-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт покрівлі гуртожитку №3 НМУ імені О.О. Богомольця за адресою: Київ, вул. Шутова 14 (45260000-7: Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи)
Торги не відбулися
2 499 345.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 496.73 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 496.73 UAH
Період оскарження:
09.07.2020 16:41 - 21.07.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015
Номер:
7b47996e7a1942cfaf9a29b8d31d91a1
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-09-007751-c.c3
Назва:
Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015
Вимога:
Тендерною документацією встановлено, що учасник повинен надати у складі ТП сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015.
Згідно із ч. 2 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 71 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. Вважаємо, що до Тендерної документації слід внести зміни шляхом виключення вимог щодо надання копії діючого сертифікату відповідності систем управління якістю за Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю», з огляду на наступне. ДСТУ ISO 9001:2015 прийнято як національний стандарт України, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01 липня 2016 року, на підставі наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 р. № 2013. Національні стандарти систем управління якістю (ISO 9001) затверджено наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 22.06.2009 р. Разом із тим, відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 23 ЗУ «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Національний орган стандартизації забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті текстів національних стандартів та кодексів усталеної практики, обов'язковість застосування яких установлена нормативно-правовими актами, не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня офіційного опублікування таких актів з безоплатним доступом до зазначених національних стандартів та кодексів усталеної практики. Вказані положення кореспондуються із ч. 3 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», згідно із якою документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. З огляду на вказане вище слід враховувати, що положеннями ДСТУ ISO 9001:2015, а також положеннями нормативних актів, якими їм надано чинність, не передбачена обов’язковість застосування вказаних вище стандартів, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на їх відповідність. Більш того, за даними офіційного веб - порталу Міжнародної організації по стандартизації (https://www.iso.org) сертифікація на відповідність стандарту ISO 9001 також не є обов’язковою. На підставі вказаного вище, керуючись ч. 1 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» прошу виключити з вимог Тендерної документації вимоги про надання учасниками у складі тендерної пропозиції копії ДСТУ ISO 9001:2015.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.07.2020 17:39
Вирішення:
Шановний учасник! Вашу вимогу UA-2020-07-09-007751-c.c3 відхилено оскільки:
Відповідно ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити, зокрема: один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Належним підтвердженням безпеки та високої якості виконуваних робіт у вказаній сфері вважається система управління якістю ISO 9001, що підтверджується наявністю дійсного сертифіката, який встановлює відповідність учасника стандартам, виданих вітчизняним чи іноземним органом чи організацією з оцінки відповідності, акредитованим національним органом України з акредитації або іноземним органом з акредитації, який є стороною багатосторонньої угоди про визнання Міжнародного форуму з акредитації та/або Європейської кооперації з акредитації.
В свою чергу, наявність вказаного в тендерній документації сертифікату в учасників та їх відповідність вимогам Стандарту гарантує якість надання послуг, оскільки одним з основних принципів побудови системи менеджменту якості відповідно до вимог Стандартів, ISO 9001:2015 є орієнтація на Замовника та процесний підхід до діяльності, де діяльність організації складається з ряду взаємозалежних процесів, при цьому вихідні дані одного процесу є вхідними даними для наступного, тому процесний підхід полягає в систематичній діяльності по визначенню процесів, їхньої послідовності й взаємодії, управлінню процесами й зв'язками між ними, що попереджуватиме безсистемні дії працівників різних підрозділів, що повинні взаємодіяти між собою й є обов’язковою умовою для зберігання відповідності Замовника Стандартам якості.
У впровадженому Стандарті ISO 9001:2015 збережені такі базисні елементи, як процесний підхід та орієнтація на споживача, але додатково більше уваги приділяється ризикам та можливостям: внутрішнім і зовнішнім умовам, що впливають на систему менеджменту якості, а також суттєво підсилюється роль вищого керівництва, робиться акцент на лідерство керівника, його відповідальність за результати управління якістю.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити:…. посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Таким чином, вимоги тендерної документації щодо надання учасниками копій сертифікатів ISO 9001:20015, ISO 14001:2015, є обґрунтованими та такими, що не суперечать положенням ст.ст. 3, 16, 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Те що дана вимога тендерної документації являється законною та не дискримінаційною, підтверджено в рішеннях АМКУ: Рішення від 27.12.2019 № 19422, Рішення від 23.12.2019 №19167, Рішення від 11.12.2019 №18408
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Копії медичних книжок працівників
Номер:
d0f31d473d4d4235801f78e3e34ae1d4
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-09-007751-c.c2
Назва:
Копії медичних книжок працівників
Вимога:
Тендерною документацією встановлено, що учасник надає у складі ТП копії медичних книжок працівників, які будуть залучатися до виконання робіт з ремонту.
Дана вимога є порушенням п. 4 ст 22 ЗУ Про публічні закупівлі: Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаю дану вимогу дискримінаційною та такою, що підлягає скасуванню, заважаючи на наступне. Відповідно до ст. 11 Закону «Про інформацію» інформація про фізичну особу (персональні дані) — це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Неприпустимими є збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров'я, а також адреса, дата і місце народження. Згідно зі ст. 2 Закону «Про захист персональних даних», база персональних даних — це іменована сукупність упорядкованих персональних даних в електронній формі та/або у формі картотек персональних даних. Володілець персональних даних — фізична або юридична особа, яка визначає мету оброблення персональних даних, встановлює склад цих даних та процедури їх оброблення, якщо інше не визначено законом. Згода суб’єкта персональних даних — добровільне волевиявлення фізичної особи (за умови її поінформованості) щодо надання дозволу на оброблення її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх оброблення, висловлене в письмовій формі або у формі, що дає змогу дійти висновку про надання згоди. Згідно з п. 6 ст. 6 Закону «Про захист персональних даних», неприпустимим є оброблення даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Згідно зі ст. 32 Конституції України, неприпустимими є збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Особові медичні книжки працівників, які будуть залучатися до виконання робіт з ремонту містять персональні дані третіх осіб, які не підлягають роозголошенню. Жоден працівник не надасть згоди на обробку його персональних даних, які містяться в медичній книжці (фото, дата народження, відомості про стан здоров"я і т.д.). У зв"язку з відмовою того чи іншого працівника надати згоду на поширення своїх персональних даних учасник процедури закупівлі втратить можливість виконати вимогу тендерної документації, унаслідок цього пропозиція такого учасника може бути відхилена через причину, що не залежать від його волі. Тобто ця вимога тендерної документації є дискримінаційною стосовно учасника. При цьому під час публічних закупівель дискримінацію забороняє Закон України «Про публічні закупівлі» (принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель,замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників та ін. Підсумовуючи вищевикладене, керуючись чинним законодавством України, прошу замовника усунути дискримінаційну вимогу у даній закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.07.2020 17:37
Вирішення:
Шановний учасник! Вашу вимогу UA-2020-07-09-007751-c.c2 відхилено оскільки:
Відповідно до ст. 169 Кодексу законів про працю України (далі ― КЗпП) та ст. 17 Закону України «Про охорону праці» від 14 жовтня 1992 р. № 2694-ХІІ (далі — Закон № 2694) роботодавець зобов’язаний за свої кошти організувати проведення попереднього (при прийнятті на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах зі шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, а також щорічного обов’язкового медичного огляду осіб віком до 21 року. Попередній медичний огляд проводиться під час прийняття на роботу з метою: - визначення стану здоров'я працівника і реєстрації вихідних об'єктивних показників здоров'я та можливості виконання без погіршення стану здоров'я професійних обов'язків в умовах дії конкретних шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища і трудового процесу; - виявлення професійних захворювань (отруєнь), що виникли раніше при роботі на попередніх виробництвах, та попередження виробничо зумовлених і професійних захворювань (отруєнь).
Періодичні медичні огляди проводяться з метою: - своєчасного виявлення ранніх ознак гострих і хронічних професійних захворювань (отруєнь), загальних та виробничо зумовлених захворювань у працівників; - забезпечення динамічного спостереження за станом здоров'я працівників в умовах дії шкідливих та небезпечних виробничих факторів і трудового процесу; - вирішення питання щодо можливості працівника продовжувати роботу в умовах дії конкретних шкідливих та небезпечних виробничих факторів і трудового процесу; - розробки індивідуальних та групових закладів охорони здоров'я та реабілітаційних заходів працівникам, що віднесені за результатами медичного огляду до групи ризику; - проведення відповідних оздоровчих заходів.
Метою будь-якого медичного огляду працівника є визначення стану його здоров’я, зокрема, можливості виконання ним певних трудових обов’язків, своєчасного виявлення гострих чи хронічних професійних захворювань, встановлення у разі необхідності медичних протипоказань щодо здійснення окремих видів робіт, а також попередження виникненню та розповсюдженню інфекційних хвороб. Процедура проведення попереднього (під час прийняття на роботу) та періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах зі шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щорічному обов’язковому медичному огляді осіб віком до 21 року детально визначена у Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженому наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21 травня 2007 р. № 246 (далі — Порядок № 246). Працівникам, які підлягають медичним оглядам, потрібно мати особову медичну книжку. Медичні огляди для працівників, які зайняті на важких роботах і роботах зі шкідливими чи небезпечними умовами праці проводяться відповідно до Переліку шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища і трудового процесу, при роботі з якими обов’язкові попередній (періодичні) медичний огляд працівників, наведеному в додатку 4 до Порядку № 246, де вказано безпосередньо сам фактор небезпеки, періодичність оглядів, фах лікарів, які мають брати в них участь, лабораторних досліджень, що повинні бути проведені, а також спеціальні медичні протипоказання (на доповнення до загальних). Так, до шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища і трудового процесу належать: — хімічні речовини, їх сполуки та елементи (неорганічного та органічного походження); — складні хімічні суміші, композиції, хімічні речовини визначеного призначення (барвники і пігменти органічні, пестициди, синтетичні мийні засоби, синтетичні полімерні матеріали: смоли, лаки, клей, пластмаси, мастилоохолоджувальні рідини, герметики, фарби, емалі; добрива; фармакологічні засоби); — промислові аерозолі переважно фіброгенного та змішаного типу дії (азбест, цемент, скловолокно, вуглецевий пил); — біологічні фактори (білково-вітамінні концентрати, комбікорми, ферментні препарати, біостимулятори, інфікований матеріал і матеріал, що заражений паразитами, збудники інфекційних захворювань); — фізичні фактори; — фізичне перевантаження та перенапруження окремих органів і систем та інші фактори трудового процесу (підняття та ручне переміщення вантажу, зорово-напружені роботи (з оптичними приладами, спостереження за екраном). За таким самим принципом як додаток 4, побудовано і додаток 5 до Порядку № 246 — у ньому міститься перелік робіт, для виконання яких є обов’язковим попередній (періодичні) медичний огляд працівників, періодичність оглядів, участь лікарів, лабораторні дослідження та медичні протипоказання. До таких робіт відносяться: — робота на висоті, верхолазні роботи і роботи, пов’язані з підійманням на висоту, а також з обслуговування підіймальних механізмів; — праця електротехнічного персоналу, що виконує роботи з оперативного обслуговування і ремонту діючих електроустановок напругою 127 В і вище змінного струму та 110 В постійного струму, а також монтажні й налагоджувальні роботи, дослідження та вимірювання у цих електроустановках; — роботи у лісовій охороні, по валу, сплаву, транспортуванню та первинній обробці лісу; — роботи у нафтовій і газовій промисловості та при морському бурінні; — усі види підземних робіт; — робота на гідрометеорологічних станціях, спорудженнях зв’язку; — геологорозвідувальні, топографічні, будівельні роботи; — роботи, що пов’язані з обслуговуванням ємностей під тиском; — праця машиністів (кочегарів), операторів котельних, працівників служби газнагляду; — роботи, що пов’язані з застосуванням вибухових речовин, роботи у вибухово- і пожежонебезпечних виробництвах; — роботи у військовій охороні, службах спецзв’язку, апараті інкасації, банківських структурах, інших закладах та службах, яким дозволено носити вогнепальну зброю та застосовувати її; — роботи у газорятувальній службі, добровільних газорятувальних дружинах, військових частинах і загонах із попередження виникнення та ліквідації відкритих газових і нафтових фонтанів, військових гірничих, гірничорятувальних служб міністерств та закладів, у пожежній охороні. — аварійно-рятувальні служби (роботи) з ліквідації надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру; — роботи на механічному обладнанні (токарних, фрезерних та інших станках, штампувальних пресах тощо).
Предметом закупівлі є монтажні й будівельні роботи, для виконання яких є обов’язковим попередній (періодичні) медичний огляд працівників відповідно до Переліку шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища і трудового процесу. Роботи виконуються на покрівлі гуртожитку №3 НМУ імені О.О. Богомольця за адресою: Київ, вул. Шутова 14. З метою охорони здоров'я студентів, які проживать в гуртожитку та працівників, забезпечення належного рівня надання технічних послуг Замовником обґрунтовано встановлена вимога щодо надання медичних книжок нової форми первинної облікової документації № 1 – ОМК «Особиста медична книжка», затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21.02.2013 №150 працівників підприємства, які будуть залучені для виконання монтажних та будівельних робіт.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Сертифікати
Номер:
30b858317ab74624b85af90e9afaa784
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-09-007751-c.c1
Назва:
Сертифікати
Вимога:
Тендерною документацією встановлено, що учасник повинен надати у складі ТП "сертифікати відповідності (якості) на будівельні матеріали або інші документи, що підтверджують відповідність матеріалу, виробу тощо на дату розкриття пропозиції".
З 1 січня 2018 року скасована обов’язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію», у зв’язку з скасуванням дії вказаного нормативно-правового акту. Також, наказом Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 № 93, зареєстрованого в Мін’юсті України 16 лютого 2018 р. за № 194/31646 визнаються такими, що втратили чинність низка наказів якими визначалася обов’язкова сертифікація продукції, зокрема: наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01 лютого 2005 року № 28 «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04 травня 2005 року за № 466/10746 (із змінами); наказ Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 10 квітня 1997 року № 191 «Про затвердження Правил обов’язкової сертифікації технічних засобів охоронної та охоронно-пожежної сигналізації», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 08 серпня 1997 року за № 298/2102 (із змінами); наказ Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 27 червня 1997 року № 374 «Про затвердження Правил обов’язкової сертифікації продукції протипожежного призначення», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 16 вересня 1997 року за № 407/2211 (із змінами). Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» об’єднано норми законів «Про підтвердження відповідності», «Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності» та декрету Кабінету міністрів від 10 травня 1993 року № 46- 93 «Про стандартизацію і сертифікацію». Врегульовано порядок видачі, відмови у видачі, переоформлення рішення про призначення органу з сертифікації в державній системі сертифікації, розширення сфери призначення та анулювання рішення про таке призначення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері технічного регулювання. Станом на сьогодні в Україні відсутня система обов’язкової сертифікації продукції, а отже, виробники можуть звертатися до органів, уповноважених на здійснення сертифікації за власним бажанням на добровільних засадах. Отже, обов"язкова сертифікація продукції в Україні відстуня, а тому прошу Замовника усунути дискримінаційні вимоги в тендерній документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.07.2020 17:34
Вирішення:
Шановний учасник! Ваша вимога UA-2020-07-09-007751-c.c1 відхилена оскільки:
Відповідно ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити, зокрема: один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Належним підтвердженням безпеки та високої якості будівельних матеріалів є сертифікати відповідності (якості), які підтверджують відповідність таких матеріалів встановленим стандартам та загально прийнятим вимогам. Замовник не обмежив учасників лише вимогами про надання сертифікатів відповідності (якості), а надав можливість надати будь-які інші документи, що підтверджують відповідність матеріалу, виробу тощо на дату розкриття пропозиції. Таким чином, Замовником для учасників забезпечена повна свобода вибору шляху доведення того, що запропоновані ним матеріали, вироби, тощо є належної якості.
Таким чином, вимоги тендерної документації щодо надання учасниками копій сертифікатів відповідності (якості) або інших документів, що підтверджують відповідність матеріалу, виробу тощо на дату розкриття пропозиці, є обґрунтованими та такими, що не суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Відхилено