-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Проектор
Завершена
776 520.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 765.20 UAH
мін. крок: 1% або 7 765.20 UAH
Період оскарження:
20.07.2020 15:36 - 02.08.2020 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Номер:
086519564c5f4c2398710df1039949fd
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-20-003336-c.c2
Назва:
СКАРГА
щодо порушення законодавства та встановлення замовником
дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Скарга:
20 липня 2020 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю UA-2020-07-20-003336-c, щодо закупівлі Проектор - Класифікація за ДК 021:2015: 38650000-6 - Фотографічне обладнання. Процедура закупівлі - Відкриті торги. Ознайомившись з Тендерною документацією (далі Документація), ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та обмежують конкуренцію, а саме:
Замовник в своїй тендерній документації в пункті 1. Інструкція з підготовки тендерних пропозицій серед інших вимог надає вимогу щодо «листа виробника або представника виробника в Україні про відповідність товару технічним вимогам Замовника, зазначений лист повинен бути адресований Замовнику та містити посилання на номер процедури закупівлі, що оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу».
Також в пункті 3, підпункті 3.2 Замовник вимагає наступне:
З метою запобігання зриву процесу постачання необхідної кількості товару, що закуповуються, недопущення порушення його якісних характеристик, фальсифікації товару а також, в цілях недопущення можливих маніпуляцій потенційного постачальника - переможця процедури закупівлі, із вартістю товару за договором у зв'язку з коливанням курсу іноземної валюти чи будь-якими іншими змінами, що можуть відбуватися на ринку впродовж усього терміну дії договору, Замовником встановлена вимога щодо надання Учасниками листа виробника чи уповноваженого ним представника, яким підтверджується те, що Учасник має можливість постачання запропонованого товару для потреб Замовника у відповідній кількості, якості та терміни, визначені тендерною документацією.
- Учасники торгів повинні надати оригінал авторизаційного листа від виробника або офіційного представництва виробника товару, що підтверджує повноваження Учасника на постачання вищезазначеного товару в рамках даних торгів із вказаною назвою Замовника та зазначенням закупівлі за ідентифікатором торгів у системі ProZorro.
Причому в п. 3.2. Замовник посилається на частину 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), а саме, заявляє, що згідно цієї статті він має право вимагати вищезазначені документи від учасників.
Але як правильно зазначає замовник згідно частини 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Але замовник не вказує якими саме законодавчими актами йому надається таке право.
Жодним нормативним актом стосовно публічних закупівель у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник торгів повинен бути виключно виробником, дистриб’ютером, представником або дилером продукції. В ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII із змінами встановлені кваліфікаційні критерії, де нічого не сказано про наявність листів від виробників (представництв) обладнання. Цією вимогою Замовник значно обмежує участь потенційних учасників у закупівлі, хоча вимоги чинного законодавства передбачають вільний доступ суб’єктів господарювання до участі у відкритих торгах.
Тому вважаємо, що обидві вимоги в підпункті 1.6 та 3.2 Документації є дискримінаційними та протиправними та порушують основні принципи здіснення публічних закупівель згідно ст. 5 Закону, а саме на даний момент п’ять з шести пунктів розділу 1 ст.5, а саме
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
А також розділу 2, 3 та 4 ст. 5 Закону. А саме
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку Фотографічне обладнання, має необхідний потенціал та досвід для виконання поставки обладнання за предметом закупівлі, Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, ФОП КОЛОМІЄЦЬ ОЛЕКСАНДР ІВАНОВИЧ не може прийняти участь у закупівлі, бо, як показує незадоволення вимоги, яку Учасник подав Замовнику через електронну систему закупівель стосовно наведених вище дискримінаційних та протиправних вимог, пропозиція Скаржника буде відхилена.
- ФОП КОЛОМІЄЦЬ ОЛЕКСАДР ІВАНОВИЧ не являється виробником або офiцiйним представником виробника або дилером товарiв по закупiвлi Проектора Panasonic PT-RZ120BE, що є реальним предметом закупівлі.
- ФОП КОЛОМІЄЦЬ ОЛЕКСАДР ІВАНОВИЧ має досвiд продажу предмету закупiвлi фiзичним та юридичним особам.
- ФОП КОЛОМІЄЦЬ ОЛЕКСАДР ІВАНОВИЧ гарантує якiсть товару, що хоче запропонувати у своїй цiновiй пропозицiї, а також гарантуе вiдповiднiсть технiчних параметрiв запропонованого товару вимогам Замовника.
- ФОП КОЛОМІЄЦЬ ОЛЕКСАДР ІВАНОВИЧ доводить до вiдома, що розгляд виключно пропозицiй Учасникiв, якi мають лист виробника або йога офiцiйного представництва в Українi, або партнерський сертифiкат, є дискримiнацiйною вимогою. Монополiя у данiй сферi сприяє штучному завищенню цiн i не є гарантiею якостi поставленого товару. Даний лист можуть отримати виключно офiцiйнi дистриб'ютори та партнери виробника, а отже дана вимога сприяє монополiї, впливу монополiста-офiцiйного дистрибютера на цiноутворення, та негативно впливає на можливiсть зекономити державнi кошти/кошти установи.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства
З повагою,
ФОП КОЛОМІЄЦЬ ОЛЕКСАДР ІВАНОВИЧ О.І. Коломієць
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга-АМК.pdf 01.08.2020 16:38
- Gmail - LIQPAY.pdf 01.08.2020 16:52
- Зауваження на пояснення Замовника.pdf 12.08.2020 17:58
- Gmail - запит щодо авторизаційного листа.pdf 12.08.2020 17:58
- лист-запит щодо авторизації.pdf 12.08.2020 17:58
- Зауваження на пояснення Замовника.docx 12.08.2020 17:58
- Рішення від 05.08.2020 № 15032.pdf 05.08.2020 20:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.08.2020 № 15536.pdf 14.08.2020 17:58
- рішення від 13.08.2020 № 15536.pdf 18.08.2020 21:35
- Відповідь на скаргу.doc 10.08.2020 09:41
- Відпов. на скаргу.pdf 10.08.2020 09:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.08.2020 16:43
Дата розгляду скарги:
13.08.2020 17:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.08.2020 20:13
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
18.08.2020 21:36
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні та корупційні вимоги Замовника
Номер:
04d17af9043f45c0b980a1e84b7d4e43
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-20-003336-c.b1
Назва:
Дискримінаційні та корупційні вимоги Замовника
Вимога:
Замовник в своїй тендерній документації в пункті 1. Інструкція з підготовки тендерних пропозицій серед інших вимог надає вимогу щодо «листа виробника або представника виробника в Україні про відповідність товару технічним вимогам Замовника, зазначений лист повинен бути адресований Замовнику та містити посилання на номер процедури закупівлі, що оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу».
Також в пункті 3, підпункті 3.2 Замовник вимагає наступне:
З метою запобігання зриву процесу постачання необхідної кількості товару, що закуповуються, недопущення порушення його якісних характеристик, фальсифікації товару а також, в цілях недопущення можливих маніпуляцій потенційного постачальника - переможця процедури закупівлі, із вартістю товару за договором у зв'язку з коливанням курсу іноземної валюти чи будь-якими іншими змінами, що можуть відбуватися на ринку впродовж усього терміну дії договору, Замовником встановлена вимога щодо надання Учасниками листа виробника чи уповноваженого ним представника, яким підтверджується те, що Учасник має можливість постачання запропонованого товару для потреб Замовника у відповідній кількості, якості та терміни, визначені тендерною документацією.
- Учасники торгів повинні надати оригінал авторизаційного листа від виробника або офіційного представництва виробника товару, що підтверджує повноваження Учасника на постачання вищезазначеного товару в рамках даних торгів із вказаною назвою Замовника та зазначенням закупівлі за ідентифікатором торгів у системі ProZorro.
Причому в п. 3.2. Замовник посилається на частину 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), а саме, заявляє, що згідно цієї статті він має право вимагати вищезазначені документи від учасників.
Але як правильно зазначає замовник згідно частини 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Так от ключовим словом тут є передбачені законодавством, а не вважає за необхідне включити до тендерної документації. І замовник не вказує якими саме законодавчими актами йому надається таке право. Бо таких нормативних актів в законодавстві України просто не існує.
Тому вважаємо, що обидві вимоги в підпункті 1.6 та 3.2 є дискримінаційними та протиправними та порушують основні принципи здіснення публічних закупівель згідно ст. 5 Закону, а саме на даний момент п’ять з шести пунктів розділу 1 ст.5, а саме
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
А також розділу 2, 3 та 4 ст. 5 Закону. А саме
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Таким чином, вимоги чинного законодавства передбачають вільний доступ суб’єктів господарювання до участі у процедурах закупівлі, незалежно від статусу, форм і рівнів учасників. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник процедури закупівлі повинен бути виключно виробником, дистриб’ютором, представником або дилером по продукції. Зазначена вимога, являється дискримінаційної та протиправною.
Виставлення вищезазначеної вимоги, як умова для участі в процедурі закупівлі ставлять в нерівні умови, зокрема, з учасниками процедури закупівлі, які є виробниками та/чи авторизованими постачальниками товару.
Вищевказаними вимогами Замовник порушує наші права, як потенційного учасника. Ми маємо досвід, необхідну матеріально-технічну базу та співробітників для здійснення поставки обладнання за цим тендером, та маємо можливість поставки обладнання Замовнику згідно його технічних, якісних та кількісних вимог до предмету закупівля. Але своїми вимогами Замовник обмежує нашу участь в тендері.
Тому, з метою забезпечення можливості участі в тендері інших компаній, крім двох заздалегідь обраних Замовником для участі в цьому тендері, вимагаємо вилучити вищевказані пункти з тендерної документації.
У випадку незадоволення нашої вимоги, ми вимушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України для вирішення цього питання.
З надією на Ваше розуміння та можливе подальше співробітництво
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.docx 26.07.2020 20:58
Дата подачі:
26.07.2020 20:58
Вирішення:
Згідно ч. 3 ст. 22 даного Закону тендерна документація може містити іншу інформацію,
вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за
необхідне включити до тендерної документації. З метою запобігання зриву процесу
постачання необхідної кількості товару. що закуповується, недопущення порушення його
якісних характеристик, фальсифікації, а також, в цілях недопущення можливих маніпуляцій
потенційного постачальника - переможця процедури закупівлі, із вартістю товару за
договором у зв'язку з коливанням курсу іноземної валюти чи будь-якими іншими змінами,
що можуть відбуватися на ринку впродовж усього терміну дії договору, замовником
встановлено вимога щодо надання учасниками листа виробника чи уповноваженого ним
представника, яким підтверджується те, що Учасник має можливість постачання
запропонованого товару для потреб Замовника у відповідній кількості, якості та терміни,
визначені тендерною документацією. Як засвідчує практика, без надання учасниками торгів
гарантій виконання майбутніх поставок товарів у формі листів авторизації від виробників чи
офіційних дистриб'юторів, ризики невиконання учасниками-переможцями торгів суттєво
зростають і є невиправданими та недопустимими. Замовник торгів вважає за необхідне
зберегти відповідну вимогу у складі Технічної специфікації тендерної документації та
безсумнівно стверджує, що такі документи є необхідними для уникнення можливості.
фальсифікації товару та забезпечення законності процедури поставки товару.
Сьогодні поширеною ситуацією є випадки постачання імпортних та дорого вартісних
товарів в обхід офіційних каналів, що в майбутньому може призвести до незворотних
наслідків. Виробники як вітчизняні так і іноземні, це як правило, великі компанії з
позитивною репутацією та багаторічним досвідом, а тому вони зацікавлені у продажі своїх
товарів через надійних партнерів, в укладенні з ними відповідних договорів та наданні
гарантій щодо належного виконання своїх зобов'язань у майбутньому. Таким чином, вказані
виробники чи їх офіційні представника (дистриб'ютори) на практиці не застосовують
жодних обмежень щодо видачі гарантійних листів особам, які бажають реалізовувати їх
продукцію.
Тому, вимога про надання листів авторизації (гарантійних листів) не є порушенням
законодавства України у сфері публічних закупівель та не створює дискримінаційних умов і
перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, які насправді
мають можливість гарантовано поставляти якісні товари, що є предметом зазначеної
процедури закупівлі.
Зазначені листи виробника підтверджують можливість виробництва та поставки якісного
товару у необхідних обсягах у визначені договором терміни.
Статус вимоги:
Відхилено