-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ДСТУ Б Д. 1. 1-1:2013 Роботи по об’єкту: ««Будівництво сховища для проміжного зберігання високоактивних відходів (ВАВ), які повертаються з РФ після переробки відпрацьованого ядерного палива українських АЕС» (Коригування)» (в тому числі виготовлення робочої документації (стадія «Р»), науково – дослідні та дослідно – конструкторські роботи, поставка та монтаж обладнання) [За кодом CPV ДК 021:2015 45213000-3 Будівництво торгових будівель, складів і промислових будівель, об’єктів транспортної інфраструктури]
Усі документи тендерної пропозиції, що підготовлені безпосередньо учасником повинні бути складені українською мовою. Більш детальна інформація міститься в пункті 7 розділу І тендерної документації.Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: Не більше 0,5 % очікуваної вартості у разі проведення торгів на закупівлю робіт Замовником вимагається надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: електронної банківської гарантії. Більш детальна інформація міститься в пункті 2 розділу ІІІ тендерної документації.
Торги не відбулися
3 842 823 792.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 300 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 300 000.00 UAH
Період оскарження:
09.07.2020 10:27 - 30.11.2020 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА що стосується умов тендерної документації
Номер:
a105f3725e2e41a99c9b1026652d2757
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-09-001529-c.c56
Назва:
СКАРГА
що стосується умов тендерної документації
Скарга:
09.07.2020 замовником було оголошено відкриті торги UA-2020-07-09-001529-c на закупівлю робіт: ДСТУ Б Д. 1. 1-1:2013 Роботи по об’єкту: ««Будівництво сховища для проміжного зберігання високоактивних відходів (ВАВ), які повертаються з РФ після переробки відпрацьованого ядерного палива українських АЕС» (Коригування)» (в тому числі виготовлення робочої документації (стадія «Р»), науково – дослідні та дослідно – конструкторські роботи, поставка та монтаж обладнання) [За кодом CPV ДК 021:2015 45213000-3 Будівництво торгових будівель, складів і промислових будівель, об’єктів транспортної інфраструктури] (надалі – Закупівля), а також оприлюднено в електронній системі закупівель тендерну документацію.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «АДАМАНТ» (надалі - Скаржник) має намір прийняти участь у зазначеній Публічній закупівлі.
Проте наразі ми звертаємося до Антимонопольного комітету України щодо умов тендерної документації по даній закупівлі, оскільки вважаємо, що документація містить дискримінаційні умови, які унеможливлюють нашу участь у закупівлі, що суперечить положенням статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон).
Наявність умов, які штучно звужують можливість для участі Скаржника у Закупівлі на рівних умовах із іншими учасниками, є порушенням з боку Замовника принципів здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, гарантованих та охоронюваних Законом.
Нижче наводимо перелік дискримінаційних умов тендерної документації:
Додаток 1 до тендерної документації, Форма 1.4 Інформація про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання будівельних робіт (інформацію бажано надати у формі нижченаведеної таблиці)” має наступну вимогу:
“Для підтвердження інформації про наявність атестованого персоналу згідно норм і правил (в т. ч. з ядерної та радіаційної безпеки (далі – ЯРБ) згідно наказів ДІЯРУ від 02.10.2014 № 143 та від 18.10.2012 № 188) учасник надає копії таких документів:
– положення про перевірку знань з ЯРБ у керівників та ІТП;
– програма з навчання та перевірки знань з ЯРБ у робочого персоналу;
– протоколи перевірки знань з ЯРБ у ІТП та робочого персоналу;
– положення про порядок проведення навчання та перевірку знань з охорони праці;
– довідка про атестацію зварників атестованих відповідно до вимог ПНАЕ Г-7-003-87 з наданням відповідних посвідчень.
У разі відсутності у учасника-нерезидента атестованого персоналу згідно норм і правил (в т. ч. з ядерної та радіаційної безпеки згідно наказів ДІЯРУ від 02.10.2014 № 143 та від 18.10.2012 № 188) учасник-нерезидент повинен надати гарантійний лист та графік перевірки знань з ЯРБ свого персоналу до початку виконання будівельних робіт.”
Згідно наказу ДІЯРУ №188 від 18.10.2012 розділ І «Загальні положення» пункт 1.1 «Цей порядок встановлює до проведення навчання і перевірки знань з питань ядерної та радіаційної безпеки у персоналу експлуатуючої організації (оператора) та юридичних осіб , які залучаються експлуатуючими організаціями (операторами) як підрядники для здійснення робіт та надання послуг, що впливають на забезпечення ядерної та радіаційної безпеки під час використання ядерної енергії.
При будівництві об’єкту, передбаченого тендерною документацією, не передбачається використання ядерної енергії.
Наказ ДІЯРУ №143 від 02.10.2014 має назву: «Про затвердження Порядку проведення навчання і перевірки знань з питань радіаційної безпеки у персоналу і посадових осіб суб’єктів окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії». При будівництві об’єкту, передбаченого тендерною документацією, не передбачається використання ядерної енергії.
Також слід звернути увагу на наступний документ, на який посилається Замовник (мовою оригіналу):
“ПНАЭ Г-7-003-87 (ПРАВИЛА АТТЕСТАЦИИ СВАРЩИКОВ ОБОРУДОВАНИЯ И ТРУБОПРОВОДОВ АТОМНЫХ ЭНЕРГЕТИЧЕСКИХ УСТАНОВОК. Утвержден постановлением Госатомэнергонадзора СССР от 02 апреля 1987 г. №5, дата введения 01 января 1988г. Правила устанавливают порядок аттестации сварщиков (в том числе операторов автоматических сварочных установок) на допуск к выполнению сварки и наплавки при изготовлении, монтаже, реконструкции и ремонте оборудования и трубопроводов атомных электростанций, станций теплоснабжения, теплоцентралей, опытных и исследовательских ядерных реакторов и установок, подконтрольных Госатомэнергонадзору СССР, согласно "Правилам устройства и безопасной эксплуатации оборудования атомных электростанций, опытных и исследовательских ядерных реакторов и установок".
Об’єкт, передбачений тендерною документацією, жодним чином не відноситься та не є одним з вищезазначених об’єктів (атомных электростанций, станций теплоснабжения, теплоцентралей, опытных и исследовательских ядерных реакторов и установок, подконтрольных Госатомэнергонадзору СССР). Також, згідно офіційного сайту Державної інспекції ядерного регулювання України (www.snrc.gov.ua), яка є державним регулятором формування та реалізації державної політики у сфері безпеки використання ядерної енергії, блоком нормативно правових актів регулювання безпеки ядерних установок визначено повний перелік нормативних документів, дія яких розповсюджується на ядерні установки. ПНАЄ Г-7-003-87 не відносяться до документів, які розповсюджуються на сховища відпрацьованого палива, а відносяться до документів, дія яких розповсюджується на АЕС.
Виходячи із вищенаведеного, вимога тендерної документації, вказана до Форми 1.4 Додатку №1 про наявність атестованого персоналу згідно норм і правил (в т.ч. з ядерної та радіаційної безпеки (далі – ЯРБ) згідно наказів ДІЯРУ від 02.10.2014 №143 та від 18.10.2012 №188) є необґрунтованою, дискримінаційною та такою, що звужує потенційне коло учасників, оскільки на дає Скаржнику змогу надати свою тендерну пропозиції як таку, що буде відповідати умовам тендерної документації.
Права Скаржника порушені тим, що в тендерній документації наявні ознаки порушення Замовником принципів здійснення закупівель, наведених у статті 5 Закону, а саме порушення принципу недискримінаційного відношення та рівного ставлення до всіх учасників, а також порушення частини 4 статті 22 Закону, а саме те, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, що перешкоджає Скаржнику прийняти участь у Закупівлі.
Виходячи з викладеного та відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОШУ:
1. Встановити порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель.
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, усунувши порушення, що зазначені в цій скарзі.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга UA-2020-07-09-001529-c.pdf 13.11.2020 16:26
- рішення від 18.11.2020 № 21403 + лист Замовнику .pdf 18.11.2020 16:53
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.11.2020 № 21877.pdf 26.11.2020 14:23
- рішення від 25.11.2020 № 21877.pdf 30.11.2020 20:13
- Відповідь на скаргу від ТОВ БК АДАМАНТ 24.11.2020 18:37
- Відповідь АМКУ на скаргу від ТОВ БК АДАМАНТ *doc 24.11.2020 18:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.11.2020 16:41
Дата розгляду скарги:
25.11.2020 10:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.11.2020 16:54
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
30.11.2020 20:13
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА що стосується тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності Замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій
Номер:
3a996915cc7a4de6abb49eae7e14fb07
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-09-001529-c.b55
Назва:
СКАРГА що стосується тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності Замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій
Скарга:
Скаржник не може погодитися з такими рішеннями/діями Замовника, а саме:
- дії Замовника під час складання тендерної документації є такими, що порушують права та інтереси Скаржника;
- наявні дії Замовника, що порушують норми, мету та основні принципи Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, відповідно до преамбули Закону, ним установлюються правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Статтею 3 Закону встановлено принципи здійснення закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга що стосується тендерної документації 05.11.2020 15:31
- рішення від 09.11.2020 № 20680+ лист Замовнику.pdf 10.11.2020 13:26
- інформація про перенесення розгляду скарги від 18.11.2020 № 18269.pdf 19.11.2020 12:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.11.2020 №21876 .pdf 26.11.2020 17:38
- рішення від 25.11.2020 №21876 .pdf 30.11.2020 18:55
- Відповідь на скаргу від ТОВ Атоммонтажсервіс 12.11.2020 15:23
- Відповідь на скаргу від ТОВ Атоммонтажсервіс 12.11.2020 15:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.11.2020 16:32
Дата розгляду скарги:
18.11.2020 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.11.2020 13:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.11.2020 18:56
Дата виконання рішення Замовником:
02.12.2020 18:59
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішенням тендерного комітету з питань капітального будівництва ДСП «ЦППРВ» виконано рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.11.2020 № 21876-р/пк-пз, оформленого протоколом від 26.11.2020 № 126, шляхом внесення ряду змін до тендерної документації, в т.ч. в частині третій пункту 5.1.3 розділу ІІІ тендерної документації видалено абзац третій наступного змісту:
«У разі відсутності такого досвіду учасник закупівлі має право на правах субпідрядного договору залучити організацію, яка повинна мати досвід виконання пусконалагоджувальних робіт та розробки відповідних програм на обладнанні сховища, призначеного для зберігання відпрацьованого ядерного палива або високоактивних радіоактивних відходів, або на головному корпусі енергоблоків атомних електростанцій за класом наслідків (відповідальності) СС3 (значні наслідки).»
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на умови тендерної документації
Номер:
d34a81198a1c488386de61ca8fae181c
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-09-001529-c.c54
Назва:
СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
09.07.2020 замовником було оголошено відкриті торги UA-2020-07-09-001529-c на закупівлю робіт: ДСТУ Б Д. 1. 1-1:2013 Роботи по об’єкту: ««Будівництво сховища для проміжного зберігання високоактивних відходів (ВАВ), які повертаються з РФ після переробки відпрацьованого ядерного палива українських АЕС» (Коригування)» (в тому числі виготовлення робочої документації (стадія «Р»), науково – дослідні та дослідно – конструкторські роботи, поставка та монтаж обладнання) [За кодом CPV ДК 021:2015 45213000-3 Будівництво торгових будівель, складів і промислових будівель, об’єктів транспортної інфраструктури] (надалі – Закупівля), а також оприлюднено в електронній системі закупівель тендерну документацію.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна Компанія «АДАМАНТ» (надалі - Скаржник) має намір прийняти участь у зазначеній Публічній закупівлі.
Проте наразі ми звертаємося до Антимонопольного комітету України щодо умов тендерної документації по даній закупівлі, оскільки вважаємо, що документація містить дискримінаційні умови, які унеможливлюють нашу участь у закупівлі, що суперечить положенням статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон).
Наявність умов, які штучно звужують можливість для участі Скаржника у Закупівлі на рівних умовах із іншими учасниками, є порушенням з боку Замовника принципів здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, гарантованих та охоронюваних Законом.
Нижче наводимо перелік дискримінаційних умов тендерної документації:
1. Розділом 3 “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” частиною 5 “Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.” пунктом 5.1.3 “Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів” п.п. 2 “Будівельні роботи” викладено наступне:
“Для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (ів) учасник повинен надати:
(…)
2.Будівельні роботи:
Довідка за Формою 1.5. за підписом уповноваженої особи, скріплену печаткою учасника (за наявності) про наявність документально підтвердженого досвіду виконання будівельних робіт по новому будівництву сховища, призначеного для зберігання відпрацьованого ядерного палива або будівництво сховища, призначеного для зберігання високоактивних радіоактивних відходів або будівництво головного корпусу енергоблоків атомних електростанцій за класом наслідків (відповідальності) — СС3 (значні наслідки).
Інформація про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору на будівельні роботи у якості генерального підрядника або підрядника (субпідрядника) є документи щодо прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкту оформлені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461*:
- копія сертифікату або надати посилання на такий сертифікат на офіційному веб-сайті Державної архітектурно – будівельної інспекції України в «Реєстрі дозвільних документів» та акт готовності об’єкта(ів) до експлуатації.
*якщо об’єкт прийнятий в експлуатацію до прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461, надати відповідні документи щодо прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкту оформлені згідно з законодавством України чинного на той час.
Учасник-нерезидент, для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору на будівельні роботи у якості генерального підрядника або підрядника надає документи держави, де зареєстрований учасник-нерезидент та відгук суб’єкта господарювання за замовленням якого здійснювались зазначені роботи.”
Вважаємо, що таке положення є дискримінаційним та таким, що звужує потенційне коло учасників, оскільки на дає нам змогу надати свою тендерну пропозиції як таку, що буде відповідати умовам тендерної документації. Наше підприємство має значний досвід саме у реконструкції об’єктів головного корпусу II черги ЧАЕС за класом наслідків (відповідальності) СС3 (значні наслідки). У зв’язку із чим, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у дану вимогу та викласти її у наступній редакції:
“Для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (ів) учасник повинен надати:
(…)
2.Будівельні роботи:
Довідка за Формою 1.5. за підписом уповноваженої особи, скріплену печаткою учасника (за наявності) про наявність документально підтвердженого досвіду виконання будівельних робіт по новому будівництву та/або реконструкції сховища, призначеного для зберігання відпрацьованого ядерного палива або будівництво сховища, призначеного для зберігання високоактивних радіоактивних відходів або будівництво та/або реконструкція головного корпусу енергоблоків атомних електростанцій за класом наслідків (відповідальності) — СС3 (значні наслідки).
Інформація про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору на будівельні роботи у якості генерального підрядника або підрядника (субпідрядника) є документи щодо прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкту оформлені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461*:
- копія сертифікату або надати посилання на такий сертифікат на офіційному веб-сайті Державної архітектурно – будівельної інспекції України в «Реєстрі дозвільних документів» та акт готовності об’єкта(ів) до експлуатації.
*якщо об’єкт прийнятий в експлуатацію до прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461, надати відповідні документи щодо прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкту оформлені згідно з законодавством України чинного на той час.
Учасник-нерезидент, для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору на будівельні роботи у якості генерального підрядника або підрядника надає документи держави, де зареєстрований учасник-нерезидент та відгук суб’єкта господарювання за замовленням якого здійснювались зазначені роботи.”
2. Розділом 3 “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” частиною 5 “Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.” пунктом 5.1.3 “Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів” п.п. 3 “Виконання пусконалагоджувальних робіт” викладено наступне:
“Для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (ів) учасник повинен надати:
(…)
3. Виконання пусконалагоджувальних робіт:
Довідка за Формою 1.5. за підписом уповноваженої особи, скріплену печаткою учасника (за наявності) про наявність у учасника у якості генерального підрядника або підрядника (субпідрядника) документально підтвердженого досвіду виконання пусконалагоджувальних робіт та розробки відповідних програм на обладнанні сховища, призначеного для зберігання відпрацьованого ядерного палива або високоактивних радіоактивних відходів або на головному корпусі енергоблоків атомних електростанцій, за класом наслідків (відповідальності) — СС3 (значні наслідки).
Інформація про наявність документально підтвердженого досвіду виконання пусконалагоджувальних робіт та розробки програм індивідуальних та комплексних випробувань є: акти прийомки обладнання після індивідуальних випробувань та систем після комплексних випробувань, акти прийомки автоматизованих систем згідно з вимогами ГОСТ 34.603-92 (або відгук суб’єкта господарювання за замовленням якого здійснювались зазначені роботи - для учасника нерезидента).
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів підтвердити довідкою за формою 1.5 Додатку 1 до тендерної документації.”
Вважаємо, що таке положення є дискримінаційним та таким, що звужує потенційне коло учасників, оскільки не дає нам змогу надати свою тендерну пропозиції як таку, що буде відповідати умовам тендерної документації. Наше підприємство має можливість залучити до виконання робіт субпідрядну організацію, яка має значний досвід у виконанні робіт, визначених Замовником у даному підпункті. Разом із тим, Замовником у тендерній документації, а саме Розділом 3 “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” частиною 5 “Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.” пунктом 5.1.3 “Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів” п.п. 1 “Проєктні роботи” передбачена можливість залучення субпідрядної організації для підтвердження такого досвіду виконання аналогічного договору. У зв’язку із чим, просимо зобов’язати Замовника внести зміни й у оскаржувану вимогу та викласти її у наступній редакції:
“Для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (ів) учасник повинен надати:
(…)
3. Виконання пусконалагоджувальних робіт:
Довідка за Формою 1.5. за підписом уповноваженої особи, скріплену печаткою учасника (за наявності) про наявність у учасника у якості генерального підрядника або підрядника (субпідрядника) документально підтвердженого досвіду виконання пусконалагоджувальних робіт та розробки відповідних програм на обладнанні сховища, призначеного для зберігання відпрацьованого ядерного палива або високоактивних радіоактивних відходів або на головному корпусі енергоблоків атомних електростанцій, за класом наслідків (відповідальності) — СС3 (значні наслідки).
У разі відсутності такого досвіду учасник закупівлі має право на правах субпідрядного договору залучити організацію, яка повинна мати досвід виконання пусконалагоджувальних робіт та розробки відповідних програм на обладнанні сховища, призначеного для зберігання відпрацьованого ядерного палива або високорадіоактивних відходів, за класом наслідків (відповідальності) СС3 (значні наслідки).
Інформація про наявність документально підтвердженого досвіду виконання пусконалагоджувальних робіт та розробки програм індивідуальних та комплексних випробувань є: акти прийомки обладнання після індивідуальних випробувань та систем після комплексних випробувань, акти прийомки автоматизованих систем згідно з вимогами ГОСТ 34.603-92 (або відгук суб’єкта господарювання за замовленням якого здійснювались зазначені роботи - для учасника нерезидента).
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів підтвердити довідкою за формою 1.5 Додатку 1 до тендерної документації.”
3. Додаток 1 до тендерної документації, Форма 1.2 “Інформація про наявність обладнання та матеріально-технічної бази для виконання будівельних робіт (інформацію бажано надати у формі нижченаведеної таблиці)” має наступну вимогу:
№п/п Найменування Кількість (рекомендована) Власне/
Субпідрядника/
Орендоване/Інше
(…)
2 Вантажопідіймальні, будівельні, транспортно-технологічні машини:
Кран баштовий, вантажопід’ємність 80т або більше 1
(…)
Вважаємо, що таке положення є дискримінаційним та таким, що звужує потенційне коло учасників, оскільки на дає нам змогу надати свою тендерну пропозиції як таку, що буде відповідати умовам тендерної документації. Наше підприємство має можливість залучити до виконання робіт кран автомобільний, який повністю відповідає за своїми технічними властивостями для виконання повного комплексу будівельних робіт згідно з Технічними вимогами (Додаток 3 до тендерної документації). У зв’язку із чим, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у дану вимогу та викласти її у наступній редакції:
№п/п Найменування Кількість (рекомендована) Власне/
Субпідрядника/
Орендоване/Інше
(…)
2 Вантажопідіймальні, будівельні, транспортно-технологічні машини:
Кран баштовий або автомобільний, вантажопід’ємність 80т або більше 1
(…)
Права Скаржника порушені тим, що в тендерній документації наявні ознаки порушення Замовником принципів здійснення закупівель, наведених у статті 5 Закону, а саме порушення принципу недискримінаційного відношення та рівного ставлення до всіх учасників, а також порушення частини 4 статті 22 Закону, а саме те, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, що перешкоджає Скаржнику прийняти участь у Закупівлі.
Виходячи з викладеного та відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОШУ:
1. Встановити порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель.
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, усунувши порушення, що зазначені в цій скарзі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 13.10.2020.pdf 13.10.2020 16:12
- Рішення від 16.10.2020 № 19403 (+лист Замовнику).pdf 16.10.2020 21:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.10.2020 № 20015.pdf 28.10.2020 20:03
- Рішення від 27.10.2020 № 20015.pdf 30.10.2020 22:15
- Відповідь АМКУ на скаргу від ТОВ БК АДАМАНТ 21.10.2020 19:19
- Відповідь АМКУ на скаргу від ТОВ БК АДАМАНТ 21.10.2020 19:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.10.2020 16:26
Дата розгляду скарги:
27.10.2020 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.10.2020 21:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.10.2020 22:15
Дата виконання рішення Замовником:
02.11.2020 18:37
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з
розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 20015-р/пк-пз від 27.10.2020 ВИКОНАНО
Скарга
Скасована
СКАРГА на умови тендерної документації
Номер:
b7d04cf73560488883bd496101d4deb4
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-09-001529-c.c53
Назва:
СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
09.07.2020 замовником було оголошено відкриті торги UA-2020-07-09-001529-c на закупівлю робіт: ДСТУ Б Д. 1. 1-1:2013 Роботи по об’єкту: ««Будівництво сховища для проміжного зберігання високоактивних відходів (ВАВ), які повертаються з РФ після переробки відпрацьованого ядерного палива українських АЕС» (Коригування)» (в тому числі виготовлення робочої документації (стадія «Р»), науково – дослідні та дослідно – конструкторські роботи, поставка та монтаж обладнання) [За кодом CPV ДК 021:2015 45213000-3 Будівництво торгових будівель, складів і промислових будівель, об’єктів транспортної інфраструктури] (надалі – Закупівля), а також оприлюднено в електронній системі закупівель тендерну документацію.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна Компанія «АДАМАНТ» (надалі - Скаржник) має намір прийняти участь у зазначеній Публічній закупівлі.
Проте наразі ми звертаємося до Антимонопольного комітету України щодо умов тендерної документації по даній закупівлі, оскільки вважаємо, що документація містить дискримінаційні умови, які унеможливлюють нашу участь у закупівлі, що суперечить положенням статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон).
Наявність умов, які штучно звужують можливість для участі Скаржника у Закупівлі на рівних умовах із іншими учасниками, є порушенням з боку Замовника принципів здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, гарантованих та охоронюваних Законом.
Нижче наводимо перелік дискримінаційних умов тендерної документації:
1. Розділом 3 “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” частиною 5 “Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.” пунктом 5.1.3 “Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів” п.п. 2 “Будівельні роботи” викладено наступне:
“Для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (ів) учасник повинен надати:
(…)
2.Будівельні роботи:
Довідка за Формою 1.5. за підписом уповноваженої особи, скріплену печаткою учасника (за наявності) про наявність документально підтвердженого досвіду виконання будівельних робіт по новому будівництву сховища, призначеного для зберігання відпрацьованого ядерного палива або будівництво сховища, призначеного для зберігання високоактивних радіоактивних відходів або будівництво головного корпусу енергоблоків атомних електростанцій за класом наслідків (відповідальності) — СС3 (значні наслідки).
Інформація про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору на будівельні роботи у якості генерального підрядника або підрядника (субпідрядника) є документи щодо прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкту оформлені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461*:
- копія сертифікату або надати посилання на такий сертифікат на офіційному веб-сайті Державної архітектурно – будівельної інспекції України в «Реєстрі дозвільних документів» та акт готовності об’єкта(ів) до експлуатації.
*якщо об’єкт прийнятий в експлуатацію до прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461, надати відповідні документи щодо прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкту оформлені згідно з законодавством України чинного на той час.
Учасник-нерезидент, для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору на будівельні роботи у якості генерального підрядника або підрядника надає документи держави, де зареєстрований учасник-нерезидент та відгук суб’єкта господарювання за замовленням якого здійснювались зазначені роботи.”
Вважаємо, що таке положення є дискримінаційним та таким, що звужує потенційне коло учасників, оскільки на дає нам змогу надати свою тендерну пропозиції як таку, що буде відповідати умовам тендерної документації. Наше підприємство має значний досвід саме у реконструкції об’єктів головного корпусу II черги ЧАЕС за класом наслідків (відповідальності) СС3 (значні наслідки). У зв’язку із чим, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у дану вимогу та викласти її у наступній редакції:
“Для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (ів) учасник повинен надати:
(…)
2.Будівельні роботи:
Довідка за Формою 1.5. за підписом уповноваженої особи, скріплену печаткою учасника (за наявності) про наявність документально підтвердженого досвіду виконання будівельних робіт по новому будівництву та/або реконструкції сховища, призначеного для зберігання відпрацьованого ядерного палива або будівництво сховища, призначеного для зберігання високоактивних радіоактивних відходів або будівництво та/або реконструкція головного корпусу енергоблоків атомних електростанцій за класом наслідків (відповідальності) — СС3 (значні наслідки).
Інформація про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору на будівельні роботи у якості генерального підрядника або підрядника (субпідрядника) є документи щодо прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкту оформлені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461*:
- копія сертифікату або надати посилання на такий сертифікат на офіційному веб-сайті Державної архітектурно – будівельної інспекції України в «Реєстрі дозвільних документів» та акт готовності об’єкта(ів) до експлуатації.
*якщо об’єкт прийнятий в експлуатацію до прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461, надати відповідні документи щодо прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкту оформлені згідно з законодавством України чинного на той час.
Учасник-нерезидент, для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору на будівельні роботи у якості генерального підрядника або підрядника надає документи держави, де зареєстрований учасник-нерезидент та відгук суб’єкта господарювання за замовленням якого здійснювались зазначені роботи.”
2. Розділом 3 “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” частиною 5 “Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.” пунктом 5.1.3 “Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів” п.п. 3 “Виконання пусконалагоджувальних робіт” викладено наступне:
“Для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (ів) учасник повинен надати:
(…)
3. Виконання пусконалагоджувальних робіт:
Довідка за Формою 1.5. за підписом уповноваженої особи, скріплену печаткою учасника (за наявності) про наявність у учасника у якості генерального підрядника або підрядника (субпідрядника) документально підтвердженого досвіду виконання пусконалагоджувальних робіт та розробки відповідних програм на обладнанні сховища, призначеного для зберігання відпрацьованого ядерного палива або високоактивних радіоактивних відходів або на головному корпусі енергоблоків атомних електростанцій, за класом наслідків (відповідальності) — СС3 (значні наслідки).
Інформація про наявність документально підтвердженого досвіду виконання пусконалагоджувальних робіт та розробки програм індивідуальних та комплексних випробувань є: акти прийомки обладнання після індивідуальних випробувань та систем після комплексних випробувань, акти прийомки автоматизованих систем згідно з вимогами ГОСТ 34.603-92 (або відгук суб’єкта господарювання за замовленням якого здійснювались зазначені роботи - для учасника нерезидента).
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів підтвердити довідкою за формою 1.5 Додатку 1 до тендерної документації.”
Вважаємо, що таке положення є дискримінаційним та таким, що звужує потенційне коло учасників, оскільки не дає нам змогу надати свою тендерну пропозиції як таку, що буде відповідати умовам тендерної документації. Наше підприємство має можливість залучити до виконання робіт субпідрядну організацію, яка має значний досвід у виконанні робіт, визначених Замовником у даному підпункті. Разом із тим, Замовником у тендерній документації, а саме Розділом 3 “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” частиною 5 “Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.” пунктом 5.1.3 “Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів” п.п. 1 “Проєктні роботи” передбачена можливість залучення субпідрядної організації для підтвердження такого досвіду виконання аналогічного договору. У зв’язку із чим, просимо зобов’язати Замовника внести зміни й у оскаржувану вимогу та викласти її у наступній редакції:
“Для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (ів) учасник повинен надати:
(…)
3. Виконання пусконалагоджувальних робіт:
Довідка за Формою 1.5. за підписом уповноваженої особи, скріплену печаткою учасника (за наявності) про наявність у учасника у якості генерального підрядника або підрядника (субпідрядника) документально підтвердженого досвіду виконання пусконалагоджувальних робіт та розробки відповідних програм на обладнанні сховища, призначеного для зберігання відпрацьованого ядерного палива або високоактивних радіоактивних відходів або на головному корпусі енергоблоків атомних електростанцій, за класом наслідків (відповідальності) — СС3 (значні наслідки).
У разі відсутності такого досвіду учасник закупівлі має право на правах субпідрядного договору залучити організацію, яка повинна мати досвід виконання пусконалагоджувальних робіт та розробки відповідних програм на обладнанні сховища, призначеного для зберігання відпрацьованого ядерного палива або високорадіоактивних відходів, за класом наслідків (відповідальності) СС3 (значні наслідки).
Інформація про наявність документально підтвердженого досвіду виконання пусконалагоджувальних робіт та розробки програм індивідуальних та комплексних випробувань є: акти прийомки обладнання після індивідуальних випробувань та систем після комплексних випробувань, акти прийомки автоматизованих систем згідно з вимогами ГОСТ 34.603-92 (або відгук суб’єкта господарювання за замовленням якого здійснювались зазначені роботи - для учасника нерезидента).
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів підтвердити довідкою за формою 1.5 Додатку 1 до тендерної документації.”
3. Додаток 1 до тендерної документації, Форма 1.2 “Інформація про наявність обладнання та матеріально-технічної бази для виконання будівельних робіт (інформацію бажано надати у формі нижченаведеної таблиці)” має наступну вимогу:
№п/п Найменування Кількість (рекомендована) Власне/
Субпідрядника/
Орендоване/Інше
(…)
2 Вантажопідіймальні, будівельні, транспортно-технологічні машини:
Кран баштовий, вантажопід’ємність 80т або більше 1
(…)
Вважаємо, що таке положення є дискримінаційним та таким, що звужує потенційне коло учасників, оскільки на дає нам змогу надати свою тендерну пропозиції як таку, що буде відповідати умовам тендерної документації. Наше підприємство має можливість залучити до виконання робіт кран автомобільний, який повністю відповідає за своїми технічними властивостями для виконання повного комплексу будівельних робіт згідно з Технічними вимогами (Додаток 3 до тендерної документації). У зв’язку із чим, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у дану вимогу та викласти її у наступній редакції:
№п/п Найменування Кількість (рекомендована) Власне/
Субпідрядника/
Орендоване/Інше
(…)
2 Вантажопідіймальні, будівельні, транспортно-технологічні машини:
Кран баштовий або автомобільний, вантажопід’ємність 80т або більше 1
(…)
Права Скаржника порушені тим, що в тендерній документації наявні ознаки порушення Замовником принципів здійснення закупівель, наведених у статті 5 Закону, а саме порушення принципу недискримінаційного відношення та рівного ставлення до всіх учасників, а також порушення частини 4 статті 22 Закону, а саме те, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, що перешкоджає Скаржнику прийняти участь у Закупівлі.
Виходячи з викладеного та відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОШУ:
1. Встановити порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель.
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, усунувши порушення, що зазначені в цій скарзі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 13.10.2020.pdf 13.10.2020 16:03
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
15.10.2020 00:01
Скарга
Розгляд припинено
Скарга що стосується тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності Замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій
Номер:
d117b4d446d2417ba8ad75475356817c
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-09-001529-c.c52
Назва:
Скарга що стосується тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності Замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій
Скарга:
Відповідно до ч. 2 та 4 ст. 22 Закону України від 25.12.2015 р. № 922-VІІІ «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями) тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Однак, Замовником, всупереч вимогам чинного законодавства, при внесенні змін до тендерної документації було включено до неї дискримінаційні вимоги, які ставлять в нерівне становище всіх потенційних учасників процедури закупівлі та істотно обмежують можливість участі у процедурі закупівлі значної частини потенційних учасників, в тому числі
ТОВ «Атоммонтажсервіс», тобто обмежують конкуренцію.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 02.10.2020 15:18
- Щодо встановлення строку подання тендерних пропозицій 21.10.2020 17:01
- Щодо припинення розгляду скарги 28.10.2020 15:30
- рішення від 07.10.2020 № 18830 + лист Замовнику.pdf 07.10.2020 21:44
- Інформація про перенесення розгляду скарги № 16377 .pdf 19.10.2020 09:58
- Інформація про перенесення розгляду скарги № 17026 .pdf 28.10.2020 11:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.10.2020 №20160 .pdf 30.10.2020 21:06
- рішення від 29.10.2020 №20160 .pdf 03.11.2020 22:53
- Відповідь на скаргу від ТОВ Атоммонтажсервіс 13.10.2020 19:43
- Відповідь на скаргу від ТОВ Атоммонтажсервіс 14.10.2020 09:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.10.2020 16:03
Дата розгляду скарги:
16.10.2020 15:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.10.2020 21:44
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
03.11.2020 22:54
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
03.11.2020 22:54
Скарга
Відхилено
СКАРГА на умови тендерної документації
Номер:
ab4326c53e664584979d77a53491f819
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-09-001529-c.a51
Назва:
СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Відповідно до частини 2 Статті 5 Закону України від 25.12.2015 р. № 922-VІІІ «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями) учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель / спрощених закупівлях на рівних умовах. Положення тендерної документації містять дискримінаційні умови щодо участі у процедурі закупівлі потенційних учасників-нерезидентів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Claim_11092020.pdf 11.09.2020 13:52
- Provision RHI.pdf 16.09.2020 06:56
- PAO_Tarakanov_RHI.pdf 16.09.2020 06:56
- Claim_23092020.pdf 23.09.2020 12:57
- рішення від 15.09.2020№17290+лист замовнику.pdf 16.09.2020 11:13
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 24.09.2020№15048.pdf 25.09.2020 11:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.09.2020№18192.pdf 29.09.2020 22:36
- рішення від 01.10.2020№18192.pdf 01.10.2020 22:56
- Відповідь на скаргу від ХОЛТЕК Інтернешнл 21.09.2020 19:08
- Відповідь 2 на скаргу від ХОЛТЕК Інтернешнл 26.09.2020 13:12
- Відповідь 2 на скаргу від ХОЛТЕК Інтернешнл 27.09.2020 21:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.09.2020 14:50
Дата розгляду скарги:
24.09.2020 17:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.09.2020 11:13
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
01.10.2020 22:56
Вимога
Відхилено
Вимоги до класифікації учасників.
Номер:
25456f1a5701436c93d29eefd354694d
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-09-001529-c.b50
Назва:
Вимоги до класифікації учасників.
Вимога:
Ми зацікавлені прийняти участь у тендері та готові продемонструвати свою спроможніть виконати роботи, передбачені Тендерною документацією (ТД). Водночас, стосовно деяких вимог та умов, зазначених у ТД, ми пропонуємо Замовнику внести зміни до Тендерної документації, які дозволять взяти участь більш широкому колу підприємств, ніж зараз зумовлюється положеннями ТД, при цьому без заниження рівня їх кваліфікації. Нижче наводимо наші пропозиції щодо внесення змін до конкретних положень ТД:
1. В розділі ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону №922», підпункті 5.1 «Частина І (ст. 16 Закону № 922)» в абзаці «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання будівельних робіт по новому будівництву сховища, призначеного для зберігання відпрацьованого ядерного палива або високоактивних радіоактивних відходів за класом наслідків (відповідальності) — СС3 (значні наслідки)
Ми пропонуємо викласти цю вимогу у такій редакції «Нове будівництво та або реконструкція сховища, призначеного для зберігання відпрацьованого ядерного палива або реконструкція головного корпусу енергоблоків. об’єктів за класом відповідальності –ССЗ» у якості генпідрядника, підрядника, субпідрядника
Підприємство, яке може надати підтвердження виконання аналогічного договору, має повноцінний достатній документально підтверджений досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору(-рів), що не суперечить положенням Закону №922 та не позбавляє Замовника можливості обрати досвідченого виконавця.
2. В розділі ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», пункті 6 «Інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі», підпункті 6.5 міститься вимога «Учасник має підтвердити наявність допуску відповідною довідкою уповноважених державних органів.».
Пропонуємо викласти цю вимогу у такій редакції «Учасник має підтвердити наявність допуску відповідною довідкою уповноважених державних органів або надати лист-гарантію про зобов’язання надати відповідну довідку уповноважених органів у разі визнання учасника переможцем торгів, у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель. Не виконання зобов’язання за таким листом-гарантією є підставою для відхилення тендерної пропозиції.».
Така вимога не створює замовнику перешкод при визначенні найбільш економічно вигідної пропозиції при виконанні усіх вимог Тенденої документації та сприяє реалізації принципів закупівель, зокрема максимальної економії та недискримінації учасників завдяки залученню до тендерної закупівлі учасників, які спроможні успішно виконати завдання.
3. Учасник повинен продемонструвати міцність фінансового стану, а саме мінімальний середньорічний оборот в розмірі 7% від очікуваної вартості закупівлі, розрахований як сума підтверджених платежів за поточними та/або завершеним контрактами за останні три (3) роки 2017, 2018, 2019.
Просимо замінити дану вимогу на : мінімальний середньорічний оборот в розмірі 5% від очікуваної вартості закупівлі.
4. Для підтвердження інформації про наявність персоналу групи технічного контролю (ГТК) учасник надає копії таких документів
– сертифікатів фахівців з неруйнівних методів контролю,
– диплома міжнародного інспектора зі зварювання повного рівня (IWI-C) згідно ДСТУ ISO 3834-5. Просимо забрати дану вимогу.
Ми розуміємо, що Замовник має право не врахувати чи врахувати частково та на свій розсуд наші пропозиції. Дякуємо за увагу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.09.2020 17:33
Вирішення:
Відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет з питань капітального будівництва ДСП «ЦППРВ» надає наступні роз’яснення:
1. Замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Замовник вимагає підтвердження досвіду виконання будівельних робіт саме з нового будівництва в зв'язку з тим, що перелік видів цих робіт більш розширений, ніж при виконанні робіт з реконструкції або капітального ремонту. А оскільки проєкт пройшов державну експертизу та отримав позитивний експертний звіт від 28.11.2019 № 00-0865-19/ПБ (00-0078-19/ПБ) та затверджений в установленому порядку, в якому передбачений вид будівництва – нове будівництво.
По закінченню будівництва передбачено отримання сертифіката готовності об’єкту до експлуатації, який засвідчує відповідність закінченого будівництвом об'єкта проєктній документації та підтверджує його готовність до експлуатації.
А тому учасник процедури закупівлі в запропонований спосіб не зможе належним чином та згідно вимог тендерної документації підтвердити досвід виконання аналогічного договору.
2. Повторно зазначаємо, що лист-гарантія не може гарантувати отримання від СБУ позитивних висновків перевірки персоналу учасника. У разі отримання негативних висновків перевірки, допуск такому персоналу не може бути наданий. Відповідно до п. 22 постанови КМУ від 25.12.1997 року № 1471, спеціальна перевірка незалежно від категорії особливих робіт і допуску повинна проводитися не довше ніж два місяці від дня надходження запиту. Це означає, що протягом як мінімум двох місяців після підписання договору (до надання допусків до особливих робіт) будівельні роботи на об’єкті не будуть виконуватись, що для Замовника є неприпустимим.
Тому, з метою своєчасного початку та завершення в повному обсязі робіт по об’єкту: «Будівництво сховища для проміжного зберігання високоактивних відходів (ВАВ), які повертаються з РФ після переробки відпрацьованого ядерного палива українських АЕС» (Коригування)» наявність допуску до виконання особливих робіт у працівників учасника, оформленого відповідно до постанови КМУ від 25.12.1997 року № 1471, є правомірною і необхідною вимогою в тендерній документації, яка не обмежує права потенційних учасників та не є дискримінаційною.
3. Відповідно до частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою фінансову спроможність, встановлені у тендерній документації, визначені замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону, якою встановлено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, та з дотриманням принципів, закріплених у частині першій статті 5 Закону, не призводячи своїми діями до штучного або умисного обмеження потенційного кола учасників.
Визначення фінансової спроможності учасника процедури закупівлі встановлено виходячи із суми фінансування об'єкту у 2020 році.
4. Зазначене питання було предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) за процедурою закупівлі номер у Prozorro: UA-2020-07-09-001529-c і згідно рішення Колегії від 02.09.2020 № 16560-р/пк-пз ця вимога не визнана дискримінаційною. Високоактивні радіоактивні відходи характеризуються основними факторами небезпеки: тепловиділення та радіаційне опромінення. Проєктом будівництва передбачено великий обсяг робіт по виробництву елементів та вузлів обладнання систем важливих для безпеки з корозійно-стійкої сталі. Експлуатація сховища передбачається протягом періоду 100 років.
Серія стандартів ДСТУ ISO 3834-(1÷5), які містять вимоги щодо спроможності виробника виготовлювати продукцію регламентованої якості, має статус національних стандартів.
Стандарти ДСТУ НБА 3.1-16:2013, ДСТУ НБА 3.1-16:2013, ДСТУ НБА 3.1-26:2014 ДСТУ НБА 3.1-27:2014 не містять вимог до кваліфікації персоналу, зайнятого наглядом за зварюванням, тому ДСП «ЦППРВ», як замовник, бажаючи мати гарантії якісного виконання зварювальних робіт, виставляє додаткову вимогу щодо наявності сертифікації вищевказаного персоналу третьою стороною відповідно до вимог ДСТУ ISO 3834-5:2008 (кваліфікація IWE, IWT, IWS, IWC).
Вимога, щодо наявності сертифікації вищевказаного персоналу з нагляду за зварюванням третьою стороною відповідно до вимог ДСТУ ISO 3834-5:2008 (кваліфікація IWE, IWT, IWS, IWC) в першу чергу обумовлена:
• унікальністю об’єкту, що не має аналогів в Україні;
• будівництвом об’єкту за класом наслідків СС3, що пов’язано не тільки з великою матеріальною шкодою в наслідок можливої аварії, а в першу чергу з можливими негативними радіаційними наслідками для довкілля та персоналу;
• великим строком експлуатації об’єкта, що передбачається на протязі ста років.
Наведені вище обставини свідчать про відсутність підстав для задоволення вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Оприлюднення документів, які передбачені законодавством
Номер:
d27467fc1d684e0c9e8d26b4a55f312b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-09-001529-c.a49
Назва:
Оприлюднення документів, які передбачені законодавством
Вимога:
Ознакомившись з відповіддю Замовника на вимогу UA-2020-07-09-001529-c.a48, потенційний учасник з метою встановлення правових підстав здійснення діяльності Замовника щодо будівництва об'єкту (з метою розрахунку часу щодо виконання усіх робіт учасника за для підтвердження терміну виконання робіт у своєї пропозиції) звернувся до офіційної сторінці Замовника у розділ Ліцензії ( https://www.cemrw.com/?page_id=44) та не знайшов запитувану інформацію. Сторінка містить, здебільшого, скан-копії прострочених ліцензій та НЕ МІСТИТЬ:
• Ліцензії ДАБІ України на будівництво об’єкту;
• Ліцензії ДІЯРУ на будівництво та введення в експлуатацію об’єкту (сховища РАВ).
Звернувшись до реєстр виданих ліцензій ДАБІ та ДІЯРУ, ми не знайшли інформацію щодо запитуваних нами ліцензій (також не знайшли заявок ЦППРВ на їх отримання).
Виходячи з вищевикладеного, з метою підготовки учасником реалістичної пропозиції щодо строків виконання проекту, вимагаємо надати потенційним учасникам діючі ліцензії ЦППРВ щодо об’єкту будівництва. У разі відсутності вищезгаданих ліцензій, просимо Замовника надати план та орієнтовні строки їх отримання. Вищезгадана інформація необхідна потенційним учасникам для підготовки пропозицій.
Повторно підкреслюємо, що наявність ліцензії ДІЯРУ є першочерговим документом для початку будівництва та введення в експлуатацію об’єкту (у відповідності до законодавства України).
Дякуємо!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.09.2020 17:16
Вирішення:
Відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет з питань капітального будівництва ДСП «ЦППРВ» відхиляє вимогу з огляду на нижчезазначене: на даному етапі проведення публічних закупівель наявність або відсутність документів зазначених у вимозі учасника жодним чином не може впливати на формування ціни та підготовку тендерної пропозиції учасника.
Крім того, 18 березня 2020 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 №219 «Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду», відповідно до якої скасовано порядки ліцензування у сфері архітектури та будівництва, а саме визнано такими, що втратили чинність:
• постанова Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 №1396 «Про ліцензування господарської діяльності, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури».
• постанова Кабінету Міністрів України від 22.10. 2008 № 941 «Про внесення змін до Порядку ліцензування певних видів господарської діяльності у будівництві».
• постанова Кабінету Міністрів України від 30.03.2016 № 256 «Деякі питання ліцензування будівництва об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками)».
• та ще низьку постанов Кабінету Міністрів України, що регулюють питання ліцензування у сфері архітектури та будівництва.
З цього випливає, що з 18.03.2020 року питання видачі нових ліцензій у сфері архітектури та будівництва на законодавчому рівні на сьогоднішній день достатньо не врегульовано.
Щодо розміщення на сайті підприємства прострочених ліцензій інформуємо, що всі вони є діючими і найближчим часом додатково буде розміщена інформація про внесення змін до вказаний ліцензій.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Оприлюднення додаткових документів, які передбачені законодавством
Номер:
f604ddcb8fdf44a3acb716081a18adfe
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-09-001529-c.a48
Назва:
Оприлюднення додаткових документів, які передбачені законодавством
Вимога:
Виходячи з вимог НП.306.4.213-2017 ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ безпеки при поводженні з радіоактивними відходами до їх захоронення розділ VI. Будівництво та введення в експлуатацію об’єкта, призначеного для поводження з РАВ до їх захоронення п.п. 1,2: «Об’єкт, призначений для поводження з РАВ, споруджується відповідно до затвердженого в установленому порядку проекту (робочого проекту) та вимог НПА. Зміни в процесі будівництва установлених проектом (робочим проектом) складу, конструкції та/або характеристик споруд І та ІІ категорії, а також систем та обладнання, важливих для безпеки об’єкта, до їх впровадження погоджуються з Держатомрегулюванням за результатами державної експертизи ЯРБ.» Враховуючи, що Підрядник має проводити будівництво згідно проекту та будь які відступи від проекту мають погоджуватися у відповідності до НПА, вважаємо, що представлена тендерна документація не є повною та на етапі реалізації проекту можуть виникнути підстави для додаткових витрат зі сторони Підрядника які неможливо передбачити у тендерній пропозиції. Виходячи з вищевикладеного, вимагаємо оприлюднення затвердженої у встановленому порядку проектної документації стадії «Проект». Крім того, у пункті 3.9 Технічних вимог (Додаток 3 до тендерної документації) наявне посилання на ДБН В.1.2-5:2007, п.3.1.1 якого передбачена вимога щодо наявності аналізу світового досвіду проектування подібних об'єктів та вибір конструктивних і технологічних рішень. Оскільки у вимогах до підрядника згідно п. 3.9. не зазначено такої вимоги то припускаємо що вона була виконана та є в наявній документації до проекту. Також вимагаємо надати наявну інформацію щодо «апробації прийнятих конструктивних та технологічних рішень, в тому числі технологій моніторингу». У відповідності з ДБН В.1.2-5:2007 п.3.1.1., задля впевненості у можливості використання інших технологій та у відповідності до вищенаведеного, нами було проведено аналіз вимог Нормативно-правових актів України, де згідно до ВИМОГ ТА ПРАВИЛ довгострокового зберігання довгоіснуючих та високоактивних радіоактивних відходів до їх захоронення в глибоких геологічних формаціях п. 3.2 «Роботи зі спорудження сховища розпочинаються тільки після того, як прийнято рішення про розміщення, проектування і будівництво сховища в порядку, установленому в розділі VIII Закону України "Про поводження з радіоактивними відходами" ( 255/95-ВР ), розроблено проект сховища та отримано ліцензію на провадження діяльності з переробки, зберігання та захоронення РАВ, а саме на здійснення робіт щодо будівництва сховища.» Також зазначаємо що у відповідності до статі 24 Закону України "Про поводження з радіоактивними відходами" (255/95-ВР), Оцінка безпеки включає в себе аналіз сценаріїв розвитку можливих надзвичайних ситуацій, їх наслідків та порівняння результатів з критеріями безпеки. У разі позитивного висновку з оцінки впливу на довкілля та висновку державних експертиз на проект у встановленому законодавством порядку видається ліцензія на будівництво». Оскільки у відповідності до Статті 5 ЗУ «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» одним з основних принципів державної політики у сфері використання ядерної енергії та радіаційного захисту є відкритість і доступність інформації, пов'язаної з використанням ядерної енергії, вимагаємо також додати до ТД наступні документи: • робочій проект; • аналіз світового досвіду проектування подібних об'єктів та вибір конструктивних і технологічних рішень; • апробацію прийнятих конструктивних та технологічних рішень, в тому числі технологій моніторингу; • звіт аналізу безпеки; • позитивний висновок впливу на довкілля; • висновки державних експертиз на проект; • ліцензію на будівництво. Просимо вас не ухилятися від надання наведеної вище інформації та нагадуємо щодо наявності відповідальності згідно до Статті 81 ЗУ «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» за необґрунтовану відмову від надання інформації або надання недостовірної інформації, несвоєчасне надання або приховування інформації, а також необґрунтоване віднесення інформації, зазначеної у частині першій статті 10 Закону, до категорії відомостей з обмеженим допуском.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.08.2020 20:43
Вирішення:
Відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет з питань капітального будівництва ДСП «ЦППРВ» надає наступні роз’яснення: будівництво комплексу «Вектор» розпочалося в січні 1998 року згідно з проєктною документацією, яка пройшла Державну експертизу і була затверджена наказом Міністра МНС України від 16.06.1997 р. № 90.
Робота над проектом «Будівництво сховища для проміжного зберігання ВАВ, що повертаються із РФ після переробки відпрацьованого ядерного палива українських АЕС» (далі – сховище ОСКЛ-ВАВ) розпочалася з 2011 року, зі стадії ТЕО «Інвестицій будівництва сховища для проміжного зберігання високоактивних відходів (ВАВ), які повертаються з РФ після переробки відпрацьованого ядерного палива українських АЕС».
Підставою для проєктування, було рішення Кабінетом Міністрів України, що відображене у комплексній програмі поводження з радіоактивними відходами, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 1996 р. № 480.
Після прийняття Закону України «Про Загальнодержавну цільову екологічну програму поводження з радіоактивними відходами» 17 вересня 2008 року, Кабінетом Міністрів України було приведено свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та постановою від 8 квітня 2009 р. № 323 було достроково припинено виконання Комплексної програми поводження з радіоактивними відходами, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 1996 р. № 480.
Розділом «Завдання і заходи Програми» Загальнодержавної цільової екологічної програми поводження з радіоактивними відходами передбачено проєктування, будівництво та експлуатація сховища для проміжного зберігання високоактивних радіоактивних відходів, що повертатимуться з Російської Федерації після переробки відпрацьованого ядерного палива українських атомних електростанцій.
Крім того, в пункті 6) Указу Президента України від 10 липня 2019 року №512/2019 «Про деякі питання розвитку територій, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи», зазначено: «завершити проектування та розпочати будівництво у складі комплексу виробництв «Вектор» сховища для зберігання високоактивних радіоактивних відходів, що утворюються після переробки відпрацьованого ядерного палива українських атомних електростанцій.
Згідно пункту 8 розділу ІІІ тендерної документації учасник при необхідності може візуально ознайомитись з обсягом робіт та умовами їх виконання на місці виконання робіт, в т. ч. з проєктною документацією. З наявними ліцензіями учасники можуть ознайомитись на офіційному сайті нашого підприємства. Таким чином в частині долучення • робочого проекту; • аналізу світового досвіду проєктування подібних об'єктів та вибір конструктивних і технологічних рішень; • апробацію прийнятих конструктивних та технологічних рішень, в тому числі технологій моніторингу; • звіту з аналізу безпеки; • позитивного висновку впливу на довкілля; • висновку державних експертиз на проєкт; • ліцензію на будівництво до тендерної документації вимога відхиляється
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Скасована
Дискримінаційні вимоги
Номер:
df2880096e1445749ee0c443a9fed4bb
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-09-001529-c.b41
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Скарга:
Дискримінаційні вимоги щодо учасників торгів
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 05.08.2020 17:58
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
05.08.2020 18:18