• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Медичні відходи, що утворюються внаслідок медичного обслуговування у лікарні

Торги відмінено

100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 500.00 UAH
Період оскарження: 21.07.2020 10:24 - 27.07.2020 00:00
Вимога
Вирішена

: Замовник під час проведення зазначеної закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції від 19.09.2019 року № 114-IX. та законодавство про відходи.

Номер: e989df16d9e8421187afedb2101ddcd1
Ідентифікатор запиту: UA-2020-07-21-001400-b.a1
Назва: : Замовник під час проведення зазначеної закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції від 19.09.2019 року № 114-IX. та законодавство про відходи.
Вимога:
1.Найменування Замовника: КНП «Броварська БКЛ» БРР БМР. Код за ЄДРПОУ: 01994497. Місцезнаходження: вул. Шевченка 14, м. Бровари, Київська обл., 07400. 2.Номер повідомлення про проведення закупівлі: UA-2020-07-21-001400-b Код ДК021: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Медичні відходи, що утворюються внаслідок медичного обслуговування у лікарні). 3.Підстави подання вимоги: Замовник під час проведення зазначеної закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції від 19.09.2019 року № 114-IX. та законодавство про відходи. 4.Обгрунтування вимоги: Замовник, КНП «Броварська БКЛ» БРР БМР, код за ЄДРПОУ: 01994497 (надалі – Замовник) оголосив про проведення в електронній системі «Прозорро» закупівлі UA-2020-07-21-001400-b за формою проведення спрощена закупівля. Порядок проведення спрощеної закупівлі регулюється статтею 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон). У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі. Ознайомившись з тендерною документацією спрощеної закупівлі, ми виявили в ній вимоги, що суперечать чинному законодавству. Пунктом 2.6.1. ч. 2 «Перелік документів, через відсутність яких замовник приймає рішення про відмову учаснику» Додатку 1 «Технічні (якісні) та основні вимоги до надання послуг» визначено, що Учасник має надати в складі пропозиції: 2.6.1. Ліцензію або наказ про ліцензії на провадження господарської діяльності у сфері поводження з небезпечними відходами на здійснення таких видів діяльності, як збирання, зберігання, оброблення, утилізація та знешкодження. Залучення субпідрядних організацій заборонено. Крім того, пунктом 1.1. Додатку 2 «проект Договору» зазначено: 1.1. Виконавець на умовах, передбачених цим Договором, здійснює комплекс послуг, щодо поводження з відходами, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника, а саме збирання, зберігання, оброблення, знешкодження, перевезення та організації утилізації відходів, власником яких є Замовник ДК 021:2015 90520000-8 послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.(Медичні відходи, що утворюються внаслідок медичного обслуговування у лікарні.) Предметом спрощеної закупівлі UA-2020-07-21-001400-b є послуги щодо поводження з медичними відходами, що утворюються внаслідок медичного обслуговування у лікарні. Зауважуємо, що Державними санітарно – епідемічними правилами і нормами щодо поводження з медичними відходами, затвердженими Наказом Міністерства охорони здоров’я від 08.06.2015 № 325, Розділом V встановлено вимоги до відходів категорії В, якими передбачено, що небезпечні медичні відходи категорії В повинні саме знешкоджуватися, а саме пунктами зазначеного Наказу передбачено: «17. Термічне знешкодження відходів категорії В може здійснюватись децентралізованим способом (інсинератори або інші установки термічного знешкодження, що призначені для застосування з цією метою). Термічне знешкодження відходів категорії В може здійснюватись централізованим способом. «18. Патологоанатомічні та органічні операційні відходи категорії В (органи, тканини) підлягають кремації (спалюванню). 20. Відходи категорії В після знезараження передаються на підприємства, що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами та мають відповідне сертифіковане обладнання. Розділом ІІІ Наказу МОЗ №325 визначені «Загальні вимоги до організації системи поводження з відходами»: 1. Система поводження з відходами складається з таких етапів: збирання та сортування відходів; маркування відходів; знезараження (дезінфекція) відходів; транспортування і перенесення відходів у корпусні/міжкорпусні (накопичувальні) контейнери в межах закладу, де вони утворюються; утилізація відходів (тих, що можуть підлягати утилізації); захоронення відходів (лише для відходів категорії А). До того зауважуємо, що пунктами 1 та 2 Розділу І Наказу від 08.06.2015 № 325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правила і норм щодо поводження з медичними відходами» передбачено: 1. Ці Правила встановлюють загальні вимоги до поводження з медичними відходами в закладах охорони здоров’я (далі - заклади) з метою попередження їх негативного впливу на життя, здоров'я населення та довкілля і визначають порядок збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізації, видалення, знезараження, захоронення, знищення медичних відходів. 2. Ці Правила поширюються на усі заклади незалежно від форми власності та організаційно-правової форми, у тому числі фізичних осіб - підприємців, які в установленому порядку отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (крім підприємств з виробництва фармацевтичної продукції та медичних відходів, що утворюються у побуті). Відповідно, Замовник повинен дотримуватись Закону України «Про відходи», враховуючи Державні санітарно-протиепідемічні правила і норми щодо поводження з медичними відходами, які є для нього обов’язковим до виконання нормативним актом. Статтею 1 Закону «Про відходи» визначені основні терміни: оброблення (перероблення) відходів - здійснення будь-яких технологічних операцій, пов'язаних із зміною фізичних, хімічних чи біологічних властивостей відходів, з метою підготовки їх до екологічно безпечного зберігання, перевезення, утилізації чи видалення; перевезення відходів - транспортування відходів від місць їх утворення або зберігання до місць чи об'єктів оброблення, утилізації чи видалення; транскордонне перевезення відходів - транспортування відходів з території, або через територію України, на територію або через територію іншої держави; {Абзац десятий статті 1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1825-VI від 21.01.2010} утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів; видалення відходів - здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації; знешкодження відходів - зменшення чи усунення небезпечності відходів шляхом механічного, фізико-хімічного чи біологічного оброблення; Небезпечні медичні відходи категорії В не використовуються як вторинні матеріальні ресурси, а для можливого використання енергії, що виділяється при їх спалюванні, як енергетичних ресурсів, з аналізу документів ліцензіатів, що приймають участь в публічних закупівлях, у них немає такого обладнання, що здійснює утилізацію, використовуючи енергію спалювання, як енергетичні ресурси. Тобто, всі ліцензіати, що приймають участь в закупівлях, мають обладнання для спалювання небезпечних медичних відходів категорії В і цим здійснюють саме знешкодження, а не утилізацію. Отже, небезпечні медичні відходи категорії В підлягають термічному знешкодженню в пічах-інсинераторах або інших установках термічного знешкодження, що призначені для застосування з цією метою. Статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено принцип здійснення закупівель за умови недискримінації учасників та заборонено Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно ч. 5 ст.14 Закону: «Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, норми Закону України «Про публічні закупівлі» чітко забороняють Замовнику в тендерній документації вносити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи вищезазначене, вимагаємо внести зміни в пункт 2.6.1. ч. 2 «Перелік документів, через відсутність яких замовник приймає рішення про відмову учаснику» Додатку 1 «Технічні (якісні) та основні вимоги до надання послуг» щодо наявності ліцензій і викласти в наступній редакції: • наявність Ліцензії на поводження з небезпечними відходами, виданої Уповноваженим органом (збирання, зберігання, знешкодження) або наказу про видачу ліцензії. Внести зміни в пункт 1.1. Додатку 2 «проект Договору», а саме: 1.1. Виконавець на умовах, передбачених цим Договором, здійснює комплекс послуг, щодо поводження з відходами, які утворюються в результаті господарської діяльності Замовника, а саме: збирання, зберігання, знешкодження, перевезення відходів, власником яких є Замовник ДК 021:2015 90520000-8 послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.(Медичні відходи, що утворюються внаслідок медичного обслуговування у лікарні.) •
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Ваша вимога розглянута, будуть внесені зміни в оголошення та Додаток 2 Проект Договору
Статус вимоги: Задоволено