-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
фармацевтична продукція (levofloxacin; linezolin; ofloxacin; metronidazole; fluconazole; ceftriaxone; levofloxacin; electrolytes)
Завершена
2 661 749.67
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 308.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 308.75 UAH
Період оскарження:
16.07.2020 07:40 - 28.07.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо внесення змін до тендерної документації для запобігання дискримінаційних вимог та здешевлення предмету закупівлі
Номер:
8883c2c8c7b84718a5acb97ed4969f64
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-16-000030-c.b1
Назва:
Вимога щодо внесення змін до тендерної документації для запобігання дискримінаційних вимог та здешевлення предмету закупівлі
Вимога:
Ознайомившись з тендерною документацією КНП «Миколаївська обласна клінічна лікарня» Миколаївської обласної ради (далі - Замовник) на закупівлю фармацевтичної продукції – Код ДК 021:2015 33600000 (levofloxacin; linezolin; ofloxacin; metronidazole; fluconazole; ceftriaxone; levofloxacin; electrolytes), затвердженої рішенням тендерного комітету Протоколом № 1 від 16.07.2020р. та умовами закупівлі, повідомляємо, що у пункті 8 Додатку № 1 тендерної документації, препарат «Електроліти для внутрішньовенного введення (моно препарати в комбінації), концентрат для розчину для інфузій 75мг/мл, по 20мл у флаконах, маркування українською мовою» згідно даних інформаційного фонду «Державного реєстру лікарських засобів України», за складом діючих речовин, МНН є незамінним, тобто не має аналогів. Вважаємо, що визначення Замовником предмету закупівлі одним лотом, в переліку де є препарат, що не має аналогів, є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінації учасників, а також обмежує коло та право потенційних учасників на участь у тендері.
Згідно п. 6 Додатку № 1 тендерної документації Замовником встановлено наступні вимоги до учасників:
«Для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання за даними торгами учасник торгів надає оригінал авторизаційного (гарантійного) листа (листів) про повноваження від виробника або офіційного представника виробника в Україні, що підтверджує право учасника торгів постачати запропонований товар на території України. В Листі вказується, що Товар відповідає технічним, медичним, кількісним та якісним вимогам Замовника, терміну придатності та виробник спроможний поставити Товару у необхідній кількості, належної якості та у визначені тендерною документацією і пропозицією учасника строки. Лист надається із зазначенням найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера оголошення та дати оприлюднення в електронній системі закупівель ProZorro. У разі надання авторизаційного листа від офіційного представника необхідно надати підтвердження повноважень офіційного представника на території України. У разі надання оригіналу листа про повноваження від виробників іноземною мовою, цей лист повинен супроводжуватись перекладом на українську мову.»
Це перешкоджає суб’єктам господарювання, що не є виробником продукції, або не мають відповідних договірних відносин із таким виробником, взяти участь у тендері та звужує тим самим коло потенційних учасників. У тому випадку, коли потенційний учасник має можливість поставити за низькими цінами всі інші препарати з переліку Замовника, проте не має договірних відносин із виробником незамінного препарату, він не зможе взяти участь у тендері за неможливості запропонувати Замовнику одночасно всі позиції тендерної документації.
Такі дії Замовника (об’єднання предмету закупівлі в один лот) спрямовані на звуження кола потенційних учасників, обмеження конкуренції та перешкоджають справжній економії бюджетних коштів.
Отже, предмет закупівлі доцільно поділити на лоти, а саме винести препарат «Електроліти для внутрішньовенного введення (моно препарати в комбінації), концентрат для розчину для інфузій 75мг/мл, по 20мл у флаконах, маркування українською мовою» в окремий лот, для уникнення дискримінації, збільшення конкуренції та економії бюджетних коштів.
Така позиція сформульована також в Рекомендаціях Антимонопольного комітету України №4-рк від 30.03.2018, яким Міністерству охорони здоров’я України та Міністерству економічного розвитку і торгівлі України з метою формування конкурентного середовища на ринках лікарських засобів під час проведення публічних закупівель рекомендовано вжити заходів щодо вдосконалення порядку визначення предмета закупівлі лікарських засобів, зокрема, але не виключно, шляхом розробки спільних методичних рекомендацій/методологічних роз’яснень та/або внесення змін до Порядку визначення предмета закупівлі.
АМКУ зазначалось, що підхід щодо формування предмета закупівлі за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника створює обставини, за яких у замовників є можливість встановлювати дискримінаційні умови в тендерній документації щодо закупівлі лікарських засобів. Практика Постійно діючої колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель свідчить про зобов’язання замовників вносити зміни до тендерної документації (рішення від 12.02.2018 №1237-р/пк-пз, №1238-р/пк-пз, рішення від 13.03.2018 №2233-р/пк-пз).
Враховуючи викладене, вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації з метою розширення конкуренції, економії бюджетних коштів, запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері та здешевлення предмету закупівлі, а саме:
1. внести зміни до тендерної документації шляхом розділення предмета закупівлі на окремі лоти, за принципом: незамінний препарат «Електроліти для внутрішньовенного введення (моно препарати в комбінації), концентрат для розчину для інфузій 75мг/мл, по 20мл у флаконах, маркування українською мовою» – окремий ЛОТ.
У разі відхилення нашого звернення та не внесення відповідних змін до тендерної документації, залишаємо за собою право звернення до АМКУ. Дякуємо!
Пов'язані документи:
Учасник
Замовник
- Відповідь на вимогу Учасника.docx 22.07.2020 16:13
Дата подачі:
20.07.2020 16:19
Вирішення:
Відповідно до п. 22 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником. При цьому Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Додатково повідомляємо, що Замовник торгів (технічна служба Замовника) визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з потенційними Учасниками процедури закупівлі, які не мають права впливати на тендерний комітет щодо вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування. Отже, за нормами діючого законодавства Замовник має право визначити окремі частини предмета закупівлі. Тобто, чинне законодавство не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) передбачає право замовника здійснювати поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його господарських потреб.
До того ж, судячи з практики таких закупівель, отримання товарів від різних постачальників за невеликими обсягами не лише зумовлює несвоєчасні поставки окремих видів товару, а і невиконання графіків запланованих робіт з використанням даного виду продукції. У зв’язку з цим саме ми Замовники та наші пацієнти, страждаємо від таких закупівель за лотами.
Крім того, Скаржником не доведено та документально не підтверджена необхідність розділення предмета закупівлі, як і не доведено яким чином вказана вимога Документації порушує його право чи законні інтереси, дискримінує Скаржника як Учасника та перешкоджає йому взяти участь у Процедурі закупівлі.
Щодо надання гарантійного листа від виробника: Дана вимога Замовника, спрямована на недопущення порушення Учасником своїх строків постачання продукції в необхідній кількості необхідної якості. Тобто, головне в цьому випадку для Замовника мати документальне підтвердження того, що Учасник матиме в наявності необхідну кількість продукції відповідної якості на момент здійснення поставки і що ця продукція була дійсно закуплена у виробника (дистриб’ютора) та буде відповідати всім держстандартам та нормам, тобто товар не був закуплений нелегальним шляхом або був вироблений невідповідним виробником. Якщо Учасник, безпосередньо не співпрацює з виробником, він може виконати цю вимогу шляхом звернення до виробника, який підтвердить, що він дійсно виробив (виробить) відповідний товар, він буде необхідної кількості, відповідної якості, та надасть документи, які підтверджують ланцюг постачання товару від виробника, незалежно від кількості ланок (посередників). Таким чином, Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість отримання ним зазначеного гарантійного листа від постачальника або виробника та неможливість виконати зазначену умову Документації та не довів, яким чином дана вимога перешкоджає Скаржнику взяти участь у Процедурі закупівлі.
Таким чином, вимога Скаржника не може бути задоволена.
Статус вимоги:
Відхилено