• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

«Будівництво спортивного майданчика (для проведення тренувань з єдиноборств) в Спортивному дитячому закладі оздоровлення та відпочинку «Олімпійські надії» в с. Соснівка Полтавського району»

Торги не відбулися

1 467 271.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 337.00 UAH
Період оскарження: 16.07.2020 18:07 - 21.07.2020 18:30
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна вимога, щодо надання "Сертифікату ISO 9001:2015 “Системи управління якістю” стосовно діяльності у сфері спеціалізованих будівельних робіт та будівельно-монтажних робіт

Номер: 7e028c74b1f14ba49579af9832eaf634
Ідентифікатор запиту: UA-2020-07-16-001942-a.b1
Назва: Дискримінаційна вимога, щодо надання "Сертифікату ISO 9001:2015 “Системи управління якістю” стосовно діяльності у сфері спеціалізованих будівельних робіт та будівельно-монтажних робіт
Вимога:
Вимога щодо надання Сертифікату на систему управління якістю ISO є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників та порушує чинне законодавство у сфері публічних закупівель. По-перше, Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) “Системи управління якістю” стосовно діяльності у сфері спеціалізованих будівельних робіт та будівельно-монтажних робіт чинний на момент подання документів. Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушую один із основних принципів здійснення публічних закупівель (стаття 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, Ви повинні розуміти, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. Крім того, ще раз звертаємо Вашу увагу на недоречність такої вимоги, зокрема: 1) Частиною1 ст.16 Закону України "Про стандартизацію" пердбачено Підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації. Крім того, п.01. стандарту (ISO 9001:2015) передбачено, система управління якістю є стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. 2) стандартом (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги», частиною 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» передбачено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація а) потребує показати свою здатність постійно надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; Примітка 1. У цьому стандарті термін «продукція» поширюють лише на а) продукцію, призначену для замовника чи таку, яку він вимагає; b) будь-які передбачені результати процесів виготовлення продукції. Знову ж таки, з наведеної інформації бачимо, що даний Сертифікат системи управління якістю може бути отриманий при наданні продукції, а не послуг як в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи управління якістю ISO 9001:2015 не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі, так як навіть за своєю суттю даний Сертифікат підтверджує зовсім інші можливості учасника. Так як, учасники будуть надавати Вам не продукцію, а саме послуги, то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Тендерній документації. Тому, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику!Ваші твердження є хибними з огляду на наступне. Відповідно до ст. 14 Закону України "Про публічні Закупівлі", Замовник в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися і іншу інформацію, яка не є обов'язковою, згідно з ст. 14. Наявність у підприємства Сертифікату ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) “Системи управління якістю” стосовно діяльності у сфері спеціалізованих будівельних робіт та будівельно-монтажних робіт чинний на момент подання документів, свідчить про спроможність підприємства виконати роботи відповідно до діючих норм і стандартів та не містить жодних дикримінаційних вимог. Така ж думка викладена в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 19422-р/пк-пз від 27.12.2019.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 24.07.2020 19:12