-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Ковдра літня, покривало
Завершена
555 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 3 157.50 UAH
мін. крок: 0.6% або 3 157.50 UAH
Період оскарження:
17.07.2020 10:25 - 30.07.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення Замовника, щодо відхилення пропозиції ТОВ «ТК-Домашній текстиль»
Номер:
27a40223fa1847dfa7323a356e6c878b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-17-001838-c.b1
Назва:
Скарга на рішення Замовника, щодо відхилення пропозиції ТОВ «ТК-Домашній текстиль»
Скарга:
Скарга та додатки у прикріплених файлах
Відповідно до Оголошення проведення відкритих торгів № UA-2020-07-17-001838-c , яке розміщене 17.07.2020 на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу (надалі - веб-портал), Управлінням освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (надалі по тексту – Замовник) проведено процедуру закупівлі товару: Вироби домашнього текстилю» код 39510000-0 ДК 021:2015 (ковдра літня, покривало).
Очікувана вартість закупівлі - 555 900 грн з ПДВ
В закупівлі прийняли участь:
ТОВ «ТК-Домашній текстиль» з ціною пропозиції - 417 775,20 грн з ПДВ
ФОП ГОНЧАРЕНКО Є.І. з ціною пропозиції 490 238,400 грн без ПДВ
ТОВ «ТКС ПРОМ» з ціною пропозиції 510 120 грн з ПДВ.
28 серпня 2020 року Замовником оприлюднено Протокол (рішення) засідання тендерного комітету Замовника про відхилення пропозиції Кандидата № 201776 від 28 серпня 2020 року (надалі по тексту – Протокол), яким Замовник відхилив пропозицію учасника ТОВ «ТК-Домашній текстиль.
Таке рішення Замовника є неправомірним, необґрунтованим, винесеним з порушенням принципів здійснення державних закупівель, виходячи зокрема з наступного.
Підставою для відхилення пропозиції учасника ТОВ «ТК-Домашній текстиль» в Протоколі Замовник зазначає:
«Учасником ТОВ «ТК-Домашній текстиль» на вимогу п.п. 3.4. п. 3 Тендерної документації було надано зразки ковдри та покривала як складові частини їх тендерної пропозиції.
Запропоновані зразки надано без спеціальної упаковки, яка відповідає характеру товару і забезпечує його захист від пошкоджень під час транспортування та зберігання.
Тендерна пропозиція учасника містить файл з назвою «Таблиця відповідності.pdf», яка в п.1 пропозиції містить фотоматеріали зовсім іншого виробу ніж було надано Замовнику для оцінки якості запропонованого товару, який виявився значно нижчої якості (фото№1).
Щодо оцінки якості зразка покривала було виявлено, що шви на виробах нерівні, з дефектами, при складанні покривала вдвоє видно, що виріб вироблено з браком (фото № 2).
Враховуючи викладене, зразки надані Учасником не відповідають вимогам, визначеним Додатком 2 Тендерної документації».
Такі підстави відхилення пропозиції учасника ТОВ «ТК-Домашній текстиль» є незаконними, пропозиція учасника відхилена через застосування непрозорих дій замовника з підстав, які не залежать від учасника. Відхилення пропозиції учасника на підставі надання Замовником оцінки якості товару, надає йому необмежені права вибору переможця процедури закупівлі виключно на власний розсуд, незалежно від запропонованої ціни пропозиції, в той час як виключно ціна є єдиним критерієм оцінки тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 1.1 Розділу ІІІ Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації.
Відповідно до частини статті 26 Закону «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції/пропозиції всім особам на рівних умовах.
2. Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмета закупівлі (лота).
3. Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції/пропозиції, а саме:
1) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель;
2) найменування та ідентифікаційний код учасника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
3) дата та час подання тендерної пропозиції/пропозиції.
4. Ціна тендерної пропозиції/пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
5. Тендерна пропозиція повинна містити підтвердження надання учасником процедури закупівлі забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі.
6. Тендерні пропозиції/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.
Згідно зі статтею 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився.
Враховуючи викладене, у відповідності до вимог Закону, зразки товару та упаковка зразків товару не є складовою Пропозиції учасника у розумінні Закону, отже невідповідність наданих зразків чи їх ненадання не може бути підставою відхилення Пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону.
Передача будь-яких матеріальних цінностей (зразків, тощо), після закінчення кінцевого строку їх подання пропозиції в електронному вигляді Законом не передбачена.
Відповідно до п. 3.4. Додатку 2 до Тендерної документації Замовником встановлено вимогу: «Учасник пропозиція якого знаходиться на розгляді зобов’язаний протягом 3-х робочих днів надати зразки товару в управління освіти Дніпровського району м. Києва, що планується до поставки для проведення випробувань на відповідність вимогам щодо стійкості, міцності, естетичним і споживчим якостям».
При цьому, наголошуємо, що в Тендерній документації не зазначено, який акредитований орган (лабораторія) буде проводити випробування зразків на відповідність вимогам щодо стійкості, міцності, естетичним і споживчим якостям.
Враховуючи те, що учасником було прийнято рішення брати участь у даній закупівлі, коли строк на оскарження умов Тендерної документації вже сплив, після визначення системою найнижчої ціни учасника, ТОВ «ТК-Домашній текстиль» надав Замовнику зразки продукції.
У зв’язку з тим, що чинним законодавством України та Тендерною документацією НЕ ВСТАНОВЛЕНО особливих та спеціальних вимог до упаковки ковдр та покривал, крім того вимога щодо упаковки зразків взагалі не встановлена (а встановлена тільки для товарів, що постачаються) зразки продукції було надано Замовнику в запакованих поліетиленових пакетах, які забезпечують захист товару від пошкоджень під час транспортування та зберігання.
Тобто, взагалі не зрозуміло, що мав на увазі Замовник, зазначаючи в протоколі відсутність спеціальної упаковки для зразків, та що Замовник має на увазі під спеціальною упаковкою для ковдр та покривал.
Таким чином, підстава відхилення пропозиції учасника ТОВ «ТК-Домашній текстиль» - відсутність спеціальної упаковки для зразків товару - є не обґрунтованою та незаконною.
Відповідно до чинного законодавства України, випробування та вимірювання товарів, щодо якості, лінійних розмірів, фізико-хімічних показників, стійкості пофарбування, міцності, тощо проводиться акредитованими лабораторіями (органами) відповідно до діючих вимог стандартів, регламентів, інструкцій та інших нормативно-правових актів.
Разом з цим, випробування проводяться виключно засобами вимірювальної технікі, які пройшли повірку.
Замовником в Протоколі не зазначено якою акредитованою лабораторією (органом), за якими параметрами, якою вимірювальною технікою проводились випробування та вимірювання зразків товарів, а також не надано інформацію, що Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації є акредитованим органом (лабораторією) на проведення випробувань текстильної продукції.
Тобто, Замовником, не маючи на це повноважень, самостійно «на око» проведено «огляд» товарів, при цьому виходячи з інформації та фото в Протоколі, навіть не зрозуміло чи проведено огляд (та сфотографовано) товари надані саме учасником ТОВ «ТК-Домашній текстиль».
Таким чином, така підстава відхилення пропозиції учасника ТОВ «ТК-Домашній текстиль» - є не обґрунтованою та незаконною.
Рішення про відхилення пропозиції учасника ТОВ «ТК-Домашній текстиль» є непрозорим, винесене з підстав незалежних від учасника. Прийняття Замовником неправомірного та незаконного рішення впливає на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та порушує основоположні принципи здійснення публічних закупівель та підлягає скасуванню.
Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Так, приймаючи рішення про дискваліфікацію учасника пропозиція якого є найбільш економічно вигідною, Замовник порушив принципи добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник порушив право ТОВ «ТК-Домашній текстиль» на об'єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції та на рівні умови участі у закупівлі з іншими учасниками.
Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону, зокрема недискримінації учасників, добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ТОВ «ТК-Домашній текстиль» можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ТК-Домашній текстиль».
На підставі наведеного вище, керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»,
Просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про наявність порушень Замовником процедури закупівлі UA-2020-07-17-001838-c.
3. Визнати незаконним та зобов’язати Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації скасувати рішення оформлене протоколом (рішенням) засідання тендерного комітету Замовника про відхилення пропозиції Кандидата № 201776 від 28 серпня 2020 року.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на рішення замовника АМКУ.pdf 02.09.2020 14:25
- Скарга АМКУ_.docx 02.09.2020 14:26
- Протокол відхилення пропозиції (ковдра літня, покривало).pdf 02.09.2020 14:26
- Рішення від 04.09.2020 №16690.pdf 04.09.2020 18:54
- інформація про резулятивну частину рішення від 15.09.2020 №17378.pdf 16.09.2020 18:47
- Рішення від 15.09.2020 №17378.pdf 18.09.2020 19:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.09.2020 17:37
Дата розгляду скарги:
15.09.2020 17:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.09.2020 18:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
18.09.2020 19:54
Дата виконання рішення Замовником:
20.10.2020 17:10
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовник згідно рішення АМКУ від №17378-р/пк-пз від 15.09.2020 скасував рішення щодо відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТК-Домашній Текстиль»