-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт існуючої котельні №2
Виділено кошти на 2020 рік 800000,00 грн.
Завершена
2 108 880.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 544.40 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 544.40 UAH
Період оскарження:
10.07.2020 11:18 - 23.07.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Оскарження дії замовника
Номер:
70c457b7939948aab799c14037446189
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-10-001534-b.a2
Назва:
Оскарження дії замовника
Скарга:
СКАРГА
10.07.2020 Державний навчальний заклад «Браїлівський професійний ліцей» (далі - Замовник) в системі електронних торгів оприлюднив оголошення № UA-2020-07-10-001534-b про проведення процедури закупівлі – «Капітальний ремонт існуючої котельні №2 Державного навчального закладу «Браїлівський професійний ліцей» за адресою: вул. Чайковського, 13, смт. Браїлів, Жмеринський р-н., Вінницька область, 23130 ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація»
Відповідно до Документації кінцевий строк для подання тендерної пропозиції визначено до 27.07.2020. Початок аукціону – 14:55 год. 27.07.2020.
У вказаній процедурі закупівлі приймали участь наступні Учасники:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю «БАСКУРТ» (код ЄДРПОУ 41627082, далі ТОВ «БАСКУРТ»);
2. Товариство з обмеженою відповідальністю «ВІНТЕХБУД» (код ЄДРПОУ 41804247, далі – ТОВ «ВІНТЕХБУД»).
31.07.2020 року на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено рішення Замовника, яке оформлено протоколом № 21 засідання тендерного комітету ДНЗ «Браїлівський професійний ліцей» (надалі – Протокол № 21 від 31.07.2020), відповідно до якого Учасника ТОВ «БАСКУРТ» дискваліфіковано.
04.08.2020 року на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено рішення Замовника, яке оформлено протоколом № 22 засідання тендерного комітету ДНЗ «Браїлівський професійний ліцей» (надалі – Протокол № 22 від 04.08.2020), відповідно до якого Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД» визнано переможцем вказаної процедури закупівлі і оголошено рішення про укладення договору.
Вважаємо вказані рішення Замовника необґрунтованими, упередженими, таким що не відповідають дійсності та суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних підстав.
1. Так, у протоколі № 21 від 31.07.2020 Замовник мотивував рішення про дискваліфікацію ТОВ «Баскурт» нижче вказаним:
У складі тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БАСКУРТ" надано Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Відповідно до Закону України ”Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" 06.09.2005 № 2806-IV документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов’язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності. А декларація про провадження господарської діяльності (далі - декларація) - документ, яким суб'єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства до певного виду господарської діяльності (у тому числі матеріально-технічної бази, кваліфікації персоналу - якщо це зумовлено особливостями провадження відповідного виду господарської діяльності) та на підставі якого набуває право на провадження заявленого виду господарської діяльності і несе передбачену законом відповідальність. Тобто, ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БАСКУРТ" не надано копію дозвільного документів на газо - полум’яні роботи, а надано лише документ, яким суб'єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства з питань охорони праці.
З вказаним не погоджуємось через наступне.
Відповідно до п.п. 6.1 п.6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівл» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Замовника зазначалось:
6.1. Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, в тому числі наступні документи:
- локальні кошториси згідно об’єкту будівництва;
- календарний план-графік виконання робіт;
- копію декларації/дозволу на проведення робіт із підвищеної небезпеки;
- копію дозвільних документів на газо - полум’яні роботи;
- копію та оригінал чинної ліцензії (з усіма наявними додатками) на провадження господарської діяльності у будівництві, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури або надати підтверджуючу інформацію про видачу ліцензії в довільній формі, якщо діяльність щодо виконання робіт, які є предметом даної закупівлі, вимагає ліцензування згідно чинного законодавства України;
В свою чергу відповідно до ст.1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» , У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:
дозвільна система у сфері господарської діяльності - сукупність урегульованих законодавством відносин, які виникають між дозвільними органами, адміністраторами та суб'єктами господарювання у зв'язку з видачею документів дозвільного характеру, переоформленням, анулюванням документів дозвільного характеру;
дозвільні органи - суб’єкти надання адміністративних послуг, їх посадові особи, уповноважені відповідно до закону видавати документи дозвільного характеру;
документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності;
об'єкт, на який видається документ дозвільного характеру (далі - об'єкт), - природні ресурси, земельна ділянка, ґрунтовий покрив земельних ділянок, споруда, будівля, приміщення, устаткування, обладнання та механізми, що вводяться в експлуатацію або проектуються, окрема операція, господарська діяльність певного виду, робота та послуга, а також документи, які використовуються суб'єктом господарювання у процесі проходження погоджувальної (дозвільної) процедури (проектна документація на будівництво об'єктів, землевпорядна документація, містобудівна документація, гірничий відвід);
декларація про провадження господарської діяльності (далі - декларація) - документ, яким суб’єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства до певного виду господарської діяльності (у тому числі матеріально-технічної бази, кваліфікації персоналу - якщо це зумовлено особливостями провадження відповідного виду господарської діяльності) та на підставі якого набуває право на провадження заявленого виду господарської діяльності і несе передбачену законом відповідальність.
Відповідно до ст.4 вказаного Закону, виключно законами, які регулюють відносини, пов'язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюються:
необхідність одержання документів дозвільного характеру та їх види;
дозвільний орган, уповноважений видавати документ дозвільного характеру;
платність або безоплатність видачі (переоформлення, анулювання) документа дозвільного характеру;
строк видачі документа дозвільного характеру або відмови у його видачі;
вичерпний перелік підстав для відмови у видачі, переоформлення, анулювання документа дозвільного характеру;
строк дії документа дозвільного характеру або необмеженість строку дії такого документа;
перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності;
Відповідно до ст.41 вказаного Закону, порядок проведення дозвільної (погоджувальної) процедури, переоформлення та анулювання документів дозвільного характеру центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами встановлюється Кабінетом Міністрів України за поданням відповідного дозвільного органу, погодженим з уповноваженим органом, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
В свою чергу Кабінетом Міністрів України постановою № 1107 від 26 жовтня 2011 р. затверджено Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки . Цей Порядок визначає процедуру видачі або відмови у видачі, переоформлення, анулювання Держпраці та її територіальними органами дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - дозвіл).
Відповідно до п. 21 вказаного Порядку, виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені в додатку 6, експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені в додатку 7, здійснюються роботодавцем, виробником або постачальником на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Додатком 6 до вказаного Порядку визначено вичерпний Перелік видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці:
1. Ремонт гідротехнічних споруд.
2. Виробництво піротехнічних виробів.
3. Роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра.
4. Навчання з питань охорони праці працівників інших суб’єктів господарювання.
5. Роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах).
6. Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою.
7. Водолазні роботи.
8. Маркшейдерські роботи.
9. Обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів.
10. Звалювання та розпилювання блоків природного каменю.
11. Роботи верхолазні та скелелазні.
12. Роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В і в зонах дії струму високої частоти.
13. Експертиза щодо стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб’єктів господарювання, які виконують роботи та/або експлуатують обладнання підвищеної небезпеки.
14. Заповнення, злив і ремонт балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом, їх зберігання.
15. Зварювальні роботи.
16. Технічний огляд, випробування, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені в додатках 3 і 7 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
17. Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені в додатках 3 і 7 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
18. Переробка нафти, вуглеводневих газів і конденсату.
19. Вироблення агломерату, коксу, розплавів чорних і кольорових металів, прокату, металевих труб і феросплавів.
20. Буріння та експлуатація свердловин під час геологічного вивчення та розробки родовищ корисних копалин.
21. Роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників.
22. Зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин.
23. Будівництво, ремонт, експлуатація та ліквідація підземних споруд, не пов’язаних з видобутком корисних копалин.
24. Лісосічні роботи, трелювання, транспортування та сплав лісу.
25. Газополум’яні роботи.
26. Роботи із збагачування корисних копалин.
27. Розподіл вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин, маса яких дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 “Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки”
Варто зазначити, що вказане нововведення було здійснено на підставі Постанови КМУ № 207 від 03.03.2020 . До цього часу, газополум’яні роботи проводились тільки на підставі відповідного дозволу, виданого Держпраці. Після 12.03.2020 видача таких Дозволів була припинена.
Таким чином, на теперішній час чинне законодавство і нормативно правові акти скасували необхідність отримання дозволу на газополум’яні роботи. Водночас газополум’яні роботи проводяться на підставі декларації.
Отже дозвіл на газополум’яні роботи з 12.03.2020 року не передбачений чинними нормативно-правовими актами і законодавством.
В свою чергу, відповідно до п.11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» , документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
2. Рішення наведене у протоколі № 22 від 04.08.2020 Замовник прийняв упереджено, необ’єктивно, оскільки тендерна пропозиція Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД» не відповідає вимогам тендерної документації Замовника і свідчить про наявність антиконкурентної змови між вказаним Учасником і Замовником, виходячи з наступного:
2.1. Учасник ТОВ «ВІНТЕХБУД» у складі тендерної пропозиції завантажив файл «Кошторис.rar», який містить заархівовані файли з кошторисами і розрахунками до них, у тому числі дефектні акти, на підставі яких складені ці кошториси і розрахунки. Під час написання вказаної скарги, 05.08.2020 Скаржник завантажив вказаний архівний файл на робочий комп’ютер і перевірив мета-дані файлів, які містились у зазначеному архіві «Кошторис.rar» (додаток 1 )
Відповідно до властивостей (мета-даних) файлу «14_ДЦ_ДФ_2-1-1.rtf» з архіву «Кошторис.rar» тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД», який містить Дефектний акт на Капітальний ремонт існуючої котельні №2 Державного навчального закладу «Браїлівський професійний ліцей» за адресою: вул. Чайковського, 13, смт. Браїлів, Жмеринський р-н., Вінницька область, 23130, файл «14_ДЦ_ДФ_2-1-1.rtf» створено 23.11.2019 о 17:53 год, надруковано 17.06.2020 о 16:19 год., змінено 17.06.2020 о 16:22 год.(додаток 2)
Відповідно до властивостей (мета-даних) файлу «14_ДЦ_ИВР.rtf» з архіву «Кошторис.rar» тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД», який містить Пiдсумкову вiдомiсть ресурсiв, файл «14_ДЦ_ИВР.rtf» створено 22.05.2020 о 17:35 год, змінено 17.06.2020 о 16:24 год. (додаток 3).
Відповідно до властивостей (мета-даних) файлу «14_ДЦ_ИВРЛС_2-1-1.rtf» з архіву «Кошторис.rar» тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД», який містить Пiдсумкова вiдомiсть ресурсiв до локального кошторису № 2-1-1 ремонтні роботи, файл «14_ДЦ_ИВРЛС_2-1-1.rtf» створено 22.05.2020 о 17:36 год, змінено 17.06.2020 о 16:24 год. (додаток 4).
Відповідно до властивостей (мета-даних) файлу «14_ДЦ_ЛС1_2-1-1.rtf» з архіву «Кошторис.rar» тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД», який містить Локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-1 на ремонтні роботи Капітальний ремонт існуючої котельні №2 Державного навчального закладу «Браїлівський професійний ліцей» за адресою: вул. Чайковського, 13, смт. Браїлів, Жмеринський р-н., Вінницька область, 23130, файл «14_ДЦ_ЛС1_2-1-1.rtf» створено 22.05.2020 о 17:38 год, змінено 17.06.2020 о 16:28 год. (додаток 5).
Відповідно до властивостей (мета-даних) файлу «14_ДЦ_ОПРЛС_2-1-1.rtf» з архіву «Кошторис.rar» тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД», який містить Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 2-1-1 на ремонтні роботи, файл «14_ДЦ_ОПРЛС_2-1-1.rtf» створено 02.06.2020 о 11:57 год, змінено 17.06.2020 о 16:32 год. (додаток 6).
Відповідно до властивостей (мета-даних) файлу «14_ДЦ_ДЦ.rtf» з архіву «Кошторис.rar» тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД», який містить Пояснювальну записку, файл «14_ДЦ_ДЦ.rtf» створено 23.11.2019 о 17:45 год, надруковано 26.07.2020 о 14:56 год., змінено 26.07.2020 о 14:56 год. (додаток 7).
Варто нагадати що оголошення на вказану закупівлю з очікуваною вартістю 2 108 880 грн з ПДВ Замовник розмістив в системі електронних торгів 10.07.2020.
Перед цим, 01.06.2020 Замовник скасував процедуру закупівлі № UA-2020-05-07-001793-a «Капітальний ремонт існуючої котельні №2 Державного навчального закладу «Браїлівський професійний ліцей» за адресою: вул. Чайковського, 13, смт. Браїлів, Жмеринський р-н., Вінницька область, 23130 (Класифікатор ДК 021:2015 (CPV): 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація)» на суму 1 626 281 грн без ПДВ. Отже при повторному оголошенні одного і того предмету закупівлі Замовник збільшив її очікувану вартість.
Мета-данні наведених вище файлів свідчать про те що Учасник ТОВ «ВІНТЕХБУД» невідомо яким чином здійснив розрахунок кошторисної документації до оголошення процедури закупівлі і тільки договірну ціну виконав після оголошення закупівлі. Виникає закономірне питання до Замовника і Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД», яким чином останній 17.06.2020 міг знати (передбачити), що майже через місяць 10.07.2020 Замовник опублікує нову закупівлю із збільшеною очікуваною вартістю.
2.2 Крім того, під час оцінки тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД» Замовник не помітив невідповідність в інформації наданої таким Учасником щодо підтвердження кваліфікаційних вимог, передбачених ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зокрема відповідно до файлу «Довідка працівники.pdf» (ІНФОРМАЦІЙНА ДОВІДКА щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід), посаду головного інженера на ТОВ «ВІНТЕХБУД» займає Сердюк Олександр Вікторович, із загальним стажем 20 років, і досвідом роботи на цій посаді (вочевидь на посаді головного інженера ) 12 років. Однак, відповідно до файлу «Посвідчення ОП Сердюк.pdf», який містить скан-копії посвідчень про проходження навчання з охорони праці, станом на 02.06.2018 року Сердюк О.В. виконроб ТОВ КПО «Гарант», на 28.03.2017 – виконавець робіт ТОВ «БМУ-6», і відповідно до трудової книжки Сердюка О.В. виконробом ТОВ «БМУ-6» він був до 29.03.2019 року, а з 06.05.2019 року прийнятий на посаду головного інженера ТОВ «ВІНТЕХБУД». Отже стаж Сердюка О.В. на цій посаді не 12 років, а 1 рік.
2.3. Крім того, надані у складі Тендерної пропозиції Учасником ТОВ «ВІНТЕХБУД» документи про оренду автотранспортних засобів у ФОП Смітюка С.Ю. викликають сумнів і не витримують критики оскільки підписи ФОП Смітюха С.Ю. у файлах «Договір про послуги техніки ФОП Смітюх СЮ.pdf» та «Свідоцтво на право власноісті Смітюх СЮ_1.jpg» різняться (додаток 8). Хоча насправді у документах наявних у ТОВ «БАСКУРТ» підпис ФОП Смітюка С.Ю. інший (додаток 9).
.
2.4. Також варто зазначити, що відповідно до підп.1.5 п.1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Замовника, Всі визначені цією документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді кольорових скан-копій (у форматі pdf), виготовлених з оригіналів документів, складених безпосередньо учасником (довідки в довільній формі, інші документи, складені учасником згідно цієї документації), з копій документів, надання яких вимагається згідно цієї документації, а так само з оригіналів документів, виданих учаснику іншими організаціями, підприємствами та установами, та необхідність у наданні яких вимагається згідно цієї документації (наприклад, відгуки, тощо)…. Учасник має право завантажити як частину тендерної пропозиції локальні кошториси згідно абзацу 2 частини 6.1. цього Розділу щодо об’єкту будівництва у форматі текстового файлу, що може бути розпізнаний програмним комплексом Microsoft Office, без завірення таких кошторисів відповідними підписами та печатками.
Водночас свідоцтва на право власності автотранспортних засобів, які належать ФОП Смітюху С.Ю. додані в архів «Кваліфікаційні критерії.rar» і завантажені в форматі «jpg». Вказане має значення, оскільки наявністю орендованого автотранспорту підтверджується кваліфікаційний критерій про наявність у Учасника матеріально-технічної бази необхідної для виконання робіт.
Більш того, Учасник ТОВ «ВІНТЕХБУД», всупереч вищевказаної вимоги Тендерної документації Замовника завантажив крім локальних кошторисів надав, інші розрахунки у форматі «rtf», а також не надав календарний графік, як того вимагав п.6.1 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Замовника.
2.5. Крім того, у Підсумковій відомості ресурсів до локального кошторису № 2-1-1 ремонтні роботи, (файл «14_ДЦ_ИВРЛС_2-1-1.rtf») Учасник ТОВ «ВІНТЕХБУД» зазначив що для виконання робіт вказаних у предметі закупівлі він буде використовувати:
- Компресори пересувнi з двигуном внутрiшнього згоряння, тиск до 686 кПа [7 ат], продуктивність 2,2 м3/хв (п.7, шифр ресурсу СН205-101);
- Електричнi печi для сушiння зварювальних матерiалiв з регулюванням температури у межах 80-500 град.С (п.20, шифр ресурсу СН204-1400);
- Молотки відбійні пневматичнi, при роботi вiд пересувних компресорних станцій (п.21, шифр ресурсу СН233-803);
- Крани козловi при роботi на монтажi технологiчного устаткування, вантажопiдйомнiсть 32 т (п.23, шифр ресурсу СН202-403) тощо,
які фактично відсутні у Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД» і не значиться як власне чи орендоване майно. Більш того, Учасник ТОВ «ВІНТЕХБУД» не мав права вказувати його у кошторисних розрахунках оскільки не буде нести такі витрати (на його обслуговування і використання), а тому договірна ціна Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД» вирахована неправильно і не відповідає вимогам ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, як те вимагалось Замовником в підп. 6.3 п.6 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Замовника
2.6. Крім того відповідно п.5.1.1. п.5 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Замовника, для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати
Відомості про підприємство щодо стану служби охорони праці: посвідчення про навчання відповідальної особи (інженера з охорони праці) із законодавчих актів з питань охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки, гігієни праці, та виробничої санітарії, надання домедичної допомоги потерпілому під час нещасного випадку, наказ на призначення особи відповідальної за дотримання законодавчих актів з питань охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки, гігієни праці, та виробничої санітарії, надання домедичної допомоги потерпілому під час нещасного випадку..
Учасник ТОВ «ВІНТЕХБУД» у файлі «Відомості про стан ОП.pdf» зазначив, що Підприємство має у штатному розписі має менше 50 осіб, тому функцію служби охорони у порядку сумісництва виконує головний інженер підприємства – Сердюк Олександр Вікторович, який відповідно до чинного законодавства має виробничий стаж більше трьох років і пройшов навчання з охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки, гігієни праці, виробничої санітарії, надання домедичної допомоги потерпілому під час нещасного випадку.
В свою чергу відповідно до ст. 15 Закону України «Про охорону праці» :
На підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб роботодавець створює службу охорони праці відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці.
На підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку.
На підприємстві з кількістю працюючих менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають відповідну підготовку.
Відповідно до файлу «Довідка працівники.pdf» Учасник ТОВ «ВІНТЕХБУД» має кількість працюючих менше 20 осіб.
Крім того, відповідно Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, затвердженого Наказ Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України 28.06.1993 № 43 , сумісництвом вважається виконання працівником, крім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому ж або іншому підприємстві, в установі, організації або у громадянина (підприємця, приватної особи) за наймом.
З урахуванням вище викладеного, виникає грунтовне питання, яким чином головний інженер ТОВ «ВІНТЕХБУД», будучи оформленим за основним місцем роботи на повну ставку (оскільки керівники не можуть працювати неповний робочий день), може виконувати функції охорони праці, вільний від основної роботи час (який припустим з 8:00 год до 17:00 год), тобто за межами часу для праці (або до 8:00 год або після 17:00 год), і здійснювати нагляд над працівниками за дотримання ними охорони праці у робочий час (з 8:00 год до 17:00 год)? Звідси випливає, що головний інженер як охорона праці у робочий час не має можливості здійснювати нагляд за охороною праці працівників, оскільки в цей час він виконує функції головного інженера.
Крім того, відповідно до ст. 15 Закону України «Про охорону праці», Наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 29 грудня 2004 року № 336 «Про затвердження Випуску 1 "Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників» , Типового положення про службу охорони праці НПАОП 0.00-4.35-04, затвердженого Наказом Держнаглядохоронпраці України 15.11.2004 N 255 , головний інженер не може виконувати функції охорони праці оскільки перебуває з ними у конфлікті інтересів.
2.7. Крім того, відгук наданий Учасником «ТОВ «ВІНТЕХБУД» від Теплицького професійного аграрного ліцею Вінницької області (файл «Відгук для тендера_Теплицький ПАЛ.pdf» ) викликає сумнів у його достовірності, оскільки при збільшення зображення документа стає помітною відмінність тексту бланка з реквізитами від тексту, в якому надається характеристика Учаснику (додаток 10), що неможливо вчинити при одночасному виконанні такого документа, а згодом і його скануванні.
Підсумовуючи вищевикладене, тендерна пропозиція Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД» містить невиправні недостовірності, а також не відповідає вимогам Тендерної документації Замовника, а тому підлягає відхиленню.
З урахуванням вищевикладеного, вважаємо, що Замовник необ'єктивно та упереджено оцінив пропозицію Учасників як ТОВ «БАСКУРТ» так і ТОВ «ВІНТЕХБУД» адже пропозиція останнього не відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до фактично неправомірного відхилення (залишення без розгляду) пропозиції Учасника (Скаржника), що в свою чергу призвело до порушення його майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку будівельних робіт та послуг.
Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про дискваліфікацію ТОВ «БАСКУРТ», зазначене у протоколі № 21 від 31.07.2020 засідання тендерного комітету ДНЗ «Браїлівський професійний ліцей»;
4. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про визнання переможцем ТОВ «ВІНТЕХБУД», зазначене у протоколі № 22 від 04.08.2020 засідання тендерного комітету ДНЗ «Браїлівський професійний ліцей»;
5. Зобов’язати Замовника відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ВІНТЕХБУД» як таку що не відповідає умовам тендерної документації.
Додатки: на 9 аркушах
З повагою,
директор В.В. Ільченко
Пов'язані документи:
Учасник
- Додатки.docx 07.08.2020 12:33
- Додатки.pdf 07.08.2020 12:33
- Скарга.docx 07.08.2020 12:33
- Скарга.pdf 07.08.2020 12:33
- Рішення від 11.08.2020 №15334.pdf 11.08.2020 19:12
- інформація про перенесення дати розгляду скарги №12957.pdf 21.08.2020 12:14
- інформація про резулятивну частину рішення від 04.09.2020 №16734.pdf 07.09.2020 15:48
- Рішення від 04.09.2020 №16734.pdf 09.09.2020 20:25
- Пояснення до скарги.pdf 14.08.2020 14:23
- Пояснення до скарги.doc 14.08.2020 14:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.08.2020 13:03
Дата розгляду скарги:
20.08.2020 17:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.08.2020 19:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.09.2020 20:25
Дата виконання рішення Замовником:
29.09.2020 09:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Тендерним комітетом протокол № 21 від 15.09.2020р. скасовано рішення про визначення переможця товариства з обмеженою відповідальністю "ВІНТЕХБУТ"
Скарга
Скасована
Оскарження дії замовника
Номер:
91e1246a7d1e466781b06d6c500d1fba
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-10-001534-b.a1
Назва:
Оскарження дії замовника
Скарга:
СКАРГА
10.07.2020 Державний навчальний заклад «Браїлівський професійний ліцей» (далі - Замовник) в системі електронних торгів оприлюднив оголошення № UA-2020-07-10-001534-b про проведення процедури закупівлі – «Капітальний ремонт існуючої котельні №2 Державного навчального закладу «Браїлівський професійний ліцей» за адресою: вул. Чайковського, 13, смт. Браїлів, Жмеринський р-н., Вінницька область, 23130 ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація»
Відповідно до Документації кінцевий строк для подання тендерної пропозиції визначено до 27.07.2020. Початок аукціону – 14:55 год. 27.07.2020.
У вказаній процедурі закупівлі приймали участь наступні Учасники:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю «БАСКУРТ» (код ЄДРПОУ 41627082, далі ТОВ «БАСКУРТ»);
2. Товариство з обмеженою відповідальністю «ВІНТЕХБУД» (код ЄДРПОУ 41804247, далі – ТОВ «ВІНТЕХБУД»).
31.07.2020 року на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено рішення Замовника, яке оформлено протоколом № 21 засідання тендерного комітету ДНЗ «Браїлівський професійний ліцей» (надалі – Протокол № 21 від 31.07.2020), відповідно до якого Учасника ТОВ «БАСКУРТ» дискваліфіковано.
04.08.2020 року на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено рішення Замовника, яке оформлено протоколом № 22 засідання тендерного комітету ДНЗ «Браїлівський професійний ліцей» (надалі – Протокол № 22 від 04.08.2020), відповідно до якого Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД» визнано переможцем вказаної процедури закупівлі і оголошено рішення про укладення договору.
Вважаємо вказані рішення Замовника необґрунтованими, упередженими, таким що не відповідають дійсності та суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних підстав.
1. Так, у протоколі № 21 від 31.07.2020 Замовник мотивував рішення про дискваліфікацію ТОВ «Баскурт» нижче вказаним:
У складі тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БАСКУРТ" надано Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Відповідно до Закону України ”Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" 06.09.2005 № 2806-IV документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов’язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності. А декларація про провадження господарської діяльності (далі - декларація) - документ, яким суб'єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства до певного виду господарської діяльності (у тому числі матеріально-технічної бази, кваліфікації персоналу - якщо це зумовлено особливостями провадження відповідного виду господарської діяльності) та на підставі якого набуває право на провадження заявленого виду господарської діяльності і несе передбачену законом відповідальність. Тобто, ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БАСКУРТ" не надано копію дозвільного документів на газо - полум’яні роботи, а надано лише документ, яким суб'єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства з питань охорони праці.
З вказаним не погоджуємось через наступне.
Відповідно до п.п. 6.1 п.6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівл» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Замовника зазначалось:
6.1. Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, в тому числі наступні документи:
- локальні кошториси згідно об’єкту будівництва;
- календарний план-графік виконання робіт;
- копію декларації/дозволу на проведення робіт із підвищеної небезпеки;
- копію дозвільних документів на газо - полум’яні роботи;
- копію та оригінал чинної ліцензії (з усіма наявними додатками) на провадження господарської діяльності у будівництві, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури або надати підтверджуючу інформацію про видачу ліцензії в довільній формі, якщо діяльність щодо виконання робіт, які є предметом даної закупівлі, вимагає ліцензування згідно чинного законодавства України;
В свою чергу відповідно до ст.1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» , У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:
дозвільна система у сфері господарської діяльності - сукупність урегульованих законодавством відносин, які виникають між дозвільними органами, адміністраторами та суб'єктами господарювання у зв'язку з видачею документів дозвільного характеру, переоформленням, анулюванням документів дозвільного характеру;
дозвільні органи - суб’єкти надання адміністративних послуг, їх посадові особи, уповноважені відповідно до закону видавати документи дозвільного характеру;
документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності;
об'єкт, на який видається документ дозвільного характеру (далі - об'єкт), - природні ресурси, земельна ділянка, ґрунтовий покрив земельних ділянок, споруда, будівля, приміщення, устаткування, обладнання та механізми, що вводяться в експлуатацію або проектуються, окрема операція, господарська діяльність певного виду, робота та послуга, а також документи, які використовуються суб'єктом господарювання у процесі проходження погоджувальної (дозвільної) процедури (проектна документація на будівництво об'єктів, землевпорядна документація, містобудівна документація, гірничий відвід);
декларація про провадження господарської діяльності (далі - декларація) - документ, яким суб’єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства до певного виду господарської діяльності (у тому числі матеріально-технічної бази, кваліфікації персоналу - якщо це зумовлено особливостями провадження відповідного виду господарської діяльності) та на підставі якого набуває право на провадження заявленого виду господарської діяльності і несе передбачену законом відповідальність.
Відповідно до ст.4 вказаного Закону, виключно законами, які регулюють відносини, пов'язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюються:
необхідність одержання документів дозвільного характеру та їх види;
дозвільний орган, уповноважений видавати документ дозвільного характеру;
платність або безоплатність видачі (переоформлення, анулювання) документа дозвільного характеру;
строк видачі документа дозвільного характеру або відмови у його видачі;
вичерпний перелік підстав для відмови у видачі, переоформлення, анулювання документа дозвільного характеру;
строк дії документа дозвільного характеру або необмеженість строку дії такого документа;
перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності;
Відповідно до ст.41 вказаного Закону, порядок проведення дозвільної (погоджувальної) процедури, переоформлення та анулювання документів дозвільного характеру центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами встановлюється Кабінетом Міністрів України за поданням відповідного дозвільного органу, погодженим з уповноваженим органом, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
В свою чергу Кабінетом Міністрів України постановою № 1107 від 26 жовтня 2011 р. затверджено Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки . Цей Порядок визначає процедуру видачі або відмови у видачі, переоформлення, анулювання Держпраці та її територіальними органами дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - дозвіл).
Відповідно до п. 21 вказаного Порядку, виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені в додатку 6, експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені в додатку 7, здійснюються роботодавцем, виробником або постачальником на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Додатком 6 до вказаного Порядку визначено вичерпний Перелік видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці:
1. Ремонт гідротехнічних споруд.
2. Виробництво піротехнічних виробів.
3. Роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра.
4. Навчання з питань охорони праці працівників інших суб’єктів господарювання.
5. Роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах).
6. Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою.
7. Водолазні роботи.
8. Маркшейдерські роботи.
9. Обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів.
10. Звалювання та розпилювання блоків природного каменю.
11. Роботи верхолазні та скелелазні.
12. Роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В і в зонах дії струму високої частоти.
13. Експертиза щодо стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб’єктів господарювання, які виконують роботи та/або експлуатують обладнання підвищеної небезпеки.
14. Заповнення, злив і ремонт балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом, їх зберігання.
15. Зварювальні роботи.
16. Технічний огляд, випробування, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені в додатках 3 і 7 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
17. Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені в додатках 3 і 7 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
18. Переробка нафти, вуглеводневих газів і конденсату.
19. Вироблення агломерату, коксу, розплавів чорних і кольорових металів, прокату, металевих труб і феросплавів.
20. Буріння та експлуатація свердловин під час геологічного вивчення та розробки родовищ корисних копалин.
21. Роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників.
22. Зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин.
23. Будівництво, ремонт, експлуатація та ліквідація підземних споруд, не пов’язаних з видобутком корисних копалин.
24. Лісосічні роботи, трелювання, транспортування та сплав лісу.
25. Газополум’яні роботи.
26. Роботи із збагачування корисних копалин.
27. Розподіл вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин, маса яких дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 “Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки”
Варто зазначити, що вказане нововведення було здійснено на підставі Постанови КМУ № 207 від 03.03.2020 . До цього часу, газополум’яні роботи проводились тільки на підставі відповідного дозволу, виданого Держпраці. Після 12.03.2020 видача таких Дозволів була припинена.
Таким чином, на теперішній час чинне законодавство і нормативно правові акти скасували необхідність отримання дозволу на газополум’яні роботи. Водночас газополум’яні роботи проводяться на підставі декларації.
Отже дозвіл на газополум’яні роботи з 12.03.2020 року не передбачений чинними нормативно-правовими актами і законодавством.
В свою чергу, відповідно до п.11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» , документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
2. Рішення наведене у протоколі № 22 від 04.08.2020 Замовник прийняв упереджено, необ’єктивно, оскільки тендерна пропозиція Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД» не відповідає вимогам тендерної документації Замовника і свідчить про наявність антиконкурентної змови між вказаним Учасником і Замовником, виходячи з наступного:
2.1. Учасник ТОВ «ВІНТЕХБУД» у складі тендерної пропозиції завантажив файл «Кошторис.rar», який містить заархівовані файли з кошторисами і розрахунками до них, у тому числі дефектні акти, на підставі яких складені ці кошториси і розрахунки. Під час написання вказаної скарги, 05.08.2020 Скаржник завантажив вказаний архівний файл на робочий комп’ютер і перевірив мета-дані файлів, які містились у зазначеному архіві «Кошторис.rar» (додаток 1 )
Відповідно до властивостей (мета-даних) файлу «14_ДЦ_ДФ_2-1-1.rtf» з архіву «Кошторис.rar» тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД», який містить Дефектний акт на Капітальний ремонт існуючої котельні №2 Державного навчального закладу «Браїлівський професійний ліцей» за адресою: вул. Чайковського, 13, смт. Браїлів, Жмеринський р-н., Вінницька область, 23130, файл «14_ДЦ_ДФ_2-1-1.rtf» створено 23.11.2019 о 17:53 год, надруковано 17.06.2020 о 16:19 год., змінено 17.06.2020 о 16:22 год.(додаток 2)
Відповідно до властивостей (мета-даних) файлу «14_ДЦ_ИВР.rtf» з архіву «Кошторис.rar» тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД», який містить Пiдсумкову вiдомiсть ресурсiв, файл «14_ДЦ_ИВР.rtf» створено 22.05.2020 о 17:35 год, змінено 17.06.2020 о 16:24 год. (додаток 3).
Відповідно до властивостей (мета-даних) файлу «14_ДЦ_ИВРЛС_2-1-1.rtf» з архіву «Кошторис.rar» тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД», який містить Пiдсумкова вiдомiсть ресурсiв до локального кошторису № 2-1-1 ремонтні роботи, файл «14_ДЦ_ИВРЛС_2-1-1.rtf» створено 22.05.2020 о 17:36 год, змінено 17.06.2020 о 16:24 год. (додаток 4).
Відповідно до властивостей (мета-даних) файлу «14_ДЦ_ЛС1_2-1-1.rtf» з архіву «Кошторис.rar» тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД», який містить Локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-1 на ремонтні роботи Капітальний ремонт існуючої котельні №2 Державного навчального закладу «Браїлівський професійний ліцей» за адресою: вул. Чайковського, 13, смт. Браїлів, Жмеринський р-н., Вінницька область, 23130, файл «14_ДЦ_ЛС1_2-1-1.rtf» створено 22.05.2020 о 17:38 год, змінено 17.06.2020 о 16:28 год. (додаток 5).
Відповідно до властивостей (мета-даних) файлу «14_ДЦ_ОПРЛС_2-1-1.rtf» з архіву «Кошторис.rar» тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД», який містить Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 2-1-1 на ремонтні роботи, файл «14_ДЦ_ОПРЛС_2-1-1.rtf» створено 02.06.2020 о 11:57 год, змінено 17.06.2020 о 16:32 год. (додаток 6).
Відповідно до властивостей (мета-даних) файлу «14_ДЦ_ДЦ.rtf» з архіву «Кошторис.rar» тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД», який містить Пояснювальну записку, файл «14_ДЦ_ДЦ.rtf» створено 23.11.2019 о 17:45 год, надруковано 26.07.2020 о 14:56 год., змінено 26.07.2020 о 14:56 год. (додаток 7).
Варто нагадати що оголошення на вказану закупівлю з очікуваною вартістю 2 108 880 грн з ПДВ Замовник розмістив в системі електронних торгів 10.07.2020.
Перед цим, 01.06.2020 Замовник скасував процедуру закупівлі № UA-2020-05-07-001793-a «Капітальний ремонт існуючої котельні №2 Державного навчального закладу «Браїлівський професійний ліцей» за адресою: вул. Чайковського, 13, смт. Браїлів, Жмеринський р-н., Вінницька область, 23130 (Класифікатор ДК 021:2015 (CPV): 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація)» на суму 1 626 281 грн без ПДВ. Отже при повторному оголошенні одного і того предмету закупівлі Замовник збільшив її очікувану вартість.
Мета-данні наведених вище файлів свідчать про те що Учасник ТОВ «ВІНТЕХБУД» невідомо яким чином здійснив розрахунок кошторисної документації до оголошення процедури закупівлі і тільки договірну ціну виконав після оголошення закупівлі. Виникає закономірне питання до Замовника і Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД», яким чином останній 17.06.2020 міг знати (передбачити), що майже через місяць 10.07.2020 Замовник опублікує нову закупівлю із збільшеною очікуваною вартістю.
2.2 Крім того, під час оцінки тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД» Замовник не помітив невідповідність в інформації наданої таким Учасником щодо підтвердження кваліфікаційних вимог, передбачених ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зокрема відповідно до файлу «Довідка працівники.pdf» (ІНФОРМАЦІЙНА ДОВІДКА щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід), посаду головного інженера на ТОВ «ВІНТЕХБУД» займає Сердюк Олександр Вікторович, із загальним стажем 20 років, і досвідом роботи на цій посаді (вочевидь на посаді головного інженера ) 12 років. Однак, відповідно до файлу «Посвідчення ОП Сердюк.pdf», який містить скан-копії посвідчень про проходження навчання з охорони праці, станом на 02.06.2018 року Сердюк О.В. виконроб ТОВ КПО «Гарант», на 28.03.2017 – виконавець робіт ТОВ «БМУ-6», і відповідно до трудової книжки Сердюка О.В. виконробом ТОВ «БМУ-6» він був до 29.03.2019 року, а з 06.05.2019 року прийнятий на посаду головного інженера ТОВ «ВІНТЕХБУД». Отже стаж Сердюка О.В. на цій посаді не 12 років, а 1 рік.
2.3. Крім того, надані у складі Тендерної пропозиції Учасником ТОВ «ВІНТЕХБУД» документи про оренду автотранспортних засобів у ФОП Смітюка С.Ю. викликають сумнів і не витримують критики оскільки підписи ФОП Смітюха С.Ю. у файлах «Договір про послуги техніки ФОП Смітюх СЮ.pdf» та «Свідоцтво на право власноісті Смітюх СЮ_1.jpg» різняться (додаток 8). Хоча насправді у документах наявних у ТОВ «БАСКУРТ» підпис ФОП Смітюка С.Ю. інший (додаток 9).
.
2.4. Також варто зазначити, що відповідно до підп.1.5 п.1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Замовника, Всі визначені цією документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді кольорових скан-копій (у форматі pdf), виготовлених з оригіналів документів, складених безпосередньо учасником (довідки в довільній формі, інші документи, складені учасником згідно цієї документації), з копій документів, надання яких вимагається згідно цієї документації, а так само з оригіналів документів, виданих учаснику іншими організаціями, підприємствами та установами, та необхідність у наданні яких вимагається згідно цієї документації (наприклад, відгуки, тощо)…. Учасник має право завантажити як частину тендерної пропозиції локальні кошториси згідно абзацу 2 частини 6.1. цього Розділу щодо об’єкту будівництва у форматі текстового файлу, що може бути розпізнаний програмним комплексом Microsoft Office, без завірення таких кошторисів відповідними підписами та печатками.
Водночас свідоцтва на право власності автотранспортних засобів, які належать ФОП Смітюху С.Ю. додані в архів «Кваліфікаційні критерії.rar» і завантажені в форматі «jpg». Вказане має значення, оскільки наявністю орендованого автотранспорту підтверджується кваліфікаційний критерій про наявність у Учасника матеріально-технічної бази необхідної для виконання робіт.
Більш того, Учасник ТОВ «ВІНТЕХБУД», всупереч вищевказаної вимоги Тендерної документації Замовника завантажив крім локальних кошторисів надав, інші розрахунки у форматі «rtf», а також не надав календарний графік, як того вимагав п.6.1 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Замовника.
2.5. Крім того, у Підсумковій відомості ресурсів до локального кошторису № 2-1-1 ремонтні роботи, (файл «14_ДЦ_ИВРЛС_2-1-1.rtf») Учасник ТОВ «ВІНТЕХБУД» зазначив що для виконання робіт вказаних у предметі закупівлі він буде використовувати:
- Компресори пересувнi з двигуном внутрiшнього згоряння, тиск до 686 кПа [7 ат], продуктивність 2,2 м3/хв (п.7, шифр ресурсу СН205-101);
- Електричнi печi для сушiння зварювальних матерiалiв з регулюванням температури у межах 80-500 град.С (п.20, шифр ресурсу СН204-1400);
- Молотки відбійні пневматичнi, при роботi вiд пересувних компресорних станцій (п.21, шифр ресурсу СН233-803);
- Крани козловi при роботi на монтажi технологiчного устаткування, вантажопiдйомнiсть 32 т (п.23, шифр ресурсу СН202-403) тощо,
які фактично відсутні у Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД» і не значиться як власне чи орендоване майно. Більш того, Учасник ТОВ «ВІНТЕХБУД» не мав права вказувати його у кошторисних розрахунках оскільки не буде нести такі витрати (на його обслуговування і використання), а тому договірна ціна Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД» вирахована неправильно і не відповідає вимогам ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, як те вимагалось Замовником в підп. 6.3 п.6 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Замовника
2.6. Крім того відповідно п.5.1.1. п.5 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Замовника, для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати
Відомості про підприємство щодо стану служби охорони праці: посвідчення про навчання відповідальної особи (інженера з охорони праці) із законодавчих актів з питань охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки, гігієни праці, та виробничої санітарії, надання домедичної допомоги потерпілому під час нещасного випадку, наказ на призначення особи відповідальної за дотримання законодавчих актів з питань охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки, гігієни праці, та виробничої санітарії, надання домедичної допомоги потерпілому під час нещасного випадку..
Учасник ТОВ «ВІНТЕХБУД» у файлі «Відомості про стан ОП.pdf» зазначив, що Підприємство має у штатному розписі має менше 50 осіб, тому функцію служби охорони у порядку сумісництва виконує головний інженер підприємства – Сердюк Олександр Вікторович, який відповідно до чинного законодавства має виробничий стаж більше трьох років і пройшов навчання з охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки, гігієни праці, виробничої санітарії, надання домедичної допомоги потерпілому під час нещасного випадку.
В свою чергу відповідно до ст. 15 Закону України «Про охорону праці» :
На підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб роботодавець створює службу охорони праці відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці.
На підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку.
На підприємстві з кількістю працюючих менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають відповідну підготовку.
Відповідно до файлу «Довідка працівники.pdf» Учасник ТОВ «ВІНТЕХБУД» має кількість працюючих менше 20 осіб.
Крім того, відповідно Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, затвердженого Наказ Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України 28.06.1993 № 43 , сумісництвом вважається виконання працівником, крім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому ж або іншому підприємстві, в установі, організації або у громадянина (підприємця, приватної особи) за наймом.
З урахуванням вище викладеного, виникає грунтовне питання, яким чином головний інженер ТОВ «ВІНТЕХБУД», будучи оформленим за основним місцем роботи на повну ставку (оскільки керівники не можуть працювати неповний робочий день), може виконувати функції охорони праці, вільний від основної роботи час (який припустим з 8:00 год до 17:00 год), тобто за межами часу для праці (або до 8:00 год або після 17:00 год), і здійснювати нагляд над працівниками за дотримання ними охорони праці у робочий час (з 8:00 год до 17:00 год)? Звідси випливає, що головний інженер як охорона праці у робочий час не має можливості здійснювати нагляд за охороною праці працівників, оскільки в цей час він виконує функції головного інженера.
Крім того, відповідно до ст. 15 Закону України «Про охорону праці», Наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 29 грудня 2004 року № 336 «Про затвердження Випуску 1 "Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників» , Типового положення про службу охорони праці НПАОП 0.00-4.35-04, затвердженого Наказом Держнаглядохоронпраці України 15.11.2004 N 255 , головний інженер не може виконувати функції охорони праці оскільки перебуває з ними у конфлікті інтересів.
2.7. Крім того, відгук наданий Учасником «ТОВ «ВІНТЕХБУД» від Теплицького професійного аграрного ліцею Вінницької області (файл «Відгук для тендера_Теплицький ПАЛ.pdf» ) викликає сумнів у його достовірності, оскільки при збільшення зображення документа стає помітною відмінність тексту бланка з реквізитами від тексту, в якому надається характеристика Учаснику (додаток 10), що неможливо вчинити при одночасному виконанні такого документа, а згодом і його скануванні.
Підсумовуючи вищевикладене, тендерна пропозиція Учасника ТОВ «ВІНТЕХБУД» містить невиправні недостовірності, а також не відповідає вимогам Тендерної документації Замовника, а тому підлягає відхиленню.
З урахуванням вищевикладеного, вважаємо, що Замовник необ'єктивно та упереджено оцінив пропозицію Учасників як ТОВ «БАСКУРТ» так і ТОВ «ВІНТЕХБУД» адже пропозиція останнього не відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до фактично неправомірного відхилення (залишення без розгляду) пропозиції Учасника (Скаржника), що в свою чергу призвело до порушення його майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку будівельних робіт та послуг.
Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про дискваліфікацію ТОВ «БАСКУРТ», зазначене у протоколі № 21 від 31.07.2020 засідання тендерного комітету ДНЗ «Браїлівський професійний ліцей»;
4. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про визнання переможцем ТОВ «ВІНТЕХБУД», зазначене у протоколі № 22 від 04.08.2020 засідання тендерного комітету ДНЗ «Браїлівський професійний ліцей»;
5. Зобов’язати Замовника відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ВІНТЕХБУД» як таку що не відповідає умовам тендерної документації.
Додатки: на 9 аркушах
З повагою,
директор В.В. Ільченко
Пов'язані документи:
Учасник
- Додатки.pdf 07.08.2020 12:20
- Скарга.docx 07.08.2020 12:20
- Скарга.pdf 07.08.2020 12:20
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
15.08.2020 00:01