-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання
Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання
Торги відмінено
3 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
Період оскарження:
15.07.2020 15:50 - 13.08.2020 00:00
Вимога
Без відповіді
Вимога що до неправомірної дискваліфікації
Номер:
29f53f71f47940d2bc7998d6ff37dfcc
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-15-004089-b.b1
Назва:
Вимога що до неправомірної дискваліфікації
Вимога:
Замовником – Державною організацією «Автобаза Державного управління справами» 15.07.2020 року було оголошено закупівлю UA-2020-07-15-004089-b.
За результатом аукціону пропозицію ТОВ «СТО У ФЕДОРА» (надалі – Учасник) було дискваліфіковано та не допущено до участі в аукціоні на підставі того, що Учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та вимогам тендерної документації. Яким (ому) саме критеріям (ію) не відповідає Учасник не зазначено. Протокол щодо дискваліфікації та не допущення до участі в аукціоні на електронному майданчику, в момент складання вимоги, відсутній.
ТОВ «СТО У ФЕДОРА не погоджується з прийнятим Замовником, рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують права та інтереси Учасника, а також норми Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та норми Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» з наступних підстав.
Згідно частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості:
1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст. 16 Закону, підстави, встановлені ст. 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим ст. 17 Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим ст. 17 Закону;
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених ч. 4 ст. 5 Закону;
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
5) кількість товару та місце його поставки;
6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;
7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов;
9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;
10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі;
11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;
13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;
14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);
17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;
18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;
19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Частиною 4 ст. 22 Закону визначено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дослідивши тендерну документацію Замовника Учасник ТОВ «СТО У ФЕДОРА» надав усі підтверджуючи документи та роз’яснення відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а документи, що вимагаються Замовником, але не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, відповідно до діючого законодавства, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Так, у разі відсутності документів Учасник повинен надати лист - пояснення з зазначенням підстави неподання документа з посиланням на нормативно-правові акти.
Так, ТД не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Одним з принципів публічних закупівель в Україні є недискримінація учасників (ст.3 Закону). Згідно з ч. 3 ст. 5 Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Ч. 4 ст. 16 Закону встановлює, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Під час проведення кваліфікаційного допуску Замовник фактично не перевіряв наявність та відповідність вимогам Учасника ТОВ «СТО У ФЕДОРА».
Також, Замовником у тендерній документації вимагається надати додаткові, порівняно із законодавством документи, а саме:
- СТО Учасника повинна мати можливість проведення гарантійного та післягарантійного обслуговування і ремонту транспортних засобів Замовника (надати копію сертифікату/свідоцтва);
- послуги, які будуть надаватися Учасником повинні бути сертифіковані на відповідність вимогам безпеки дорожнього руху та ремонтно-експлуатаційній документації виробників транспортних засобів (надати копію сертифікату відповідності послуг з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів, який засвідчує, що послуги, які будуть надаватися учасником відповідають вимогам ДСТУ 2322-93, ДСТУ 3649:2010, ДСТУ 4276:2004, ДСТУ 4277:2004);
- для підтвердження незалежної та технічної компетенції вимірювальних можливостей СТО для забезпечення точної діагностики автотранспортних засобів, перевірки та виявлення їх несправностей, вимірювальні можливості СТО Учасника мають бути оцінені, визнані та сертифіковані ДП «Укрметртестстандарт» (надати копії сертифікату ДП «Укрметртестстандарт» про визнання вимірювальних можливостей СТО, або свідоцтв калібрування/повірок вимірювальних засобів, виданих організацією (калібрувальною лабораторією), яка акредитована відповідно до вимог стандарту ДСТУ ISO/ІЕС 17025.
Проте, Закон не дозволяє Замовникам встановлювати на власний розсуд вимоги, що є вищими порівняно з вимогами, що становляться самим Законом. І відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Наслідком вищезазначеного є встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації, якою до речі, Замовник чомусь керуються першочергово, порушуючи тим самим інститут права у сфері публічних закупівель, що привело до необґрунтованого звуження кола учасників тендеру.
Слід зазначити, що дослідивши надану документацію інших учасників тендерної закупівлі, а саме: ТОВ «АВТОСОЮЗ» та ТОВ «АТЛАНТ-М ЛЕПСЕ», що допущенні вищезазначені учасники надали для участі у даній закупівлі сертифікати з вичерпаним терміном дії і повинні бути визнані такими, що не надавались взагалі, бо є нікчемними. Ані ТОВ «АВТОСЮЗ», ані ТОВ «АТЛАНТ-М ЛЕПСЕ» не є, на момент складання даної Вимоги, акредитованими станціями технічного обслуговування транспортних засобів від Всеукраїнської Асоціації Автомобільних Імпортерів та Дилерів, бо надані зазначеними учасниками закупівлі сертифікати ВАІД не є чинними і є підробленими, бо на даних сертифікатах відсутні обов’язкові реквізити та інформація.
Вищезазначене можна перевірити звернувшись до Всеукраїнської Асоціації Автомобільних Імпортерів та Дилерів щодо підтвердження наданих зазначеними учасниками закупівлі копій сертифікатів.
В зв’язку з вищезазначеним ТОВ «СТО У ФЕДОРА» вважає свою дискваліфікацію неправомірною та такою, яка повинна бути переглянута Замовником, даним Учасником було надано усі документи, які відповідають вимогам тендерної документації та Закону, які підтверджують необхідну та достатню інформацію для перевірки Замовником кваліфікаційних вимог та повноважень посадової особи Учасника процедури закупівлі на підписання документів: договору та тендерної пропозиції.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо що Замовник порушив принципи здійснення закупівель встановлені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Також, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі»:
ПРОСИМО:
1. Прийняти вимогу до свого розгляду.
2. Скасувати прийняте рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СТО У ФЕДОРА» та провести повторну кваліфікацію тендерної пропозиції ТОВ «СТО У ФЕДОРА», за якою прийняти тендерну пропозицію нашого підприємства та допустити до участі в аукціоні.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога ТОВ СТО У Федора..pdf 11.09.2020 16:48
Дата подачі:
11.09.2020 16:48