-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Мультимедійний комплекс, телевізор
Тендерна документація додається (ТД_Мультимедійне обладнання). Кількість (одиниці) найменувань зазначено в Додатку 1 до тендерної документації «Технічне завдання».
Торги не відбулися
540 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 400.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 400.00 UAH
Період оскарження:
13.07.2020 17:57 - 26.07.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Дискриминаційні вимоги Замовника
Номер:
948e0e27efb541dd80fe731ba2be69cc
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-13-007636-c.a2
Назва:
Дискриминаційні вимоги Замовника
Вимога:
Шановнийзамовнику!
Вважаємо недопустимим наявність в тендерній документації специфічних вимог, обмежуючих конкуренцію, і утворюючих дискримінацію.
Згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються, зокрема інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Ч. 4 ст. 5 саме передбачає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Для уніфікації вимог до обладнання навчального і загального призначення, Міністерство освіти і науки України затвердило Наказ Міністерства освітиі науки України від 29.04.2020 № 574 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій», в якому передбачило всі ключові вимоги до обладнання, аналогічного до предмету даної закупівлі.
Проте, технічними вимогами до обладнання, що є додатком № 4 до тендерної документації, замовником встановлено дискримінаційну вимогу:
Надати Свідоцтво на знак для товарів і послуг (на торгівельну марку інтерактивних панелей), що підтверджує право власності та реєстрацію торгівельної марки в Україні. Свідоцтво України на знак для товарів і послуг є офіційним охоронним документом, який повинен бути виданий від імені держави уповноваженим на це органом – Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Мінекономіки).
Дана вимога дискримінує тих виробників інтерактивних дошок, що вирішили не реєструвати торгівельну марку інтерактивних панелей. Наголошуємо, що реєстрація торговельної марки є ПРАВОМ, а не обов'язком виробника. І оскільки реєстрація торговельної марки займає тривалий час – з моменту оголошення торгів не всі виробники мали змогу зареєструвати свою торгівельну марку. Таким чином, надається перевага деяким учасникам, зокрема тим, що є авторизованими партерами виробника інтерактивних дошок INTBOARD.
Враховуючи вищевикладене, просимо привести тендерну документацію в частині технічних та якісних характеристик до недискримінаційних, керуючись, зокрема, Наказом Міністерства освітиі науки України від 29.04.2020 № 574, а також усунути дискримінаційнітехнічні характеристики, які відповідають лише товарам під торгівельною маркою INTBOARD. У іншому випадку, ми будемо вимушені звернутись за захистом своїх прав до Антимонопольного комітету України, Державної аудиторської служби України, всіх інших правоохоронних органів та надавати розголосу таким діям замовника в пресі, зокрема, антикорупційним виданням та програмам. Крім того, нагадуємо про розширення переліку порушень та збільшення сум штрафів а також персональну відповідальність уповноважених осіб замовника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.07.2020 23:05
Вирішення:
Доброго дня. У відповідь на Вашу Вимогу уповноважена особа відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» надає роз`яснення на звернення та повідомляє про наступне:
За результат розгляду Вашої вимоги, Замовником буде внесено відповідні зміни до тендерної документації.
Проте звертаємо Вашу увагу, що Свідоцтво на знак для товарів і послуг (на торгівельну марку інтерактивних дошок), що підтверджує право власності та реєстрацію торгівельної марки в Україні, не передбачає, що виробництво даної продукції відбувається на території України, як Ви зазначаєте у Вашій вимозі. Дане свідоцтво підтверджує, що ТМ зареєстрована на території України. Цією вимогою ми, як замовник, забезпечуємо та вберігаємо себе від постачання неякісних товарів невідомого походження. Тим не менше, ми готові її прибрати, якщо це звужує коло учасників, але наголошуємо, що основною метою Замовника є придбання якісної та офіційної продукції, що повністю відповідає потребам навчальних закладів та вимогам діючих нормативних актів.
Дякуємо за звернення!
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
b8047c8f6aaa430a8ecd78969efec08c
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-13-007636-c.a1
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовник!
1) Уважно вивчивши технічні вимоги до предмету закупівлі вбачається Ваше бажання обмежити коло потенційних учасників, шляхом встановлення дискримінаційних вимог, а саме, встановивши технічні вимоги до предмету закупівлі, що у сукупності дають змогу запропонувати товари конкретного виробника.
Враховуючи це, можна запропонувати виключно інтерактивну дошку торгової марки INTBOARD.Тобто, на ринку НЕ ІСНУЄ «еквіваленту» з кращими характеристиками (у сукупності всіх, що вами вимагаються).
Встановивши такі вимоги до учасників, ви порушуєте вимоги статті 5 та статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», не надавши обґрунтування необхідності встановлення/посилання на конкретний тип, марку, конструкцію.
Враховуючи вищезазначене, дискримінаційні вимоги мають бути виключені з тендерної документації або приведені у відповідність вимог Закону. В протилежному випадку, просимо надати ВАШЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РИНКУ товарів, що є предметом закупівлі, і характеристикам, що викладені у тендерній документації, яким підтверджується, що таким характеристикам У СУКУПНОСТІ відповідає продукція ДЕКІЛЬКОХ виробників. Дискримінаційність таких вимог підтверджується аналогічними рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 13456-р/пк-пз від 23.09.2019 та №13455-р/пк-пз від 23.09.2019.
2) Згідно з вимогами тендерної документації (Далі – ТД ) вимагається:
1. Технічні характеристики обладнання повинні бути не гірші ніж визначені у вимогах тендерної документації та вказуватись в пропозиціях учасників торгів з чітким визначенням марки та моделі кожної складової, а Обладнання, що поставляється та використовується в освітньому процесі у закладах освіти, повинне мати на момент поставки висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, сертифікат походження продукції та/або технічний паспорт на виріб, декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів, бути укомплектоване україномовними інструкціями про використання та зберігання.
2. Замовник залишає за собою право на витребування примірника(-ів) обладнання від учасника до моменту підписання договору в якості тестового зразка для підтвердження виконання всіх вимог, зазначених в цьому технічному завданні
3.Доставка, розвантажувальні роботи, занесення до місця зберігання, встановлення і налаштування обладнання в кабінетах у кожному із закладів Замовника, здійснюється за рахунок учасника (постачальника) у строк, визначений замовником в договорі про закупівлю та відповідно до заявки, а також у кількості, відповідно до заявки, до кожного закладу Замовника. За недодержання вищезазначених умов Замовник має право відмовитись від прийняття товару, та вважати обов’язок здійснення поставки в день та час визначений під час замовлення – невиконаний в повному обсязі.
Також вимагаються додаткові документи:
1. Свідоцтво про визнання відповідності педагогічним вимогам, видане МОН України, на інтерактивні дошки.
2. Висновок СЕС, Декларація про відповідність, Сертифікат відповідності, видані на території України, на інтерактивні дошки, дійсні на момент розкриття тендерної пропозиції.
3. Авторизаційний лист від виробника чи офіційного дистриб’ютора з зазначенням найменування учасника, номера торгів та назви товару із зазначенням кількості, на інтерактивні дошки.
4. Гарантійний лист про проведення майстер класу по користуванню інтерактивним обладнанням сертифікованим спікером з обов“язковим наданням сертифікату консультанта з інтерактивного обладнання тієї торгівельної марки, обладнання якої запропоноване, виданого органами Міністерства освіти і науки України. А також надати сертифікат спікера, виданого розробникам програмного забезпечення.
5. Гриф МОН на ПО «Схвалено для використання у закладах загальної середньої освіти», що поставляється в комплекті з інтерактивними дошками (ПО та інтерактивна дошка повинні бути однієї торгівельної марки).
6. Авторизаційний лист на спеціалізоване програмне забезпечення до інтерактивної дошки від розробника даного програмного забезпечення з зазначенням найменування учасника та номера торгів.
7. Надати посилання на сайт виробника для перевірки технічних характеристик запропонованого товару. У разі невідповідності запропонованого товару інформації розміщеної на сайті виробника Замовник відхиляє тендерну пропозицію Учасника.
8. Надати сертифікат офіційного партнера, дійсний на момент відкриття тендерної пропозиції, що надає право реалізовувати даний вид продукції з зазначенням ТМ.
9. Надати Свідоцтво на знак для товарів і послуг (на торгівельну марку інтерактивних панелей), що підтверджує право власності та реєстрацію торгівельної марки в Україні. Свідоцтво України на знак для товарів і послуг є офіційним охоронним документом, який повинен бути виданий від імені держави уповноваженим на це органом – Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Мінекономіки).
Окремо зазначаємо про вимогу надати авторизаційні листи. Вказана вимога обмежує коло учасників лише виробниками та суб'єктами, безпосередньо пов'язаними договірними відносинами з виробниками чи дистриб'юторами вказаного Товару, що суперечить приписам ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (щодо недискримінації учасників). Аналогічна правова позиція підтверджена в рішеннях АМКУ № 10218-р/пк-пз від 04.10.2018 року, № 10177-р/пк-пз від 03.10.2018 року, № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c.
Тому виконати зазначену умову ТД зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають стосунки з виробником предмета закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, які не мають безпосередніх стосунків із виробником/дистриб'ютором, проте мають можливість поставки товару відповідно до предмету закупівлі.
Відтак для об'єктивного спостерігача виникають умови для обґрунтованих сумнівів щодо неупередженості замовника та його ймовірного прагнення прописати конкретні тендерні умови, вигідні для конкретного учасника.
Наполягаємо видалити дані вимоги з тендерної документації! А саме - внести зміни відповідно до дослідження ринку і відповідності вимогам товарів ДЕКІЛЬКОХ виробників. Додатково зазначаємо, що для уніфікації вимог до обладнання навчального і загального призначення, Міністерство освіти і науки України затвердило Наказ Міністерства освіти і науки України від 29.04.2020 № 574 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій». Вимагаємо дотримання відповідних профільних нормативних актів під час встановлення кваліфікаційних та технічних вимог.
Якщо дані зміни не будуть внесені, ми будемо вимушені звернутись із листами до контролюючих органів та органів державного контролю з правоохоронними функціями, а саме:
- Антимонопольного комітету України;
- Відділу внутрішнього аудиту Міністерства освіти і науки України;
- Офісу фінансового контролю (Державної аудиторської служби України);
- Національного антикорупційного бюро України;
- Державного бюро розслідувань;
- Національної поліції України.
Звернення до вказаних установ будуть надані з вимогою перевірки на предмет порушення чинного законодавства України та перевірки ознак корупційних правопорушень у закупівлі ДК 021:2015: 32320000-2 — Телевізійне й аудіовізуальне обладнання, UA-2020-07-13-007636-c, та інших закупівельВідділу освіти Лохвицької районної державної адміністрації, а також відповідальних осіб причетних до прийняття рішень про закупівлі за державні кошти. Також буде надано відгук до Моніторингового порталу DoZorro, що в свою чергу призведе до незалежної перевірки громадськими організаціями та активістами.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.07.2020 22:40
Вирішення:
Доброго дня. У відповідь на Вашу Вимогу уповноважена особа відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» надає роз`яснення на звернення та повідомляє про наступне:
За результат розгляду Вашої вимоги, Замовником буде внесено відповідні зміни до тендерної документації. Проте звертаємо Вашу увагу, що згідно ч. 1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Тендерна документація не містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
Технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленими замовником у Додатку 1 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» вказано: «Всі посилання згідно цього додатку та в тексті тендерної документації в цілому на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, тощо, слід читати у значенні «або еквівалент». Еквівалент товару або його складової частини – вживається у значенні, як рівнозначний товар або його складова частини, що виражається в наявності однозначних співвідношень між технічними та якісними характеристиками до предмету закупівлі, що визначені Замовником згідно вимог цієї документації, або якісно перевищують відповідні вимоги Замовника. У випадку наявності зазначених вище посилань у тексті цієї тендерної документації такі обставини зумовлені вимогами Замовника щодо необхідних мінімальних показників безпечності, надійності, легкості у використанні, тощо. Крім того, техніка повинна бути економічною, не вибагливою в експлуатації та стійкою до зовнішніх чинників зносу.
Крім того повідомляємо, що Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто, «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі і не є дискримінаційними.
Дякуємо за звернення!
Статус вимоги:
Відхилено