-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Тверде паливо
Закупівля проводиться на очікувану вартість
Завершена
1 050 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 10 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 10 500.00 UAH
Період оскарження:
21.07.2020 14:06 - 02.08.2020 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА на рішення Замовника в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
172f86de1c2b4b4b9794d563a2a17d86
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-21-004634-b.c4
Назва:
СКАРГА на рішення Замовника в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Скарга:
СКАРГА на рішення Замовника у формі протоколу № 27 від 13.08.2020 року щодо визнання переможцем
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА в АМКУ від ТОВ КЕВПРОД 20-Aug-2020 22-26-22.pdf 21.08.2020 04:09
- СКАРГА.docx 21.08.2020 04:09
- рішення від 26.08.2020 №16067.pdf 26.08.2020 21:38
- інформація проперенесення дати розгялду скарги 13950.pdf 08.09.2020 10:18
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.09.2020 № 17551.pdf 18.09.2020 20:11
- рішення від 17.09.2020 № 17551.pdf 22.09.2020 21:47
- Пояснення но суті скарги.pdf 31.08.2020 15:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.08.2020 11:35
Дата розгляду скарги:
04.09.2020 15:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.08.2020 21:38
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
22.09.2020 21:47
Скарга
Скасована
Скарга АМКУ на умови тендерної документації.
Номер:
c48d510e25aa457ea2614b42c39783cf
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-21-004634-b.c3
Назва:
Скарга АМКУ на умови тендерної документації.
Скарга:
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Вул. Митрополита Василя Липківського, 45
м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «РАЙК»
Код ЄДРПОУ 43237630
Місцезнаходження: вул. Ладозька, буд.22, кв. 17, м. Запоріжжя, 69121
Замовник: Комунальне некомерційне підприємство «Маловиськівська центральна районна лікарня»
Код ЄДРПОУ 01995203
Місцезнаходження: вул. Шевченка, 64,
м. Мала Виска, Кіровоградська обл., Україна, 26200
Підстави подання скарги: Наявність дискримінаційних вимог у Тендерній документації
Номер закупівлі
та назва предмету закупівлі UA-2020-07-21-004634-b
Код ДК 021-2015 (СРV): 09110000-3 – Тверде паливо (Паливні брикети дубові Піні Кей або еквівалент)
СКАРГА
21.07.2020р. Комунальним некомерційним підприємством «Маловиськівська центральна районна лікарня», Код ЄДРПОУ 01995203 (надалі –Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2020-07-21-004634-b ● fe03cf551b9e4f36af4fdb1e12a647bf про проведення закупівлі за ДК 021-2015 (СРV): 09110000-3 – Тверде паливо (Паливні брикети дубові Піні Кей або еквівалент) очікуваною вартістю 1 050 000,00 гривень з ПДВ.
Товариство з обмеженою відповідальністю «РАЙК» (надалі – Скаржник, Учасник) вирішило взяти участь у відкритих торгах. Однак при вивченні Тендерної документації Замовника на закупівлю за предметом ДК 021-2015 (СРV): 09110000-3 – Тверде паливо (Паливні брикети дубові Піні Кей або еквівалент) /надалі – тендерна документація/, виявилось, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги та порушує вимоги чинного законодавства.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Однак, Замовником грубо порушується принцип недискримінації учасників процедури закупівлі та штучно обмежується конкуренція з огляду на наступне.
Так, в останньому абзаці пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації міститься вимога Замовника щодо обов’язку Учасника надати у складі тендерної пропозицій сертифікат ISO 14001:2015, що засвідчує використання системи екологічного управління.
Така вимога тендерної документації є дискримінаційною, адже Замовник свідомо звузив коло потенційних Учасників процедури закупівлі та надав право виключно учасникам, що мають такий сертифікат подавати пропозиції на участь у відкритих торгах.
Відповідно до вимог п. 3) ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону, які визначають, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.;
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Національний орган стандартизації забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті текстів національних стандартів та кодексів усталеної практики, обов'язковість застосування яких установлена нормативно-правовими актами, не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня офіційного опублікування таких актів з безоплатним доступом до зазначених національних стандартів та кодексів усталеної практики.
З огляду на вказане вище слід враховувати, що положеннями ISO 14001:2015, а також положеннями нормативних актів, якими йому надано чинність, не передбачена обов’язковість застосування вказаного стандарту, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на його відповідність.
Також наголошуємо, що Закон України «Про оцінку впливу на довкілля» передбачає перелік видів господарської діяльності, які в обов’язковому порядку мають провести оцінку впливу на довкілля та отримати відповідний висновок (частини друга і третя статті 3 цього Закону).
Діяльність, пов’язана із виробництвом, постачанням (продажем) твердого палива не визначена серед видів планованої діяльності, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля.
Таким чином, саме Законом підтверджується, що діяльність, пов’язана із виробництвом, постачанням (продажем) твердого палива і за результатами якої Замовник придбаває предмет закупівлі, не здійснює негативний вплив на навколишнє середовище, а тому не потребує жодного сертифікату.
Крім того, одержання зазначеного вище сертифікату до закінчення строку подання тендерних пропозиції у даній закупівлі (до 06.08.2020) фактично не вбачається можливим для суб’єктів господарювання, які не мають у наявності цих сертифікатів. Так, зокрема, для впровадження системи екологічного управління й відповідно отримання сертифікату ISO 14001 необхідно розробити документацію, яка включає обов'язкові і факультативні процеси і процедури, необхідні для роботи підприємства; провести навчання працівників підприємства; а також вчинити комплекс дій щодо інтеграції документів системи екологічного управління стосовно оптової торгівлі дровами паливними в загальну документацію підприємства. Тобто виконання даної вимоги є вкрай складною з фінансової точки зору, з точки зору дефіциту часу, а також організаційних заходів, які необхідно здійснити потенційному Учаснику. Все це сприятиме невиправданому зростанню ціни на товар, що планується до постачання, а також наводить на переконливі роздуми, що вказана процедура закупівлі оголошена та проводиться для якогось конкретного учасника.
Відповідно до ч. 4 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», згідно із якою документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Оскільки вищевказана дискримінаційна вимога тендерної документації, щодо обов’язкового надання сертифікату ISO 14001:2015, що засвідчує використання системи екологічного управління, не має безпосереднього відношення до предмета закупівлі, не впливає на якісні характеристики самого предмета закупівлі, а також суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо її протиправною та дискримінаційною.
Таким чином, встановивши таку дискримінаційну вимогу, Замовник свідомо позбавляє можливості Товариству з обмеженою відповідальністю «РАЙК» подати тендерну пропозицію та взяти участь у процедурі закупівлі, чим порушуються його права та законні інтереси, пов’язані з участю у закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО :
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення процедури закупівлі твердого палива за ДК 021-2015 (СРV): 09110000-3 – Тверде паливо (Паливні брикети дубові Піні Кей або еквівалент) згідно з оголошенням UA-2020-07-21-004634-b ● fe03cf551b9e4f36af4fdb1e12a647bf від 21.07.2020р., Замовником якої є Комунальне некомерційне підприємство «Маловиськівська центральна районна лікарня» (Код ЄДРПОУ 01995203) та зобов’язати Замовника:
2.1. Усунути дискримінаційну вимогу, яка міститься в тендерній документації, а саме, вимогу щодо обов’язку Учасника «надати у складі тендерної пропозицій сертифікат ISO 14001:2015, що засвідчує використання системи екологічного управління (останній абзац пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації).
2.2. Привести тендерну документацію у відповідність з вимогами п.5.ч.2.ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Директор ТОВ «РАЙК»
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга в АМКУ.PDF 01.08.2020 22:34
- sign.p7s 01.08.2020 22:41
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
02.08.2020 00:01
Вимога
Відхилено
Дискримінаційний характер
Номер:
e43e0f8134a9432e89d933dc5e3d94d5
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-21-004634-b.c2
Назва:
Дискримінаційний характер
Вимога:
Доброго дня. Вимога щодо подання сертифікату якості ISO суперечить чинному законодавству України, і є дискримінаційною, оскільки суб’єкти господарювання жодним законодавчим документом НЕ ЗОБОВ'ЯЗАНІ для здійснення своєї діяльності отримувати даний сертифікат. Окрім того сертифікат ISO ПІДТВЕРДЖУЄ ЯКІСТЬ ВИРОБНИЧИХ ПРОЦЕСІВ, що відбуваються на підприємстві, а не безпосередньо якісні характеристики продукту (товарів, послуг), а застосування стандарту ISO для сертифікації систем управління якістю носить рекомендаційний характер, а отже його отримання не є обов'язковим. Також, звертаємо вашу увагу на те, що відповідно до ч.4 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та НЕ ВИМАГАЮТЬСЯ під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Отже, виходячи з вище викладеного, просимо усунути ДИСКРИМІНАЦІЙНУ вимогу щодо подачі сертифікату ISO, оскілки ця вимого суперечить чинному законодавству України І ЖОДНИМ ЧИНОМ НЕ ПІДТВЕРДЖУЮ ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.07.2020 13:16
Вирішення:
Тендерною документацією передбачено, що для підтвердження відповідності товару технічним та якісним характеристикам учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції в електронному вигляді через електронну систему закупівель, зокрема, довідку про застосування заходів із захисту довкілля під час виробництва та постачання товару та сертифікат ISO 14001:2015, що засвідчує використання системи екологічного управління.
Зазначаємо, що встановлена Замовником вимога не є дискримінаційною, а встановлена виключно для того, щоб запевнити Замовника про дотримання заходів з охорони довкілля, зокрема раціонального використання ресурсів, зниження виробничих витрат, тощо.
Окрім того, зазначаємо, що ISO 14001 установлює вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може використовувати для підвищення своєї екологічної дієвості.
Призначення цього стандарту – надати організаціям загальну схему діяльності задля охорони довкілля та реагування на зміни умов довкілля в рівноважному поєднанні із соціально-економічними потребами.
Цей міжнародний стандарт було впроваджено до національної системи стандартизації шляхом тотожного перекладу у грудні 2015 року. ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT) почав діяти в Україні з 01.07.2016.
Системний підхід до екологічного управління забезпечить керівництво інформацією, яка буде корисною для досягнення довгострокового успіху та набуття можливостей, що сприятимуть сталому розвитку, завдяки:
- збереженню стану довкілля, запобіганню або зменшенню несприятливих впливів на нього;
- зменшенню потенційного несприятливого впливу та умов довкілля на організацію, її працівників та мешканців населених пунктів, де вона розташована;
- сприянню організації у виконанні обов’язкових для дотримання відповідності вимог; - підвищенню екологічної дієвості;
- контролю (або впливу на них) способів розроблення продукції та послуг організації, їх виготовлення, розподілення, споживання та видалення з урахуванням аспектів передбачуваного життєвого циклу, що сприятиме запобіганню впливу на довкілля від непередбачуваного переходу з однієї стадії життєвого циклу в іншу протягом усього життєвого циклу;
- досягненню фінансових переваг і переваг у функціонуванні, що можуть бути наслідком запровадження екологічно обґрунтованих альтернативних підходів, які зміцнюють позиції організації на ринку; - обміну екологічною інформацією із зацікавленими сторонами.
Дотримання цього стандарту сприяє запобіганню забрудненню, раціональному використанню ресурсів, пом’якшенню наслідків зміни клімату, захисту біорізноманіття тощо, тобто запровадження на підприємстві, установі чи організації технології екологічної політики.
Підтвердженням дотримання даного стандарту та запровадження відповідної технології слугує саме свідоцтво/сертифікат ISO 14001:2015 "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування".
Таким чином, дана вимога встановлена в межах чинного законодавства.
Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову тендерної документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Вимоги (Скарги).
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
846f1ba9906b42378265b2da0bfaff7f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-21-004634-b.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Повідомляємо, що вимоги Замовника про надання у складі тендерних пропозицій копії сертифікату на систему менеджементу якості ISO 14001:2015, є дискримінаційними і такими, що підлягають виключенню зі змісту тендерної документації з огляду на наступне. 1. Згідно із пунктом 3) ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля Відповідно до ч. 4 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», згідно із якою документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. З огляду на вказані положення норм матеріального права слід взяти до уваги, що отримання сертифіката відповідності системи управління якістю передбачено положеннями Національного стандарту систем управління якістю (ISO 9001). Отримання сертифіката відповідності системі екологічного керування передбачено положеннями ДСТУ ISO 14001:2015. Національні стандарти систем управління якістю (ISO 9001) затверджено наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 22.06.2009 р. ДСТУ ISO 14001:2015 прийнято як національний стандарт України, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01 липня 2016 року, на підставі наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 р. № 2013. Разом із тим, відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 23 ЗУ «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Національний орган стандартизації забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті текстів національних стандартів та кодексів усталеної практики, обов'язковість застосування яких установлена нормативно-правовими актами, не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня офіційного опублікування таких актів з безоплатним доступом до зазначених національних стандартів та кодексів усталеної практики. З огляду на вказане вище слід враховувати, що положеннями ДСТУ ISO 9001, а також положеннями нормативних актів, якими їм надано чинність, не передбачена обов’язковість застосування вказаних вище стандартів
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.07.2020 16:05
Вирішення:
Тендерною документацією передбачено, що для підтвердження відповідності товару технічним та якісним характеристикам учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції в електронному вигляді через електронну систему закупівель, зокрема, довідку про застосування заходів із захисту довкілля під час виробництва та постачання товару та сертифікат ISO 14001:2015, що засвідчує використання системи екологічного управління.
Зазначаємо, що встановлена Замовником вимога не є дискримінаційною, а встановлена виключно для того, щоб запевнити Замовника про дотримання заходів з охорони довкілля, зокрема раціонального використання ресурсів, зниження виробничих витрат, тощо.
Окрім того, зазначаємо, що ISO 14001 установлює вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може використовувати для підвищення своєї екологічної дієвості.
Призначення цього стандарту – надати організаціям загальну схему діяльності задля охорони довкілля та реагування на зміни умов довкілля в рівноважному поєднанні із соціально-економічними потребами.
Цей міжнародний стандарт було впроваджено до національної системи стандартизації шляхом тотожного перекладу у грудні 2015 року. ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT) почав діяти в Україні з 01.07.2016.
Системний підхід до екологічного управління забезпечить керівництво інформацією, яка буде корисною для досягнення довгострокового успіху та набуття можливостей, що сприятимуть сталому розвитку, завдяки:
- збереженню стану довкілля, запобіганню або зменшенню несприятливих впливів на нього;
- зменшенню потенційного несприятливого впливу та умов довкілля на організацію, її працівників та мешканців населених пунктів, де вона розташована;
- сприянню організації у виконанні обов’язкових для дотримання відповідності вимог; - підвищенню екологічної дієвості;
- контролю (або впливу на них) способів розроблення продукції та послуг організації, їх виготовлення, розподілення, споживання та видалення з урахуванням аспектів передбачуваного життєвого циклу, що сприятиме запобіганню впливу на довкілля від непередбачуваного переходу з однієї стадії життєвого циклу в іншу протягом усього життєвого циклу;
- досягненню фінансових переваг і переваг у функціонуванні, що можуть бути наслідком запровадження екологічно обґрунтованих альтернативних підходів, які зміцнюють позиції організації на ринку; - обміну екологічною інформацією із зацікавленими сторонами.
Дотримання цього стандарту сприяє запобіганню забрудненню, раціональному використанню ресурсів, пом’якшенню наслідків зміни клімату, захисту біорізноманіття тощо, тобто запровадження на підприємстві, установі чи організації технології екологічної політики.
Підтвердженням дотримання даного стандарту та запровадження відповідної технології слугує саме свідоцтво/сертифікат ISO 14001:2015 "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування".
Таким чином, дана вимога встановлена в межах чинного законодавства.
Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову тендерної документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Вимоги (Скарги).
Статус вимоги:
Відхилено