставі тих самих доводів, що вже були предметом розгляду Антимонопольного комітету України і які останнім були визнані необґрунтованими, а рішення Замовника про відхилення відхилення тендерної пропозиції та дискваліфікацію ТОВ "ТЕПЛОМІР" було СКАСОВАНО. Жодних доказів на підтвердження того, що ТОВ «ТЕПЛОМІР» в складі Тендерної пропозиції подано недостовірну інформацію Замовником не наведено. Відтак вважаємо прийняте повторно рішення про відхилення тендерної пропозиції та дискваліфікацію ТОВ "ТЕПЛОМІР" (протокол № 74 від 30.09.2020 року) незаконним та безпідставним, а відхилення Тендерної пропозиції Скаржника таким, що не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та порушує права Скаржника як учасника закупівлі. 2. Щодо неправомірності рішення Замовника про визначення переможцем процедури закупівлі ФОП Голуб К.М. Згідно протоколу № 80 засідання тендерного комітету Замовника від 07.10.2020р. було прийнято рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ФОП Голуб К.М. Скаржник не погоджується з прийнятим рішенням Замовника, що і стало однією з підстав для подання цієї скарги, та вважає таке рішення Замовника відносно визначення переможцем закупівлі ФОП Голуб К.М. неправомірним з огляду на наступне. 2.1. Відповідно до вимог п. 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема: - документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції. Також в цьому ж пункті розділу ІІІ Тендерної документації Замовником визначено, що повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції уповноваженої особи учасника процедури закупівлі підтверджується: для посадових (службових) осіб учасника, які уповноважені підписувати документи пропозиції та вчиняти інші юридично значущі дії від імені учасника на підставі положень установчих документів – розпорядчий документ про призначення (обрання) на посаду відповідної особи (наказ про призначення та/ або протокол зборів засновників, тощо); для осіб, що уповноважені представляти інтереси учасника під час проведення процедури закупівлі, та які не входять до кола осіб, які представляють інтереси учасника без довіреності – довіреність, оформлена у відповідності до вимог чинного законодавства, із зазначенням повноважень повіреного, разом з документами, що у відповідності до цього пункту підтверджують повноваження посадової (службової) особи учасника, що підписала від імені учасника вказану довіреність. Як вбачається з тексту завантажених до складу Тендерної пропозиції документів складених від імені ФОП Голуб К.М., в тому числі, і самої «Тендерної пропозиції» (файл «Тендерна Пропозиція.pdf»), всі вони засвідчені підписом «Директор (підпис та печатка ) К. М. Голуб». В Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (файл «довідка працівники.pdf»), зазначено що єдиним працівником ФОП Голуб К.М. є Директор Голуб Каріна Миколаївна. Однак, надана Учасником Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Фізичної особи-підприємця Голуб Каріна Миколаївна від 12.02.2016р. (файл «Виписка з держ . реєстру.pdf ») не містить інформації про наявність керівника – ДИРЕКТОРА. Більше того, тендерна пропозиція ФОП Голуб К.М. не містить сканованого документу (оригіналу чи копії) - наказу про призначення (або іншого розпорядчого документа) яким би Голуб К.М. призначалася на посаду ДИРЕКТОРА ФОП ГОЛУБ К.М. З огляду на викладене вважаємо, що подана Тендерна пропозиція разом з документами в її складі, які містять підпис «Директор (підпис та печатка ) К.М. Голуб» є такими, що не підписані уповноваженою особою Учасника та не відповідають вищевказаним вимогам Тендерної документації, що має наслідком відхилення Тендерної пропозиції ФОП Голуб К.М. як такої, що не відповідає вимогам Тендерної документації. 2.2. Відповідно до вимог п. 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема: - інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (згідно з Додатком № 1 до тендерної документації); У відповідності до п.6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції інформацію про відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам Замовника, у формі таблиці специфікації пропонованого товару, у якій наводяться дані про назву товару, відповідність кожної позиції («ТАК» чи «НІ») вимогам Замовника, зазначеним в Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі (Додаток № 1 до тендерної документації). Тендерна пропозиція ФОП Голуб К.М. такого документа не містить. Також в складі Тендерної пропозиції ФОП Голуб наявні документи: - Довідка про виробника товару (файл «довідка виробник.pdf»), - Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі (файл «технічні і якісні ха-ки згідно ТД.pdf»), (документ 1) - Сертифікат відповідності № UA.276.239.02-19 від 27.08.2019 (строком дії 27.08.2019р. - 26.08.2020р.) та Протокол випробувань №1366 від 27.08.2019р. виданих ВЦ ДП «Рівнестандартметрологія» (файл «сертифікатСисюкбрикети.pdf»).(документ 2) Вказані документи 1 та 2 містять інформацію щодо якісних характеристик до паливних брикетів з деревини, яка суттєво відрізняється одна від одної, а саме: Документ 1 Документ 2 Теплотворність: (нижча) не менше 4100 Ккал/кг Щільність: від 0,7 г/см3 Зольність : 9-12 %; Нижча теплота згоряння на робочий стан проби палива,Qs d МДж/кг(ккал/кг): 17,26 (4125) Щільність, кг/м3: 1025 Зольність, % : 3,9 Вказані якісні характеристики не відповідають вимогам Замовника до якості предмета закупівлі, зокрема, Замовником вимагається відповідність Товару якісним показникам: - Теплотворність: (нижча) не менше 4100 Ккал/кг, відповідно до наданого Протоколу випробувань. цей показник складає Нижча теплота згоряння на робочий стан проби палива,Qs d МДж/кг(ккал/кг): 17,26 (4125); - Щільність: від 0,7 г/см3 відповідно до наданого Протоколу випробувань. цей показник складає Щільність, кг/м3: 1025; - Зольність : 9-12 % відповідно до наданого Протоколу випробувань. цей показник складає Зольність,%: 3,9 %; Зважаючи на викладене, тендерна пропозиція ФОП Голуб К.М. не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а тому його Тендерна пропозиція підлягала відхиленню на підставі п.2 ч. 1 ст. 31 Закону. 2.3. Відповідно до вимог п. 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Учасник подає в складі своєї Тендерної пропозиції документи, що відповідно до статті 16 Закону, підтверджують відповідність учасника таким кваліфікаційним критеріям: - наявність обладнання та матеріально-технічної бази (у вигляді довідки, складеної у довільній формі); - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (у вигляді довідки, складеної у довільній формі); - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (на підтвердження відповідності встановленому критерію Учасник надає копію договору (договорів) щодо поставки відповідного товару). Так, на підтвердження кваліфікаційного критерія «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» ФОП Голуб К.М. в складі Тендерної пропозиції надано Довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (файл «Довідка про аналогічні угоди.pdf»). Вважаємо, що ФОП Голуб К.М. не підтверджено відповідність вказаному кваліфікаційному критерію зважаючи на наступне. В Довідці (п.1) ФОП Голуб К.М. надано інформацію про виконання договору №13/11 від 15.11.2017р. укладеного з Розівською районною лікарнею ветеринарної медицини. В складі Тендерної пропозиції наявна сканована копія цього Договору (файл «аналог. догов. Роз. ветеринарна.pdf»). В п.1.1. цього Договору зазначено, що невід’ємними частинами цього Договору є Специфікації, що містять найменування, кількість та асортимент товару. В складі Тендерної пропозиції відсутні зазначені документи, відповідно договір №13/11 від 15.11.2017р. надано в неповному виді. Відгук про виконання цього Договору в складі Тендерної пропозиції Учасника відсутній. Інших доказів, що свідчили б про виконання цього договору ФОП Голуб не надано. В Довідці (п.2) ФОП Голуб К.М. надано інформацію про виконання договору №424 від 11.11.2019р. укладеного з Відділом освіти молоді та спорту Пологівської районної державної адміністрації Запорізької області. В складі Тендерної пропозиції наявна сканована копія цього Договору (файл «Догов.424.pdf»). Відгук про виконання цього Договору в складі Тендерної пропозиції Учасника відсутній. Інших доказів, що свідчили б про виконання цього договору ФОП Голуб не надано. В Довідці (п.3) ФОП Голуб К.М. наявна інформація про виконання договору №12 від 12.12.2018р. укладеного з ПП «Приморськ-Теплоенергія», однак сканкопія цього Договору Учасником не надана. Натомість в складі Тендерної пропозиції наявна сканована копія Договору (файл «Приморськ-тепло.pdf») без зазначеного на ньому номеру та дати укладання, в п.1.1. цього Договору зазначено, що невід’ємними частинами цього Договору є супроводжуючі документи, в яких зазначені кількість, асортимент, якість, терміни та ціна Товару. Відповідно цей Договір без номеру та дати надано в неповному виді. Разом з тим, учасником в складі Тендерної пропозиції подано скановану копію відгуку №11 від 19.02.2018р. (файл «Листи відгуки.pdf»), наданого ПП «Приморськ-Теплоенергія» за підписом директора Драніцина Д.В., в тексті якого також не зазначено номер та дату договору про виконання якого надано Відгук. Інших доказів, що свідчили б про виконання цього договору ФОП Голуб не надано. З огляду на викладене ФОП Голуб не доведено відповідність кваліфікаційному критерію (наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів). Зважаючи на викладене, ФОП Голуб К.М. не відповідає кваліфікаційному критерію (наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів) установленим статтею 16 Закону, а тому його Тендерна пропозиція підлягала відхиленню на підставі п.1 ч. 1 ст. 31 Закону. Внаслідок неправомірного відхилення, а саме, відхилення не у відповідності до вимог Закону, тендерної пропозиції Скаржника Замовником було прийнято незаконне рішення про визначення переможцем процедури закупівлі UA-2020-07-21-004932-b код за ДК 021:2015-09110000-3 – Тверде паливо ФОП Голуб К.М. З огляду на вищевикладене, неправомірно відхиливши (не у відповідності до вимог Закону) тендерну пропозицію Скаржника /протокол № 74 засідання тендерного комітету Замовника від 30.09.2020р./ та визначивши переможцем закупівлі ФОП Голуб К.М. (до того ж ціна за цією Тендерною пропозицією є найбільш високою з поміж усіх інших тендерних пропозицій) /протокол № 80 засідання тендерного комітету Замовника від 07.10.2020р./ Замовник порушив вимоги ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо учасник не відповідає кваліфікаційному критерію (наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів) установленому статтею 16 Закону, а Тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Окремо слід зазначити, що опублікована сканована копія рішення Замовника, а саме: протоколу засідання тендерного комітету № 80 від 07.10.2020 року не містить підпису члена ТК Юриста другої категорії Костяк М.М., що взагалі свідчить про незаконність та сумнівність цього рішення. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника та відхиливши його тендерну пропозицію на підставі вимог ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник порушив право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції як найбільш економічно вигідної пропозиції. Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінація учасників, принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення законодавства під час здійснення Замовником процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2020-07-21-004932-b. 3. Зобов’язати Замовника СКАСУВАТИ рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕПЛОМІР» (протокол № 74 засідання тендерного комітету Замовника від 30.09.2020р.) та рішення про визначення переможцем процедури закупівлі UA-2020-07-21-004932-b код за ДК 021:2015-09110000-3 – Тверде паливо ФОП Голуб К.М. (протокол №80 засідання тендерного комітету Замовника від 07.10.2020р.) . 4. Зобов’язати Замовника визнати Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕПЛОМІР» ПЕРЕМОЖЦЕМ процедури закупівлі UA-2020-07-21-004932-b код за ДК 021:2015-09110000-3 – Тверде паливо. З повагою Директор ТОВ "ТЕПЛОМІР" М.Ю. Єрмак
Дата розгляду скарги: 21.10.2020 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.10.2020 20:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.11.2020 01:13
Дата виконання рішення Замовником: 12.11.2020 11:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення АМКУ повертаємо на кваліфікацію.
Автор: ТОВ ТЕПЛОМІР, Єрмак Марина Юрьевна +380930903109 teplomir_zp@ukr.net
Вимога
Є відповідь

Неправомірні рішення Замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ «ТЕПЛОМІР» та дискваліфікацію учасника - ТОВ «ТЕПЛОМІР»

Номер: ff36f359b8ca4194a65871ee4af59953
Ідентифікатор запиту: UA-2020-07-21-004932-b.b2
Назва: Неправомірні рішення Замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ «ТЕПЛОМІР» та дискваліфікацію учасника - ТОВ «ТЕПЛОМІР»
Вимога:
Замовник: Тендерному комітету Комунальної установи «Орловський психоневрологічний інтернат» Запорізької обласної ради код ЄДРПОУ 03188566 вул. Вишнева, буд. 231, с. Орлове, Мелітопольський район, Запорізька область, 72341 електронна пошта: opni@i.ua Учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕПЛОМІР» код ЄДРПОУ 43271487 вул. Правди, буд. 4-а, кв. 9, м. Запоріжжя електронна пошта: TEPLOMIR_ZP@UKR.NET телефон: +380990086697 Підстави подання вимоги: Неправомірні рішення Замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ «ТЕПЛОМІР» та дискваліфікацію учасника - ТОВ «ТЕПЛОМІР» Номер закупівлі та назва предмету закупівлі Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-07-21-004932-b ДК 021:2015-09110000-3 – Тверде паливо ВИМОГА Комунальною установою «Орловський психоневрологічний інтернат» Запорізької обласної ради (далі - Замовник) було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2020-07-21-004932-b. Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕПЛОМІР" (далі — ТОВ "ТЕПЛОМІР") приймає участь у процедурі закупівлі код за ДК 021:2015-09110000-3 – Тверде паливо та згідно тендерної документації подало тендерну пропозицію. Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету № 67 від 18.08.2020 року Вами було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції та дискваліфікацію ТОВ "ТЕПЛОМІР". 26.08.2020р. ТОВ "ТЕПЛОМІР" не погодилось з таким рішенням та подало скаргу до Антимонопольного комітету України. За результатами розгляду вищевказаної скарги Антимонопольним комітетом України прийнято рішення №17837-р/пк-пз від 22.09.2020р. (далі - Рішення АМКУ) згідно якого скаргу ТОВ"ТЕПЛОМІР" було задоволено частково, а Ваше рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ"ТЕПЛОМІР" було скасовано. Рішення АМКУ Вами не оскаржено. Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету № 74 від 30.09.2020 року Вами було повторно прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції та дискваліфікацію ТОВ "ТЕПЛОМІР", з тих самих підстав та на підставі тих самих доводів, що вже були предметом розгляду Антимонопольного комітету України і які останнім були визнані необґрунтованими. Відтак вважаємо прийняте рішення безпідставним, а відхилення нашої пропозиції таким, що не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі». З метою припинення порушення прав і законних інтересів ТОВ «ТЕПЛОМІР» та усунення дискримінаційного підходу до розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТЕПЛОМІР» ВИМАГАЄМО: 1. Припинити порушення законодавства під час здійснення процедури закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2020-07-21-004932-b код за ДК 021:2015-09110000-3 – Тверде паливо. 2. Скасувати рішення, викладене у протоколі засідання тендерного комітету № 74 від 30.09.2020 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТЕПЛОМІР" та дискваліфікацію ТОВ "ТЕПЛОМІР". 3. Визнати ТОВ "ТЕПЛОМІР" переможцем процедури закупівлі UA-2020-07-21-004932-b. З повагою Директор ТОВ "ТЕПЛОМІР" М.Ю. Єрмак
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Визначення Вас переможцем закупівлі – не буде законним , адже ви надали у складі своєї Тендерної Пропозиції підроблений документ. Отже, повідомляємо Вам, що Ваша вимога відхилена.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником

Неправомірні рішення Замовника

Номер: 32b1afa1c6494e8e915ed935f9450798
Ідентифікатор запиту: UA-2020-07-21-004932-b.a1
Назва: Неправомірні рішення Замовника
Скарга:
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Вул. Митрополита Васлиля Липківського, 45 м. Київ, 03035 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕПЛОМІР» код ЄДРПОУ 43271487 Адреса: Запорізька обл., місто Запоріжжя вул. Правди, буд. 4-а, кв. 9 електронна пошта: TEPLOMIR_ZP@UKR.NET телефон: +380990086697 Замовник: Комунальна установа «Орловський психоневрологічний інтернат» Запорізької обласної ради код ЄДРПОУ 03188566 Адреса: 72341, Запорізька область, Мелітопольський район, с. Орлове, вул. Вишнева, буд. 231 електронна пошта: opni@i.ua Підстави подання скарги: Неправомірні рішення Замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ «ТЕПЛОМІР» та дискваліфікацію учасника - ТОВ «ТЕПЛОМІР» Номер закупівлі та назва предмету закупівлі UA-2020-07-21-004932-b ДК 021:2015-09110000-3 – Тверде паливо Дотримання строку подання скарги Скарга подається у строк, визначений ч.8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» Про порушення своїх прав ТОВ «ТЕПЛОМІР» дізналося – 21.08.2020р. СКАРГА Замовником торгів, Комунальна установа «Орловський психоневрологічний інтернат» Запорізької обласної ради (далі - Замовник), було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2020-07-21-004932-b. Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕПЛОМІР" (далі — ТОВ "ТЕПЛОМІР", Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідній процедурі закупівлі код за ДК 021:2015-09110000-3 – Тверде паливо та згідно тендерної документації подало тендерну пропозицію. Для участі у вказаній процедурі закупівлі, Скаржником своєчасно були подані всі необхідні документи у відповідності до вимог тендерної документації, затвердженої Замовником. За результатами проведеного аукціону найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію було подано Скаржником та Замовником було надано повідомлення для усунення невідповідностей у документах доданих до тендерної пропозиції Скаржника. В установлений Законом України “Про публічні закупівлі” строк Скаржником було надано виправлені документи (відомості) та письмові пояснення. Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету № 67 від 17.08.2020 року було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції та дискваліфікацію ТОВ "ТЕПЛОМІР". Відповідно підставою для подання цієї скарги є неправомірні рішення Замовника відносно відхилення тендерної пропозиції та дискваліфікації Скаржника. ТОВ "ТЕПЛОМІР" не може погодитись з такими рішеннями Замовника, оскільки вважає, що Замовник при їх прийнятті порушив вимоги Закону України “Про публічні закупівлі” та тим самим порушив права і законні інтереси Скаржника як учасника процедури закупівлі. Порушення Замовником прав і законних інтересів ТОВ "ТЕПЛОМІР" полягають у наступному. 1. Щодо рішення Замовника про неусунення невідповідностей в інформації та/або документах доданих до тендерної пропозиції Скаржника та подання Скаржником недостовірної інформації наголошуємо, що категорично не погоджуємося з таким рішенням Замовника з огляду на наступне. Згідно протоколу засідання тендерного комітету Замовника № 67 від 17.08.2020 року ТОВ "ТЕПЛОМІР" не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник висунув 6 вимог щодо усунення невідповідностей в інформації та/або документах ТОВ "ТЕПЛОМІР". У протоколі засідання тендерного комітету № 67 від 17.08.2020 року зазначено, що ТОВ "ТЕПЛОМІР" не усунув невідповідності зазначені у пунктах 1 та 2 до Опису про вимогу усунення невідповідностей, а саме: 1. Згідно Додатку 1 до ТД: для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, учасник повинен надати оригінали або копії сертифікатів відповідності на запропонований товар. У разі надання копій, копії повинні бути завірені печаткою виробника/постачальника. Документ наданий ТОВ "ТЕПЛОМІР" має неякісне скановане зображення. 2. Поданий протокол випробувань не відповідає поданому сертифікату відповідності (сертифікат відповідності №UA.024.С.0237-19) складено на підставі Протоколу №106/19 МГрС від 24.07.2019, а протокол в складі тендерної пропозиції за номером №107/19 МБрВ. ТОВ "ТЕПЛОМІР" згідно вимог Закону України «Про публічні закупівлі» надав Відповідь на вимогу про усунення невідповідностей, у якій стосовно п.1 Опису про вимогу усунення невідповідностей зазначено, що відповідно до вимог Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, учасник повинен надати оригінали або копії сертифікатів відповідності на запропонований товар. На виконання цієї вимоги ТОВ "ТЕПЛОМІР" надало належним чином засвідчену копію Сертифікату, що свідчить про повне виконання вимог тендерної документації. Вимога про надання у складі тендерної пропозиції оригіналу Сертифікату є неправомірною та така, що суперечить вимогам тендерної документації. Претензія Замовника щодо неякісного сканованого зображення Сертифікату є суб’єктивною точкою зору Замовника, адже в тендерній документації та Законі України «Про публічні закупівлі» не має чітко визначених термінів – «якісне скановане зображення документу», «неякісне скановане зображення документу». Замовник не має обладнання та повноважень надавати експертний висновок щодо якості сканованого зображення документу. У протоколі засідання тендерного комітету № 67 від 17.08.2020 року зазначено, що Замовником оголошено дві процедури закупівлі і в обох закупівлях ТОВ "ТЕПЛОМІР" бере участь та на підтвердження технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі подав Сертифікат відповідності №UA.024.С.0237-19. Замовник стверджує, що ТОВ "ТЕПЛОМІР" зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі. ТОВ "ТЕПЛОМІР" бере участь у двох процедурах закупівлі, які були оголошені Замовником, і надав два різних сертифікати відповідності щодо різних предметів закупівлі з різними технічними показниками. Висновок Замовника щодо недостовірності інформації у тендерній пропозиції ТОВ "ТЕПЛОМІР" є суб’єктивним. Замовник не має обладнання та повноважень надавати експертний висновок щодо того, чому кілька сертифікатів відповідності мають однаковий номер. У відповідь на п.2 Опису про вимогу усунення невідповідностей ТОВ "ТЕПЛОМІР" надав Відповідь, у якій зазначено, що ТОВ "ТЕПЛОМІР" надано належним чином засвідчену копію протоколу випробувань, що свідчить про повне виконання вимог тендерної документації. Вимога про надання у складі тендерної пропозиції разом з копією, ще й оригінал протоколу випробувань є неправомірною та така, що суперечить вимогам тендерної документації. Замовник вказує, що ТОВ "ТЕПЛОМІР" надало у складі своєї тендерної пропозиції протокол випробувань за №107/19 МБрВ. Але ТОВ "ТЕПЛОМІР" надало у складі своєї тендерної пропозиції протокол випробувань за №106/19 МБрВ. Зазначимо, що протокол випробувань і сертифікат відповідності – 2 різні документи, що замовлялися окремо. Дійсність Сертифікату відповідності не підтверджується іншими документами, в т.ч. протоколом випробувань (цього не вимагала і тендерна документація). Сертифікат відповідності робиться на основі свого протоколу випробувань і номер цього протоколу випробувань може відрізнятися від інших протоколів випробувань. Отже, тендерна пропозиція ТОВ "ТЕПЛОМІР" оцінена Замовником не об’єктивно, а рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника є неправомірним та таким, що порушує права Скаржника. 2. Щодо неправомірного рішення Замовника про відсутність деяких документів у складі тендерної пропозиції Скаржника, що стало також підставою для її відхилення наголошуємо про категоричну незгоду з таким рішенням. 2.1. Замовником в протоколі засідання тендерного комітету № 67 від 17.08.2020 року зафіксовано, що тендерна пропозиція ТОВ "ТЕПЛОМІР" не містить інформації щодо залучення субпідрядників. Як вбачається з тексту тендерної документації (абзац останній п.5.розділу ІІІ «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції»): «У разі якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 цього Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у частині 1 ст.17 Закону.» З викладеного слідує, що Учасник має подавати інформацію про субпідрядників/співвиконавців у разі наміру їх залучення. У випадку ж відсутності такого наміру Учасник не має обов’язку надавати будь-яку інформацію про субпідрядників/співвиконавців, більше того, тендерна документація не містить жодної вимоги про надання такої інформації. Разом з тим, звертаємо увагу, що в п.8 розділу ІІІ «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника визначено, що Інформація про субпідрядника (у випадку закупівлі робіт або послуг) зазначено «не вимагається». Зважаючи на вищевикладене, впевнені, що рішення Замовника про відсутність інформації про субпідрядників/співвиконавців у складі тендерної пропозиції ТОВ "ТЕПЛОМІР" є неправомірним, а тендерна пропозиція Скаржника відповідає вимогам тендерної документації. 2.2. В протоколі засідання тендерного комітету № 67 від 17.08.2020 року Замовником стверджується, що в тендерній пропозиції ТОВ "ТЕПЛОМІР" відсутній лист-підтвердження надання документів переможця. Однак, тендерна документація Замовника не містить вимоги щодо надання учасником листа-підтвердження надання документів переможця, а тому у Скаржника не виникало обов’язку надати такий лист у складі своєї тендерної пропозиції. Зважаючи на вищевикладене, впевнені, що рішення Замовника про відсутність лист-підтвердження надання документів переможця у складі тендерної пропозиції ТОВ "ТЕПЛОМІР" є неправомірним, а тендерна пропозиція Скаржника відповідає вимогам тендерної документації. 2.3. В протоколі засідання тендерного комітету № 67 від 17.08.2020 року Замовником встановлено, що «у своїй тендерній пропозиції учасник ТОВ "ТЕПЛОМІР" повинен був надати лист-пояснення, щодо надання обґрунтування аномально низької ціни, якщо б така була визначена електронною системою закупівель. У ТОВ "ТЕПЛОМІР" відсутній вищезазначений лист.» Категорично не згодні з таким рішенням Замовника з огляду на наступне. Згідно визначення терміну, наведеному у п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота). Згідно ч. 5 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» електронна система закупівель автоматично розраховує аномально низькі ціни/приведені ціни тендерних пропозицій на всіх етапах електронного аукціону та інформує про це учасника процедури закупівлі та замовника. У відповідності до вимог ч. 14 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції. Відповідно до відомостей, оприлюднених на веб-порталі Уповноваженого органу, повідомлення про те, що ціна запропонована Скаржником автоматично визначена електронною системою закупівель аномально низькою ВІДСУТНЄ. Також зазначаємо, що і в тендерній документації Замовника відсутні вимоги щодо надання довідок про наявність або відсутність аномально низької ціни. Зважаючи на вищевикладене, впевнені, що рішення Замовника про відсутність листа-пояснення, щодо надання обґрунтування аномально низької ціни, якщо б така була визначена електронною системою закупівель у складі тендерної пропозиції ТОВ "ТЕПЛОМІР" є неправомірним, а тендерна пропозиція Скаржника відповідає вимогам тендерної документації. Окремо слід зазначити, що опублікована сканована копія рішення Замовника, а саме: протоколу засідання тендерного комітету № 67 від 17.08.2020 року не містить підписів Голови ТУ, заступника директора Разієвського О.В. та Головної медичної сестри Павлової Є.В., що взагалі свідчить незаконність та сумнівність даного рішення. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника та прийнявши рішення про дискваліфікацію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції. Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінація учасників, принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення законодавства під час здійснення Замовником процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2020-07-21-004932-b. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення Замовника (викладене у протоколі засідання тендерного комітету № 67 від 17.08.2020 року) про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТЕПЛОМІР" та дискваліфікацію ТОВ "ТЕПЛОМІР". 3. Зобов’язати Замовника визнати ТОВ "ТЕПЛОМІР" переможцем процедури закупівлі UA-2020-07-21-004932-b. З повагою, Директор ТОВ "ТЕПЛОМІР" М.Ю. Єрмак
Дата розгляду скарги: 08.09.2020 10:00
Місце розгляду скарги: АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.08.2020 22:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.09.2020 20:49
Дата виконання рішення Замовником: 29.09.2020 09:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення № 17837-р/пк-пз від 22.09.2020 Скаржника повернуто на розгляд
Автор: ТОВ ТЕПЛОМІР, Єрмак Марина Юрьевна +380930903109 teplomir_zp@ukr.net